Assepoester: Lekker dat Sabrina zo regelmatig komt. Ik hoop ook weer wat meer regelmaat terug te krijgen. Over dat wel/niet reageren, dat ben ik helemaal met je eens. Hoezo moeten jullie naat de kinderarts (waarschijnlijk overheen gelezen, sorry )? Misschien een stomme vraag, maar wat is cinababy?
*Gaaaaaaaaaaaaaap* Zit hier met Lindsey op de arm, ze heeft krampjes.... Bijna half 2 denk laat ik maar achter de pc zitten heb ik ook wat te doen Hoop dat het snel over gaat! @Assepoester die cinababy is dat van VSM? Daar hebben wij namelijk druppeltjes van. Meiden, ik hoop dat jullie nu allemaal lekker liggen te slapen
Oh krampjes zijn zoooow zielig... Ik kan er nog niet zo goed mee om gaan , moet zelf ook huilen. Gelukkig dat Peter het beter afgaat. Hij neemt haar bij hem en troost haar. Het wordt al beter, maar het blijft zo moeilijk, dat kleintje zoveel pijn te zien hebben. Hier een goede nacht gehad. Ze doet het echt super. Ze slaap nu al 4 uur! Ze zal zo wel komen...
Na de krampjes ook een redelijke nacht gehad, ze komt ongeveer om de 3uur maar is daarna weer snel gaan slapen. Ga vandaag maar eens opruimen hier is er de laatste dagen bij ingeschoten
@mama 86 fijn dat alles goed gaat @assepoester dank voor je antwoord, heb je geen last van borst/speen verwarring? Fijn dat sabrina flink wat uren door slaapt. @Rachel en Tigger ook in de weer met krampjes lees ik. Tigger ik moet ook vaak mee huilen. Denk dat we ons zelf wat tijd moeten geven, bevalling en hormonsters spelen ook nog mee. @Goddes cinababy zijn homeopatische druppels tegen krampjes. Hier gisteren van 21.00 tot 1.00 krampen. Na een bad, wat ze heerlijk vindt wel een goede nacht gehad. Ik hoop op wat droog weer, wil zo graag even met haar naar buiten. O typen met een hand gaat ook steeds sneller. De andere heb ik nodig om te wiegen
Goedemrogen meiden, Hier ook weer een berichtje van mij. Voor de meiden die zo een moeite hebben met de borstvoeding. wat ontzettend vervelend zeg! Ik kan er eigenlijk niets zinnig over zeggen, omdat ik niet weet hoe het is. Mama198'; Lekker dat alles goed gaat. Rachel Tigger en Nemo; Ik vind het ook erg moeilijk die krampjes. Erik is er beter in. Simone; fijne trouwdag! Hier gaat het wel goed. Dylan eet goed krijgt nu 6 voedingen en komt om de 4 uur. Hij heeft sóchtends een wakker uurtje dan it ie heerlijk om zich heen te kijken en s'avonds heeft ie ook zoeen uurtje. Vanacht had ie last vn krampjes met de voeding van half 4 dus zijn we samen in slaap gevallen in bed . Verder ben ik eigenlijk alleen maar aan het genieten. Liefs Nathasja
Fijn om te lezen dat de papa's zich opwerpen as krampenwegnemers, hihi... Emma maakt verschillende uren, ene keer 3 uur, dan 4 uur, vanmorgen zelfs ruim 5 uur.. Pff, toen werd ik wel zenuwachtig hoor, nu toch maar eens komen. Nu is dat 's nachts niet zo erg, maar overdags is het eigenlijk max 4 uur toch? Ben wel anderhalf uur aan het klooien geweest, krijgt ze precies krampjes tijdens het voeden. Het eerste half uur wordt dan wat stresserig. Gelukkig ging het uiteindelijk super... Maar pff, ik heb dan toch het idee dat ze niet genoeg binne krijgt, alhoewel ze uiteindleijk toch gewoon goed in slaap valt en weer voldoende uurtjes slaapt.. Dus ik moet maar vertrouwen op de natuur he...
Erica dank je wel! Tigger klopt max 4 uur overdag en in de nacht max 6. Tuurlijk moet je vertrouwen op de natuur. Komt vast helemaal goed.. Liefs Nathasja
We zijn weer terug van de kinderarts. Daar moesten we heen omdat ze in stuit gelegen heeft. Dan worden namelijk onder andere de heupjes gecontroleerd (en ze was 3490 gr, 50 cm, hartje en longen beluisterd). Voor zover hij kon zien zijn ze goed ontwikkeld, maar we krijgen toch een echo over 2 maanden. Als ze met 3 maanden erachter komen dat het toch niet goed is, kan het nog snel gecorrigeerd worden. Voor die tijd is er nog niets te zien en na die tijd begint alles te verbenen. Dus zal zo de agenda erbij pakken. Wij hebben idd de vsm druppels. Heb toch wel het idee dat het minder pijn doet, net of ze minder hard hoeft te persen.
Geboren: 1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm 2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm 3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47-50 cm 4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram 5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm 6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 3890 gram ~ lengte 51 cm 7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 gram ~ lengte: 46 cm 8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm 9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: 2880 gram 10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 gram 11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07 12: Erica (31) --> Tessa Elise ~ geboren: 2 mei 07 13: Tigger (26) --> Emma Johanna Elisabeth ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3550 gram 14: Janice (33) --> Jasmijn ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3190 gram ~ lengte: 49 cm 15: Mariska (32) --> Bram ~ geboren: 5 mei 07 ~ 39,2 weken ~ gew: 3435 ~ lengte: 16: Diana ( ) --> Luca ~ geboren: 7 mei 07 ~ weken ~ gew: 3730 ~ lengte: 51 cm 17: Nemo (24) --> Sven ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,6 weken ~ gew: 4120 ~ lengte: 18: Jingles (30) --> Jelte ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3442 ~ lengte: 53 cm 19: Amilah (25) --> Ameera Yakubu ~ geboren: 8 mei 07 ~ 38 weken ~gew: 6 pond ~ lengte: Geboren: 11 meisjes 8 jongens Agenda: 21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau en entingen 22 mei -> Rachel en Lindsey - 1e keer consultatiebureau (kinderarts) 23 mei -> Goddess en Josh - 1e keer consultatiebureau 24 mei -> Assepoester en Sabrina - consultatiebureau 4 juni -> Assepoester - controle gyn 8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts 12 juli -> Assepoester en Sabrina - heup echo
Fijn dat alles goed was Assepoester! Ik heb ook het idee dat de druppels werken, net of de krampjes inderdaad minder heftig zijn...
Wij hebben net de druppels gehaald en gegeven. hoe vaak geven julli ehet en wanneer? Pff, zijn jullie ook zo emotioneel (geweest) Echt de tranen blijven maar komen...
@Tigger: ook hier tranen hoor. Of Sven wel gelukkig zal worden of hij wel gezond blijft. Pf wil gewoon het allerallerbeste voor hem. Hier (nog) geen last van krampjes. En Sven komt ook vaak uit zichzelf, wij maken hem dus ook vaak wakker voor een voeding. Sven drinkt ook minder als we hem wakker moeten maken dan wanneer hij zelf komt. Ach dan neemt hij vast de volgende keer wel meer of komt hij wel weer eerder. Dus niet zenuwachtig worden meid. @Assepoester: mooi dat alles goed was bij de kinderarts. @Nathasja: lekker genieten meid ! @Erica: bestel maar lekker weer dan kun je mooi buiten showen. Ik had gisteren ook gekolf omdat Sven even geen zin had in die borst (is nu trouwens weer helemaal over ) Dit heb ik in een bakje gezet in de koelkast zodat mijn vriend het vanacht kon oplepelen. Baby's kunnen het dan van de lepel aflikken. Leuk bedacht van de kv maar het werkte niet. Sven zette het op een brullen, dus toen maar gewoon aan de borst. Het idee was n.m. dat mijn vriend het kon geven zodat ik even kon slapen. Maar helaas. We gaan het eerst nog niet uit een flesje geven. En als het niet nodig is ga ik eerst ook niet weer kolven. @Goddes: ja een dikkertje he die van ons. Is tot nu toe de zwaarste van de meimama's . En nog bedankt voor je uitleg over die vitamine's. Ik was dus denk ik wel gaan geven met een pipet Verder gaat alles prima hier. Voorbeeldig kereltje die we vaak wakker moeten maken voor een voeding omdat hij niet uitzichzelf komt. Drinken ging vandaag weer fantastisch. Pijn blijft wel, maar accepteer het voor nu en zie wel hoe het komt. Geboortegewicht was 4120, gisteren was hij 3810 en vandaag 3840 gaat prima dus. Kan niet echt slapen 's nachts gaat zoveel door mijn hoofd, Sven huilt ook bijna niet. Gaat nu allemaal zo goed. Zal straks wel veranderen denk ik, ben er eigenlijk wel bang voor. Iedereen zegt dat ik het rustiger aan moet doen (vriend wordt zelfs aangesproken over mij in de buurtsuper ) Hoop dus niet dat ik straks instort. Het is gewoon te mooi om waar te zijn nu.
@Nemo het is ook moeilijk rustiger aan te doen als het goed gaat toch. Lukt het je wel overdag goed te rusten? @Tigger bij mj komen de tranen sinds twee dagen echt goed. Tessa is al vanaf vanmiddag 1 uur aan het spoken. niet slapen en alleen maar bij ons rustig willen zijn. Zodra we haar weg leggen zet ze het op een brullen. Gevolg; ik ben doodmoe, emotioneel, onzeker etc. Nu slaapt ze even en dan merk ik stiekum dat ik al opzie tegen de volgende voeding . Hopelijk is dit een beruchte regeldag en zal het morgen rustiger zijn. Wat had ik moeten doen als mijn vriend al aan hetwe rk was geweest? Denken jullie dat je de baby kan verwennen? Ik bedoel ze word wel stil bij ons maar niet in bed. Ik denk dat ze die veiligheid nodig heeft dan maar andere blijven zeggen dat ik haar zo verwen tja.....
@erica: ik denk dat als ze zo klein zijn, verwenning echt geen sprake van is. Ze zijn nog zo klein en hebben gewoon moederliefde/warmte nodig. Ik heb vandaag boekje binnengekregen van ria blom over rust en regelmaat dat baby's echt veel baat hebben met structuur over een dag. Dus proberen om regelmaat te creeeren over de dag. OP mijn werk (kinderdagverblijf) doen we ook altijd alles volgens een schema. Dus om 9 uur fruit, 10 uur slapen, 12 eten, 15 slapen enz (er tussen natuurlijk spelen) maar de kinderen weten zo precies wat er gaat gebeuren en voelen zich dan veilig.
Erica: zelfs al zou je ze verwennen, wat dan nog? Het is toch jouw kind, laat anderen maar lekker praten, gewoon doen waar jij en Tessa zich goed bij voelen. Ik doe het ook hoor, lekker knuffelen, troosten als ze huilt, lekker op de arm laten slapen etc. Voor je het weet zijn het pubers die 'stomme mamma' roepen Ik ga gewoon met volle teugen van mijn kleintje genieten, dan maar wat verwennen, hihi. En wat Bibiche ook zegt, volgens mij kun je ze op deze leeftijd niet verwennen, ze willen zich gewoon geborgen voelen. (En zelfs al zouden we het allemaal fout hebben: wat ze aanleren kunnen ze ook afleren)
Oh, nog een kleine noot: helaas was bij ons de regeldag meerdere dagen, 4 in totaal. Ik hoop dat je dat bespaart blijft! En ik moet zeggen: petje af voor onze mannen! Ik weet ook niet wat ik zonder hem had gemoeten. In het begin met alles regelen, daarna lichamelijke hulp en tussen de bedrijven door ook nog emotionele bijstand. En dan te bedenken dat ze net zo onzeker in hun rol zijn als wij
Ze is nu lekker rustig dus ik ga gewoon verder met reageren Tigger: we hebben de vit.K op oliebasis en de vit.D op waterbasis. Tegen ons werd gezegd dat je die beide het beste niet tegelijkertijd kon geven (olie in combi met water). Dus geven we de K rond de klok van 16.00 en de D rond 20.00 uur, beide voor de voeding aan. Druppels op een zacht lepeltje (ivm het verhaal wat Goddess ook al vertelde) en lekker laten sabbelen. Wij werden de dag na thuiskomst gebeld door het ziekenhuis dat ze de afspraak vergeten waren te maken. Wij wisten dus op dag 5 wanneer ze voor controle moest. Nemo: lekker toch dat alles zo voorspoedig gaat. En wat je zelf ook al zegt, de kans dat dat zo blijft... Geniet er dus nog maar lekker van. Iemand vroeg ook over tepel/speen verwarring. Volgens mij treed dat alleen op als de baby nog niet goed aan de borst heeft gedronken, maar weet dit niet zeker. We hebben er hier in ieder geval geen last van. Maar omdat ze aan de borst harder moeten zuigen, verslikt ze zich soms aan het flesje. Gelukkig zijn de flesjes hier bijzonder zeldzaam aan het worden. Ze krijgt ook een speentje voor haar zuigbehoefte. Dit is beter dan duimen en makkelijker af te leren later. Maar soms vind ze onze pink gewoon veel lekkerder