hi babymei Je moet je eigen gevoel volgen. Ik persoonlijk vin 1,5 uur ook erg lang. Ik wacht meestal 10 min. En wat de nachten betreft. gewoon lekker laten slapen. Volgens de kh die ik had mag een kindje max 8 uur zonder voeding. Dus na 8 uur moet je ze zeker wel wakker maken. In mijn kraamtijd durfde ik ook niet naar mijn eigen kindje te gaan als hij huilde. Nu heb ik daar spijt van. Kom nou is toch zeker mijn kind!
Babymei, doen wat jou goed lijkt. Je kleintje lekker laten slapen. Als ze honger heeft komt ze echt wel! En zolang laten huilen? Is die Wijk-doos wel lekker? Jij bent de moeder en jij moet doen wat goed voelt! Ja, hier ook weer sex gehad. Gelukkig, haha. Ook met condoom. Chantalk, zal inderdaad wat regel of sprongetjes gedrag zijn.. Rachel, nog niet ongie.. Ik dacht gisteren, maar dat was 1 dag. Alhoewel ik al 3 weken niet meer vloei... Nou ja, misschien een begin ofzo?
babymei: ik zou niet luisteren naar die wijkverpleegkundige. Mijn kraamverzorgster zei: overdag max. 4 uur tussen de voedingen en 's nachts max. 6 uur. En dat huilen: 1,5 uur lijkt me echt te lang. Bovendien je kan een baby nog niet verwennen, dus troosten mag best. Het enige waar je dus mee moet oppassen is dat je in een vicieuze cirkel terecht komt, zoals hier al is besproken. Ik hoorde net van mijn moeder dat de hersentumor van mijn zus flink gegroeid is, ze heeft wel medicatie gekregen, maar dat is bedoeld om de verschijnselen van de tumor te verzachten... Mijn zus is, control-freak als ze is, nu van alles aan het regelen voor als ze dood gaat. Wie het wel en wie het niet hoeft te horen, de dienst etc. Mijn zus is eigenlijk al zover in dat proces, ze leeft ook al bijna 2 jaar met het idee dat ze dood kan gaan. Moeilijk hoor! Zit ik met een slapende Emma op schoot, kan ik alleen maar aan het zwembroekje en waterschoentjes denken die Emma van mijn zus heeft gekregen. Dat past Emma waarschijnlijk pas volgend jaar en dan zal mijn zus er dus hoogstwaarschijnlijk niet meer zijn. Vervolgens kijk ik naar de andere kleren die ik heb hangen, maat 62, maat 68 en de grotere maten en zie het nu alleen nog maar als een soort tijdslijn..... En dan proberen voor Emma niet van streek te raken. Ze ligt nu te slapen, dus het zal wel gelukt zijn. Het is zo dubbel, leven en dood zo dicht bij elkaar mee te maken. (sorry voor dit nare bericht tussen alle babygebrabbel door, maar moet het even kwijt)
Ik zie dat er verschillende (al) sex hebben gehad. Ik moet er nog niet aan denken. De zin is er wel maar die verrekte knip. auw auw. Hoe was het bij jullie de 'eerste keer' weer? Ik zie er een beetje tegen op. Bang dat het pijn doet door die knip. De knip is ook nog niet helemaal dicht dus lijkt me toch verstandig nog ff te wachten.
@ emmetje: wat een verschrikkelijk nieuws. Ik weet ook eigenlijk niet wat ik hier op moet zeggen. Heel veel sterkte voor jou en je familie en vooral voor je zus. Wat moet dat ongelooflijk moeilijk voor haar zijn. (sorry voor 2 berichtjes, maar wilde dit niet bij die andere zetten)
Daar ben ik weer, zal eerst ff berichtje doen en dan bijlezen. Komen we bij het zh aan, blijft mijn vader in de auto wachten Nou ja, ik als 'stoere' mama met Elia naar binnen..... We konden direct doorlopen omdat we er tussen in gepland zijn. Peentjes zwetend en bijna in mijn broek plassend zit ik te wachten op de arts. Hij komt binnen hoort dat ik alle voedingen kolf en vind dát al reden genoeg om te knippen. "Hou zijn hoofd maar even vast, assistente de handjes kan ik knippen". Ik het hoofdje vasthouden en ondertussen zelf de andere kant op kijken Aan het gilletje kon ik horen wanneer het was gebeurd. Hij heeft even flink geschreeuwd en ik heb maar een paar tranen mee laten gaan. Nu is hij dus druk met zijn tongetje Je ziet hem proeven dat er iets anders is. De fles was met 5 minuutjes leeg, dus dat ging ook prima. Hij ligt nu in zijn bedje bij te komen van alle hectiek en is nog altijd druk met zijn mondje aan het bewegen. LZ vreselijk bedankt voor je aanmoediging! Ga snel ff eten en dan bijlezen, tot straks.
Emmetje sterkte meid je zus, wat erg zeg! @Chantalk ik vond het ook doodeng maar viel me 100% mee hoor Bianca goed gedaan hoor meid door toch mee te gaan (je had geen keus maar toch..brr) fijn dat het goed is gegaan!
Emmetje, wat ontzettend naar en verdrieitg dit. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend verwarrend is... Jij je kleintje op schoot de net begint met leven en dan denkend aan je zus die bezig met het einde. Vreselijk.. Ik wens je alle kracht toe... *knuf* Chantalk, tja, ik kan er niet over mee praten, ben volledig intakt "down under" Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet. Bianca: You go girl! Wat knap van je! En wat fijn dat Elia geholpen is... En dat ie zo geniet van zijn bewegelijke tong! En ik had denk ik ook tranen mee gelaten.. Zie al op tegen volgende week, dan krijgt Emma haar inentingen.. Brrr.
Wat vreselijk Emmetje, sommige dingen in het leven zijn gewoon niet te bevatten. Misschien kan je voor je dochter een soort van tante dagboek bij houden ,en kan je zus daar wat in schrijven voor als Emma ouder is. Zo leert ze haar toch kennen. Voor je zus is dat misschien ook wel fijn. Hoe dan ook het blijft moeilijk.
Emmetje; jeetje wat ontzettend naar nieuws. Ik snap dat je gemixde gevoelens hebt,maar misschien is het idee van jingels wel een goed idee. Heel veel sterkte voor jou en je familie! Liefs Nathasja
Jingels; Hoe is je sollicitatie gegaan? Bianca; Wat ontzettend dapper van je zeg! Ben blij dat het goed gaat met de kleine en zo te horen heeft geholpen. Chantal zou niet weten hoe dat is die knip( trouwens helemaal niet hoe een bevalling is), maar ook ik heb niet de daadwerkelijke daad gedaan, maar dat komt omdat ik nog steeds vloei nu mijn ongesteldheid die door de pil komt Rachel ik heb gestemd! Liefs Nathasja
Emmetje, wat een triest verhaal zeg. Kan goed begrijpen dat je nu in zo'n "tijdslijn" leeft. Misschien is het een idee om te vragen of je zus een boekje wil voorlezen en dit gelijktijdig op te nemen? Een vriendin van mij heeft dit gedaan voor haar kinderen. Zo kan mama ze toch nog altijd voorlezen ookal is ze er nu niet meer. Misschien vind je dit ook wel te confronterend dat kan ik me ook goed voorstellen. Moeilijk hoor, sterkte meid!
Babymei, hier ook het advies van de kraamverzorgster in het zh overdag maximaal 4 en 's nachts 6 uur, dan wakker maken (ivm bloedsuikerspiegel?). Ik ben dus al wel weer ongie geweest. 6 dagen enorm veel gevloeid, nu volledig over. Volgende cyclus mag ik weer aan de pil. Hmm dus toch al wel mensen weer "geklust"? Dacht dat de meesten er nog niet zo'n zin in zouden hebben aangezien de vk zei gemiddeld 6 tot 8 weken. Voelde me al een uitzondering dat ik na 2 weken al weer 'enthousiast' was. Toch hebben we 'het' nog niet gedaan. Denk bijna dat manlief bang is om mij pijn te doen. (heb nl duidelijk aangegeven na de bevalling dat ik voorlopig niemand meer in me wil voelen. [-X Heb een behoorlijk trauma opgelopen van al die handen van 3 vk's en 2 gyn's. -niet allemaal tegelijk hoor hihi- en wil ook absoluut niet dat er een spiraaltje geplaatst wordt)
@Emmetje wat naar. Dan wordt je je heel bewust van leven en dood ja. Kun je er met je zus goed over praten? @Babymei ik sluit mij aan lbij de meiden, lekker laten slapen hoor bijvoorbeeld max 6 uur, meestal zijn ze er wel weer voor die tijd. En het huilen, jij hebt ook je grenzen dus volg je gevoel. Het kost gewoon even tijd om daar je weg in te vinden. Je voelt steeds beter aan welke grenzen je voor jezelf en je kindje wil trekken, wat ze wel en niet aan kan. @Bianca wat goed van je Kan mij voorstellen dat je even mee huilt zeg. Hoe gaat het nu met hem? @Jingels hoe ging het gesprek? Tessa heeft voor broekjes nog net maat 50. Voor bovenkleding heeft ze 56. Volgens mij is ze voor haar leeftijd een van de kleinere hier. Ze is nu w.s. 54-55 cm en ze weegt 4800 gram. En ik heb zoveeeeeel leuke zomerkleding in 62 dus ze moet een beetje opschieten Ongesteld ben ik nog niet, w.s. door de borstvoeding. Sex heb ik half, de daad op zich nog niet zeg maar Vind het nog wat eng, komt vanzelf weer. Ik ga condooms gebruiken omdat ik na de bv ook weer aan de pil wil.
Erica; Ik heb ook een heleboel kleding maatje 62, maar daar verdrinkt hij nog in. broek is ookmaatje 50 en 56 met opgerolde pijpjes. truitjes maatje 56 en sommige 62 maar dan wel met opgerolde mouwtjes. rompertjes heeft ie maatje 56, want de andere zijn echt te groot. Liefs Nathasja
Elia draagt nu ook maatje 50 (boven en onder), is 52 cm en weegt 3960, dus eigenlijk nu een "doorsnee" baby . Was natuurlijk ook een klein ventje met de geboorte. Maar goed mama is 1,58 en papa 1,72 dus zo gek is het niet. Hij heeft zojuist zijn eerste lachje laten zien! (hmm wel naar papa terwijl mama zoooooo goed voor hem gezorgd heeft vandaag) Hij zal wel denken 'ja daag jij doet mij pijn!' HIHI
Hoi Hoi jullie kletsen er wel wat vanaf zeg En ik had helemaal geen mail gehad, dus moet nu circa 10 pagina's bij lezen, ben dus nog ewl effe bezig hahaha @Goddes, your welcome, fijn om te horen dat het weer toppie gaat met hem, nu jij nog van de stuwing af @ Tigger, die van ons slaapt ook heel veel hoor, alleen in de avond bij de laatste voeding van circa half 11 wordt hij wakker en wlt hij door blijven spoken tot een uurtje of 2 net of wij niet naar bed hoeven hahaha, maar hoe ik ervan af kom.. nou ja ik probeer hem dan overdag iets langer wakker te houden. @Babymei nou ik wou dat wij dat hadden iets minder bezoek pffff wat een volk zeg.... maar ja nu heb ik alles tegelijk en dadelijk kan ik lekker van mijn mannetjes genieten @Tassie het cb in Almere staat geloof ik al niet zo hoog hahaha k heb diverse collega's die ze wel kunnen schieten dus je hebt helemaal gelijk @Rachel, veel plezier met je uitreiking! @chantalk hoe is het afgelopen nacht gegaan? k hoop iets beter... ik kan je helaas nog geen tips geven, ben zelf nog wat onervaren sorry! @Simalex, mijn kleine bink wilt ook graag een pinkje, maar ik heb het zo goed als kunnen vervangen door een speen, zon i love mama speen en daar doet hij het nu gelukkig ook goed mee... ook wel handig met het omkleden hahaha... dan wilt hij ook altijd pinken en dat gaat een meetje moeilijk he @Emmetje, heerlijk is dat he als ze lekker op je buik ligt pfff de kleine van mij wilt dat de hele dag wel geloof ik hihi.. echt al een mamas kindje sorry dames plicht roept, ik kom morgen terug om verder hij te kletsen, als Joaquin het toelaat
@emmetje: wat vreselijk zeg, dit lijkt me zo moeilijk om als familie mee te maken. Veel sterkte iig @bianca: wow wat goed van je dat je meeging en wat fantastisch dat hij het gelijk goed doet @jingles: ben benieuwd hoe je gesprek verlopen is Eerste keer sex was eigenlijk niet heel erg pijnlijk, iets gevoelig door de knip maar gewoon goed ontspannen. Nou vandaag is echt een hel dag geweest. Ze is eigenlijk al sinds 11 uur aan het huilen en tegen de vecht aan het slapen. Ik heb haar gelukkig in slaap gekregen vanmiddag en ze sliep 3 uur lang. Maar nu is ze al sinds 17 uur wakker en telkens leg ik haar in bed na voeden-kroelen-box maar wat kan zij goed tegen de slaap vechten. Elke 10 minuten gaan we ff aaien maar het helpt niet echt. Weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Je kan me opdweilen nu.
Hebben jullie al in de lounge het verhaal over MvJanelle / Annemarie gelezen? Het schijnt dat Benthe nooit heeft bestaan Quote uit het topic: "Ik ben er echt van geschrokken. Hoe kan iemand nu zoiets verzinnen. Heb om het hele verhaal zo moeten huilen, ben er dagen mee bezig geweest. Maar lopen denken hoe verschrikkelijk het moet zijn om je kindje te verliezen, hoe die ouders nu verder moesten, ik vond het zoooo erg voor ze. er ging continu door mijn hoofd "wat als Fenja dood zou gaan"en dan weer huilen, huilen." Vervang Fenja door Sabrina en dan staan precies mijn gevoelens en gedachten daar...