Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Erica, Emma slaapt in een bakerzak.. ;)
    En ze schijnt het erg grappig te vinden als ze er net in ligt, Ze gaat dan heel druk trappelen en lacht daarbij. Zo lief!

GT, ik zal zo even kijken.. Ben wel benieuwd...

En Erica ben het met je eens, ik reageer soms ook, terwijl ik denk: Tja je hebt niets aan mijn opmerking, maar voel me anders zo lullig als ik er niet op reageer.. ;) Dus ben het met je eens.. Ik ben voor!

Oh en emma heeft ook heel erg last gehad van de darmpjes en ontlasting.. Maar heb het wel zo gelaten.. En ze heeft ook echt gekrijst.. :(
    Ik heb wel de druppels van vsm gebruikt en die hielpen wel..

Hier ook babayalarm! *honger*

2. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Haha ja erg he? Ik schrijf altijd zoiezo. En ik had het wel gelezen dat topic en ik dacht nog dat moet ik onthouden maar ja gewenning he? hihihi

dank je wel :D
    Ja dat lijkt me idd lastig met jongentjes. Als Ameera een jongentje was geweest had ik ook al veel onder gezeten want ze plast het liefst zonder luier hahaha. Toch heeft ze het 1 keer voor elkaar gekregen me onder te plassen terwijl ik nog op een afstandje stond. Ik moet toch eens aan haar vragen hoe ze dat voor elkaar kreeg..

Ik leg ameera ook in een slaapzak te slapen. En dan met een rompertje met lange mouwen eronder. Maar geen laken, heeft toch geen nut met die trappelkont :)
    ik heb net als Bibiche een kleinere maat van de hema. Maar gisteren heb ik in de uitverkoop bij de V&D ook een slaapzakje gekocht. Er staat op dat het maat 70 is maar hij is kleiner dan die van de hema. Het is wel een leuke. een roze waarop staat: "born to be cute"

3. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Goed, zal ik dan ook eens proberen zo'n epistel te creëren?

Chantal; wat een verschil he die 2 weekjes. Luca zit al een stuk steviger in zijn maxi-cosi, mooi hoor! :D

Onzewonder; wij moesten Elia ook elke 3 uur wakker maken overdag en 's nachts zelf laten komen om hem zo dag en nacht aan te leren. Werkte al na 3 dagen! :thumup:

Simone; dit zijn geen kranten meer, maar volledige bijbels die jij typt haha . ;) En vandaag dus met de boot naar het cb?

Trouwens; HEEFT IEDEREEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP EEN CURSUS JOURNALISTIEK GEVOLGD OF ZO? INEENS LEES IK ALLEEN NOG MAAR KRANTEN HIHI! :D

Natasja; wat een kanjer is Dylan zeg! Oooh die foto op bed, geweldig die glimlach *smelt*

Hmm over 'theezakjes'(.) (.) gesproken, zullen ze ooit nog weer gewoon stevig worden of zal dit het resultaat zijn van de bv?

GT; hmm op de foto lijkt je ex nog wel geboeid door jouw zoontje? Heeft hij alweer contact opgenomen of wil je dit zelf liever niet?

meeting September; wij gaan de hele maand naar Italië op familiebezoek, dus is een beetje ver naar Amersfoort. ;)

Iedereen is duidelijk 'uitgepuft' na de bevallingen? Overal lees je; "ik heb even geen puf" haha :) :)

Hier gaat alles zijn gangetje. Elia slaapt, drinkt en poept goed. Ook hier worden de luiers minder vaak, maar extremer haha #-o De wasmachine draait overuren.
    Gisterenavond wilde Giovanni Elia in de box leggen en stootte hierbij zijn hoofdje tegen de rand. Omdat papa zo geschrokken was hebben we de ha maar even gebeld. Alles leek goed, maar toch voor de veiligheid Elia elke 2 uur wakker maken (ivm hersenschudding). Paps enigszins gerustgesteld, maar met schuldcomplex, naar bed. En mams?........ die mocht Elia elke 2 uur gaan controleren.........TERWIJL HIJ VOOR HET EERST EEN HELE NACHT HEEFT DOORGESLAPEN! Baalde flink, had gewoon 6 uur kunnen slapen ](*,)
    Maar goed, alles lijkt goed te gaan met ons ventje (en met paps) dat is het belangrijkst. Mama slaapt vandaag wel weer bij. ;)

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb nog even een paar tips nodig.
    Mijn mannetje wil maar niet in zijn bedje slapen. Als hij in zijn bedje ligt slaapt hij hooguit een uurtje. Daarna begint hij te huilen, zodra hij in mijn armen ligt is hij stil.
    Als ik hem in mijn armen hou of op mijn buik laat slapen, slaapt hij wel 3 uur door zonder wakker te worden.
    Wat kan ik doen om hem ook in zijn bedje te laten slapen.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik pik er even een paar dingen uit.
    Over de BV: zoals al verteld slappe tietjes wil niet zeggen geen melk. Als je vermoedt te weinig melk te hebben kan vb gedurende 3 uur elk half uur een paar minuutjes aan beide kanten kolven, dit verhoogd je productie. Voor de rest, heel veel drinken! Ik drink na elke voeding een glas water, tussendoor ook, gemiddeld kom ik op tenminste 2 liter water per dag. Ik eet alles, maar dingen waarvan ik weet dat ze krampjes veroorzaken,met mate. Uiteraard geen alcohol.
    Dames die BV geven en overwegen spiraal te zetten, bedenk dat je Bv terug kan lopen .

Over de meeting, lijkt me heel leuk,maar ik sluit me aan bij Tigger, even wachten dat ze iets ouder zijn ivm drukte?

Iedereen die naar het CB moet, heel veel succes en sterkte, wij moeten volgende week.

IK heb van iedereen de foto's gezien! Ziet er allemaal prachtig uit.

Oh, ik hoor er 1 door de babyfoon huilen, tijd voor actie! Tot later....

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Jeetje wat hebben jullie veel geschreven! Pfff bijlezen lukt amper laat staan reageren, sorry! Ik moet gaan leren heb donderdag mijn auto theorie maar Lindsey heeft nog steeds NIET geslapen. Vanaf 8 uur dus al niet :( 8 uur voeding gehad toen werd ze om 11 uur helemaal hysterisch en bleef happen dus weer flesje gegeven, daarna wakker gebleven en nu om 14.45 weer flesje gehad en verschoont (mega poepluier) en nu ligt ze in bed. Normaal komt ze pas om de 4 uur en nu dus om de 3 en 3,5 uur misschien een soort regeldag? Ben doodmoe kwam er ook ineens een vrouw van felicitas (was ik vergeten :oops: ) huis een zooi en een stomme doos gekregen (de helft was reclame, of nee 75%) die me van alles wilde aansmeren maar heb alleen een naamplaatje besteld en verder niets. Wou dat ze wegging ;)
    Nu slaapt Lindsey dus nog niet maar laat haar mooi liggen hoor....Maar goed misschien is het morgen weer normaal. Maar zolang als ze nu wakker is lijkt me niet goed, wil weer ritme! Normaal was ze na iedere voeding dus een uur (soms halfuur langer) wakker en sliep daarna weer heerlijk maar nu dus niet *zucht*

Ik ga nu eerst leren (moet het halve boek nog) en dan proberen bij te lezen en te reageren.

7. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    He meis, ik raad je aan om het boek : Regelmaat en inbakeren van Ria Blom aan te schaffen... ook ik heb hier die tip al gekregen en sinds vrijdagavond mee begonnen... en het werkt nu al!
    Het is even doorzetten om niet op elke kik, pruttel en huil te reageren.... maar slapen wordt er opeens ook overdag gedaan! En drinken ook niet meer om het uur een slokje, maar gewoon na 3 uur of soms iets korter of iets langer...

Erica, direct jouw vraag dus beantwoordt... idd wij hebben en gebruiken het boek van Blom nu ook! Eigenlijk zou je dat als kraamkado perfect kunnen geven aan iemand bedacht ik me... zo'n goed handvat! Ben zo blij met jullie advies! Weet overigens niet meer wie het was... maar TX!
    Ik duim voor poep bij jullie.... (maar niet tot de oksels hoor... ;) )

Kranten... ja die schreef ik juist meer tijdens de zwangerschap... nu heb ik toch minder tijd... en mijn hersnens zijn nog waardelozer ;)

GT: leuke foto's.... ook met je ex.... raar allemaal hoor...

Bianca: NEEEE wat zal je man je schuldig hebben gevoeld! Gelukkig is er niets aan de hand, maar wat zijn jullie geschrokken.... en kun je wat bij slapen vandaag? ZUl ja altijd zien dat die kids dan gewoon zo lang achter elkaar gaan slapen...

Amilah: haha dus meisjes kunnen ook verplassen ;) hihi handig voor later ;)

Nathasja: meid sterkte hoor... die hormonen zijn echt nog niet uit je lijf... en neem daarbij nog wat slaap te kort... kortom soms inderdaad doffe ellende! S avonds ben ik ook vaak kribbiger, kan ik minder hebben enzo.. gewoon op. Hier de laatste dagen tranen van emotie, warmte en liefde omdat Steven opeens zoveel aan het lachen is :) :) :) laat alles gewoon de boel, doe waar jij je goed bij voelt, je niet schuldig voelen, hoort er gewoon bij... (ik ben in begin van de zwangerschap echt een b*tch geweest voor een paar weekjes... en tis goed gekomen... ;) )

He ik ga de was nog ff opvouwen... daar lijkt trouwens geen einde aan te komen.. die bergen wasgoed ;) Had dat nooit gedacht. Dacht echt tis nog zo'n minimensje, minikleertjes, miniwasjes.... nou mooi niet... die hydrofielen, plas ongelukjes tijdens het verschonen etc.... ach iedereen herkent het wel...

8. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    rachel.... balen... raar joh.... :( :( Ik hoop dat je nog aan leren toekomt... en alvast succes donderdag voor het geval mijn hersens me weer eens in de steek laten ;)
    Felicitas dame? Hoezo? wat voor doos?

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Liefzonnetje; fijn dat het nu zo goed gaat, en dat van die was is heel herkenbaar, en dat elke dag weer. En weet je wat het LEUKE is de aankomende 18 jaar weet je dat die was er altijd is...pffff

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    *zucht* ze is nog steeds wakker....huilt niet echt beetje jengelen...paar min stil dan weer ff huiltje en dan weer stil....laat maar gaan ;)

Iets van de felicitas doos ofzo, van de etos had ik toen een doos gehaald en nu komen ze dus de doos brengen als je kindje geboren is. Kon hem ten eerste ook wel gewoon halen en ten tweede hij stelt niets voor...

Die vrouw zo oh ligt ze op bed? Eh ja? Oh...maar ze huilt een beetje moet je haar niet pakken? Nee ze gaat zo wel slapen (hoopte ik) zei weer: Ja maar ik zie altijd alle baby's....ja dat is leuk maar ik ga haar nu dus niet halen want dan kan ze helemaal niet meer slapen straks...oh oke..

*zucht*

*edit* er staan nieuwe foto's in m,n album :D Een meeting in Oktober (of later) is voor mij ook geen probleem, moeten we wel op tijd gaan plannen dan zodat iedereen er rekening mee kan houden.

@Goddess lieve foto's hij lijkt inderdaad een beetje op z,n papa maar krijgt vast en zeker jou karakter :)

@De rest ik ga weer ff bijlezen ;) Oja nog 3 stemmen voor baby van de maand dan staat ze bovenaan...hoop dat het gaat lukken, kan nog tot zaterdag.

11. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hallo allemaal

ben hier een tijdje niet geweest.
    Lars spuugt veel minder dankzij de johannesbroodpitmeel, maar hij is sinds het ziekenhuis overdag alleen nog maar wakker. Dus dat is al een paar weken..
    Dat komt volgens mij vooral door het drinken aan de borst. Hij drinkt.. maar valt al na een paar min. in slaap, leg ik hem in bed, en word ie weer wakker van de honger.. zo gaat het de hele dag door.
    Dus nu ben ik aan het kolven geslaan. pff dat doet piiijjnnnn... maar dan drinkt hij wat meer, omdat een flesje blijkbaar minder slaapverwekkend is dan mijn borst :rolleyes:
    Maar eerlijk gezegd denk ik er steeds meer over na om de bv af te bouwen. Mijn tepels doen ontzettend pijn van het kolven, er komt meestal niet genoeg voeding uit, waardoor lars weer overstuur is als het flesje alweer leeg is, lars spuugt niet meer sinds ik hem johannesbroodpitmeel door het flesje geef, dus aan de borst is nu echt geen optie meer...
    Ben zelf ook doodmoe doordat lars overdag de hele tijd huilt en wakker is... lijkt me zooo heerlijk als hij na een voeding in slaap valt voor een paar uur. Daardoor denk ik steeds vaker aan fv.. Heb een pak in de kast staan, maar weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken, dus laat ik het steeds maar staan, en loop ik met een huilend hongerig kind op de arm door het huis totdat er weer enigzins voeding uit mn borsten te kolven is... :(
    sorry voor dit klaagverhaal, en dat ik niet op iedereen reageer.. maar lars huilt weer :cry:

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wat vervelend Oek oek! Welke flesvoeding heb je? Op de verpakking staat hoeveel hij mag hebben, weet je hoeveel hij weegt? Misschien kan ik je helpen (en de rest van de meiden) zodat je een beetje flesvoeding kan geven tussendoor, dan kan je nog steeds proberen bv te geven.

13. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ja Oekoek, kom maar met het gewicht en wij rekenen de cc's wel uit. Ondertussen zijn we experts in mixdrankjes hihi. :) Lars zal er een stuk rustiger van worden en jij dus ook. Kun je ook meer ontspannen kolven omdat je niet een bepaalde hoeveelheifd MOET kolven.

nb. minimaal 1,5 x gewicht : aantal voedingen
    maximaal 2 x gew : voed.

14. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Slaapt ze al Rach?

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nope werd hysterisch dus heb nu hier een klein meisje in de buikdrager...

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Zielig hoor, hoop voor haar én voor jou dat dit wel werkt en ze even gaat slapen. Misschien kun je haar dan weer neerleggen. Trouwens kun je deze drager niet in de box hangen? Dat doen we nl bij ons op het werk. Van de ene hoek naar de andere?

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nee dat kan deze niet, wel de gewone draagzak die kan dat wel maar vind ze vreselijk als ik die in de box hang...eigenwijs ding ;) Over een uurtje is Jasper thuis en dan mag hij er mooi hebben :p

18. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ha ha "Dag schat, hoe was je dag? Alsjeblieft en welterusten. Heb je het eten klaar als ik wakker ben?"
    Maar op zich ook wel weer mooi hoe vertrouwd ze zich bij je voelt, lief is dat. Gewoon lekker bij mama willen zijn.

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Het is zeker lief maar wel vermoeiend haha. Ze viel net in m,n arm in slaap en heb haar in bedje gelegt. Ze liet ook veel scheten en ging dan huilen dus denk dat ze krampjes heeft. Wil morgen weer proberen haar weer in haar normale ritme te krijgen (om de 4 uur voedingen etc) vanacht kwam ze ook ineens voor voeding dus vermoed toch iets van een regeldag/sprongetje enz....

Met jou alles goed? En met je kereltje?

20. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Prima, hij slaapt gelukkig goed en meldt zich zo rond de 3,5 / 4 uur. Af en toe wat krampjes, maar ach niet té erg. Hij gaat steeds meer kijken en lachen ,dus ik geniet volop :)
    Kreeg net wel mail dat er een sprongetje aankomt, dus nu nog maar even genieten zolang het kan ;)

Deel Deze Pagina