Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goedemiddag allemaal,

Heel bewust geef ik geen speentje, het staat me gewoon tegen. Als Jelte zuigbehoefte heeft laat ik hem op mijn pink zuigen,maar dat komt eigenlijk nauwelijks voor.

Af en toe denk ik wel eens na over een 2e maar dat is voor het aankomende jaar geen optie, vanwege die KS. Ik moet miijn lichaam de tijd geven om te herstellen. En ja nagedacht over anticonceptie, ik wil niet meer aan de pil. Spiraal wil ik ook niet omdat ik bang ben dat de BV terugloopt. Dus ik ben gisteren maar de ouderwetse rubbers gaan halen, want ja je moet toch wat. Aangezien ik nog niet ongesteld geworden ben heeft tempen niet zoveel zin.

@Simone, prachtige foto van je dochter! Begrijpelijk dat je gaat afbouwen met zo'n werkrooster, hoewel je wel recht hebt op kolftijd , maar idd het moet allemaal wel kunnen.

@ Emmetje, wat een belachelijke opmerking van die CB-arts. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. En laat je vooral niet onzeker maken door zo'n troela. Jij kan het beste beoordelen of je kindje het goed doet of niet, bovendien met BV kunnen ze nooit teveel krijgen en nemen ze wat ze willen, zoals hierboven al vermeld. Gewoon doorgaan, zoals het jouw goeddunkt.

@tigger: die van mij is ook niet zo'n speelkonijn hoor, maak je niet druk dat komt vanzelf. Als je kindje het gewoon prettig vindt in bed, is dat toch ook goed, straks als ze gaan teigeren en kruipen spelen ze nog meer dan genoeg.

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    die groeicurve van borstvoeding.com hou ik inderdaad ook zelf bij. Ze zit daar met gewicht net iets boven gemiddeld (niet veel, tussen 0 en +1) en de lengte is daar gemiddeld (0) ) Ik vind dat zelf ook niet echt alarmerend. Ik ga gewoon vandaag eens bijhouden hoeveel ze per keer drinkt en dan kijken of dat overeenkomt met wat ze mag.

@ onzewonder: dat zal me een kabaal zijn geweest! Hopen maar dat ze het snel kunnen
    dichten en/of vervangen.

@ goddess: tja, een tweede. Ik betrap mezelf er op dat ik regelmatig zeg: oh, als ze daar niet meer in past (luiers, kleding e.d.) bewaren we het toch gewoon voor de volgende. Aan de ene kant denk ik: ja, doe maar gelijk een tweede, maar tegelijkertijd denk ik dan gelijk aan de drukte die je hebt met 2 van die koters. Ik kom nu al nauwelijks aan mezelf toe, laat staan als je straks een baby/peuter hebt rondlopen en je hebt daarbij zo'n klein pasgeboren baby'tje die dan natuurlijk niet de nacht doorslaapt of overdag heel veel huilt.
    Laat ik eerst maar 'ns Emma 'onder de knie krijgen' :)
    Bovendien is het maar afwachten of een 2e kindje is weggelegd voor ons, m'n man heeft nl hormonen moeten gebruiken om de productie op gang te brengen. Het is dus maar afwachten of dat de volgende keer weer werkt. Op zich op dit moment wel handig, soort natuurlijke anticonceptie ;)

@ Alida: fijn zo'n moeder in de buurt. Onze moeders wonen 1-1,5 uur rijden hier vandaan. Mijn moeder kan voorlopig nog niet langskomen vanwege de gordelroos van mijn zus die bij haar woont op dit moment...

3. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

vandaag naar het cb geweest :D
    bono weegt 5780 gram en is 57,5 cm lang :p
    hij heeft 2 prikjes gehad en gaf bijna geen kik :D
    kom snel eens weer lezen ect druk druk :)
    we hebben de keuken afgemaakt en zo nu de vloer nog :rolleyes:

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Zo wat hebben jullie veel geschreven :confused:
    @Goddess: een tweede denken we nu nog echt niet aan, wil het liefst 2 jaar er tussen hebben iig want anders wordt het echt te druk. Ik kom nu al amper aan mezelf toe
    @amilah: wat erg zeg dat je man zo afzijdig doet, is hij altijd zo geweest of is jullie je relatie gewoon in een mega dip terechtgekomen? sterkte meid
    @alidah: heerlijk he als je moeder je zo van dienst kan zijn, mijn moeder heeft het nu heel erg moeilijk met haar moeder (oma) die net overleden is maar anders staat ze altijd voor me klaar
    @jingles: ik ben ook heel erg tegen speentje maar meer omdat ik bang ben dat ik hiervoor 'snachts eruit moet gaan. Dat telkens wanneer speen eruitvalt dat ik het weer terug moet stoppen. Elenora wilde net niet slapen en had mijn pink gegeven, zo die kan hard zuigen :confused:
    @simone: wat een poepie zeg. En logisch dat je wilt afbouwen want dan raak je ervan in de stress als je niet echt de mogelijkheid hebt om te kolven
    @emmetje: nooit van gehoord dat er een limiet zit aan bv, vreemd advies
    @tigger: lekker toch dat ze zoveel slaapt, sommige zouden hiervoor een moord doen ;) :D . Spelen komt nog wel en ze zijn gewoon heel snel moe van indrukken.
    @onzewonder: zo dat is schrikken zeg dat je raam naar beneden is gevallen, is het niet gebroken?
    @chantalk: soms zijn er gewoon van die vervelende dagen tussen dat ze zo tegen de slaap vechten. Ik zou hem gewoon bij je dragen heb je geen draagdoek/buikdrager? Hij heeft misschien vandaag veel mama honger en morgen weer een dag om rust en regelmaat te proberen. Sterkte meid
    @nemo: wat goed dat je het niet erg vindt om 's nachts op te staan, ik vind het vreselijk :( maar ook omdat ik haar dan wel live voedt en de ene keer gaat het goed maar vannacht zat ik zowat te vechten met haar aan mijn borst, zo vaag allemaal

Ik ga ELenora maar ook wakker maken voor haar laatste fles want ze had gisteren om 8.30 toen om 2 uur, 5 uur en 7 uur :confused: :( een beetje teveel van het goede om 3 keer wakker gemaakt te worden. Dus ik zal haar tussen 22 en 23 uur maar wakker maken want ik sta anders op instorten.

Gisteren voor het eerst dus kv geprobeerd en ze heeft er geen krampjes van gehad gelukkig.

Vanochtend naar de ha geweest om info te winnen over spiraal. Vrijdag wordt koperspiraal gezet en ik heb gevraagd over teruglopen van bv maar daar had ze nog nooit van gehoord. Ze heeft zelf gyn gebeld en die beweerde dat het niet zo was.

Elenora was daarna helemaal van slag, ze kan soms wel goed tegen prikkels en de ene keer niet. Ze was dus al 3 uur wakker en maar krijsen in bed. 2 keer wezen aaien maar daarna blijven krijsen dus uit bed gehaald en ze valt gelijk in slaap in mijn armen. Zo vervelend als je de deur uit moet maar je kind dan weer zo slecht op reageer maar ja kan moeilijk weken thuis blijven zitten. Maar zoals ik al zei ene keer gaat het wel goed en andere keer niet.

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Oh ja en mijn man is wel heel erg betrokken met alles. Hij doet ook veel dingen uit zichzelf en ik vind het echt fijn dat als hij na zijn werk thuiskomt dat hij al gelijk de kleine uit handen neemt om de zorg over te nemen

Mijn vader belde net dat het nu met zijn vader (mijn opa) heel slecht gaat en ze weten niet of hij het zal redden :cry: :confused: Hoeveel verdriet kan een mens hebben in niet eens 1 week tijd.

Ik had nog ff een vraagje over bv ik geef elenora 100 cc per keer of soms 125 cc en dat terwijl volgens berekening ze maar 90 cc zou mogen maar teveel bv is toch niet erg?

6. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ chantalk: ik las je berichtje 'help, huilbaby' en je vraag over het aantrekken van kleding over het hoofdje. De CB-arts vroeg mij vanochtend of Emma huilde als er kleren over haar hoofd aangetrokken worden omdat dat een teken kan zijn dat er een rugwervel scheef zit (zoiets in ieder geval, ze praatte er erg snel overheen). Emma heeft daar geen last van, dus ik heb er verder geen informatie over gekregen.

@ bibichie: vervelend dat Elenora zo van slag is, maar je kan haar inderdaad moeilijk altijd binnen houden. Naarmate ze ouder wordt zal dat steeds makkelijker gaan. Prikkels verwerken ze tijdens hun diepe slaap (50% van de slaaptijd) of door lekker te huilen (eind van de dag, omdat de slaaptijd overdag korter is). Het is dus wel functioneel huilen, ook al heb je ze liever niet aan 't huilen..

@ over de spiraaltjes: een koperhoudend spiraaltje bevat geen hormonen dus heeft geen invloed op de borstvoeding. De mirena bevat levonorgestrel, dit gaat over in de moedermelk en wordt daarom afgeraden tijdens het geven van borstvoeding

de CB-arts zei trouwens ook nog tussen neus en lippen door dat Emma een navelbreuk heeft, dit gaat meestal wel spontaan over binnen een jaar dus ze heeft er verder niets over gezegd. Maar ik heb zelf informatie erover gezocht op internet. Ook al gaat het bij zuigelingen in de meeste gevallen spontaan over, het kan ook zijn dat als dat niet gebeurt het na 2-3 jaar operatief verholpen moet worden. Ik zou het toch fijn hebben gevonden dat dat er bij werd verteld, ook al is de kans klein, je kan er dan in ieder geval rekening mee houden en komt minder voor een verrassing te staan als het toch niet verdwijnt. Wij hebben nl bij ons in de familie de statistieken altijd tegen ons werken ;)

ik krijg binnenkort van een vriendin uit Denemarken een huggababy kado (is een draagzak). Lief hè? Lijkt me ideaal voor als Emma jengelig is.

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Erica, Nee, Emma had er totaal geen moeite mee om wakker gemaakt te worden.. Ze had alleen moeite met wakker worden, hihi.

GT, pffff een tweede? Nu al? Neuh.. :)
    Nog even wachten hoor, haha

Emmetje, te dik? Hoe kan dat nou? Op BV kunnen ze niet te dik worden... Wat een onzin...in plaats dat ze zich nou eens druk zou maken om jou zorgen over de houding.. Echt.. als je toch af en toe leest.. Geen zorgen hoor, lekker zoveel laten drinken als ze zelf wil!

Jingels, whahaha, ik moet erg lachen om je reactie: speelkonijn.. :)
    Dank je meid, stiekem weet ik het ook wel :oops: , maar het is fijn om te horen.

Bibiche, jeetje.. Sterkte meid..

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben weer thuis na een hele middag weg....was trouwens geen succes! Was naar m,n (ex) stage geweest en Lindsey schrok wakker en zag allemaal vreemde gezichten, helemaal overstuur natuurlijk. Na 10 min was ze weer rustig en hebben we ook een paar lachjes mogen zien. Ben maar een halfuurtje geweest. Heb maar meteen boodschappen gedaan aangezien ze toch al uit d,r ritme was dus alles weer klaar. Ze moet over een uur voeding maar denk dat het eerder word.

Jullie hebben ook niet stil gezeten zo te zien hier....stelletje kletskousen! :)

Ff snel weer, wij willen zeker nog een 2e maar denk dat we wel nog ff wachten tot Lindsey een jaar is geweest :) Zie alleen wel op tegen een 2e zwangerschap, vind de echo's en het kindje voelen geweldig maar al die kwaaltjes....nee die mogen mij dit keer dan overslaan ;)

Bibiche sterkte meid!

Enne Emmetje een baby kan niet te dik worden van BV...trouwens ze worden zoiezo niet gauw te dik, ieder kindje is anders toch.

Oja Assepoester ik heb 2 fotos gemailt, bedankt alvast :D

9. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Pff, hier is dochterlief ook lekker over de zeik... Is het nationale huildag?
    Ze is de hele ochtend al "wakker". Dommelen, huilen, jammeren, slapen.. Dus rond vanaf half 2 even met haar op bed gelegen en toen heeft ze heel lief bij me gelegen en gedommeld... Meestal als ze eerder wakker is heeft ze na drie/drie en een half uur echt wel honger. Nu lag ze zo lekker dat ik met 4 uur maar eten ben gaan maken.. Ah en toen werd mevroue zich bewust dat haar maagje wel knorde... ;)
    Daarna even bij me gehouden en na een half uurtje op bed gelegd, want ze sliep zo goed als bij me. Maar gelijk flink huilen.. Maar heb haar nu even laten gaan en ze heeft zich nu in slaap gehuild.. Maar is nog steeds erg onrustig.. Zal wel iets van een sprongetje zijn? Kan dat? Ze is donderdag 8 weken en aankomende dinsdag daadwerkelijk 2 maanden..

(ze is nu weer wakker) :( Arm meisje..

En o ja, vandaag gebeld door het gastouder bureau, ze hebben waarschijnlijk een gastouder voor ons.. Straks even bellen voor een afspraak. Kijken of het klikt enzo.. *slik*

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Kan zeker een sprongetje zijn Tigger! Met 8 weken is dat namelijk. En volgens de sprongenwekker moet je er 2 weken afhalen omdat ze te vroeg was maar bij Lindsey klopt dit ook niet en bij Yildou ook al niet....

Knuffel voor haar! Ik ga mijn meisje even flesje geven :)

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Nee, met die van 6 weken klopte dat ook niet bij Emma.. Die heeft ze ook gehad met gewoon haar 6 weken.. En anders heeft ze nu die van 6 weken.. ;)

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Maar het is om en nabij toch? Kan met 7 weken zijn of met 9 weken neem ik aan?

*ze slaapt weer*
    [edit]sterker nog, ze snurkt heel zachtjes *zwijmel* [/edit]

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ emmetje thnx. Ik dacht zelf ook al zoiets. ms toch maar eens een osteopaat raadplegen.

@ gt nou hier voorlopig nog geen tweede hoor heb mijn handen vol aan dit mannetje :)

Hij slaapt nu eindelijk vanaf 14 uur (wel in mijn armen weliswaar). Nu ligt hij lekker in de box.
    pfff zo vermoeiend je wil je mannetje helpen maar het lukt niet :cry:
    Kan nu nog redelijk goed tegen het gehuil hoop maar dat het zo blijft.

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Elenora slaapt gelukkig al sinds 15 uur :D maar volgens mij is het ook een regeldag voor haar.

Ik had net een vrijwilliger gebeld van VBN om te vragen of je ook teveel cc bv kan geven maar dat is niet zo. Er is geen max aan cc bv, mooi want met 100-125cc heeft mijn meissie pas genoeg, vreetzakkie :)

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Bibiche, Emma dronk gekolfde melk ook veel, 130 cc.. ;)

Chantalk, i ook onwijs moeilijk.. *knuf* Maar je doet het super!

Ik heb het boek van Ria Blom ook besteld, hoop dat het morgen in huis is. BEn erg benieuwd.
    LZ, jij bent er helemaal weg van he?

16. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Emmetje: pff wat een onzin zeg! Steven was 57,5cm en 5050 gram... is niets van gezegd...
    Ik zou gewoon op verzoek blijven voeden hoor. De ene keer wordt er meer en de andere keer minder gedronken. Zul je zien dat dan misschien zelfs jouw bv nog terug gaat lopen door zo'n advies. Die groeicurve op borstvoeding.com is idd super... en zelf gewoon bij houden. Die mensen van CB niet teveel geloven hoor! Ze zijn er perfect in om je onzeker te maken! ;)
    Over die scheve houding... heel herkenbaar, heeft Steven ook (trekt steeds zijn beentjes/heup naar rechts) Heb ik ook nagevraagd en CB-arts zei dat hij waarschijnlijk zo bij mij in de buik gelegen heeft. Belangrijk is om wel af en toe het te corrigeren was tegen mij gezegd. Dus dat doe ik nu braaf tijdens knuffeltijd ;)

Bibiche: alleen de hormoonhoudende spiraaltjes hebben invloed op de BV....

onzewonder: NEEEEE pff sh*t joh! Hoop dat je het een en ander vergoed gaat krijgen... wrs wel toch?

17. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Yep... het werkt gewoon hier in huis! Maar vind het wel nog heel moeilijk als Steven lang aan het pruttelen is.... ik heb wel het idee dat het steeds korter aan het worden is. :)
    Ik vind het erg prettig om een leidraad te hebben over hoeveel slaap een kindje van deze leeftijd nodig heeft, waarom ze huilen etc. Ik kan het pruttelen en even huilen nu gewoon iets beter handelen... alhoewel ik soms nog wel echt mezelf moet inhouden om NIET naar hem toe te gaan... maar dan heb ik jullie, mijn mams die ik ff bel of de chat naar vriendlief toe.. :) :)
    En als hij in zijn slaap een schreeuw geeft dan ben ik wel weer heel erg alert... en hoop ik dat hij lekker door slaapt ;)
    Ik vind het een echte aanrader. Eigenlijk raar misschien, maar tijdens en voor je zwangerschap lees je van alles rondom zwanger zijn enzo.. en over hoe je met een kleine baby om moet gaan, met huilen etc... daar had ik niets over gelezen.. terwijl dat misschien nog wel belangrijker is.

Net terug van de VK en weer helemaal goed gekeurd.. (op mijn geheugen na dan he ;) ) Knip is goed geheeld, heb nog wel last ervan, littekenweefsel is stug.. nu het advies gekregen om dagelijks te gaan masseren... :oops: om te zorgen dat het soepeler gaat worden zodat de 1ste keer straks een goede ervaring wordt zei de VK ;) Dus zelf aan de slag en manlief ook ;) :rolleyes:
    verder zei ze: tot over een jaar, dan maken wij het wel helemaal af en ga je niet door naar de gyn ..... hahaha over 1 jaar alweer... :confused:

18. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Emmetje gewoon doen wat bij jou het beste voelt hoor. Begint dat te dik te dun gedoe nu al komop zeg! Trouwens jij geeft toch bv. Hier zegt het cb weer dat ze daar nooit de dik van kunnen worden en dat je moet voeden op verzoek. pffff

@Bibiche wat vervelend van je opa zeg.

Iemand had het over aantrekken van kleding en huilen. Zodra er bij Tessa iets over het hoofd gaat dan betrekt het gezicht, als de armen door de gaten moeten dan gaat het alarm af :(

Wij willen ook zeker een tweede maar wachten ook nog wel even hoor. Ik word wel 32 deze zomer dus er zal ook geen enorme tijd tussen zitten denk ik. 3 jaar leeftijdsverschil lijkt mij leuk. Zoals ik er nu over denk stop ik weer met de pil als Tess bijna 1,5 is. Dan ben ik 33 en hoop dan voor mijn 35e de tweede te hebben. Maar eerst volop van dit meisje genieten!

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi meiden,
    gaat lekker hier met die sprongetjes.
    hier gaat het goed Belle is alleen maar aan het
    slapen en eten ze valt al in slaap aan de fles.
    ook wel eens lekker .
    groetjes stekte Chantal.

20. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    he, kreeg net die felicitas-doos (de letterlijke zin van het woord ;) ) met de post gebracht... dus geen andere doos hier op de stoep ;)
    best oke inhoud...

Deel Deze Pagina