hoi Alida, je moet eerst 1 bv vervangen voor fv en iedere 5 dagen 1 bv vervangen voor fv. heb ik niet gedaan ik heb elke dag 1 vervangen dat ging bij ons heel goed. Belle maakt het ook niet uit wat ze krijgt en hoe fv,bv speen alles vind ze prima zolang ze maar eten krijgt. wat wil je nog meer weten?
Bibiche: Ik geef Lars helemaal geen borst meer dus ik geef Lars eerst afgekolfde melk in een flesje en daarna ga ik kolven. Ik heb er echt een dagtaak aan, net als jij. Ben er zo flauw van dus ik ga nu echt over op flesvoeding. Voel me nu wel een hele slechte moeder maar het is niet anders. Chantal: Hoe ik het moet afbouwen etc. Groetjes Alida
zou ook kunnen en met deze warmte willen ze ook meer drinken zelfs met de fles. ik herken de regeldagen niet bij Belle weet niet of ze die gehad heeft.
Ik weet nu eerst genoeg chantal. Als ik weer vragen heb kom ik er wel mee. Alvast bedankt. Groetjes Alida
@ simone: ik hoef pas over 9 weken weer te gaan werken, maar ook ik zit nu al te bedenken hoe ik straks zal gaan afbouwen. Natuurlijk heb je het recht om tijd te nemen om te kolven (of naar je kind toe te gaan om het zelf te voeden, je mag geloof ik een kwart van je werktijd er aan besteden, best veel in ieder geval). Ikzelf kan niet met zekerheid zeggen dat ik straks altijd de tijd en belangrijkste de rust heb om te gaan kolven op mijn werk. Het kan erg hectisch zijn op drukke dagen en ik ben natuurlijk eindverantwoordelijk voor alles wat er gebeurt in de apotheek. Vandaar dat ik zelf heb besloten bv te combineren met fv (ook handig op het kinderdagverblijf). Ik weet alleen niet wanneer ik zal beginnen met afbouwen, Emma heeft nu tussen 8.00u en 18.00u (de tijd dat ik straks aan het werk zal zijn) nog zo'n 5-6 voedingen, maar volgens mij wordt dat vanzelf minder, zeker als je flesvoeding geeft volgens mij. Dus moet ik dan beginnen 6 wkn of 4 wkn voor ik begin met werken? En hoe weet je hoeveel je moet geven van zo'n vervangende flesvoeding i.c.m de andere borstvoedingen? Ik ga dat maar eens navragen bij het CB. Of weet iemand van jullie dat? Op de website van friso hebben ze een handig afbouwschema: http://www.frisokindervoeding.nl/blauw/ ... ntent.html Leuk dat alle kleintjes nu zo ongeveer beginnen te brabbelen. Ik heb Emma gisteren voor 't eerst in de wipstoel gedaan en ze leek wel te genieten, zat ook een beetje te brabbelen en verder heel geïnteresseerd te kijken naar de zijkant van de salontafel (één groot bruin vlak.. hoezo baby's kijken alleen naar felle kleuren ?) nou, ik moet weer even bij m'n meisje gaan kijken zo te horen..
Alida, ik geef Elia 50cc bv en 60 cc kv in één fles, zo leer ik hem wennen aan de kv zonder dat hij krampjes krijgt. Dit gaat erg goed. zoo bouw ik zelf de bv af zonder stuwing.
Alida gewoon geven vanavond hoor. Lekker handig van het CB om te zeggen dat je morgenochtend aan de beurt bent... Jou verhaal is precies het zelfde als die van mij. En ik weet hoe je je voelt over het opgegeven van de BV. Maar geloof me, als je ziet hoe goed Emma het doet met de kunstvoeding, veel beter drinkt en ik me 100 keer gelukkiger voel is het het voor mij waard. Ik heb het hetzelfde gedaan als Chantal, elke dag een borstvoeding vervangen door kunstvoeding. Ging prima.
Trouwens even spammen: Onwijs leuk om kado te doen, bijv aan opa's en oma's... www.babyposter.nl Emma staat ook model..
jingels: Ja ik geniet wel hoor. Ook al heb ff momentjes dat ik het even gehad heb. Bibiche: Het ging even wat beter, maar nu is het weer raak, elk half uur wil hij weer... Hahaha, ik ben ook benieuwd, zal wel weer een nieuw record zijn! Simalex: Nee,hij heeft weinig last van paniekaanvallen. Ze zijn nog niet helemaal weg, maar het begin is er! Alida: Auw...jee meis, dat klinkt niet best.
** smelt smelt ** Emma heeft net bijna een uur geslapen op mijn buik ** smelt smelt** Nu ligt ze bij haar papa languit
Dames als ik vanavond flesvoeding ga geven hoeveel moet lars dan nu hebben. En hoe doe ik dat met kolven, i.v.m het afbouwen. Groetjes Alida
@ alida: ik heb even gestruind op internet, maar kan geen pasklaar antwoord vinden voor je. Ik heb het zelf ook nog niet gedaan, dus kan niet uit ervaring spreken.
Jørre is ongeveer even oud en die drink 160cc fv het is ongeveer 25 cc voeding per kilo gewicht. Ik hoop dat je er wat aan heb meid
Alida; gewicht maal 1.5 of 2 (Minimaal 1,5 maximaal 2.) Dit getal delen door de hoeveelheid voedingen Lars op een dag krijgt. Zoveel cc mag hij hebben. Vb Elia weegt 3960 3960 x 1,5 = 5940 5940 : 7 = 849 dwz 84,9 oftewel 85 cc per voeding Vb Elia 3960 x 2 = 7920 : 7 = 1131 dwz 113 cc per voeding. Het moet dus tussen de 85 en 115 in zitten, hij drinkt bij ons meestal 100cc. Hoop dat je hier mee uit de voeten kunt. Succes! Bv afkolven tot max. 15 minuten. Meestal is het met 10 minuten nagenoeg al op, zie je vanzelf.
Alida wie weet is deze link iets voor jou. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... rstvoeding @Tigger leuke site! @Emmetje mooi dat je hebt genoten van je kindje op je buik. Lekker is dat he. Hier een heerlijke dag gehad. Lekker gewandeld in de duinen en over het strand. Tessa was heel vrolijk de hele dag. Heb echt enorm van haar genoten
Alida er staat als het goed is op de verpakking ook hoeveel hij mag hebben, Lindsey krijgt nu 5 voedingen per dag van 180 ml water en 6 schepjes... Je bent zeker geen slechte moeder als je stopt met de bv, al weet ik wel dat het omschakelen erg moeilijk is hoor! Maar hier ben ik heel blij dat ze nu FV krijgt voel me juist een veel betere/zekerdere mama @Tigger zeker leuke site en super dat Emma model staat! @Simalex niet om je bang te maken hoor maar heb heel veel slechte verhalen gehoord over de difrax speen. Lindsey wil ook alleen de pink en had ook 2 van die spenen maar op CB raden ze het af en kwam hier ook al een link tegen: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 79&start=0 Het schijnt namelijk dat kindjes de kleine variant in kunnen slikken! *Yeej* ik heb m,n diploma! Zijn maar heel ff geweest Lindsey wou niet slapen en is nu helemaal van slag en overprikkelt en ligt als een gek te krijsen zo zielig. Ga d,r ff bijzitten....tot snel!
Aan de mama's die van BV naar KV zijn gegaan merken jullie veel verschil bij jullie baby's? Ik bedoel rustiger of zoiets? @gt: elk half uur Jeetje kom je nog wel aan wat anders dan voeden? Krijg hij dan wel wat binnen? @tigger: wat een popje zeg @alida: hoeveel afgekolfde melk gaf jij dan? hoeveel cc?
De speen in dit topic was waarschijnlijk te klein voor het kindje. Volgens mij ging het originele verhaal om de fles-speen en niet om de fop-speen. Een moeder had haar kleintje de fles had meegegeven op bed om op te sabbelen. Het kleintje bleef echter zuigen en er ontstond een vacuum waardoor de speen losschoot en in de keel bleef steken (dus nooit een fles op bed meegeven!). In de fopspeen kunnen ze met geen mogelijkheid stikken, probeer hem zelf maar eens helemaal in je mond te doen, er blijven genoeg luchtgaten over @Tigger: wat een superfoto zeg, van Emma op die site!