Bianca: Fijn dat het zo goed gaat met Elia. Assepoester: O wat zielig muggebultjes. Veel succes met het maken van het jurkje. Lars heeft een jankdag, echt vreselijk. Hij heeft vanmorgen van 11 tot 13.30 gehuild en toen van 15.30 tot 19.30. Hij slaapt nu dus heb nu even tijd voor mezelf. Maar hij heeft niets want als ik hem oppak is hij direct stil. Hij weet het al precies. Groetjes Alida
Alida: Klinkt als een sprongetje: humeurig, hangerig en hongerig? Hij huilt omdat zijn wereldje ineens veranderd (door spurtgroei van de hersentjes) en zoekt zijn veiligheid bij jou. Assepoester: Asjeblieft! Vervelend die muggen zeg! Ik hoop dat het helpt. Wij hebben laatst maar een klamboe gehaald en die onder het hemeltje gehangen. Staat heel apart (hemeltje om hoep van klamboe), maar het werkt geloof ik wel. En ik heb de klamboek aan de onderkant van de wieg vastgeknijperd, zodat ze hem er niet in kan trekken. Een verklede BBQ -> leuk idee zeg. Wie gaat er als BBQ? Succes met je minikostuumpje! Ben wel erg benieuwd naar een foto! Bianca: Fijn dat het zo goed gaat met Elia en zijn tongetje! Jammer van de borstvoeding, maar volgens mij heb je er wel vrede mee zo... Rachel: Tja en Yildou de kleinste, terwijl ze volgens voorspelling een 9-ponder zou worden. Moet je nagaan.... Succes met je kiespijn nog! Tassie: Fijn dat het zo goed met Dylan en de osteopaat gaat. Hopenlijk voel je je morgen weer wat fitter. Erica: Het hoeft niet zo te zijn dat Tessa er erg veel last van zijn, dat kan... Hopenlijk slaat ze zich zonder slag of stoot er door heen... Fijn dat Tessa zich nu een beetje kan vinden in de reiswieg. Tis toch wel handig als je een dagje weg gaat. Heeft ze nu al een favoriet speeltje trouwens? Jingels: Jammer dat je baas niet langer beleefd kan zijn. Jij bent toch ook nog gewoon beleefd? Snap ik niet hoor. Yildou sinds een paar dagen erg veel last met poepen lijkt het. De hele dag geen spoortje in de luier, dan ineens huilen, huilen, huilen en na een poosje een giga-poepbroek. Wij gebruiken geen druppeltjes o.i.d. Iemand nog tips? Ze heeft nu ongeveer 1 x per dag een poepbroek... Smakelijk onderwerp Groetjes Simone
Jij ook al Simone? Viel mij ook al op dat de poepbroeken minder worden. Gister de hele dag niets, 's avonds effe flink krijsen en zo de hele luier volgeblazen, hihi. Vandaag ook nog maar 1 gehad. De plasluiers worden wel zwaarder. Ze krijgt nu 's nachts de nr.3 pampers baby dry aan, anders is 's ochtends alles nat. Zijn nog wel een klein beetje te groot, dus voor de rest nog steeds de nr.2 luiers. Bianca: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, we zijn blij dat je zo gelachen hebt Het is ook een schattig filmpje, ben er zelf ook verzot op.
Hier veranderen de poepbroeken ook, ontlasting wordt vaster, en niet na elke voeding meer een poepbroek. Darmen beginnen dus te groeien, hopelijk gaan de krampjes ook minder worden, ook al heb ik cinababy.
Hier nog steeds geen poepbroeken zonder hulp van de thermometer, begin ik wel een beetje van te balen. @Assepoester wat een mooie site en geweldige filmpjes. leuk dat je er zo handig mee bent. @Simone Tessa heeft een koordje met knuffels in de box waar ze tijden naar kan kijken en lachen. We hebben al meerdere andere dingen geprobeerd (mobiel etc) maar dan gaat ze huilen, deze vind ze leuk dus noem ik het haar favoriete speeltje. Helaas geen tips voor je wat betreft het poepen. @Alida hopelijk heeft Lars morgen een vrolijker dagje. @Bianca fijn dat het goed gaat met Elia, hij heeft er dus helemaal geen last van gehad? @Rachel heb je leuke kleding gekocht?
jingels: van harte! Simalex: OEH! lijstjes, leuk joh! tigger: wat een leuke banner! Ja echt balen dat hij op z'n pa lijkt, ik ben namelijk veel knapper . Oh wat is emma een schatje! nemo: Jij was toch degene die aan de katoenen luiers zat, hoe bevalt dat? Assepoester: ik vind het zo leuk om te lezen wat jij allemaal over je kleintje schrijft! Veel succes met het jurkje! Hihihi, die hikjes. Onwijs grappig filmpje! Bibiche: gecondoleerd meis. Erica: Hmm...daar heb je een punt. Alhoewel ik achteraf zoeist heb van: ben ik DAAR op gevallen? Maar ach, zolang andere meiden op Josh vallen vind ik het goed! Dankjewel. Alhowel hij wel de hersens van z'n pa mag hebben (hoogbegaafd) die is toch net even een stuk intilligenter dan ik. Maar inderdaad hoop ik dat hij mijn karakter en sociale vaardigheden heeft. Hahaha, Tess tot haar 30e aan je borst. Ik zie jou al voor me, hoogbejaard in een tehuis, nog druk in de weer met een kolf . Rachel: Hahaha, ok, speciaal voor jou zal ik ze plaatsen op mijn site. Ik laat je wel weten wanneer ik dat gedaan heb, goed? *hihi* . Goed excuus om te shoppen he, zo'n kleintje ? Ook hier ineens een poep-broek waar je U tegen zegt. Vreemd is dat zeg. Josh past niet meer in z'n broekjes . z'n buik past er niet meer in . Misschien moet Josh toch maar aan de Sonja Bakker . Josh kan kraaien! Hij moet echt al onwijs hard lachen om dingen, zooooo leuk. Vooral die grijns en die armpjes die alle kanten opgaan, en dan die geluidjes! Heerlijk! . Hij had vandaag weer een mama-plak dag. Hij wilde de hele dag knuffelen en kroelen. Onwisj leuk (afgezien van het feit dat ik dan dus niks kan doen). Ik vind het eigenlijk wel heel lekker dat ik geen partner heb, moet er niet aan denken daar ook nog tijd aan te moeten besteden... pfff. Knap van jullie hoor! .
@Jingles GEFELICITEERD! @Simalex, nou wij zijn weer up to date @Babymei inderdaad lijkt mij ook schrikken zeg, maar kan ook wel eens lekker zijn niet waar hihi @Tigger, wat een schatje! @Bibiche, gecondoleerd meid! @Female. Ik slikte de pil tot zon 3 jaar geleden. Ik heb het PCO dus ik uhhh kreeg nooit een menstruatie JOEHOEEEEEEe hahaha, maar goedd dat JOEHOEEE was dus gauw afgelopen toen manlief en ik voor een beebje gingen. Dan hoop je dat het weer een keer komt.. ja uiteindelijk niet natuurlijk hahaha, maar ik slikte de pil door omdat het bij me geen kwaad kon, maar met de mini pil moet dat dus ook dan? Bij deze nog een kleine update wat betreft mijn BV, nu is het dus echt zo dat Joaquin te weinig krijgt in de avonden. Want als ik hem aanleg knoeit hij dus totaal geen melk, en hij wilt vanaf 7 uur in de avond tot 12 uur het liefst aan de borst liggen en uhhh dat gaat natuurlijk niet hoe graag ik dat ook wil. Nu heb ik de VK net gebeld, en ze gaf aan dat ik hem maar een flesje moest geven in de avond. Ok nu gedaan he en wat denk je. Meneer ligt overheerlijk te slapen nu! Pfff nog nooit meegemaakt dat hij rond dit tijdstip ligt te slapen! Ben benieuwd hoe laat hij nu gaat komen, ik voel me wel schuldig dat ik dus in de avonden niet genoeg melk produceer voor hem. Nu moet ik dus wel vanaf morgen in de avond hem bv geven circa 10 min, dan 100 cc flesje (althans dat maken, maar als hij stopt bij 50 cc is het ook goed, want hij krijgt wel een beetje bv binnen) en dan nog 10 min nakolven zodat het misschien wel weer op gang gaat komen. Maar volgens de VK kan het komen doordat ik wel overdag gewoon druk ben zeg maar... ik doe gewoon mijn ding..... En dan kan me lichaam er anders over gaan denken zeg maar om minder bv aan te maken in de avonden. Ah ja hopelijk komt het nog terug, en anders maar flesje in de avond niet waar. Ik wens jullie allen alvast een giga fijn weekend! Knuffel Brigitte PS Indien iemand interesse heeft ik heb een site namelijk ook bij mijnalbum.nl waar ik foto's heb geplaatst maar wel met wachtwoord omdat ik niet wil dat mensen die fotos er zo maar vanaf kan halen. Indien je geinteresseerd ben kan ik je het mailen het wachtwoord. Doegie
Sorry dames, ik breek ff in. Ahum...... [-X citroenGERANIUM. Ik ben echt benieuwd hoe het jurkje eruit gaat zien. Tot morgen!
Solly Verstand is nog steeds niet helemaal op 100, hihi. Ooeh, wacht maar, dan ben ik weer bij en dan ben jij nog aan het dementeren! Jurkje schiet al behoorlijk op, Sabrina slaapt als een roosje, dus ik heb lekker door kunnen werken. Het meeste is al genaaid, laatste beetje al wel gespeld, maar zet ik morgenochtend vast. Supermooi geworden, al zeg ik het zelf. Bedankt allemaal voor de complimentjes over de site Ga ik helemaal van naast mijn schoenen lopen hoor
Assepoester wat een mooie site en erg leuke filmpjes. onzewonder ook leuke filmpjes. Tigger wat een leuke foto`s wat een schatje. Jingels,gefeliciteerd met je nieuwe baan. Simone,leuke lijst ben je druk mee geweest. hoi Goddes, ze zeggen dat baby`s in het begin altijd op hun vader lijken. dus mischien komt het nog goed ik inderdaad friso extra voor hongerige baby`s gekocht en ging inderdaad beter. viel ook na het eten meteen in slaap ze wilde niet eens haar speen. bedankt voor de tip meiden. groetjes en iedereen een fijne dag.
Bibiche gecondoleerd met je oma. Wat erg lijkt me dat! Gelukkig heeft ze je kleine nog wel kunnen zien.. Jingels gefeliciteerd met je nieuwe baan, super! Erica -> Ik had ook het probleem dat Ameera alleen maar poepte als ik hielp met de thermometer. Op advies van de kinderarts doe ik nu bij iedere voeding 5 cc meer water zodat het ietsje dunner is en ik help haar niet meer met de thermometer. Volgens de kinderarts moet ze het zelf leren en kan je dus beter niet helpen. In het begin was ze huilerig en poepte ze weinig maar nu heeft ze iedere dag een volle poepbroek Rachel -> ik heb op je kleine gestemd hoor.. je moet nog een paar stemmen erbij hebben, we moeten wat meer reclame gaan maken.. Hey trouwens ik zag ook een Yildou bij de baby van de maand, is dat DE Yildou? Hier gaat alles ok verder! Ze had gisteren een mega poepbroek, ze zat vol tot aan haar navel. Toen deed ze allebei haar voeten nog eens in de vieze luier en daarna op mijn trui We zaten allebei onder! Ik heb gisteren van mijn tante nog heel veel kleertjes gehad. Die had ze allemaal in de uitverkoop gekocht. Echt gaaf allemaal van die echte meisjes dingen, ze heeft zelf twee jongens dus ze is helemaal blij dat ze dat nu voor iemand kan kopen
@simalex: ik ben dol op cijfertjes en statistieken! Erg leuk. Mijn Emma is ook hier erg gemiddeld, was tijdens de controles bij de vk ook altijd @assepoester: leuke filmpjes inderdaad. Die filmpjes kun je dus uploaden bij youtube om te gebruiken op internet? Wij zijn nl ook met filmpjes bezig. @onzewonder: ik ken dat probleem van 's avonds de hele avond voeden, Emma wil nog steeds elke 1-2 uur drinken 's avonds. Maar dat komt, naast de legere borsten, ook doordat ze minder (goed) wil slapen. Het duurt langer voor ze in slaap is en ze is ook eerder weer wakker. Voor de nacht geven we meestal een flesje, om zeker te zijn dat ze genoeg heeft om de nacht door te komen. Gisteravond heeft ze elke 2 uur gedronken, ze drinkt wel een stuk langer (20-30 min) dan overdag (10-15 min). Tussen de voedingen door heeft ze nauwelijks geslapen (af en toe een hazeslaapje). Om 22.00u de laatste bv gegeven en toen sliep ze zo. Normaal zou ze dan rond 24.00u het flesje krijgen, maar nu heeft ze doorgeslapen tot 04.30u! Uiteindelijk heeft ze dus wel genoeg voeding gekregen, het vergt alleen meer tijd en energie om haar te voeden en tussendoor haar te troosten danwel vermaken als ze niet slaapt. Emma heeft me trouwens gisteren helemaal ondergeniest met melk! Ze moest niezen terwijl er nog een slok melk in haar mond zat. Ik bleef gisteren met spuugdoekjes in de weer, volgens mij vergeet ze wel eens door te slikken als ze in slaap is gevallen aan de borst, want er komt vaak een hele slok melk weer uit.
Bedankt meiden voor de condoleances. Na 2 maanden alleen maar pijn te hebben gehad, heeft mijn oma eindelijk rust. Maar het was heel erg emotioneel om haar dood in bed te zien, ik wachtte de hele tijd af dat ze mijn naam ging zeggen Arme lieve oma, ze was zo'n schatje en dat haar leven zo heeft moeten eindigen door fout van het ziekenhuis daar kan ik nog steeds niet mee leven. Vanochtend weer geprobeerd live aan de borst maar ze blijft onrustig te drinken en zodra ik haar de fles geef dan is mevrouw weer blij. Ik heb de lact.des gebeld om af te zeggen natuurlijk gisteren. De dames die met bv gestopt zijn, hebben jullie eerst een lact.des. gebeld om bv probleem op te lossen? Oh ja en over laatste voeding he, gisteren was dat 21 uur en ze kwam om 2.15 uur weer maar moet ik haar nog wakker maken rond 23-24 uur? Of is dat niet nodig in de avonden? @ assepoester: wat leuk die filmpjes, echt prachtig @emmetje: lekker zeg dat niesverhaal Sinds ik elenora alleen maar afgekolfde melk geef, komt ze in de avonden niet meer ieder uur, meestal om de 2,5-3 uur. @jingles: gefeliciteerd wel jammer dat het zo gelopen is met je oude werkgever @gt: tijd maak je wel voor je geliefde en ik word vaak gemasseerd 's avonds voordat ik naar bed ga, krijg koffie in bed enz dus dat is ook wel lekker een partner Oh ja osteopaat heeft haar nekwervels wat losgemaakt want ze had inderdaad een fixatie in haar nek. Haar heupjes zitten ook een beetje vast, veel spanning erop en ik moet nog 1 keer terugkomen. Gisteren sliep ze zowat de hele dag dus waarschijnlijk was ze wel moe van de inspanning.
Goedemorgen dames, Ondanks de plensbui van vanmorgen is het hier nu redelijk zonnig weer! Heerlijk. Vanmorgen lekker uitgeslapen *ahum* tot 6.30 uur. Toen kwam Yildou pas weer voor de voeding. En ze slaapt nu snachts ook al door op de borstvoeding. Dus ik hoef niet meer te kolven savonds. Wel maken we haar rond 22.30 of 23.00 uur nog wakker voor de laatste voeding. Emmetje: Onderniezen met melk Dan heb jij het nog getroffen dat je niet onder de poep zat zoals Amilah. Maar hier spettert ook regelmatig de melk. Soms ondat het gewoon in een straaltje uit mijn borsten komt en anders briest Yildou het wel eens overal overheen, als ze krampjes krijgt onder het voeden. Amilah: Jazeker, dat is mijn knappe dochter. Maar goed, ze kan toch nooit meer winnen, dus dan kunnen we beter op Lindsey stemmen heh. Ik zal maar een nog mooiere foto voor de volgende maand insturen... 8) Wat een poepverhaal trouwens! Tis ook niet best met die meibabies en dan alle meimammies er nog over te kletsen ook! Chantal: Fijn dat het beter gaat met friso extra! Heerlijk dat ze goed slaapt! Assepoester: Foto! Foto! Foto! Veel plezier met de BBQ vandaag! Choco: Dus... citroengeranium.... Ik weet toch niet hoe de plantjes eruit zien Onzewonder: Wat vervelend dat je niet meer genoeg melk hebt voor Joaquin. Wel fijn dat Joaquin nu beter slaapt. Misschien kun je door savonds te kolven de productie iets aanwakkeren en misschien drinkt Joaquin wel gemakkelijker uit het flesje omdat hij moe is? Goddess: Jippie, Dalmatiers! Ach joh, over het lijken op je ex. Zolang hij zijn karakter maar niet heeft toch? En het schijnt dat meisjes naar hun vader toe trekken en jongens naar hun moeder, dus wat dat betreft heb je weer geluk! Sonja Bakker voor zo'n kleintje, arme Josh! Dus geen moedermelk als ontbijt, maar 3 blaadjes sla! [-X Erica: Wat vervelend dat Tessa nog steeds niet zonder hulp poept zeg! Heb je als eens met een arts hierover gepraat? Misschien kan die een licht laxerend middeltje voorschrijven? Of dat je zelf veel sinasappelsap drinkt, dat dat een beetje doorwerkt? Maar Yildou heeft gisteren niet gepoept, ook niet na het temperaturen.... dus waarschijnlijk heb ik strakjes de bonus Leuk dat ze echt voorkeur heeft voor een speeltje. Dat zie ik niet echt bij Yildou. Jingels: Ik hoop ook dat de krampjes minder worden bij Jelte. Hier heeft Yildou er zo nu een dan best nog last van. Assepoester: Heerlijk die poepverhalen! Hier zijn we nog ruim in de nr.2 pampers. Alexander heeft vorige week per ongeluk nog maatje 1 gehaald, maar die zitten echt nu heel strak. Maar het is natuurlijk wel zonde om ze niet te gebruiken. Snachts is Yildou trouwens meestal droog! Nou, ik geloof dat ik het weinige posten van de afgelopen weken wel weer een beetje heb goed gemaakt. Ik zal eens lekker aan de boterham met leverworst en cocosbrood (niet gecombineerd hoor). Vanmiddag op verjaardag naar ons oudste nichtje. Die is vandaag 6 jaar geworden! Groetjes Simone
Amilah ik geef bv maar kan natuurlijk extra wat water geven op een lepeltje of zo. Maar was de ontlasting van Ameera daarvoor erg dik of ook al wel dun? De ontlasting van Tessa is wel gewoon dun nu. Anders ga ik het gewoon proberen, water lijkt mij hoe dan ook geen kwaad kunnen toch. Gelukkig heeft het voor Ameera gewerkt (tot je zo onder zit ). @Bibiche als Tessa tussen 20.00 en 21.00 drinkt dan maak ik haar wakker om 23.30-24.00. Maar dat doe ik puur voor mezelf. Dan ga ik slapen en hoop dan dat ze ook doorslaapt tot 6.00. Soms red ze het. @Simone ben je al bruin 8) Hier geen zon te bespeuren. @Bibiche mischien sliep ze wel van de ontspanning en heeft het al wat geholpen @Gt ach hoogbegaafd is leuk maar dan moeten ze die hersens wel gebruiken he @Assepoester hoe is het jurkje geworden? Ik lees veel over weinig bv, is dat niet te verhogen met veel aanleggen of kolven? Maar ik heb makkelijk praten, ik heb eerder te veel. Tessa laat wel eens los na de eerste slokken en dan spuit het er werkelijk uit. 's nachts moet ik iets onder mijn bortsen leggen omdat anders het hele bed nat wordt Wordt dus ook 's ochtends wakker met (.) (.) op ploffen. Tessa drikt de laatste tijd heel slecht uit een flesje. Daar moet ik ook iets mee want als ik ga werken moet ze toch uit het flesje drinken. Ik doe het ook te weinig omdat ik eigenlijk bijna overal gewoon voed in tegenstelling tot wat ik dacht te gaan doen.