Rachel, gelukkig maar.. Inderdaad even lekek rlaten liggen en rust in dr koppie.. Je doet het super hoor! Behalve de laatste en de eerste voeding, voed ik verder alles beneden... Maar ik zal haar nu gewoon net even wat langer bij me houden na het eten. Meestal doe ik een half uurtje of ga ik naar boven en leg haar even op het grote bed om wat te spelen en even op haar buik te leggen... Ik zal nu proberen wat verandering aan te brengen... Voeden, knuffelen, box en dan slapen Meestal is het voeden, knuffelen, slapen... Wish me luck, haha...
Onzewonder; geweldig dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad! Hij mag best wat meer drinken als je maar niet over de 840 cc gaat op de hele dag! (4200 x 2 = max) LZ; wij hebben een bibi- en een difraxspeen. Elia vindt beide prima. Gebruiken hem echt voor de zuigbehoefte na de fles en bij krampjes, werkt ideaal. Ik had er 2 gekocht om te proberen welke hij het fijnst vindt, zijn nl niet precies even groot. Wel eentje met een "afgeplatte voorkant" anders komt hij te diep.
Mooie banner, Rachel! Ja inderdaad wel grappig dat we vaak hetzelfde hebben, ondanks de verschillen van kindjes... En toch tegen dezelfde dingen aanlopen.. Ik heb ook de terugkom datums van de Yoga gkregen.. Ik ga niet denk ik.. Heb niet zo'n zin eigenlijk. Is nazorg van d ebevalling enzo. Is ook zonder beebje... Dus tja...
Hier is het met kindje omdat ik de gym met partner had gedaan...kijk wel hoe Lindsey morgen is voor ik een beslissing neem. Ga nu echt maar eens douchen *edit* krijg net een mailtje dat het sprongetje eraan komt, volgens mij heeft de die al gehad gisteren.
@Lz: wij geven wel een speentje. Idd liever een speen dan een duim. In het begin wilde hij geen speen en nu soms. Wij geven hem alleen in bedje en als hij huilt. Dus niet standaard de speen erin. Wij hebben trouwens de I love mama speen van bibi, zat in een doos geloof ik. @jingels: maakt mij nu idd ook niet meer uit als ik er 's nachts uit moet. Gewoon aanleggen en terugschuiven in wiegje. Ik blijf gewoon 's ochtens wat langer liggen dan kom ik ook wel aan mijn slaap. @Tigger: mischien is Emma gewoon geen boxkindje. Je kunt het proberen maar de een vind het leuker dan de andere denk ik. Heb je er ook een mobiel ofzo bovenhangen ? Mischien geeft dat wat afleiding. @Amilah: mijn vriend is wel betrokken bij de verzorging. Al doe ik wel meer, en kan er ook beter mee omgaan. Als Sven een poosje huilt kan hij er niet goed tegen, ikke beter. Hij zal Sven niet alleen in tummytub doen dat kan hij niet zegt hij Maar verder doet hij alles wel. @GT: je kon je gewoon aanmelden en dan onderaan dat hokje aankruisen. Je zou dan een mail krijgen ter bevestiging (heb ik nog niet gehad) @Simone: mooi dat alles goed was bij het cb. Ze is al flink gegroeid ! Tot vanavond (ik ben benieuwd hoe het met het ene stel is). Tenminste je komt toch wel ? @onzewonder: dat was een lekkere nacht. Jij bent nu fulltime aan het kolven ? Sven kwam gisteren om 21.00 uur en daarna weer om 03.15 uur. Heerlijk. Alleen heb ik liever dat hij wat later aan zijn lange slaap begint. Kijk als hij om 24.00 eraan begint dan slaapt hij tot 6.15. Moet ik hem dan wakker maken voor een laatste voeding ? Vindt dat ook weer zo wat. Maar op zich zou hij dan doorslapen toch ? Ach vindt het ook niet zo heel erg om er 's nachts uit. Jullie adviezen ?
Ik kan je niet helpen Nemo, als Lindsey de laatste voeding om 21.30 krijgt slaapt ze door tot 5.30. Maar als ik hem op 23.00 geef slaapt ze door tot 5.00 Geen idee dus... Ze slaapt nu trouwens, had haar in de bakerzak gelegt ben gaan douchen en...Zzzzzzz
Amilah, wat ontzettend vervelend zeg dat je man zo weinig met je meisje doet! Mijn vriend is erg betrokken bij Steven.... poepluiers, samen douchen of in bad, knuffelen, troosten, in bed leggen... hij doet alles (behalve BV geven en kolven ) Soms heb ik wel de behoefte om nog even bij Steven te gaan kijken als mijn lief hem in bed heeft gelegd... niet om te controleren (heb in het begin wel eens gevraagd hoe hij lag enzo, maar niet zelf wezen kijken) maar meer om mijn ventje nog even te zien. Vanavond weer een flesje... Hmm ik vrees dat Steven in de box in slaap gevallen is... iets wat we niet willen eigenlijk. Hij was eigenlijk aan zijn bedje toe, maar ik moet zo voor de nacontrole naar de VK.... nog 10 minuutjes en dan moeten we weg zijn.... Ik ga me maar ff klaar maken.
Nemo ik vind het ook geen probleem meer om er 's nachts uit te gaan. Toch maak ik haar wel wakker. Ze gaat meestal om 20.30 slapen, dan haal ik haar om 23.30 en dan slaapt ze (soms) door tot 6.00. Soms komt ze evengoed rond 3.30 nog eens. Ik doe het omdat ik hoop het stuk tussen 23.30 en 6.00 erin te krijgen. Ik ben een late slaper dus dat past bij mijn ritme Past ook beter bij mijn ritme als ik weer moet werken en dat vind ik wel belangrijk. Ben sinds een week weer begonnen met buikspier oefeningen. De eerste paar keer was drama, kwam amper omhoog . Langzaam gaat het steeds wat beter. Wil wat sterker worden en dan gaan hardlopen. Met name mijn knieen zijn zwak dus die moeten eerst wat sterker. Moet nog bijna 10 kilo kwijt van mijn zwangerschap dus moet aan de bak nu
@Erica: en helpt het al de buikspieroefeningen ? Ik ga dan toch maar eens proberen om hem wakker te maken voor een laatste voeding. En ik was ook weer gaan hardlopen, begon daarna wel weer met vloeien. Denk n.m. toch niet dat het een ongi is.
Jullie maken dus wakker voor de laatste voeding... Steven komt tussen 2030 en 2130 uur meestal, daarna stoppen we hem in zijn bedje met de gordijnen dicht en dan komt hij de laatste tijd pas om 3:15 a 3:30 en daarna weer tussen 6:30 en 7:30 Heel goed te doen dus.... Zelf ga ik meestal rond 22:00 a 22:30uur nu naar bed dus dan maak ik best wat uurtjes. Ik mag alleen nog maar schuine buikspieren oefenen, de lange rechten (bij recht naar boven komen zal ik maar zeggen of die van de 6-pack.. je weet weel die je nu niet meer hebt ) die mag ik nog niet oefenen... die spier is bij mij nog niet goed aan elkaar. Splijt in de zwangerschap en als je te vroeg begint met oefenen dan herstelt dat niet. Verder heb ik ook wel genoeg te oefenen voor mijn bekken, dus ik zit er nog niet zo op te wachten... alhoewel een strak buikje ook wel weer fijn zou zijn Haha toppunt van ontzwangerende hersens... 3 uur te vroeg op je nacontrole afspraak bij de VK zijn... had eerst op vrijdag om 11 uur een afspraak, maar die dus verzet naar vandaag om 1400 uur... was al trots dat ik vandaag onthouden had, tja en om dan ook nog het uur te onthouden.. Balen was dat Steven eigenlijk moest slapen. Had hem in de box gelegd en daar is hij wel in slaap gevallen... toen mee in de auto... slapen, maar nu ligt hij gelukkig nog te slapen alleen nu in zijn mandje
hahaha lz ontzwangerende hersens Succes vanmiddag dan! Nemo jij liep voor je zwangerschap zeker al? Ik ben echt een beginner. Heb het wel even op de loopband gedaan maar kreeg al snel last van mijn knieen. Dit wordt poging 2 maar dan in combi met knie oefeningen en een beginners schema.
@Erica: ik liep idd voor mijn zwangerschap al. Al ben ik wel heel vroeg in de zwangerschap gestopt. Dit omdat ik niet durfde en ik met niet heel lekker voelde. Heb later wel spijt gehad dat ik zo vroeg ben gestopt. Mischien is dit iets voor je om te starten ? www.starttorun.nl zo ben ik toen ook begonnen.
Wat vinden jullie van deze foto? Voor de baby-van-de-maand? Heb vandaag niet zoveel zin om een bijbel te typen hoor... dus reageer even uit het hoofd. Nemo: Ja, ik ben er vanavond. Niet om fanatiek te oefenen, maar meer om te kletsen. En ik ben idd erg benieuwd naar Atjar. Hopenlijk gaat alles goed met ze. Misschien is ze het wel gewoon vergeten. Wij maken Yildou trouwens wel wakker rond een uur of 23. Als we dat vergeten dan komt ze rond 2.30. Je kunt het een paar keer uitproberen hoe Sven dat vindt toch? Als het niet werkt ga je gewoon weer verder op verzoek. Amilah: Wat vervelend dat jij en je man ruzie beginnen te krijgen. Helemaal als Ameera "er tussen staat". Over mijn man heb ik echt geen klagen. Hij heeft ouderschapsverlof opgenomen (per 1 aug) en is dan 4 dagen thuis (incl. weekend) en in die dagen kan ik dan 20 uur gaan werken. Als het ons op die manier goed bevalt wil hij eigenlijk naar 2 dagen en ik naar 28 of 32 uur. Maar goed, eerst maar een zien of ik uberhaupt weer zin krijg in het werk. Dat heb ik nu nog duidelijk niet. Maar verder kan Alexander heel goed voor Yildou zorgen. Ik kan rustig weggaan en alles wordt geregeld. Dan krijgt ze ook keurig afgekolfde voeding uit een flesje. En hij stopt haar in bad, kleed haar aan, verschoont de ergste poepbroeken. Alleen ben ik het niet altijd eens met zijn kledingkeuze voor Yildou (hij is namelijk een beetje kleurenblind) en ik heb nog wel eens de neiging om Yildou dan opnieuw aan te kleden en dat levert wel een beetje strijd op. We hebben een hele poos de laatste voeding in een flesje gegeven en dan ging ik afkolven. Dus voor mij logisch dat Alexander hem gaf en ik kolfde. Anders heb ik dubbel werk zeg maar. Maar goed. Alexander werkt natuurlijk wel nog steeds en had steeds minder zin om dat flesje te geven. En ik had geen zin om me daar boos over te maken, dus geef ik nu de laatste voeding gewoon weer borst en kan Alexander lekker pitten. Dat afbouwen doe ik omdat ik per 21 juli weer MOET werken. En het is echt niet handig om op het werk te gaan kolven. Werk in ouderenzorg, als oproepkracht, dus op verschillende afdelingen, maar kan bijvoorbeeld demente bewoners niet een halfuurtje alleen laten omdat ik moet kolven. En al helemaal niet 2 x per dienst. Yildou komt overdag nog om de 3,5 uur. Bedankt voor het schema van Friso trouwens. Net iets duidelijker dan die van het CB. Nou ik zal alles eens even lekker poetsen. Yildou huilt zo nu een dan nog heel zielig. Is nog een beetje van slag van de prikken geloof ik. Groetjes Simone
aaaaaaahhhhhhh ik weet het niet meer! Ik heb ff de energie niet om te reageren. sorry daarvoor. Gister was het weer helemaal mis. Echt krijsen van 19.00 u tot 22.00 u zoooooo vermoeiend. Nu ligt hij ook weer klaarwakker bij me op de arm. Leg ik hem in bedje begint hij te huilen. ok ff doorbijten, maar na 5-10 min begint hij echt te schreeuwen en gaat hij helemaal over de zeik. vergeet adem te halen en loopt rood aan. Ik weet echt niet meer wat ik nog moet doen. Kan moeilijk de hele dag met hem op mijn arm rondlopen. Als hij straks mss in zijn bedje slaapt [-o< kom ik nog ff reageren.
Over wakker maken, wij doen het meestal ook. Niet altijd, maar probeer het er nu wel in te krijgen. Gisteren Had ze af en aan geslapen, Emma kan nog zo over de rel zijn, maar zodra het avond wordt is het over en gaat ze over op nachtmodus lijkt het wel. Alleen begint die meestal na de ena laatste voeding bij haar. Dus de 18.00/19.00 voeding... En dat is jammer want dan komt ze rond 3 á 4 uur 's nachts. Ik vind dat overigens geen probleem want daarna slaapt ze door tot een uurtje of 8. Dus tja. Maar we proberen nu toch rond half 11 haar nog een voeding te geven. Gisteren voor het eerst echt gedaan..Dus wakker gemaakt, ze moest van ver komen... Daar heb ik wel moeite mee om haar dan wakker te maken, maar vooruit even doorheen. Gelukkig werd ze heel relaxed wakker. Eerst lekker gedoucht en daarna gegeten. Om kwart over tien waren we klaar en lag ze in bed, ze werd wakker om kwart over 6! Dus 8 uur gemaakt ofwel precies 1 voeding overgeslagen.. Vanavond weer proberen.
Chantalk: Misschien kun je hem ook op een andere manier troosten. Lekker naast zijn bedje gaan zitten en zachtjes voor hem zingen. Hand op zijn buikje en andere hand bovenop zijn hoofdje zodat hij zich toch een beetje geborgen voelt. Of misschien pinkje aanbieden. Als hij zich dan een beetje neergeeft voorzichtig je handen weghalen, eerst wel even blijven zitten. En dan steeds een beetje meer afstand nemen... Ik hoop voor jou dat het werkt. Groetjes Simone
dank je tigger maar dit heb ik ook al geprobeerd. Het gaat een paar tellen goed tot hij merkt dat ik weer weg ben Hij is ook zo onwijs onrustig in zijn slaap. of hij begint ineens heel hard te huilen en slaapt vervolgens gewoon door. Dit heeft hij btw pas sinds een paar dagen.
@Erica ja ja overheerlijk zon nachtje hoor @Tigger ja ja ik vind het heerlijk moet ik zeggen, hij is de hele ochtend al wakker en hij vermaakt zich prima momenteel in het wippertje dat vind hij ook geweldig Hoe lang houd jij je kleintje beneden dan normaal? Joaquin is namelijk wel vaak beneden, mits hij heel erg moe is doe ik hem lekker in zijn wiegje leggen. @Rachel je hoeft je niet te verontschuldigen hoor dat je niet overal op kan reageren, ook ik doe dat niet altijd en dat kan ook niet hihi.... jullie kletsen allemaal zoooooooooooow veel Nice pictures by the way! @Bianca, ok thanks dat wist ik dus niet Maar hij heeft tot nu toe circa 100 cc gedronken dus dan zit k er nog onder niet waar. @Nemo Ja ik doe fulltime kolven het gaat tot nu toe nog prima moet i kzeggen en heb er nog geen last van, Joaquin doet het veel beter nu dat hij het flesje krijgt. Hij rustig en ik rustig Wat is Yildou een lekker grietje zeg @Chantalk hmzzzz ik kan je er helaas ook niet bij helpen, hij ligt momenteel ook klaar wakker en net bij oma in slaap gevallen en oma legt hem in bedje en voila ogen open en janken, maar jaaaaaaaa hij zal er zo dus wel weer uitgehaald worden denk ik, hij is gewoon weg niet moe, maar als hij beneden is krijst hij niet uren achter elkaar moet ik zeggen. Hmzz tigger zie netj e lijstje zeg maar... das wel een goede, en me moeder doet dat nu ook, hij ligt nog in bedje maar ze is met hem aan het kletsen dus ja..... effe afwachten dus