Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo dames

Heb net het verhaal van mvjanelle gelezen, en wat is dat een ziek iemand. Zoiets verzin je toch niet. Ben echt kwaad want het heeft mij echt geraakt. En dat ze dan foto's van andere kinderen in haar album zet. Echt vreselijk.

Hier gaat het verder prima, alleen wat veel visite gehad dus daarom ben ik even niet geweest.

Ben sinds gisteren aan het afbouwen van bv en het gaat hartstikke goed. Lars is ook echt tevreden nu. Ben nu ook erg blij dat ik over ga stappen op kv.
    Gisteren deed ik mijn bh uit en toen deed mijn tepel ineens heel zeer ik kijken. Had ik er gewoon een heel stuk vel afgetrokken, dit zat vastgeplakt aan mijn bh. :confused:

Voor de rest moest ik heel veel bijlezen dus weet eigenlijk niet goed meer wat er is geschreven. En het verhaal van annemarie heeft mij ook echt aangegrepen. Echt ziek hoor, ben er echt kwaad om.

2. simalex

simalex Bekend lid

sorry, ben vandaag even kort van stof. Heb een Yildou met krampjes op de arm.

Emmetje, ik wil je heel veel sterkte wensen met de ziekte van je zus.

Amilah, jij ook veel sterkte met het vertrek van je man. Ik begrijp dat je voor jezelf en Ameera kiest.

Bianca, fijn dat de 'operatie' geslaagd is. Hopenlijk gaat Elia nu aan de borst drinken.

En wat betreft dat toneelstuk van mvjanelle: ik voel me eigenllijk best wel belazerd. Je leeft zo mee. Ik vond onze start in de couveuze best heel moeilijk, maar hield mezelf steeds voor dat het supergoed ging, in vergelijking met het verhaal van Benthe. Zo wordt mijn plezier in dit forum wel een beetje weggenomen :(

Oekoek, hoe gaat het nu met jouw zoontje en met het drinken/spugen?

De terugkomavond was erg leuk. Echt leuk om de verschillen in de kindjes te zien. Sven lijkt bijvoorbeeld een stuk ouder dan Yildou, terwijl hij een maand jonger is...

Groetjes Simone.

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Tigger leuk he die lachjes, dan smelt je toch gewoon helemaal!
    @LZ klinkt als een sprongetje. Maar ja noem het sprongetje, regeldag of gewoon chagerijnig het blijft knap lastig zulke dagen he ! Je doet het super hoor. Ook in het boek van oei ik groei staat steeds dat ze op de hangdagen gewoon de knuffels en het contact nodig hebben.
    @Bibiche mooi dat je een lijn bent in gegaan. Hier ging Tessa ook steeds minder huilen toen ik haar wakker in bed ben gaan leggen. Let wel ze kunnen soms een terugval krijgen en dan weer wat meer huilen. Het is dan even zoeken naar wanneer je troost, maar inderdaad uiteindelijk geeft het veel rust!
    @Emmetje mooi dat het goed ging, hoe voelde dat de eerste ochtend zonder emma?
    @Bianca ook ik heb al die pagina's gelezen, en twijfel om mijn foto's weg te halen. Ben wel een beetje bang geworden dat ze "misbruikt" zullen worden.
    @Alida au au dat van dat velletje, voel bijna pijn in mijn tepel als ik dat lees. Mooi dat je een goed gevoel hebt bij het overstappen.'
    @Simone leuk dat alle kindjes weer anders zijn he. Dat valt mij ook extra op nu ik zelf een baby heb. Hoop dat de krampjes van Yildou snel weer over zijn, is altijd zo zielig.

pfff ik heb een beetje een hangdag. Regent de hele tijd, bah. Zou mooi weer zijn om eens iets groots in het huishouden aan te pakken, maar ja dat is de theorie...... ;)

4. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Erica: Ja het deed ook erg veel pijn.
    Bij jullie de hele dag regen, hier is het nog de hele dag droog geweest.

Similex: Hoop voor jou en Yildou dat haar krampjes gauw over zijn.

Groetjes Alida

5. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Heb even een vraagje

Weet iemand ook hoe ik moet afbouwen met vit. K en vit. D, nu ik overstap op kv.
    Want vit. K en vit. D zit toch al in flesvoeding.

Groetjes Alida

6. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ alida: AAAAAuuw! Dat lijkt me pijnlijk...
    @simalex: ik hoop dat de krampjes snel minder worden bij Yildou.
    @ erica: 't was wel raar zo zonder Emma, ze voelde opeens ook veel zwaarder (alsof ze in een ochtend veel zou groeien :)). Ik had een cursus van mijn werk met (een deel van) ons team en ik kon wel merken dat ik er echt uit ben. Normaal ben ik op de hoogte van alles wat zich afspeelt en nu hoorde ik voorbeelden en verhalen die ik niet ken. Het zal straks echt weer even duren voordat ik weer helemaal bij ben als ik in augustus weer aan het werk ga. Ze hebben ook gisteren een etentje gehad met mijn regiomanager er bij, maar ik kon niet omdat ik geen oppas had (mijn man is pas om 8 uur thuis door de week..) en Emma meenemen leek me ook niet handig omdat de avond Emma's jengeltijd is. Ach, volgende keer beter.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb ook alle foto's van Luca uit mijn album gehaald. Moet er niet aan denken dat zo'n ziek iemand een foto van mijn knulletje gaat gebruiken voor zo'n zieke 'grap'.

Ik heb net op mijn werk (apotheek) een potje abc dophilus voor darmkrampjes gehaald. Ben reuze benieuwd of het ook echt werkt.
    Hier is het weer de hele morgen en halve middag mis geweest. Luca is de hele morgen vanaf 9 uu wakker geweest. Hij heeft van half 11 tot half 12 even geslapen maar daarna is hij weer tot een uur of 1 wakker geweest. En dan alleen maar huilen. Nu gaat het gelukkig weer beter en ligt hij lekker in zijn bedje te slapen.
    Straks komen mijn colega's op bezoek. Ik hoop maar dat hij zich dan een beetje gedraagt en niet de hele avond ligt te huilen. :)

8. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ chantalk: dat poeder heb ik ook in huis gehaald, alleen dan van orthica (orthiflor). Wij hebben het nu 2 x gegeven, de keren er na zijn we het vergeten ..
    Maar het viel ons op dat het poeder niet oplost, maar als poeder achterbleef m.n. in de speen, ik weet dus niet hoeveel Emma uiteindelijk heeft binnengekregen. Ik ben benieuwd naar jou ervaring er mee.

9. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Alida, die vraag heb ik ook gesteld aan mijn wijk. Als je meer als 300 cc kv geeft, mag je stoppen. Anders nog vit D en K geven, maar dan een druppeltje minder bijv.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Pf wat een ziek verhaal over Benthe. Ik heb er gewoon om zitten huilen hier toen ze was "overleden". Nou ja nu ben ik er klaar mee. Geen woorden meer aan vuil maken.

Gisteren hier een regeldag Sven kwam 11 keer :) Nou ja het was mijn eerste regeldag dus mocht ook wel eens een keer. Nu is de rust (gelukkig) wedergekeerd.

@Simone: ja Yildou is nog zo lief en popperig *zwijmel* , echt een schattige baby nog. Sven is veel groter en steviger, lijkt idd ouder.
    @Goddes: is het mischien een idee om te gaan blokvoeden ? Je biedt dan 3 uur lang dezelfde borst aan. Josh kan dan wel sabellen/drinken maar krijgt niet (te) veel melk binnen. Show me the boob :) ;)
    @Alida: mooi dat het nu beter gaat bij jullie ! Maar hoe kon je nu zomaar een stuk vel van je tepel trekken :pale: AUW
    @LZ: Sven had een paar dagen geleden ook wat "moeilijke" dagen. Ik denk toch dat het de leeftijd is. Gewoon lekker knuffelen, komt allemaal weer goed.
    @Onzewonder: je melk kan echt niet opraken hoor, je hoeft ook niet zuinig te zijn op je melk. Of dacht je dat je nu al aan het opdrogen was ;) Hoeveel je kolft zegt helemaal niets over je productie. Je kunt gewoon vaker aanleggen. Als je baby goede natte luiers heeft, goed poept en goed helder is hoef jij je geen zorgen te maken dat je kindje te weinig krijgt.
    @Emmetje: sterkte voor jou en je zus ! Lijkt me idd een "vreemd" idee jij hebt net een kleintje en je zus heeft niet zo heel lang meer.
    @Chantalk: veel plezier met je collega's vanavond.

Voor de rest die ik vergeten ben: de groetjes !

11. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @alida: Volgens mij kun je inderdaad stoppen met de vit K&D. Dat is echt puur voor BV. (Inderdaad tenzij je minder dan 300 geeft maar als het goed is, is dat niet het geval)

@jingles: Ik hoop voor je dat je een pos. reactie krijgt

@onzewonder: je doet het echt supergoed! Ik geef nu s nachts gekolfde melk en krijg nu uiteindelijk met pijn en moeite bijna 50 cc uit iedere borst. Dus maak je geen zorgen het is echt goed wat je doet! (Benijd je stiekem een beetje ;) )

@simalex: suc6 met de krampjes. Erg is dat, je voelt je zo machteloos.

Ik leefde ook super mee met mvjanelle. Wat erg dat het allemaal verzonnen is, ik viel echt om van verbazing. Maarja laten we er niet te veel bij stil staan verder. Die aandacht verdient ze niet!

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @nemo: zo dat was een drukke dag gisteren met 11 keer aanleggen :)
    @alidah; auw ik krijg er al pijn bij het lezen jeetje wat moet dat pijn doen

Nou morgen komt de lact.des langs om te kijken waarom ze niet effectie aan de borst kan drinken. TOt nu toe kolf ik alle voedingen en 's nachts pakt ze op de een of andere manier wel de borst maar ook dan drinkt ze kort. Maar blijkbaar heeft ze dan niet echt trek anders zou ik haar wel horen.

Vraagje over slapen, slapen ze bij jullie ook in de avonden? Ik merk dat mijn meissie vanaf 16-17 uur tot 21-22 uur niet wil slapen en eigenlijk gewoon beneden bij ons wilt zijn! Doen jullie kleintjes dat ook? Ik heb haar 2 keer in bed gelegd maar na 30 minuten huilen (wel elke 10 min even kijken) heb ik haar uit bed gehaald want ze raakte anders overstuur.

13. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

daar ben ik het mee eens :idea:
    maar zulke mensen &$&&$&$ :evil: :evil: :evil:

14. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Heb net dat verhaal gelezen van mvjanelle, dat zelfde gebeurde bij me neefje vorig jaar zomer, hij is ook overleden en iemand anders heeft zich vorgedaan als zijnde zijn ouders en hun kindje, me nicht was echt heeeeel boos! Bleek een geestelijkgestord meisje te wezen van 16 jaar! Maar ik hou er over op want hier word ik weer enorm boos om!

Emmetje : vreeselijk van je zus heeel veel sterkte voor jullie allen!

Aan seks moet ik echt nog niet aan denken, heb nu nog last van de knip! en manlief en ik "durfen" :rolleyes: ook nog niet echt, vind het ook niet zo erg. Volgens mij zijn de hechtingen ook nog niet helemaal genezen.

Vanancht ben ik me wezenloos geschrokken, Peet die moet momenteel in brabant weer werken dus slaapt hij daar ook, ben dus alleen met de kleine meid. Gister avond heb ik haar om 20.00 uur eten gegeven en in haar bed gelegd. Ben zelf toen in slaap gevallen. Vanmorgen om 4.30 uur schrok ik wakker ze sliep nog! Ben gelijk naar d'r kamertje gerend om te kijken :rolleyes: heb haar toen gelijk wakker gemaakt en gevoed, ga nu me weker maar zetten, volgens mij is 8 1/2 uur slapen te lang, in iedergeval voor mij :oops: Daarna kwam ze weer om 7.30 en toen weer om 10.30. Kaylie houdt dus ecth van slapen....

Nou ga nog effe wat tv kijken en naar me bedje toe, meiden tot morgen maar weer ;)

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Babymei wel lekker dat ze van slapen houdt hoor. Ze adviseren max 6 uur tussen de voedingen rond die leeftijd, i.v.m. suikerspiegel. Keertje langer kan niet direct kwaad hoor maar advies is 6 en op de dag 4 uur.
    @Bibiche Tessa heeft 's avonds ook haar wakkere uurtjes. Inderdaad gewoon bij ons willen zijn.
    @Emmetje logisch ook dat je er een beetje uit bent op je werk. Er gebeuren genoeg andere dingen op het moment he ;) . Tot aug hoef je er ook lekker niet in te komen :D .

Zo Tessa slaapt weer, ga ik mooi zelf ook nog een uurtje dutten. Zat effe te typen tot het inslaapgehuil weer over was. Duurde lang deze ronde :( maar tis weer klaar.
    Fijne dag allemaal.

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hallo,
    iemand gebruikt hier friso comfort weet niet
    meer wie.
    waarom ben je op comfort over gestapt?
    mischien is het ook wat voor Belle.
    eerst ging ze om 21:30 slapen en kwam dan
    pas om 3 uur en dan om 7 uur en dan om 10 uur.
    nu komt ze om 2 uur dan om 5 uur dan om 7 uur
    dan om 10 uur.
    heb het idee dat ze meer honger krijgt en ze geeft
    ook best veel terug.
    ben wel over gestapt van nutrilon naar friso maar dat ging eerst ook goed.
    groetjes Chantal.

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik geef friso comfort op advies van het ziekenhuis. Omdat Lindsey ook veel terug spuugde en enorm gulzig dronk.
    Comfort is dikker, waardoor ze niet meer spuugt, ze moet meer moeite doen om te drinken waardoor ze meer is voldaan en heeft veel minder last van krampjes. Vind het echt geweldige voeding!

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik denk dat ik nu ongi wordt. Heb wat gekleurde afscheiding. Zijn er al meer bv moeders die ongi zijn geworden ? En hebben die ook iets aan de melkproductie gemerkt. Mischien was het wel geen regeldag maar heb ik gewoon minder melk door mijn (mogelijk) aankomende ongi.

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle drinkt inderdaad ook heel gulzig.
    ik ga ook maar eens de comfort uitproberen.
    bedankt rachel voor je snelle antwoord. :thumup:

20. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Graag gedaan Chantal, hier helpt het echt super!

@Nemo nee hier nog niet ongesteld maar geef ook geen bv meer, zou trouwens wel kunnen dat doordoor gisteren je melk wat minder werd. Succes ermee!

Deel Deze Pagina