Zo daar ben ik weer even. Ik had het in het andere topic ook gezegd, maar ik voel precies het zelfde als Tigger. Ik wil heel graag mijn verhaal neerzetten en jullie verhalen lezen,maar kan me er gewoon nog niet toe zetten steeds. Alles gaat goed met ons. Dylan die eet nu 7 tot 8 x per dag. En vanacht was de eerste keer dat ie om 3 uur kwam. Hij komt normaal voor de laatste voeding zo rond 12 uur en dan weer rond half 6. Met de keizersnee was alles goed gegaan en het is me echt 100% mee gevallen. Ik mag zeker niet klagen overf pijn etc. Ik zal straks mijn verhaal ook even er op zetten. Foto's staan nu in mijn album. Hij lijkt zoveel op papa hij heeft alleen mijn neus hihi. Liefs Nathasja
Tassie, fijn dat het bij jou ook zo is meegevallen. Ik heb mijn verhaal ook geschreven, staat op de site. Dylan heeft hetzelfde pakje als Emma, hihi. Ook hier inderdaad dat rotgevoel. ik wil zo graag alles lezen en meemaken, heb het gevoel dat ik jullie "in de steek laat" Raar he? Je bent zo met elkaar verbonden.. maar goed, komt vast en zeker vanzelf weer. Morgen laatste dag kraamzorg, pff.. Spannend hoor. Hebben jullie ideeën wat je kan geven? Want ze verdient echt wat!
Wij hebben een chocolade-fondue setje gegeven. Was ze heel erg blij mee. En natuurlijk het geboortekaartje. Ikzelf had pas een paar dagen nadat de kraam weg was weer de puf om hier iets vaker te komen spieken. En vanaf toen is het steeds iets meer geworden. Maar niet zo vaak meer als voorheen, Sabrina krijgt het overgrote deel van mijn aandacht
Heb net jou verhaal gelezen Tigger, kreeg er tranen van, al die herinneringen die boven komen. Wel ben ik heel blij voor zowel jou als Tassie dat ook bij jullie de ks zi is meegevallen. En ik heb ook geen naar gevoel over het feit dat ze niet natuurlijk is gekomen. Ik ben wel jaloers op jullie (jou en Tassie) foto's van jullie drietjes op de ok. Die hebben wij ook, maar de zuster had de flitser niet aan, dus die foto is mislukt Zal nu Sabrina weer op bedje leggen, ze ligt op mijn arm te slapen, ze heeft zo'n mooi koppie!
@Tigger: vind het ook vervelend dat ik niet meer alles lees en niet op iedereen kan reageren. Zal dan later ook wel jullie bevallingsverhalen lezen. Gelukkig is dit topic wat makkelijk bij te houden dan het andere meimama's topic. Foto van onze kerel staat in mijn album. Hier gaat alles prima. Krijg alleen van veel vrienden de waarschuwing om niet zoveel te doen. Maja als je je goed voelt wil je wat doen toch ? Heb nog wel een vraagje voor de meiden die bv geven. Dit gaat hier prima. Oke soms is het nog een beetje een gepruts maar een kwestie van wennen neem ik aan. Maar het aanleggen vind ik nogal gevoelig. Mijn tepels doen dan pijn/zeer gevoelig. Volgens de kv heb ik goed aangelegd. Contact met lactatiekundige gehad en die zegt dat ik maar eens zittend moest proberen te voeden en dat die pijn 1 week kan duren. Herkennen jullie dit ? Ik zie verder niets aan mijn tepel dus geen kloven o.i.d.
Tigger: Ik heb jou ook gemist hoor ! Aw dankjewel! Ik vind die foto zelf ook echt lief . Daar had hij nog een lekker blond koppie, het is nu al een stuk donkerder geworden (staat hem trouwens ook goed hoor, het blijft een knappe vent! ). Ja stoere banner he? Het was even zoeken, ik vond dit de leukste die ik kon vinden. Ik heb de (tweede) KV (nu een vriendin van mij ) ook chocola en het geboorte kaartje gegeven (en mezelf alvast uitgenodigd op kraam bezoek als zij haar kindje heeft ). Nemo: Ik heb af en toe dat het pijn doet in mn tepel, maar inderdaad geen kloven. Misschien is het gewoon nog wennen aan die toeschiet reflex? Ik heb ook dat het na een tijdje vaak weer afneemt, ik weet niet of dat bij jou ook het geval is? Wil iemand mij helpen? Ik wil ook meedoen aan baby van de maand, maar ik weet niet welke foto ik moet kiezen (staan op mn site)... Hoe doen de BV dames het eigenlijk met die vitamine K ? Het is bij mij echt een ramp. Ik doe netjes een paar druppels op een lepeltje, schenk het netjes in Josh zn mondje, maar hij laat het er telkens weer uit lopen (of hij gooit het er uit). Ik heb geprobeerd meteen BV te geven met de hoop dat hij het dan "meeslikt" ,ik heb geprobeerd te wachten, maar telkens krijgt hij het voor elkaar om het niet binnen te krijgen. Hij vind het ook erg vies geloof ik, hij trekt dan gelijk zo'n raar hoofd...
Wij druppelen het op een zacht lepeltje en dat vind ze wel lekker om op te sabbelen. Bijkomend voordeel: ze is echt verzot op de vitamine D (lekker anijssmaakje) en nu denkt ze steeds dat ze dat krijgt en begint gulzig aan het lepeltje te zuigen. Voordat ze in de gaten heeft dat het geen D maar K is, is het al lang en breed weg! Heb er trouwens vandaag een filmpje van gemaakt, zal binnenkort op de site verschijnen. Misschien anders meteen je pink of een speen geven, zodat hij doorsabbelt? Misschien ook een idee voor je bad-probleem: Sabrina heeft gewoon haar speentje in in bad. Wel de vuistjes gebald, maar ze huilt niet, ook niet als we haar eruit tillen. Nemo: ik had begrepen dat het begin vd voeding vaak wat gevoelig is (dwz bij elke keer aanleggen) maar dat het wel snel goed/pijnloos moet gaan. Heb het zelf soms als ze de tepel net niet goed te pakken heeft gehad, dan zeurt de 'pijn' nog even door.
Morgen meiden! Assepoester, balen is dat. kan me voorstellen dat je daar ontzettend van baalt. *knuf* Hopelijk hou je het plaatje in je hoofd als herinnering... Goddess, ja die banner is gewoon stoer. Dkk Ook dat rompertje is fantastisch.. Nemo, ik denk dat dat het toeschieten is (tenminste, ik heb het ook en mij is dat gezegd) dat kan even een paar seconden zeer doen, maar daarna moet het weg zijn... O ja vit K, volgens mij moet ik daar vandaag mee beginnen. Geboortekaartje heeft ze al gehad. Inge is aan de lijn, dus chocola kan ik haar niet mee verblijden, haha. Ik denk dat we maar een bloemetje doen.. Hier weer een goede nacht gehad. Om 11 uur is ze gaan slapen en om 4 uur kwam ze weer. Wel heeft ze de hele avond krampjes gehad, oh brrrrr, vreselijk! Ik moet dan zelf ook huilen. Ik kan daar niet tegen. Op een gegeven moment heeft Peter haar bij hem op de borst gelegd en viel ze dus om 11 uur eindelijk echt in slaap. Om half 1 heeft hij haar in bed gelegd en is ze pas om half 4 weer wakker geworden. Toen om 7 uur gekomen en nu zal ze zo wel wakker worden. Dan gaan we even douchen, voor het eerst. Badderen vinden we allemaal maar niets , dus misschien is dit meer ons ding..
@Goddes: alleen de vk heeft hier nog vitamine K gegeven. Ik zal zo de kv even vragen wanneer ik het zelf moet geven. Maar is het mischien een idee om met een pipet te geven ? Hoeft ie alleen maar even de mond goed open te doen ( en dan jij goed mikken ) @Tigger: lijkt mij zeer frusterend die krampjes. En vertel hoe beviel het douchen ? Nog even het tepelverhaal bij mij. Ik denk niet dat het de toeschietreflex is want als mijn kleding over de tepel schuurt doet het ook wel eens pijn. Vk en kv hebben beide meegekeken en Sven doet wel goed aanhappen. Vk en kv en lactatiekundige zeggen het er voor nu even bij kan horen dat het later over gaat. Nou daar ga ik dan maar vanuit. Verder alles prima hier. Lekker tevreden kereltje is hij.
Nemo: Jeetje, wat ben jij al weer vlug en veel online zeg! Ik ben blij dat je je zo goed voelt en dat de borstvoeding zo goed gaat. Die pijn in je tepels, ik denk echt dat dat erbij hoort. Als je wel goed hebt aangelegd volgens de deskundigen en geen kloven, dan denk ik dat het te maken heeft met het toeschieten idd. Of met het sterke zuigen, dat ben je natuurlijk ook niet gewend. Ik denk dat het met een paar dagen wel afneemt. En ik wil je wel aanraden om lichamelijk toch wel een beetje rustig aan te doen, anders breekt dat je na een paar dagen (en gebroken nachten) wel op ben ik bang. Hoe meer rust je nu neemt, hoe meer je straks kan hebben snachts. De vit K moet je trouwens mee beginnen op dag 8 en de vit D vanaf dag 14. OJA: Wat een mooi ventje hebben jullie! Ik heb sinds gisteren overigens last van mijn L tepel, en dat blijft de hele tijd bij het voeden zo, dus ik ben bang dat ik daar toch een kloofje heb ontwikkeld. Blijkbaar toch een paar keer niet goed aangelegd. Oja, de pijn gaat ook niet weg als ik haar opnieuw aanleg, blijft gewoon pijnlijk (en ze zuigt ook vrij hard/gulzig) Dus ik ben maar begonnen met Bepathen te smeren. Tigger: Ik kan het ook allemaal niet meer bijhouden hier.Terwijl ik het echt heel leuk vind om mijn ervaringen met jullie te kunnen delen. Super dat Emma vanacht al zo goed heeft geslapen man! En die krampjes zijn echt niet leuk. Hier lijkt het al een beetje af te nemen gelukkig. Iig snachts heeft ze er minder last van. Je kunt proberen aan de venkelthee te gaan (min. 2 kopjes per dag) of aan de Cinababy-drupjes (en dat ik dus voor Emma). Assepoester: Die vit D drupjes zijn idd erg lekker heh? En die K vind Yildou ook maar niks. Maar die doet braaf haar mondje open als ik met het lepeltje aankom. Ik geef de drupjes vlak voor de ochtendvoeding, dan heeft ze wel erge honger, dus allang blij dat ze dan wat krijgt. Goddess: Vervelend van je baddrama. Ik weet niet hoelang je hebt gebadderd, maar babytjes koelen in water veel sneller af, als 'in de lucht'. Dus misschien kreeg Josh het gewoon wel koud? Of kreeg hij een krampje in bad? *funny story* Yildou heeft gisteren in bad gepoept, lag blijkbaar lekker ontspannen, terwijl Alexander haar in bad deed. En die is al niet zo dol op al dat gepoep, dus je kunt zijn reactie een beetje voorstellen. Twas in ieder geval niet iets van "IEUW!". *end of story* Probeer het gewoon nog een keertje, ga desnoods lief voor hem zingen, dat werkt bij Yildou meestal wel. Al is die vaak ook erg aan het huilen als ik niet snel genoeg droog en aankleed. En anders gewoon lekker gouchen met em toch? Ow, en die drupjes. Heb je al een flessenset in huis? Misschien kun je de speen met dop losdraaien en daar de drupjes indoen, zodat ie het al zuigend binnenkrijgt? Of een beetje afkolven en daar de drupjes doormengen? Volgens onze kraam was het trouwens beter om een keertje over te slaan met de drupjes, dan dat ze teveel binnenkreeg. Dus maak je niet al teveel zorgen als ie niet alles krijgt. Hij krijgt immers al de beste voeding die er is: jouw melk! Tigger: Onze kraam heeft een bos bloemen gekregen en we hadden lekkere gebakjes bij de bakker opgehaald! Tassie: Doe maar rustig aan hoor! Fijn dat het zo goed gaat. Jammer dat ie vanacht niet helemaal doorsliep. Ben benieuwd naar jouw bevallings verhaal zeg. En ik zal nog even naar de foto's kijken in je album... Rachel: Owja, die fotoverkiezing. Ik moet Yildou ook nog opgeven... eum... dat wordt een drama volgende maand, dan kunnen we elkaar niet meer steunen zeg, iedereeen vind zijn eigen babytje natuurlijk de mooiste! Hier gaat alles wel weer prima. Yildou heeft nu alleen iets minder lang doorgeslapen. Kwam om 23.00 u, 3.00 u en om 8.00 u. Maar we zijn lekker blijven liggen met zijn allen tot 11 uur vanmorgen. Dus we zijn weer lekker uitgerust. En ik heb even goed met Alexander gepraat. En we hebben afgesproken om komende zaterdagavond lekker uit eten te gaan (dan zijn we een jaar getrouwd, vandaar). Hij wist eerst niet of ie wel wilde, omdat hij te moe zou zijn ivm werken en dorpsfeest e.d. Maar ik heb zoiets van, als jij wel 5 avonden achter elkaar energie kunt steken in het dorpsfeest, dan maak je maar energie om lekker uit eten te gaan. Dat heb ik dan ook wel weer verdiend. En hij gaat overigens niet elke avond helpen omdat hij dat zo gezellgi vindt, maar meer omdat ie dat min of meer verplicht voelt tegenover de buurtgenoten. We vallen al een beetje uit de buurt, en als je nu dan ook lekker op de bank blijft zitten, terwijl iedereen buiten aan het versieren is... Dat voelt natuurlijk ook een beetje lulllig. Ik ga strakjes even de stad in om een cadeautje te halen voor onze trouwdag. Ik wil een hangertje laten maken met de naam van Yildou en geboorte datum erin, voor Alexander dan. En mijn trouwring moet kleiner gemaakt worden, doordat ik zoveel afgevallen ben, ben ik bang dat ik em verlies... Nu hoop ik heel hard dat Alexander er wel aan denkt om ook een cadeautje voor mij te halen, of iets voor moederdag... erg heh? Groetjes Simone
Verdorie! Typ ik net een heel lang verhaal is hij weg! Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.... (had echt een lang verhaal en op iedereen uitgebreid gereageerd) Ik ben een paar dagen wat minder hier geweest omdat het allemaal wat minder goed ging. Maar na een lief berichtje van Assepoester (thanx meid!) ben ik hier nu weer. Lindsey drinkt sinds dinsdag niet meer aan de borst....het ging gewoon niet goed vanuit beide kanten. Ze kon niet goed drinken waardoor ze te weinig kreeg en vervolgens dus om het uur wilde drinken en mijn bv door alles ook terug begon te lopen. Ik raakte hier helemaal gefrustreerd en verdrietig van en Lindsey raakte ook helemaal overstuur. Ook raakte ik oververmoeid omdat ze zoveel bleef drinken al een aantal dagen. Na overleg met de CB arts hebben we besloten het toen anders te gaan aanpakken. Ik leg Lindsey niet meer aan, maar kolf nu 4x per dag. Dit krijgt ze dan uit een flesje en de rest word aangevuld met kunstvoeding. Dit gaat erg goed gelukkig en ik voel mezelf helemaal opknappen. Ook kan ik nu weer iets meer kolven doordat ik wat meer rust heb en beter kan ontspannen en dit werkt natuurlijk ook beter voor Lindsey. Maar toch heb ik het gevoel dat ik heb gefaald en voel mij hier ontzettend schuldig over. Zag er ontzettend tegen op om het hier te melden dat het mij dus niet is gelukt.... Maar goed bij deze heb ik het verteld. Verder gaat alles wel goed, zijn erg moe omdat ze vooral 'snachts veel krampjes heeft maar ik lees dat dat bij jullie kindjes ook voorkomt. Erg sneu om te zien krijg er soms ook echt tranen van in mijn ogen. Maar nu even genoeg over ons @Simone wat heerlijk meid dat jullie zaterdag lekker uit eten gaan! En gefeliciteerd alvast met jullie 1 jarig huwelijk. Ik heb trouwens zelf wat voor moederdag uitgezocht en doorgegeven aan Jasper wat ik wou anders zou hij het zeker vergeten. Ik snap trouwens heel goed dat je ervan baalt dat Alexander nu ook zoveel in de avonduren weg is. Gelukkig is het feest maar even en is hij straks klaar met versieren en weer lekker bij jullie @Tigger meid fijn dat alles zo goed gaat met jullie! Ik vind Emma een beetje op Lindsey lijken, komt denk ik omdat zij ook best veel haartjes heeft haha. Balen trouwens dat je merrie is afgekeurd, ik blijf duimen dat ze volgende keer word goedgekeurd en dat ze naar haar nieuwe baasje kan. Ik baal trouwens ook dat ik zoveel mis nu, waren (vooral de laatste weken) een erg hecht groepje en mis dat best. Maar straks hebben we vast wel meer tijd @Nemo ook super dat bij jullie alles zo goed gaat! Wat een mooi mannetje hebben jullie en lekker zwaar ook! Ik had de eerste paar dagen ook pijn in mijn tepels tijdens het aanleggen maar dit trok vanzelf helemaal weg. @Assepoester ik hoop dat de krampjes bij Sabrina snel wat minder worden en nogmaals bedankt voor je berichtje. @Goddess misschien vond Josh het water inderdaad te koud worden en dan kunnen ze behoorlijk overstuur raken. Snap dat je geschrokken bent hoor, hoop dat het de volgende keer een stuk beter gaat. @Tassie mooi kereltje hebben jullie ook! Doe je nog lekker rustig aan meid? Nou ik hoop dat ik niemand vergeten ben en dat niet alles weer straks verdwenen is....
Grappig dat we allemaal met dezelfde gevoelens zitten. Nou dan is er ook geen verwijt denk ik... Dus dat stelt me gerust.. Lieve Rach, Oh meisje toch.. Wat een rotbericht. Maar lieve schat, je hebt echt niet gefaald! Je hebt juist voor jullie saampjes het beste gekozen! Je kan juist trots zijn op jezelf dat je niet blijft doorgaan tot ellende toe... Nu kun je weer gaan genieten van je meisje. Frustratie is iets wat je absoluut niet moet willen. Ik vind je dapper! Goed gedaan juist! *knuf* Nemo, het douchen vond ze heerlijk! Ik zou bijna zeggen: Dag bad, de deur uit! Haha. Wat een genot was dat zeg... Simone, Dank je voor de tip, Inge (kraamverzorgster) zei het ook. Ik denk dat ik het toch maar haal. Vind het zoooo zielig.. *snif* We hebben Inge een bos bloemen en een kado-pasje gegeven. Pff, vond het echt moeilijk dat ze wegging. Godzijdank bedachten we nog op tijd dat z enog niet op de foto stond met Emma. Ik had echt enorm gebaald als dat veregeten was.. Nu moeten we het met z'n drietjes gaan doen... Zow en nu ga ik zo lekker pizaa eten... Kus...
Voeden wordt hier wel steeds pijnlijker maar we houden moed. Zal vast wel eens beter worden. Rechter tepel is vandaag niet in trek, linker tepel vindt ie heerlijk Naja morgen weer een dag. Heb dus rechts gekolfd om te stimuleren, kan mijn vriend dat vanacht mooi oplepelen. Heb ik dan ook even rust. @Simone: dat pijnlijke tepel verhaal herken ik dus wel. Maar zie je ook echt een kloofje ? Wat ook heel goed is om een druppel melk uit je borst te drukken en dan even bloot te blijven zitten. Bepanthen kan idd ook. En oke ik zal het rustiger aan doen (dat zegt iedereen tegen mij)
Nemo: Vervelend heh, dat iedereen het beter weet? Het is maar een advies hoor. Je voelt zelf natuurlijk het beste wat je kunt. Is de rechtertepel ook de kant die ingetrokken was (dat vertelde je toch?)? Mooi dat het Links wel helemaal goed lukt! En dan kun je vanacht in ieder geval lekker slapen, als je je tenminste neer kan geven... Ik zie geen kloofje, maar hoe ik ook aanleg, het blijft de hele voeding eigenlijk pijnlijk. Dus laat haar 10 minuten drinken (en bijt 10 minuten op mijn tanden) en dan mag ze rechts van mij. Het doet trouwens ook zeer met kolven, dus het zal wel een kloofje zijn. Tigger: Succes zonder de kraamzorg. Ik vond het aan de ene kant wel lekker, juist omdat we dan even echt met zijn drieen konden zijn... Maar aan de andere kant was het ook wel weer afzien eigenlijk, omdat we nu weer de zorg voor het huishouden erbij moesten nemen. Rachel: Balen dat je verhaal weg was, maar je had best wel uitgebreid gereageerd vond ik hoor! En je hoeft je natuurlijk helemaal niet te verantwoorden als de borstvoeding bij jou niet lukt. *knuffel* Ik snap helemaal dat je hebt besloten om over te gaan op het flesje en aanvullen met kunstvoeding! Dat geeft je gewoon veel meer rust, beter dan een gefrustreerde Lindsey en moeder hoor! Elk uur aanleggen is supervermoeiend! Goed trouwens dat je nog wel 4 x per dag gaat kolven. Krijgt ze toch nog een stukje van de afweer binnen! En kunstvoeding proberen ze tegenwoordig zoveel mogelijk op moedermelk te laten lijken, dus dat is ook goed voor zo'n kindje joh! Ik heb ook al een paar keer op het randje gestaan om over te stappen op gedeeltelijke flesvoeding, maar aan de andere kant wil ik de borstvoeding nog niet 'opgeven'. Ik merk wel dat ik alles veel beter aankan als ik meer slaap krijg... Dus gewoon op tijd naar bed Simone [-X Thanx voor de felicitaties! En nog 2 avondjes te gaan alleen, en dan lekker uit eten! Ik hoop dat Alexander mijn hint wel begrepen heeft en een cadeautje meeneemt! Heb trouwens 2 sluierstaartvisjes voor hem gehaald. En dat hangertje krijgt hij gewoon van Yildou (als trouwcadeautje). Nou het is weer badder en voedertijd voor mijn kleine schatje Groetjes Simone
@Simone: idd rechter kant is ingetrokken. Tepel kan er wel uit maar dan moet er gezogen/gekolfd worden. Om 18.00 uur eerst even gekolfd maar toen wilde hij nog niet goed happen. Toen met een tepelhoedje gevoed voor 10 minuten, toen Sven even afgekoppeld en tepelhoedje eraf gehaald en weer aangelegd. Ging als een trein ! Vind het echt super. Komt ook omdat hij nu uit zichzelf kwam denk ik. Wij hebben zo'n tevreden kerel dat wij hem ook vaak wakker moeten maken voor een voeding en als we hem wakker moeten maken drinkt hij ook minder goed. Maar ik heb er alle vertrouwen in. @Rachel: kop op, je doet echt je best. Je houdt je voedingen op gang d.m.v. kolven dus je kindje krijgt nog borstvoeding. Kan me wel voorstellen dat je baalt natuurlijk, dikke knuffel.
Ooooo wat een herkenning hier. Vooral het schuldgevoel omdat ik niet op alles en iedereen kan reageren. Helemaal niet in het andere mei topic. Verder herkenning van de krampjes en zoeken naar ritme. Ene moment gaat het prima andere moment is het zo slopend. Vandaag ben ik begonnen met de cinababy druppels. De kraamtranen zitten ook soms hoog, gooi ik er maar uit. Ene m oment voel ik mijn onzeker, andere moment ben ik zo verliefd op de kleine dat ik daarom huil. Toch geniet ik met name met volle teugen. Dat je zoveel van zo een kleintje kan houden zeg. Rachel en Goddes ik heb op jullie gereageert in het andere topic. @Simone ook herkenning alom, zolang ik zelf meer rust gaat alles beter. @Nemo vervelend die pijn aan de tepels. Ik had het de eerste twee dagen, gelukkig is het nu weg. ik smeer wel preventief bepanthen zalf. @Tigger balen van je merrie zeg. Vanaf nu zonder kraamzorg, spannend he. Vandag was mijn eerste dag zonder mijn Inge die Silvia heette . Spannend maar ook wel weer lekker wat prive ruimte. @Simone hopelijk is Alexander het niet vergeten. Kun je hem geen hint geven Ik lees trouwens een en ander over kolfen. Geven jullie gekolfte melk ook al in de fles, naast de borst bedoel ik dan?
Assepoester: Die van die pink is een goeie, ga ik zeker proberen! Ik heb al een keer het speentje als troost geprobeerd te geven, maar die accepteerd hij niet (*baal* *baal*). Maar opzich wel een goed idee! Tigger: Thanks! . Oh wat was ik blij toen ik dat rompertje had gevonden! Een bloemetje voor de KV is toch ook hartstikke leuk? Beter dan die choco voor haar neus houden, beetje lullig ... Nemo: vitamine K moet na 7/8 dagen gegeven worden. Je mag het niet met een pipetje doen, omdat je niet goed kunt zien hoeveel druppels er daadwerkelijk zijn binnen gekomen, en er zouden eventueel bacterieen in het pipetje kunnen komen, en uiteindelijk ook in het vitamine K flesje etc.. Een pipet leek mij ook handiger, maar kun je dus beter niet doen. Wat heeft sven een lekkere wangen zeg! *krijg helemaal zin om er (zachtjes, don't worry, ik doe niet aan kindermishandeling) in te knijpen . Simalex: Hahaha, ik heb precies hetzelfde als jij. Ik heb het voornamelijk bij mijn R tepel, maar bij de linker ook. Ik zit dus ook aan de bepanthen (vannacht 6000 keer aangelegd, steeds 30/45 minuten zuigen, tja dan krijg je dat). Josh zat echt maar een paar minuten in bad (of minder zelfs), dus het water kan nooit heel veel afgekoeld zijn. Het water was ook niet te heet. En krampjes waren het ook niet. Ik geef het op, ik weet het echt niet... Misschien dat ik er morgen bij het badderen achter kom? . Dat met die fles is wel een goed idee, dat kolven ook, maar ik heb geen kolf... (die dingen zijn duur man!). Hahaha . Arme Alexander *leedvermaak* . *ligt even helemaal dubbel* .
zo keek eigenlijk altijd nog bij de bevallingslijst van de mei mamas nou nu kom ik hier ook weer gezellig kletsen over oms gezinnetje alles verloopt hier super bono zit nu op nutrilon forte voor de hongerige babys en hij reargeert goed op de voeding eva is echt super lief voor haar broertje en helpt graag en vind alles super iteresant nou volgend week zal ik weer eens op iedereen reargeren want dan heeft georgie ochtend dienst en dan kruip ik is savonds achter de pc om ff alles bij te lezen hoe het met jullie gaat en zo 29 mei voor het eerst naar het cb leuk groetjes van ons
Graag gedaan Rachel, geniet lekker van de rust de je ervan krijgt Hier gaat het best goed vandaag. Eigenlijk helemaal geen onzekerheid gehad. Ze slaapt lekker, komt keurig na 4 uur (kun je de klok op gelijk zetten) en drinkt goed. Jammer dat alle dagen niet zo goed verlopen. Ik heb wel het idee dat Cinababy echt helpt (gisteravond mee begonnen) en dat scheelt ook al een hoop ellende. Oja, ze heeft vannacht voor de derde nacht op rij 5 uren geslapen (van 1 tot 6)! Hier begin ik wat problemen te krijgen met links. Ik krijg het bijna niet voor elkaar om haar links goed aan te leggen, rechts gaat wel goed. Hopelijk ga ik geen kloofjes krijgen, klinkt echt heel pijnlijk. Morgenochtend kolven en dan naar de kinderarts. Ik probeer me niet schuldig te voelen over het wel/niet reageren. Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat je er met een kleintje gewoon minder aan toekomt naast de rust die ook nodig is en ik hoop niet dat mensen het me kwalijk gaan nemen, dat zou toch echt wat zijn, nietwaar? Nemo: wat jammer dat je pijn aan de tepels hebt. Succes ermee en hopelijk is het gauw beter. Simone: bij deze alvast veel plezier gewenst met jullie trouwdag. En je krijgt vast een heel lief kadootje. Ja, de gekolfde melk gaat in de fles. In het begin moest ik het naast de bv doen om te zorgen dat Sabrina genoeg kreeg en mijn productie toe zou nemen. Ze kreeg eerst de borst, daarna gekolfde melk en vaak nog kunstvoeding na. Nu krijgt ze alleen de borst en in geval van nood een flesje kunstvoeding (ideaal, die kant-en-klare pakjes Nutrilon). Morgen kolf ik voor de zekerheid omdat we langere tijd de deur uitgaan en nu nog niet kan zeggen wanneer ze weer moet eten. Als die niet nodig blijkt te zijn, dan gaat het de diepvries in en kunnen we in nood eerst gekolfde melk geven ipv kunstvoeding.