Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Bianca... SUPER! goed joh ben echt super blij voor jullie!
    En ik begrijp als geen ander dat je het doodeng vind! Als je man erbij wil blijven moet je dat doen en jij lekker even de kamer uit. Tis 2 tellen werk en dan kan je man de eerste troost geven en daarna jij direct een flesje want de borst zal hij wel niet pakken als hij dat nog nooit heeft gedaan... Steven was vrijwel direct stil... heb hem op de gang even horen huilen, maar toen ik de kamer binnen kwam was hij al stil...
    Laat je weten hoe het gegaan is? Ben ook heel benieuwd hoe jullie het gaan vinden om straks opeens een tongetje te gaan zien en of Elia ook gaat spelen met zijn tongetje zoals Steven....
    hihi zit hier helemaal hyper van blijdschap voor je op de bank... haha heerlijk die hormonen! :) :) :) :)

2. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Dankjewel :bloos: En nog bedankt voor je berichtje op het gastenboek, lief van je :)

Elia: succes met je tongriempje!

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou bedankt meiden voor jullie advies alleen geldt dit hier niet. Ik ben dus al vanaf 11 uur bezig om haar te laten slapen. Ik heb haar 30 minuten laten huilen maar ze was helemaal overstuur. Continu aan de borst maar ze valt na 5 minuten weer in slaap dus ze drinkt niet effectief. Ik heb haar om 10-11.15-12.30-13.15 en om 14.15 uur aangelegd en telkens maar 5 minuten drinken. ZE valt dan in slaap en dan leg ik haar neer en dan huilen huilen.

Ik heb haar om 14 uur in bad gedaan normaal wordt ze daar rustig van maar nu. Daarna maar mijn borsten afgekolfd en ze dronk gelijk de hele fles leeg :confused: arme meissie ze had gewoon honger maar ze drinkt gewoon niet goed aan de borst. Ik ben echt helemaal op. Nu ligt ze eindelijk te slapen en ik ga maar eens wat eten en douchen.

Morgen voor het eerst naar CB en ga het probleem aankaarten.
    Ik denk of alles afkolven maar ja is echt niet te doen volgens mij of inderdaad bijvoeding. Maar daar weet ik echt niks van.

4. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Erica, jij al aan de buikspieroefeningen... nog niet de rechte neem ik aan.... die moet je pas gaan trainen als je geen deukje meer voelt... (net bij de fysio ook echt kunnen voelen) tijdens de zwnagerschap gaan de recht buikspieren namelijk wijken en dat heeft tijd nodig om weer tegen elkaar aan te gaan staan. Daar gaan wat weken overheen. Als je te vroeg begint met rechte buikspieroefeningen dan kunnen ze weer verder gaan wijken en heeft het allemaal geen effect. Schuine en je onderste buikspieren mag je wel oefenen... (tis wat de fysio zegt)
    Verder gaat het goed met mijn bekken! Het blijft nu recht staan, kan mijn benen weer optillen, heb alleen nog last van mijn schaambeen. Mag vaker de trap en wandelen tot mijn grens :) Mag nu ook thuis als ik niets til en op dezelfde verdieping blijf, mijn band af en toe af :) :) oh ik ben zo blij.....

Tigger, arme Emma dat ze zo;n last van haar buikje heeft... tja het vervelende is dat je er niets aan kan doen he? Knuffelen, beetje masseren?

Rachel, wanneer moet je weer naar de tandarts... zolang met kiespijn rond blijven lopen is geen pretje... kun je niet eerder terecht? sterkte...

hmm Steven slaapt weer denk ik... heb hem om 12 uur wakker geprobeerd te maken... ging moeizaam, ben zijn luier gaan verschonen daar werd hij wel wakker van... 5 minuten gedronken en toen weer in diepe rust... bij de fysio werd hij een beetje wakker, tijdens wandelen ook zijn ogen open en toen we thuis waren nog steeds. Maar nog geen hongerroep.. en tis nu weer stil... op af en toe een flinke wind na dan ;) ;) haha hij stinkt zijn mandje vast straks wel uit... ;) ach ja, tis een man he? :)

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Dan het ritme wel gaan aanleren, zodra ze heeft gedronken (genoeg) naar bed brengen en dan mag ze wel een halfuur huilen mits het niet continu zonder seconden er tussen zit. De tip van de kookwekker had MarieLize al gegeven. Zodra ze even stil is hem weer opnieuw zetten. Nu had ze waarschijnlijk dus honger maar lees dus wel vaker dat je meisje niet uit zichzelf in slaap kan komen?
    Is het dan iedere keer honger? Anders toch maar kolven en eventueel bijvoeding geven, zijn genoeg tips over gegeven over hoe je het kan aanpakken met bijvoeding. Succes!

6. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh Bianca, wat super! Spannend meid. Zwaai je even als je in deventer bent.. ;)

Bibiche, toch een cirkel.. Ze is te moe om te drinken (borst is intensiever dan flesje) en teveel honger om te slapen... Hopelijk begrijpt het CB je probleem. Ik ben zelf overgegaan op flesvoeding, heb het CB alleen gebeld met de mededeling... Verder niet.
    Fijn dat ze nu iig even slaapt.. Misschien volgende voeding ook eerst flesje? Zodat ze even kan bijkomen en weer goed kan slapen? Zodat ze weer voldoende uitgerust is om te drinken bij je?

O ja Assepeoster, jou site was vernieuwd he?
    *gaat gauw kijken*

7. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Bibiche, doodvermoeiend lijkt me dat.... misschien eens een laktatiekundige consulteren? mijn ervaring is dat ze bij het cb ook niet alles weten... en dat is netjes gezegd ;) (sorry maar heb er niet zo'n hoge pet van op..... )
    in ieder geval een lieve knuffel als opsteker... maar daar heb je natuurlijk niet heel veel aan... sterkte meis

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Bedankt lieve meiden :D jullie zijn schatten.
    Laktdes gebeld gisteren en ze raadde mij inderdaad aan om alles af te kolven, enig probleem is dat ik nooit voldoende heb voor haar voor een hele dag.

@tigger: Ja ik denk inderdaad dat ze helemaal op is en niet effectief kan drinken. Arme popje :( Ik ga inderdaad volgende voeding ook kolven.
    @rachel: ja kookwekker is inderdaad handig maar liet je haar ook 30 minuten huilen maar ik bedoel echt huilen of alleen jengelen? Want als ze echt gaat huilen dan is ze altijd helemaal overstuur.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Bibiche; het valt niet mee he, misschien inderdaad de lactatiekundige erbij halen, doe wat je gevoel zegt!

@Bianca: succes vanmiddag!

@De rest, heb alles gelezen.

Jelte heeft gisterenavond voor het eerst een flesje BV gehad.... *smakkerdesmak*...:D
    Meneer deed welgeteld 6 minuten over 80 ml :confused: , het was sneller opgedronken dan klaargemaakt zullen we maar zeggen. Daarna nog ruim een half uur aan beide borsten drinken. Vannacht kwam hij gewoon weer om de 3 uur zoals (bijna) altijd.

Ik denk dat ik nu rond de 8 BV -en per dag zit, soms wat meer, soms wat minder. Ik ben heel benieuwd wat hij nu weegt.
    Wat voor maat kleding dragen jullie kindjes nu meiden, ben benieuwd.
    Jelte draagt nu met 6 weken , alles van romper tot broekje maat 62.

Om 16.00 uur sollicitatie, ben heel benieuwd.

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik liet haar echt huilen maar ze werd niet hysterisch zeg maar, als Lindsey hysterisch word dan huilt ze niet meer maar krijst ze zeg maar continu en word dan knalrood. Dan pakte ik haar uiteraard op, even wiegen en kalmeren en legde haar weer terug. Maar ze jengelt over het algemeen nu meer dan dat ze huilt maar toen in het begin toen ik hetzelfde had al jou dan huilde ze ook echt met als gevolg dat ik haar pakte....en zo ging het maar door en door. Toen ze eenmaal doorhad hoe ze moest slapen werd het huilen steeds korter en korter en nu huilt ze nog maar een paar min en slaapt dan meestal.

Als je niet genoeg voeding kan kolven kan je ook tijdelijk fv erbij geven he, hier kan je dan weer mee stoppen zodra je bv weer helemaal is bijgetrokken.

@Jingels Lindsey draagt nu ook van alles 62 (op 2 broekjes na) en alle rompers 62/68.

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik weet precies hoe je je voelt, dat was dus ook een reden waarom ik gestopt ben met bv. Plus nog eens hele pijnlijke tepelkloven tot bloedens toe.
    En dat huilen zo is Luca de afgelopen dagen ook geweest. Ik wist echt niet meer wat ik moest doen.
    Ik heb hem telkens uit zijn bedje gehaald als hij huilde en na een tijdje huilen viel hij in mijn armen in slaap. Maar o jee als je hem terug in bedje stopte.
    Heb je haar al eens in badje gedaan als ze zo overstuur is? Het wil soms wel eens helpen (hier toevallig niet, maar je weet maar nooit)

Ik kreeg wel eens commentaar dat ik hem te veel verwende, maar dat kan me niks schelen. Als mijn kindje huilt dan wil ik hem troosten en mag hij lekker in mijn armen of op mijn buik slapen.
    Trek je dus niks aan van wat andere zeggen, gewoon je eigen gevoel volgen.

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wie van jullie zijn er nu al ongesteld geworden? Ik nog steeds niet...

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ook niet.( niet dat ik het erg vind ;) )

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @rachel: ik ook nog niet hoor, vind het niet erg :)
    Hebben jullie al wel sex gehad :) ? wij wel met condoom na 4 weken omdat ik binnenkort toch spiraal wil
    @chantal: ja ik had haar in bad gedaan maar ze vond het niet leuk. Ze had gewoon mega honger.
    Vrijdag naar de osteopaat en ik wil dat ze kijken naar haar nek ivm vacuumpomp en ik wil kiss-syndroom uitsluiten zeg maar
    Ik heb ook pijnlijke tepel al vanaf het begin maar het zijn geen kloven het is dat ik gewoon zo vaak aanleg.
    @Jingels: elenora draagt nog steeds maat 56

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ tigger. Die rust en regelmaat. zo doen wij het ook idd. slapen eten en even knuffelen. Het ging een tijdje zo goed tot de laatste paar dagen. Echt een ramp. Meneertje wilde niet slapen en alleen maar krijsen (rood aanlopen en geen ademhalen). Ik werd er echt heel onzeker van. Maar zoals je w.s al hebt gelezen vandaag gaat het weer toppie. Ik denk dus dat als je beebje zo'n dag heeft dat je er gewoon lekker aan toe moet geven en extra aandacht geven. Het komt echt wel weer goed daarna. ;)

@ bianca. Wat fijn dat er nu toch iets wordt gedaan. Suc6!

@ bibiche :oops: ik zal de volgende x eerste eens even doorlezen. zag dat je haar al in badje had gedaan :oops:

@ jingels. Luca draagt nu nog maatje 50 maar dat ligt er wel aan welk 'merk' sommige kleertjes mt 50 past niet meer. ( zoals dat leuke noppies truitje en broekje :cry: )
    suc6 met je solicitatie!

Ik kwam net met wandelen iemand tegen die zei: 'Oh Chantal is die van jou? ik wist niet eens dat je zwanger was. Dat moet ik morgen op het werk vertellen heb ik ook eens nieuws!'
    :-s ik heb jullie nog een geboorte-kaartje gestuurd :rolleyes:
    Nou ja het zal wel aan mij liggen ;)

16. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Dames, HELP!

Sorry ik word helemaal gek hier zo! De kraamverzorgster zegt dit en de wijkverpleegkundige zegt dat! Alles is tegenstrijdig! weet niet hoe ik dit aan moet pakken,

bijv: Kaylie slaapt s'nachts gemiddeld 5 tot 6 uur achter elkaar, nu zegt de wijkverpleegkundige vanmorgen dat dat helemaal niet goed is en ik MOET haar om de 3 uur wakker maken, terwijl de verloskundige en kraamverzorgsters zeggen ze meld zich wel als ze honger heeft, wat is het nou? Ik heb haar al een paar keer geprobeerd wakker te maken om te eten, maar als madam slaapt dan slaapt ze echt en wil ze echt niet eten.. :( :(
    en als ze bijv. in bed wordt gelegd huit ze even, als het langer dan z'n 10 a 15 min duurt ga ik nog even kijken bij haar, nu zei die wv vanmorgen, nee laat haat maar huilen, ze heeft dus vanmorgen letterlijk 1 1/2 uur liggen krijsen! Vond het zo zielig, toen die vrouw weg was ging ik bij haar kijken en heb haar er uit gehaald kon het gewoon niet meer aan horen!

En zo zijn er nog een aantal dingen, ik heb zelf zoiets van doe wat ik denk dat het beste is, maar ja ik weet het nu ook niet meer.... :oops:

Sorry, maar weet nu even niet wat juist is, heeft iemand misschien een tip?

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik zou haar ook laten slapen 's nachts als ik Elenora wakker maakte 's nachts werd ze alleen maar boos.

En over dat huilen 1,5 uur is wel heel erg lang, je moet doen wat jij denk dat het beste is hoor. Het is jouw kind.

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Babymei ik zou haar gewoon lekker laten slapen! Als ik Lindsey wakker moet maken voor voedingen drinkt ze veel slechter dan als ze zelf komt. Hier zei de kraamverpleegster en het cb ook dat doorslapen gewoon mag hoor.... maar je moet uiteraard zelf doen wat jou het beste lijkt!

@Bibiche
    Enne ja heb al meerdere keren sex gehad. Eerste keer was vrij snel, geloof na 2,5 weken. Doen het met condoom tot ik weer aan de pil ben. Wil eerst mijn menstratie afwachten en dan start ik met de pil. Mag nu ook al beginnen maar dan is hij de eerste maand niet veilig dus wacht dan net zo lief eingelijk.

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Babymei... wij moesten de eerste week inderdaad na max 4 uur Steven wakker maken voor voeding, daarna max 6 uur en nu laat ik hem gewoon komen... haha 6 uur blijft hij toch nooit weg, ons hongerwolfje ;)
    Als Kaylie goed gegroeid is dan zou ik haar lekker laten slapen, ze meldt zich vanzelf wel!

1,5 uur lang laten huilen... waanzinnig... lekker doen waar jij je goed bij voelt meis! kort huilen mag best, maar 1,5 uur lang.... pffff niet hier hoor

20. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    kwam stiekem ook kijken of Bianca al wat gepost had... haha terwijl ik weet dat het natuurlijk altijd langer kan duren in het ziekenhuis, maar ben gewoon zo benieuwd...
    ik ga ff slapen nog. steven is nu bijna 20 minuten stil, dus dat zal wel zo blijven...
    kan ik ff bij tanken!

Deel Deze Pagina