Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Foto's van het jurkje staan in mijn album ;)
    Het witte jurkje is het origineel (die ik zelf nog heb aangehad) en de roze is zelf gemaakt :trots:
    Choco: nog bedankt voor het roosjes lint, staat echt super!

2. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Asjeblieft. Deed er toch niks mee.

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Erica, hier ook niet te weinig bv...
    sinds Steven aan zijn tongriempje geholpen is, drinkt hij anders en heb ik meer melk :)
    "vervelende" is dat ik vrijwel iedere nacht rond 4 uur aan het kolven ben sinds een paar dagen dat hij zo 5 uur achter elkaar slaapt (en er 6 uur tussen de voedingen zit). Hij wil dan maar 1 borst en ga ik dus naar beneden om de andere te kolven. Gewoon de druk eraf, meestal tussen de 80 en 100 ml. Voordeel is wel dat ik een voorraadje aan het opbouwen ben :). Heb nu nog maar 1 leeg cupje over, dus het wordt weer tijd voor een flesje (en nog een paar cupjes kopen).
    S nachts draag ik gewoon mijn bh met "cappocinnopads" zoals wij de zoogcompressen noemen ;) Jij doet dat blijkbaar niet?
    Steven poept ook minder, nu nog 2 a 3 poepluiers per dag.... en meestal begint hij te poepen tijdens het drinken... haha voel je het zo heerlijk pruttelen in de luier (en dan stiekem zeggen tegen papa dat het zijn beurt is ;) zeker als hij niet in de kamer was en niets gehoord heeft ;) ;)
    Net was er weer een poepbroek waar je "baantjes" in kan trekken, zoals hij dat zo leuk zegt ;)
    Overigens was ik het die vroeg over het huilen.... Gisteren het boek "regelmaat en inbakeren" gekregen en direct gelezen... daardoor voel ik me iets zekerder om inderdaad Steven na de eerst (of tweede) geeuw in bed te leggen en langer te laten pruttelen....
    Direct mee begonnen.... helaas vanacht enorm lang geprutteld/gehuild, 50 minuten... ik dacht dat het nooit echt stopte (wel steeds stiltes tussendoor) Vriendlief sliep overal doorheen :confused: Nou ik heb hem wakker gemaakt want ik lag met tranen in mijn bed omdat ons knulletje zo aan het jengelen was... en toen ik na 50 min zei dat ik maar echt naar hem ging kijken en ik op de rand van mijn bed zat... WAS HET STIL!
    Vanochtend ook weer wakker in bed gelegd, weer wat gepruttel, maar niet zolang... en nu net... GEEN KIK en hij ligt al 45 min op bed....
    Zal het echt werken?

Welke luiers gebruiken jullie overigens? Wij vinden de kruidvat prima, had 1 pak pampers New Born mt 2 en die vinden we echt waardeloos... maar ja, zonde om weg te gooien, dus die maken we eerst op... gelukkig is het eind in zicht. De toplaag plakt gewoon aan zijn billetjes en de plakstrips zijn waardeloos vinden wij... daarnaast wordt het ook bijna tijd voor maatje 3 hier.

simone: leuk jurkje... lekker handig ben jij zeg! Wow en waar haal je de tijd vandaan?

4. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ erica, simalex: ja, die spuitende borsten ken ik ook.

@ bibichie: Emma is vannacht voor het eerst al om 22.00u in slaap gevallen en vervolgens bijna 6,5 uur geslapen, normaal is ze wel wakker tot 23.00u en slaapt ze pas tussen 23.00 en 24.00u. Wij zijn gisteren zelf ook lekker om tien uur gaan slapen, had ook geen behoefte om haar om twaalf uur wakker te maken.
    Ik hoop dat Elenora baat heeft bij de osteopaat, maar dat moet haast wel als haar nekwervels zo vast zaten.

@ assepoester: mooi jurkje zeg! Leuk dat je dat zelf zo snel in elkaar kunt zetten. Ik ben zelf echt niet handig met naald en draad..

Ik las gisteren wat over opgeheven hoofdjes en zo, Emma kon haar hoofdje al redelijk snel omhoog houden, ze houdt het nu ook al steeds langer vol als ze bij ons op de buik ligt. Ook wil ze zich al omhoog werken met haar voeten. We zitten nu te wachten op het eerste lachje, we denken dat dat er binnenkort aan zit te komen, zo lijkt het tenminste..

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    ff snel want heb een huis vol visite en een meiske die van slag is...

Bedankt iedereen die nog heeft gestemd! Denk dat we helaas 2e gaan worden maar goed.... Dat is ook leuk :D Enne Simone nieuwe foto insturen dan gaan we a.s maand allemaal massaal op Yildou stemmen :D

Enne Amiliah als je nog tips hebt om reclame te maken hoor ik het graag ;) :p Ik probeer vanavond weer te schrijven meiden en ff te reageren.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou, vannacht was het hier bal, wel 4x aangelegd, en nu is het ook echt krijsen......Even afwachten nog maar....

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Bibiche. gecondoleerd meis. Veel sterkte met dit verlies.

@ gt: tja mijn man moet idd nu mijn aandacht delen met Luca. En Luca komt nu toch echt op de eerste plaats. Maar als Luca slaapt heb ik weer alle aandacht voor mijn mannetje :) .

hmmmm denk dat zo het baby alarm afgaat weet dus niet hoe ver ik kom met reageren.

Hier gaat het nu even wat minder. Gister avond (tijdens bezoek van mijn baas) heeft meneertje zich behoorlijk misdragen :) Hij heeft nog bijna de hele avond gehuild en vannacht kwam hij om 1 uur en was klaar wakker zooooo irri en toen weer om 5.30 u toen heeft hij tot 8 u lekker naast ons in bed geslapen.
    Hij is de hele dag al hangerig. Wil niet in zijn bedje slapen alleen in mijn armen of op mijn buik. En eten dat hij kan :confused:
    Denk dat hij last heeft van het bekende sprongetje.
    ff lekker verwennen en dan komt het helemaal goed.
    oeps babyalarm (had hem toch stiekem in bed gelegd helaas....)
    Ik kom snel weer lezen.

8. Esma

Esma Bekend lid

Nou meiden hier ben ik ook weer even.
    Ik heb niet alles kunnen lezen, ben de hele dag bezig met zorgen voor de kleine. Ze kan hulen, dat willen jullie niet weten.

Toch ff reageren op datgene wat ik wel gelezen heb: dat van "Benthe", wat een rotstreek zeg. Ik was er helemaal van slag en dan lees ik dat het verzonnen is :(

Bibiche: grcondoleerd meid.

Over de BV: bij mij gat dat echt moeizaam: de kloven willen niet helen en ik produceer gewoon te weinig melk, waardoor ik altijd 40 cc extra FV moet geven.
    De buikkrampjes zijn nog steeds niet over... vraag me af wanneer die over gaan.
    Noura wordt gewoon om de 2 uur wakker, dus ook 's-nachts... ik kom gewoon niet aan mijn 8 uur slaap. Ik mag blij zijn als ik aan de 4 uur kom.
    Ze is zo onrustig, ik weet me soms geen raad...

Over de luiers: ik gebruik pampers baby dry. Ik durf geen ander merk te proberen.

9. Niet meer actief

@Emmetje, pfff das lekker dat ze je ondergeniest heeft ;) Ah ja Joaquin plast mij onder, en eergisteren wilde ik zijn temp meten hahahaha en toen kreeg ik spetterpoep op mijn hand :confused:

@Simalex, ah ja komt ook wel weer. In overleg met de VK heb ik hem dus gisterenavond de fles gegeven en daarna kwam hij weer netjes om kwart over een. Heb hem toen ook weer de borst gegeven en dat ging tot op zekere hoogte goed. Ik zat er gisteren ook wel doorheen hoor, ik voelde me schuldig om alles. En trok het dus ook niet meer echt. Toen is manlief met de kleine naar benede gegaan. Ik was waarschijnlijk in slaap gevallen en om 4 uur heeft Steef voor hem weer een flesje gemaakt en toen wilde hij weer lekker goed slapen.

@Assepoester, woow wat een leuk jurkje ;)

@Erica, ik heb dat ook in de ochtenden en middagen dat het eruit spuit! Maar vanaf 7 uur ongeveer is het nikkes nakkes nada :(
    We gaan het nu ook anders doen hoor, ik ga alles kolven want Joaquin drinkt echt giga goed uit het flesje, en hij is dan ook relaxter. Het is altijd een beste strijd met de kleine man zeg maar en hij is dan zo overstuur. En waarom moeilijk doen niet waar als ik het gewoon kan afkolven en dan middels een flesje geven.

@Liefzonnetje, Ik doe dat ook met de bh naar bed, want anders zwem ik er ook in hahaha.. en die pruttel luiers ik ken ze... en doe precies het zelfde roep ik steef en zeg ik schatje het is jouw beurt ;)

Hmzzz Jingles succes!

@Chantalk hihi, dat misdragen lol, Van de week was ik ook in slaap gevallen met Joaquin op mijn arm, hij lag ook lekker te slapen gelukkig want dat is het liefste wat hij doet hoor, lekker bij mams liggen, maar ja dat kan niet altijd he

Zow dames, verder is het hier wel weer redelijk gegaan, manlief en ik hebben besloten dat we vanaf heden alleen nog maar gaan kolven en hem dus het flesje geven want op die manier drinkt Joaquin overheerlijk rustig en is hij daardoor ook relaxd. we gaan hem voor de nacht een flesje Friso normaal geven en dan weten we zeker dat hij genoeg krijgt en de rest kolf ik gewoon af zodat hij toch zijn bv krijgt. Hij blij ik blij want het hakt erin hoor. Maar het is zo raar want de bv ging zo goed joh. En k produceerde echt giga veel in het begin en nu? het is ver te vinden. Heeft iemand nog tips hoe ik de bv weer goed op gang kan helpen middels kolven?

Thanks anyways.

Knuffel Brigitte

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben sinds vorige week ook eens van luiers geswitched. Ik gebruikte pampers, maar die lekten door. Nu heb ik Bumblies gekocht, scheelt bijna 3 euro qua prijs en ze lekken niet door..... Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar een buurvrouwtje vertelde mij dat haar dochter ook altijd lekte bij Pampers. Na talloze merken geprobeerd te hebben probeerde ze Bumblies. Tot nu toe bevallen ze mij goed.

Nou Jelte is weer even stil, zal mij benieuwen voor hoelang. Mijn man heeft vanavond een vrijgezellenfeest, dus heerlijk alleen thuis!
    Vanavond toevallig ook detective nacht bij de KRO, wat wil een mens nog meer.

11. Esma

Esma Bekend lid

Bumblies? Waar kan je die kopen?

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dekamarkt heeft ze.

13. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    de COOP ook

Zag ik toevallig gisteren.... en inderdaad een stuk goedkoper. Binnenkort ook maar eens proberen.
    Hier ook mega lekkage bij pampers gehad, raar, je denkt toch dat zo'n merk heel goed moet zijn... :rolleyes:

14. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Begonnen om hier meer regelmaat in huis te krijgen....
    Heel moeilijk vind ik het.... Steven lijkt wel continu te gapen en heeft dus vrijwel de hele dag in zijn bedje door gebracht op de voedingen na... wel tijdens luier verwisselen geknuffeld, maar vlak na het drinken aan de borst, gaapt hij alweer... dus naar bed.
    Het pruttelen is al minder lang aan het worden... soms na 1 uur weer wakker en dan weer pruttelen... en toen weer inslaap gevallen. Net wel heel hard krijsen na 1 uur geslapen te hebben... wel ff laten gaan, maar ik kon het niet aanhoren en mijn lief overigens ook niet meer (en die is echt heel nuchter!) uit bed gehaald en inderdaad meneer had honger! Moeilijk om alle huilen uit elkaar te houden, maar we zijn lerende!
    Ik zie nu al wel op tegen maandag als ik alleen thuis ben... wellicht kom ik hier dan jullie lastig vallen op de moeilijke momenten.... en misschien ziet mijn moeder kans om te komen...

Brigitte, alles kolven... lijkt me wel heel zwaar...maar inderdaad BV is in het begin ook heel zwaar... maar mijn ervaring is dat het echt steeds beter gaat... het kost echt tijd! Wel gewoon doen waar je je goed bij voelt, samen er achter staan is HEEL belangrijk.

15. Niet meer actief

@Liefzonnetje, gelukkig komt mijn mama ook a.s dinsdag en dat 3 dagen lang :) Steef moet vanaf as. maandag op cursus tot dinsdag en dan donderdag moet hij de nachtdienst weer in, alhoewel ik net een mailtje zag aan de planning van hem en hij vraagt of hij die vrij mag hebben inclusief de late diensten erna, dat zou en inhouden dat hij dan pas rond 20 juli weer hoeft te werken ;) dat zou ik wel tof vinden.

Tsjah het afkolven is dan ook extra zwaar erbij zeg maar, maar liever dat dan een overstuur kereltje. Hij heeft hier echt veel meer plezier van je kan het gewoon zien aan zijn gezichtje. Geen gedoel meer om hem aan de borst te krijgen want dat was af en toe een giga gevecht hoor. Hij was dan zo driftig omdat het hem niet lukte op de een of andere manier. En zoals ik al zei dat is het me niet waard. Ik wil een tevreden ventje hebben en als hij blij is ben ik dat ook :) dan maar iets meer moeite doen hahaha...

Hier is de regelmaat overigens ook ver te vinden, voorheen wasi k echt een poetsfreak... nou het lijkt wel of ik het allemaal minder erg vind. Alles was altijd strak hiero, en nu kn je zien dat er echt geleefd wordt zeg maar.. heerlijk!

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Elia heeft de luiers van de kruidvat een tijdje gehad, maar kreeg uitslag bij zijn bovenbeentjes van het elastiek. De pampers lekken ook hier door, raar verhaal van zo'n groot merk vind ik. Nu hebben we al voor de 4e keer Huggies gekocht, bevallen uitstekend! Gekocht bij de ah.

Onze wonder, heel veel succes met kolven! Ik heb het ook fulltime gedaan maar na 3,5 weken viel ik zelf letterlijk om van uitputting. Schijnt veel meer van je lichaam te vergen dan je van te voren denkt. Ik dacht ook ; als Elia blij is doe ik dat gewoon, maar kwam mijzelf al snel tegen. Hoop voor jou dat je het volhoudt. Wij geven nu 4x kv en nog 2x bv. Ben druk aan het afbouwen en voel me stukken beter ( op de stuwing en harde bulten na dan )

17. Niet meer actief

@bianca, ja is dat zo? Hmzz haha, nou ja we wachten het wel weer af hoe dit gaat aflopen niet waar ;) Hij heeft net weer bv via de fles gehad en meneer ligt alweer KO! En normaal as het dus echt niet slapen en wilde hij alleen maar eten en eten en eten, ben benieuwd hoe laat hij nu gaat komen. Heb net beide borsten gekolfd en kreeg er samen zon 120 cc uit dus dat is wel netjes vond ik zelf ;)

Hmzz zou het dan toch? Die pampers, want wij hebben ze ook en Joaquin was al een paar keer natjes..... en het ergste is manlief heeft gisteren 4 pakken gekocht bij de C1000 maar de bon niet meegenomen :S ah ja ik loop morgen er effe naartoe om te ruilen dus laten we hopen dat het nog kan niet waar :) Ik vond ze ook al niet echt wat. Ik ga de Huggies ook eens proberen.

18. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Wij hebben nu ook de bumblies, bevallen hier ook erg goed. Wij hebben ze bij de Hoogvliet gekocht, maar volgens mij zijn ze wel in meer supermarkten te krijgen.

Van de C1000 had ik een proefpakje met 4 luiers, die bevielen ook wel, voor zover je dat met 4 luiers al kunt zeggen. Bij de C1000 krijg je een baby cadeaudoos bij inlevering van het geboortekaartje, echt een goed pakket, bovendien zitten er waardebonnen in waarmee je bij besteding van een x- bedrag een babyproduct gratis krijgt. Een van die bonnen is voor een pak luiers (newborn 2-5 kg, dus daar moet je niet te lang mee wachten..)

(ondertussen is het uren later en zie ik dat ik dit berichtje nog had open staan... zal 'm snel versturen en dan weer bijlezen)

19. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Ben net voor het eerst echt gaan kolven, morgen gaan we naar me opa's verjaardag in breda dus dacht ik laten we ens dan een flesje proberen, maar wat is dat wennen zeg z'n ding, teneerste doet het een beetje zeer, en wat een gedoe, dat ding schiet eleke keer weer los. Dit gaan we dus niet heel vaak doen denk ik....

Wij hadden in het begin ook huggies, die beviellen super, maar had ook pampers die hebben we nu, en van de DA drogist, heb vandaag die van de etos gekocht kunnen we vergelijken, bumblies verkopen ze ook bij de etos en VOMAR supermarkt maar heb ze nog niet geprobeerd.

Ga deze week met peet mee naar brabant hij moet daar weer werken maar nu de hele week, hij heeft daar een apartement gekregen om in te verblijven, vind het niet zo leuk dat hij daar zit en ik hier dus ga ik een paar dagen gezellig mee, of ik nou daar zit of thuis maakt ook niet zoveel uit, toch? ;)

Gister is trouwens die wijkverpleegkundige weer geweest om Kaylie te wegen en ze is maar liefst 360 gr aangekomen in die 2 weken tijd! Vond dat best veel, maar vegeleken met een vriendin die ook 6 juni is bevallen, haar zoontje was inmiddels 600 gr aangekomen in die 2 weken, moet je nagaan....

Ga lekker slapen, me meisje zal wel weer rond een uur of 4 pas weer komen, spreek jullie van de week wel weer, alvast allemaal een fijne zondag!

20. Chantalk: Whahah, "dan komt het misschien nog goed" Hahaha :) .

Bibiche: O wacht herstel, ik wil ook een massage voor het slapen gaan, en een kop koffie als ik wakker wordt (ik drink zelden of nooit koffie, maar dat doet er niet toe)!
    ;)

Simalex: Precies, zolang hij mij karakter heeft is het goed.
    Ik hoop maar dat dat moeder-zoon gebeuren ook voor ons geld, tot nu toe lijkt het er niet op (echt een mannen baby, als er een man/jongen in de buurt is besta ik ff nietmeer, totdat hij honger krijgt ;)).
    Hihi, arme Josh, 3 blaadjes sla :) Nee hoor, josh mag nog steeds aan de smak smak. Minderen daarentegen mag van mij wel, gezien het feit dat hij nu richting miniatuur sumo-worstelaar gaat :) .

Erica: Zeer zeker waar, hebben zegt niks, hij moet z'n hersens ook gebruiken! Maar als hij qua karakter op mij lijkt zal hij dat ook zeker wel gaan doen (hoop ik) . ;) .

jingels: He wat naar zeg... Hier ook een bal-dagje *baal**baal*

Over de luier:
    -kruidvat: Ondingen
    -Pamers: Ok
    -bumblies:Wel ok
    -Cien (kun je halen bij de Lidl) : Heel erg ok.

De Cien luiers kosten iets minder dan 8 euro voor 80 luiers! Dus voor mensen die heel veel geld willen besparen, ga naar de Lidl en koop daar je luiers (en luier doekjes, erg goed, heeeeel goedkoop. Is trouwens hetzelfde merk).

SOrry voor degenen die ik vergeten ben.

Deel Deze Pagina