Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ simone dat kan ik nog proberen dank je

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

pfff hij ligt in bedje en slaapt ben benieuwd voor hoe lang.
    Nou ja ik heb nu iig even de tijd om te ontbijten/lunchen. Was zelfs daar nog niet aan toe gekomen. En het huis ziet er uit alsof er een bom is gevallen.

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Nemo ziet er leuk uit, bedankt. Helaas is mee doen aan die trainingen voor mij niet te doen. Ik werk om het weekend en de meeste trainingen zijn in het weekend. Ze zijn ook op 20 minuten rij afstand. Ik ga eens neuzen of ze hier in de buurt zoiets hebben, vast wel. Hopelijk vind ik iets voor een doordeweekse avond. Mijn techniek is slecht dus beetje hulp is wel handig denk ik.

4. Besankt voor de reacties!

Pfff... Niet geslapen vannacht (ja, 1 uurtje...). Josh was nog een beetje fladderig vanwege die prikken. Hele avond hysterisch, vannacht piepen en jammeren, vannochtend never-nooit-niet-meer gaan slapen. *zucht*
    Ik zou vandaag met een vriendin gaan lunchen, maar dat ga ik denk ik toch maar afzeggen. Heb weinig nut en puf om daar met m'n dooie kop en een krijsende beeb in een cafe te gaan zitten...

Tigger: Ik heb precies hetzelfde met Josh, wil alleen maar in z'n bed(correctie: MIJN bed) liggen, en vind het beneden niks, ook hij slaapt nu grotendeels van de dag.
    Heel vreemd want eerst was hij juist steeds heel veel wakker.

Wat hebben jullie allemaal trouwens schattige beebjes. Ik zou stikjaloers op jullie zijn, als ik mijn Josh niet had ;) .

Wat hebben we ineens een groei meegemaakt he? Van zwangerschapstest - symptomen- echo- begin van een zwanger buikje - trappelen - grote zwangere buik - bevalling - baby.

Ik vind het zo leuk dat we er allemaal van elkaar "bij" zijn geweest. Dat is toch wel bijzonder. En ik vind ook dat we wel een hechte groep zijn.
    Oja en ik vind het zo super dat iedereen elkaar helpt!
    I love you girls! :D *knuf* *knuf* (sorry voor deze speech, moest er ff uit, zullen de hormonen wel zijn...)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

@chantalk: sorry maar kom ik weer met mijn draagdoekadvies. Als Sven niet wil slapen, wat gelukkig niet zo vaak voorkomt. Doe ik hem in de draagdoek. Dan niet gaan zitten maar gewoon gaan lopen of het huishouden gaan doen. En echt waar hij slaapt zomaar. Sterkte. En mijn huis wil je ook niet zien hoor, ben gewoon te lui :oops:
    @Erica: succes met hardlopen. Een beetje begeleiding in het begin is niet verkeerd je hebt zomaar een blessure.
    @onzewonder: mooi dat het nu beter gaat !
    @Simone: ik vond die bubbelfoto mooier :oops: En wel jammer dat je gaat afbouwen omdat je weer moet werken. Of heb je er zelf vrede mee ? Ik hoef gelukkig pas 11 september weer aan het werk. En tot vanavond !
    @LZ: tjonge jonge jij hebt nog volop last van hormonen lees ik. Nou dan vanmiddag nog maar een keer in de herkansing :)

6. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Simone, zo bedoel ik het! Jij legt het beter uit, hihi.
    Vaak helpt dat goed bij die kleintjes.

Chantalk, dat van dat huilen in zijn slaap, klikt mij als verwerken van indrukken. Ben je druk geweest met hem de laatste dagen? Emma deed dat ook toen we weg geweest waren en het heel druk was geweest voor dr..

Onze wonder, dat ligt eraan. Meestal een half uurtje tot een uur. Soms gelijk naar boven, als ze tijdens de fles alweer slaapt, of half slaapt. Als ze nog wakker is, even uitbuiken, even knufelen, kriebelen, zingen en dan soms even in het wippertje, maar meestal dommelt ze alweer in... en dus gaat ze weer naar boven...
    Maar ik zat te denken, misschien moet ik wachten tot de eerste moeheid van het flesje leegdrinken voorbij is. Het is me al vaker opgevallen dat ze dan wegdommeld om vervolgens na een half uurtje weer helemaal fris en fruitig te zijn.. Misschien die tijd door, dus een half uur wachten en dan kijken.. Of ze echt doorzet met slapen of dat ze wakker wordt...
    Pfff, aldoende leert men, hihi...

Goddess, ja daar denk ik ook vaak aan. Dat we al vanaf begin bijelkaar zijn.. Is toch wel erg bijzonder...

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Simone ik zie nou pas jou hele verhaal... :oops:
    foto vind ik erg lief!

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Chantalk ik heb verder geen nieuwe tips dan degene die al gegeven zijn. Wel een constatering. De meeste baby's hier hebben/hadden zo een periode rond de leeftijd van 1 maand. Enorm vervelend als je er midden in zit. Het gaat over maar ja daar heb je nu niets aan, succes meid. Pak je rust tussendoor.
    Tessa huilt soms ook in haar slaap. Dan laat ik het even, w.s. indrukken verwerken. Duurt dan niet zo lang en dan slaapt ze weer rustig verder.

Simone wat is het toch een schatje, leuke foto.

Tigger mooi dat ze een lange tijd heeft geslapen. Ik vind het wakker maken ook altijd even zielig. Maar ja dat ik 's nachts wakker moet worden anders is toch ook zielig :D . Gelukkig slaapt Tessa altijd zo weer en lijkt ze er weinig moeit emee te hebben. Als ik het zo lees vond Emma het ook allemaal prima he.

Gt had jou hier ook voor geen goud willen missen hoor, kusssss

9. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Zo hehe eindelijk in de kleren. Elia heeft weer zalig doorgeslapen vannacht. De laatste fles om 23.30 en om 5.30 braaf wakker. Hij heeft om 3.30 heel even gemopperd, maar even strelen over zijn koppie was voldoende. Nog weer lekker geslapen tot 9.30, flesje erin en toen....... feest! huilen, huilen, huilen :cry: Op de arm slapen en in bed....... jullie kennen het :rolleyes: Waarschijnlijk begin van het sprongetje?
    Nu is oma hier om te poetsen (lang leve de keizersnee ;) ) en dus ook om met Elia te knuffelen. Kon mama ff snel douchen. Hij heeft nu net een half uurtje in bed geslapen en is alweer wakker. Lijkt ook honger te hebben, dus krijg echt de indruk dat het een sprongetje is.
    Ga hem snel ophalen :oops:

10. Zijn er trouwens nog meer mensen waarbij het begint te "kriebelen" . Ik heb het nare gevoel dat ik nu gelijk nog een kindje wil. (gaat niet gebeuren hoor,don't worry).

Ik werd vannochten wakker (na een slaapje van 1 uurtje...) en toen flitste er door m'n hoofd "nog maar 3 kindjes te gaan". :oops: Vreemd he?

Maar ik merk dat ik me onbewust al aan het voorbereiden ben voor het volgende kindje.

:rolleyes: Maarja, voor een volgend kindje moet ik wel eerst een leuke vent zien te vinden, die WEL bij me blijft, en goed is voor Josh.
    Dus dat gaat nog wel even duren.

Ik vind het zo jammer dat mijn "wens" niet uitkomt. Ik wilde altijd de eerste en de tweede vlak achter elkaar...
    Nouja... Misschien doe ik dan wel de tweede en de derde vlak achter elkaar... of de derde en de vierde...of de tweede en de derde en de vierde... :) .
    "legbatterij" :)

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:cry: :cry: hij is alweer wakker :cry: :cry:
    Laat hem maar even jengelen wie weet valt hij weer in slaap.
    Dank je nog voor alle tips ga ze uitproberen
    @tigger. we proberen het juist zo rustig mogelijk voor hem te houden, omdat hij heel sterk reageert op teveel prikkels.

12. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Rachel: leuk filmpje! Kun je echt uren naar kijken nietwaar?

Simone: mooie foto van Yildou! En succes met baby van de maand. Ik denk erover om volgende maand weer mee te doen.

Goddess: eeeuhm, voorlopig effe geen 2e hoor! Bovendien ben ik erg zuinig op mijn lichaam en wil toch echt minimaal een jaar wachten zodat de wond ook van binnen goed hersteld is.

Speentje doen we hier wel. Ze stopt meteen met huilen zodra ze hem proeft, wordt slaperig en spuugt hem dan uit. Nu is het nog ideaal en hoop hiermee te voorkomen dat ze gaat duimen (heb zelf jarenlang een beugel gehad). Maar ik wil ook geen kleuter met speen, dus voor ze 1 wordt wil ik de speen ook afgeleerd hebben.

13. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ben ik dan echt de enige hier ;) ;)

ff me verdedigen dat mijn geheugen enigszins werkt...
    Tja rest van mijn afspraken van komende week staan op 11 uur... ik heb dus morgen 11 uur fysio, vrijdag 11 uur VK (oude afspraak) dinsdag 11 uur CB (vlg wk)
    Praktisch he?

Steven ligt nu gelukkig weer te slapen. Heeft wel veel gejengeld... nog weinig geslapen vandaag, steeds ongeveer 1 a 1 1/2 uur. Is nu al 2 keer om de 2 a 2 1/2 uur gekomen... en drinkt wel heel goed... regeldagje voor de BV?
    Nou ik ga nog maar eens een bammetje eten.... ik baal wel dat ik hem waarschijnlijk rond 13:30 uit zijn wiegje moet halen... als hij lekker ligt te slapen.... jammer dat lief niet thuis is, anders had ik ff zelf op en neer gekund en ons knulletje kunnen laten slapen, tja het is niet anders.

GT; ik moet er nog ff niet aan denken! weer zwanger :( :( moet trouwens zo langzamerhand toch maar eens de pil gaan halen.....

Chantalk en Bianca: succes met jullie mannetjes... hoop dat ze straks alle 2 heerlijk gaan slapen en dat jullie even iets anders kunnen doen... tja en dat pruttelen/huilen is echt moeilijk aan te horen, zeker als het lang duurt.. maar er komt echt een einde aan.... en dat krijsen... nee dat kan ik ook niet hebben.... gelukkig hebben we dat niet heel vaak.
    knuffeltjes voor jullie en jullie knullen.

14. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Nou wij zijn weer terug van het cb.
    Ik moest dus voor het eerst alleen met Emma in de auto weg. In de stromende regen, kreeg ik met geen mogelijkheid de cabrio uit de maxi-cosi, heb natuurlijk ook nog geen regenkap. Dus die kleine meid is toch nat geworden (2x auto in + uit), ik voelde me echt een slechte moeder op dat moment want eenmaal binnen lukte het opeens wel die cabrio los te krijgen.....

Emma weegt nu (na bv) 4690 g, is 54 cm, hoofdomtrek 37,2 cm.
    Vervolgens bij de CB-arts, die vond dat Emma te zwaar is (ja, ik had haar natuurlijk net gevoed en normaal weeg ik haar zelf nuchter, dan zit ze ook wel iets boven gemiddeld, maar niet veel) In ieder geval ze adviseerde (nou ja, adviseren, meer van "je moet.. anders wordt 't echt een dikkertje en dat wil je natuurlijk ook niet) niet meer dan 7 voedingen per dag. In het CB boekje staat toch echt "voeden op verzoek, minimaal 6 per dag, kan soms tot 10 per dag bij bv, er is geen maximum" Nou zit ik de laatste tijd tussen de 7 en 10 voedingen per dag, dus ik vind dat redelijk normaal. Trouwens wie zegt dat ze op een dag minder drinkt bij 7 voedingen dan bij 10 ? Ik ga haar maar eens een dagje voor en na de voeding wegen om te kijken hoeveel ze daadwerkelijk drinkt.
    In ieder geval vond ik die arts niet echt prettig. Ik had gevraagd of ze even naar die scheve houding wou kijken, ze heeft haar inderdaad gecontroleerd, ze is wel symmetrisch als de beentjes tegen elkaar aan gehouden worden. Ze zei wel: "ja, ze heeft wel de neiging om scheef te gaan liggen". Maar verder niets. Ik heb ook niet doorgevraagd (was teveel aan het denken over die 7 voedingen) en ze heeft verder ook geen advies daarover gegeven.

Wat vinden jullie dat ik moet doen met dat 'advies' ? Emma wil geen speentje, dus haar een uur zoethouden als ze zuigbehoefte heeft alleen maar om het aantal van 7 voedingen niet te overschrijden lijkt mij nog een hele opgave.
    Tips zijn dus altijd welkom!

Even bij Emma kijken, ze huilt alweer....

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Emmetje: nou zeg wat een *piep* advies van het cb. Bv is idd op verzoek. Hoe kun je nou 7 voedingen geven ? Je weet immers niet hoeveel je kindje drinkt. Stel die van jou drinkt 10 x een klein slokje en die van mij in 7x een hele berg. Dan komt het toch weer op het zelfde neer ? En ik heb ook geleerd dat je nuchter moet wegen. En wat voor groeicurve gebruiken ze daar ? Je kunt zelf online invullen op http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ . Ik zou gewoon voeden op verzoek.
    Sven was de laatse keer ( hij was toen 4 weken) 4770 gram en 57.5 cm. En daar hebben ze ook niets over gezegd. Dan moet Sven toch ook (bijna) te zwaar zijn ?

16. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo dames

Hier weer een vermoeiende nacht. Na laatste voeding van 23.00 was meneer helemaal wakker tot 1.30 toen nog een klein beetje eten gegeven en toen is meneer eindelijk in slaap gevallen.
    Kreeg vanmorgen om 10 uur visite, schrik ik om 9.20 wakker. Gauw mijn moeder gebeld of ze even gauw wilde helpen. En moeder is even snel gekomen. Lange leve de geweldige moeders.
    Straks moet ik nog op verjaardagvisite en dan om 16.30 naar het cb. Voor de eerste keer dus ben benieuwd hoe zwaar hij is, en hoe lang.
    Hij was de laatste keer 3060 maar dat was de laatste dag dat onze kraamhulp er was dus dat is inmiddels al meer dan 4 weken geleden, dus ben erg benieuwd.

Groetjes Alida

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Goddes: we hebben het wel eens over een 2e maar nu nog even niet hoor. :)

18. simalex

simalex Bekend lid

Emmetje: Wat een onzin! Iedereen roept dat je ze met borstvoeding niet te veel kunt geven, omdat de voeding zich op jouw kindje aanpast. Helemaal irri dat ze verder niet op de scheve voorkeur ingingen!
    ?En wat nemo zegt: vul die curve maar eens in, dan kun je zelf zien hoe Emma het doet. Yildou is van de -2 naar de -1 lijn gegaan, en dat was prima geloof ik.

Groetjes Simone. Nu zal ik echt eens even gaan poetsen enzo....

19. simalex

simalex Bekend lid

20. Niet meer actief

Pfffffffff ik maak weer wat mee hiero zeg!

Ligt me raam incl. kozijn eruit! is net van boven naar beneden gekukeld :)

Hoe kan dat nu weer, hij stond op zon veiligheid pin zeg maar.... en toch is de wind er denk ik uit geslagen... me buren zullen me ook wel lief vinden dan, want hun schutting is kaduuk en me tuinstoelen ook pfffffff dat heb ik nog niet gemeld bij de verzekering, maar dat doe ik straks wel....

Deel Deze Pagina