vertel ik net dat Belle geen regeldagen heeft of dat ik ze niet herken ieder geval. vanacht voeding om 3 uur toen om 6 uur toen om 8 uur toen om 10 uur en nu wordt ze nog niet wakker. en dat had ze gisteren ook vanaf 16:00 toen om 18:30 toen om 19:30 toen om 21:30. maar drinkt niet de fles helemaal leeg. maar voor de rest slaapt ze heel veel en huilen doet ze weinig alleen als ze honger heeft. en speelt niet kan er zo op bed neer leggen en slaapt weer verder. zou dit een regeldag zijn? gr chantal.
@ gt: heb gestemd @ bibiche: en als je nu in overleg met het cb bijvoeding gaat geven? Dan kun je fijn bv blijven geven en daarnaast een flesje. Luca heeft dat in het zh ook gehad en dat ging perfect. Het zou zonde zijn als je de bv moet opgeven als dat goed gaat (en als je daar zelf van geniet). hier gaat het heeeeerlijk vandaag. Voel me zo toppie. Vanmorgen om 7.30 zijn flesje gegeven. Even was het huilen ( natuurlijk mama wilde zich gaan douchen ) maar toen ik hem in bedje legde lag hij vrolijk naar zijn knuffels te kijken. Had mama eindelijk ff de tijd om zich relax te douchen Luca is de hele morgen nog wakker gebleven tot half 10 toen heeft hij een uurtje geslapen en na zijn flesje is hij weer gaan slapen en dat doet hij nu nog steeds. Ik heb het hele huis kunnen opruimen en poetsen en nu tijd voor mezelf. Ahhhhhh wat heerlijk als alles weer op rolletjes loopt. Gisteren is de vk nog even langs geweest. Ik had nog een open wondje (bij de knip) waar de inwendige hechtingen naar buiten kwamen. Ze heeft deze eruit gehaald. Dat zit alweer een stuk prettiger. Normaal zouden de hechtingen moeten oplossen, maar bij mij doen ze dat niet. Mijn lichaam wil ze naar buiten werken ben nu wel heel veel aan het typen Ik voel me ook zo geweldig vandaag moest dat even met jullie delen
Nou ja ze kwam gewoon na 4 uur en dronk weer 165 cc... Zal wel dan he... GT en Rachel, ik ga zo stemmen... Chantal, klinkt inderdaad wel als een regeldagje... Jammer dat je haar niet kan vertellen dat dat met Kunstvoeding niet nodig is.. Sporten, ja dat wil ik straks ook weer gaan doen.... Nemo, als hij honger heeft zal hij toch wel echt huilen? Ik vind het ook moeilijk hoor. Maar als Emma wakker is in bed en niet huilt, laat ik het vaak zo. Heel soms haal ik haar wel eruit om te knuffelen. Maar meestal als ze gewoon ligt te pruttelen en dus eigenlijk niets aan de hand is, laat ik haar gewoon in bedje. Bibiche, ja het komt er op neer dat ze heel veel in bed liggen, haha...Wordt vanzelf minder hoor..
@chantalk: ik geniet niet echt nee want ik ben helemaal gesloopt van de nachten en continu aanleggen. Mijn dochter vermaakt zich dus totaal niet, ligt misschien 5 minuten in de box en dan is het huilen. Ze ligt nu weer te huilen in bed? Wat moet ik doen? ik heb haar al 3 keer uitgehaald in slaap gewiegd en ze wordt weer wakker.
fijn te lezen dat 8-12 voedingen per dag dus redelijk normaal is. Ik heb net Emma gevoed, even gewacht tot ze haar luier weer vol had (m.n. mijn rechterborst werkt erg laxerend bij haar lijkt het ). Na het verschonen zat ze al weer flink te gapen, dus heb ik haar weer in bed gelegd. Alleen heeft ze nu de hik. Dat heeft ze bijna altijd als ik haar zo voldaan neer leg. Dan ben ik blij dat ze niet huilt als ik haar weg leg. Nadeel van de hik is alleen dat ze dat na een half uurtje echt zat is en alsnog gaat huilen! Ik zit dus nu maar te hopen dat de hik vanzelf over gaat... als dat niet zo is, doen een paar slokjes aan de borst ook wonderen
LZ, bedankt voor de opsteker. Giovanni gaat nu direct bellen met de kno-arts in Deventer om te kijken of we zonder verwijzing door kunnen. Hmmm sporten............ heb Elia net in bad gedaan en weer helemaal inge-olied in bed gelegd na een flesje, dat vind ik al een hele sport Nu nog het badje leeg gooien 8) blijft een hele onderneming met zo'n wond op je buik. IK HEB OM 14.30 AL EEN AFSPRAAK IN DEVENTER. Tijdens het typen heeft manlief de afspraak al kunnen maken, ze vonden het onbegrijpelijk en willen het vanmiddag meteen doen! Oei, ook wel doodeng ineens
dat had ik nou ook elke keer daarom ben ik aan de kv gegaan. wil je niets aanpraten maar probeer gewoon 1 fles.
Bibiche, emma hoef ik ook niet in de box te leggen, ik denk te groot. Als je alles hebt uitgesloten (schone luier, boertje, honger): Ik zou haar er niet steeds uit halen, probeer haar eerst zo gerust te stellen, aaien over dr hoofdje, zachtjes praten enz... Zo leert ze dat het bedje ook veilig is, gezien jij erbij bent. Kan even wat tijd kosten, maar het proberen waard. Het scheelt gewoon echt als je ze niet steeds eruit haalt en dus geen prikkels geeft. Mocht ze nog meer over stuur raken, dan even vasthouden tot ze rustig is en weer terug leggen, kusje geven en weer gaan. En zo net zolang tot... Dit kost onwijs veel geduld en is slopend, maar het zal uiteindelijk helpen.. Doe het iig altijd hetzelfde. Bijv 3 keer eerst zo gerust stellen, dus in bedje en dan pas een keer eruit halen. Als je steeds gaat kijken en wat nerveus doet omdat ze zo huilt, merkt zij dat ook.. Dus probeer zolang mogelijk te wachten tot je erheen gaat. Ik zou haar niet over de rooie laten gaan, maar gewoon huilen.. Tja.. echt even doorheen bijten. Heb je in het bedje veel dingen staan? Mocht dat zo zijn, alles eruit halen, geen prikkels in bed. Bed is slapen, andere plekken om te spelen. Succes!
@tigger: nee ik heb niks in bed staan. Ik ga dan weer twijfelen of ze honger heeft. Ze is echt overstuur nu maar als ik haar eruit haal dan valt ze weer in slaap in mijn armen. @chantal87: Dat ze niet in slaap kon vallen bedoel? Of het vaak aanleggen?
allebei net of ze de hele tijd honger had werd er ook onzeker van. en in bed bleef ze maar huilen. toen zei een tante van dirk geef er toch de fles. had ik gedaan en wat dacht je slapen meteen en 3uur achter elkaar ben meteen overgestapt en ben daar heel blij mee. maar kan ook voor de rust gewoon proberen 1 fles te vervangen.
Hehe, ik heb je mannetje gevonden Goddess! Ik zocht op zijn naam, niet gelet op die van jou hihi. Nou mijn stem is er eindelijk! Ga snel nog ff kolven, dan kunnen we naar het ziekenhuis. Mijn vader gaat mee pffff opluchting!
@Bibiche rond 5 weken is ook het sprongetje he. Kenmerkt zich met name door huilen, humeurig en willen hangen bij mama. Het is erg vervelend dat je gwoon niet kan uitsluiten dat ze geen honger heeft. Ik geef wel eens een flesje kv als ik weg ben of zo. Je kan ook een beetje maken en kijken of ze dat nog wil na je bv, weet je in ieder geval dat z egnoeg heeft. Maar goed je krijgt zoveel adviezen, doe vooral waar jij je goed bij voelt hoor! @LZ mooi dat je bv goed gaat. Moet zeggen dat het hier ook gewoon lekker loopt met de bv. Hoe ging het bij de fysio? @Bianca succes! @Gt ik heb gestemd hoor. @Chantalk leuk dat het zo goed gaat vandaag, geniet ervan! Je mag zoveel schrijven als je wil hoor. Zeker als je je zo gelukkig voelt wil je dat van de daken schreeuwen, nou het is je gegund genietse @Chantal klinkt inderdaad als een regeldag. Sporten tja..... Ik ga vanaf vandaag buikspieroefeningen doen. Ben net bij de vk geweest voor nacontrole. De pijntjes die ik nog heb zijn w.s mijn bekken spieren in mijn vagina en baarmoeder. Ik beweeg veel en w.s. moet het lichaam daar weer even aan wennen. Kijk het wel een paar weken aan, doet niet echt pijn meer. Ik wandel elke dag minimaal een uur en 2 a 3 keer in de week wel 2/3 uur. Over enkele weken wil ik hardlopen maar het wandelen vind ik zo even genoeg. Vannacht heeft Tessa van 22.30 tot 6.00 geslapen. Toen heb ik haar geroepen omdat ik toch wakker was vanwege de wekker van manlief. Daarna is ze weer in slaap gevallen tot 9.00 . Dat zijn nog eens nachten he!
@Bianca heel veel succes vanmiddag! @Bibiche ik lees nu het boek van Ria Blom over rust en regelmaat (en inbakeren) en ik denk dat jij daar ook wat aan hebt. Volgens mij zit je een spiraal nu met je meisje... Lees dit stukje maar eens: Een kind van 4 weken oud is bínnen een uur na het wakker worden ècht al weer moe. Een klein uur om te voeden, te verschonen en even te knuffelen. Deze tijd is zo om. Als je moeite hebt om de slaapsignalen van je kind te ontdekken, weet je niet wanneer hij huilt van moeheid. Een kind wat huilt wordt opgepakt, getroost en gedragen. Dit werkt vaak voor even, want hij blijft natuurlijk moe. Kinderen kunnen zo overactief gedrag aanleren. Vaak zijn ze heel wakker, pienter en alert: steeds bezig nieuwe prikkels te verwerken. Tijdens een voeding vallen ze telkens in slaap. Zo ontstaat een vicieuze cirkel. Je kind is namelijk te moe om te drinken, wordt snel weer wakker van de honger, is na zo'n hazenslaapje ook weer te moe om een volledige (borst)voeding tot zich te nemen. (meer info kan je vinden in het boek of via: www.inbakeren.nl) het gaat dus niet perse om het inbakeren maar wel om de rust en regelmaat. Ik herken je probleem echt, wij hebben hetzelfde gehad met Lindsey. Totdat we haar maar gewoon lieten huilen (uiteraard na de voeding, schone luier, boertje etc) de eerste paar dagen is dit moeilijk maar ze merkt snel het ritme en leert dan ook zelf in slaap vallen. Leg haar ook altijd wakker in bedje, niet slapend.... Meer tips heb ik ff niet voor je. @Tigger fijn dat ook alles goed gaat! Lindsey kwam vanmorgen om 5.30 en lag om 6.00 weer in bedje tot 9.00. Toen heeft ze om 9.15 gedronken en ff een kwartiertje in de wipstoel gelegen maar begon te huilen (moe) heb haar rond 10.15 in bedje gelegt en slaapt nu nog. Als ze om 14.00 nog slaapt maak ik haar ff wakker voor het flesje. Dus alles gaat goed hier gelukkig, behalve dat ik echt ziek van de kiespijn ben blegh! En ook zenuwen voor morgen maarja....hopelijk kan ik voor zaterdag het huishouden doen want krijgen veel visite het weekend.
@Erica heeeeerlijk he die nachten als de kleintjes doorslapen @Tigger ah zie dat we beetje hetzelfde advies geven. Ik zal zo weer eens op je site gaan kijken, vind Tigger zo,n schatje! @Assepoester jou site is ook echt super geworden zeg! Mag je trots op zijn! @Nemo hoe was de terug kom avond gisteren eingelijk?
Rachel, zo doen wij het ook... Eerst had ik er moeite mee dat ik zo weinig deed met haar, maar het geeft zoveel rust als die kleintjes gewoon aan hun slaap komen. Ik denk dat men vandaag de dag gewoon teveel wil doen met die beebjes... Maar eigenlijk is het nu niet anders dan slapen, eten en even knuffelen. Thats it. Erica, heerlijk joh! Ah op GT haar naam dus? *gaat weer zoeken*
O ja, heb wel het idee dat Emma last heeft van dr buikje. Ze ligt veel te persen en te doen en jengelt iets meer hierdoor. Kan dat door de voeding komen? En kan ik iets voor haar doen? Ze heeft nu nog maar 1 keer een poepluier, en dan ook gelijk een heeeeele goeie. Maar vind het sneu dat ze er toch wel wat last van lijtk te hebben...
Bianca; Veel succes in het ziekenhuis! Erica; lekker he als ze zo slapen. Nemo; Ik heb voor mijnzelf ook bijde ostepaat gelopen en dat hielp echt perfect. Ik weet alleen niet hoe ze bij baby's te werk gaan een kennisje van mij die is geweest en die baby heeft bijna geen last meer van krampjes en slaapt nu ook perfect. Dus ik hoop dat het bij Dylan ook werkt. Chantal87; lekker dat dat heeft geholpen! Nemo en simalex; Hoe was het gister? Sporten; Ik wil wel heel graag. Ik deed voorheen billy blanks thuis en ik denk dat het ik het vanaf maandag maar wer ga op pakken en buikspieroefeningen ga ik dan ook weer doen. Liefs Nathasja