Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Helemaal mee eens! Ben zo blij met mijn mannetje nu, kan hem wel de hele dag knufellen (waar ik nu ook veel behoefte aan heb). Fijn dat jouw man je ook zo bijstaat Assepoester :thumup: .

Bedankt voor jullie reacties, die bevestiging kon ik wel even gebruiken.
    Vannacht een goede nacht gehad. Tussen de voedingen door heeft ze goed geslapen.
    Ik merk dat ik wat meer door de niet relevante geluidjes heen slaap. Tessa maakt veel geluidjes in haar slaap.
    Ze slaapt in de kinderwagenbak bij mijn bed. Als we wakker zijn nemen we haar mee de woonkamer in. Ik merk dat ik wel wat meer rust zelf heb als ik niet ieder geluidje hoor. Vandaag ga ik dus proberen haar af en toe in haar eigen kamer in het ledikant (of desnoods met kinderwagen) te leggen.

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Erica, verwennen kan nog niet, gewennen wel. Dus als ze een keertje zo overstuur is, lekker bij je nemen en troost bieden... Als ze morgen of vandaag weer beter voelt, weer gewoon in haar bedje leggen. Hou er rekening mee dat regeldagen langer kunnen duren dan 1 dag.
    Je gevoel herken ik helemaal. Ik heb hetzelfde... Gelukkig, het is dus normaal..;)

Assepoester, dank je wel. Maar ik bedoelde de Vsm druppels tegen krampjes.. ;)

Hier gaat het nu weer super, geen erge krampjes meer gehad. 1 keer wakker geweest vannacht, na 4 uurtjes en gelijk lekker drinken.. Pff, wat een opluchting. Ik heb eerst even beetje afgekolfd, zodat de druk eraf is, want ik heb hoge druk erop staan. ;) En daardoor krijgt ze ook krampjes.

Weten jullie of het kwaad kan dat ik dat vlak voor het voeden even doe? tis maar een beetje wat ik eraf haal, gewoon om te zorgen dat het er niet in spuit, ze kan dat gewoon niet verwerken... Ze drinkt daarna heel goed en nog steeeds wel gulzig. Ook slaapt ze daarna gewoon 3/4 uur. Maar haal ik dan niet teveel belangrijke eerste melk eraf ofzo???

3. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Zo ga nu voor het eerst even naar buiten, even naar de zeeman (zit achter onze straat) Hihi, stiekem wel spannend... zonder mijn dochter...

Oh en hier ook een enorm toegewijde papa en man... Pff ben zo blij met hem. Besef me zo goed hoe blij ik ben met hem.
    Ik heb diep respect voor Meiden zoals Goddess...

4. Erica: Dankjewel, ben ik ook weer op de hoogte over de cinababy!
    Nemo: Toppie! Het voordeel van zo'n stevige baby is dat je zeker weet dat hij niets tekort komt! ;) *scheelt een hele hoop stress*.
    :) Haha, nou ik had het waarschijnlijk ook met een pipet gedaan hoor.

Ik kreeg ook steeds te horen dat ik meer moest rusten... ik weet nu ook wel waarom.
    Josh was eerst ook onwijs rustig, rpima getime-de voedingen etc... Echt hoor Nemo, pak je rust, als ze eenmaal aan het regelen zijn geslagen duurt het weer een tijd voordat alles weer regelmatig is (als de beeb elk half urr wakker wordt ben je de volgende dag niet te genieten, trust me).
    Een regeldag klinkt niet zo erg, tot je er achter komt dat er geen sprake is van een regeldag, maar regelDAGEN. *moe* *tepels doen zeer*.

Erica: Ik heb dit ergens gelezen:
    "De eerste 6 maanden: Je kunt een baby niet VERwennen maar wel GEwennen".
    Nou, dat lijkt me duidelijk; ;) gewoon doen wat je hartje je ingeeft.

Tigger: Maak je maar geen zorgen over de druk eraf halen hoor, de belangrijkste melk zit achterin: de achtermelk (geen idee waar ze die benaming vandaan halen, erg origineel :rolleyes: ). En tja zelfs als dat de belangrijkste melk was, als je de keuze moet maken tussen een klein deel belangrijke melk minder of krampjes...

*maakt een buiging* dankje Tigger. Het zou wel heel fijn geweest zijn als ik iemand had om op terug te vallen, maar alleen kan het ook hoor... Josh leeft nog steeds :) (en hoe, hij ligt hier met hele grote ogen op mijn arm. Lief! :D

5. Niet meer actief

Oke meiden, Het zal wel dom zijn van mij, maar wat zijn regeldagen en wanneer krijgen ze dat?

Vandaag beginnen wij ook met de druppels tegen krampjes.
    Vandaag voor het eerst naar buiten geweest. Heb Dylan bij papa gelaten.
    Ben nu wer hartstikke moe. Dus ga zo lekker slapen. Dylan komt ook om de 4 uur. Hij krijgt nu 6 voedingen.

Liefs Nathasja

6. Niet meer actief

Tigger; ik wou jouw bevallingsverhaal lezen,maar kan het niet vinden. Kun je zeggen waar die staat.

Ik heb trouwens mijn verhaal ook opgeschreven.

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ja, ook hier besef ik me dat ik gewoon 's middags even moet gaan liggen. ook vanwege de ks, het blijft een zware operatie zeggen ze.. en ik merk dat mijn lichaam wel snel moe is.

Goddess, dank je... Nu kan ik met een gerust hart de druk eraf trekken, haha. ;)

Tassie, regeldagen zijn dagen dat je kleintje het voedingspatronn omgooit.. verandering van samenstelling van borstvoeding (ja onvoorstelbaar, dat regelt beebje zelf) Ritme enz... Precies weet ik het ook niet.
    Ik weet dat rond dag 10 de eerste is... ik zou even moet zoeken wanneer de volgende ongeveer is...

Mijn verhaal:
    Nou ik ga er maar even voor zitten. Hoe is het nou allemaal gegaan die donderdag 3 mei 2007.

Allereerst wil ik zeggen dat de geplande datum 9 mei was, vandaag dus. Vandaag zou Emma gehaald worden. Raar dat het zo anders kan lopen.

Donderdag lekker aangerommeld, niks geks die dag. Ik ben om half 3 een uurtje gaan slapen en om 4 uur was ik beneden. Om half 5 merkte ik een raar gevoel in mijn buik.. Een lichte opkomende pijn, die ook weer wegebde.. Ik dacht er nog niet bij na. Ik heb de aardappeltjes geschild en zat verder tv te kijken. Ik merkte dat het niet weg ging en ben een beetje op de tijd gaan letten... En verbaasd als ik was, rond de 5 á 6 minuten kwam het en hield toch al 40 tot 60 seconden aan! Wat is dit nou? Het zal toch niet?

Peter kwam thuis en ik vertelde het hem. Ik zei dat ik me afvroeg wat we nu moest doen. Gezien de ligging van Emma konden we niet gaan wachten tot ik een uur lang weeën had die om de minuut kwamen een aanhielden.. Zoals normaal is. Nog even aangekeken en om half 7 het ziekenhuis toch maar even gebeld, want het werd niet minder.
    We konden gelijk langs komen. Ik heb gezegd dat ik het nog wel een uurtje aan zou kijken, voor de zekerheid, ik wilde ook niet voor niets langskomen. Dat was goed, ze begreep het wel.
    Peter is nog even achter de computer gedoken en ik ben beneden achter de laptop gekropen om mijn verhaal te doen op het forum waar ik de afgelopen maanden mijn tijd verdreven heb met andere meiden die ook in mei uitgerekend zijn.

Maar om half 8 was het niet anders of minder, sterker nog ik had het idee dat ze wat pijnlijker werden.. Toch weer gebeld en moesten dus naar het ziekenhuis komen. Ik Peter geroepen en nonchalant gezegd dat we toch maar even heen gingen. Snel wat spulletjes gepakt, voor de zekerheid. Peter dacht zelfs nog aan de camera (thank God) en zijn we met een dubbel gevoel naar het ziekenhuis gereden. Eigenlijk gingen we ervan uit dat we gewoon weer naar huis zouden gaan.

Om 10 voor 8 in het ziekenhuis, een uur aan de CTG (hartje en weeën controle) gelegen. Daar kwamen de weeën om de 6 á 7 minuten, maar wel pijnlijker. De beslissing werd snel gemaakt:

Emma moest vanavond gehaald worden!

GLUP! Oke, dat was even slikken... Maar tijd om er over na te denken was er niet. Er gebeurde van alles tegelijk. Infuus werd geprikt, ligging van Emma werd bekeken, vragen werden gesteld, Peter ging spullen halen, Had zelfs nog wat lekkers gehaald in de shop... haha.
    Toen moest ik me omkleden, werd ik een bed gelegd, katheter werd gezet, kreeg pijnstilling en toen was het wachten op de bel dat we naar de Operatie kamer konden komen..
    We dachten dat dat wel even zou duren, maar binnen 10 minuten reden we al die kant op.

Op de OK moest Peter even weg (omkleden en dergelijke) en werd bij mij de ruggenprik gezet. Gelukkig wat Peter er snel weer.
    Nou ja en toen was het zover... Ons meisje werd gehaald.
    Wat was dat spannend! Je hoorde eigenlijk niemand praten, het was best stil.. Ondanks dat er veel mensen aanwezig zijn. Peter heeft me geen moment losgelaten en was de hele tijd bij me.. Aaide me over mijn hoofd en gaf me een kus op me voorhoofd (met mondkapje, haha)

Nou en toen was het zover... Ze kwam eruit. Peter heeft snel een blik geworpen over het gordijn! Vond ik zo dapper van hem! Hij heeft Emma geboren zien worden! Das toch gaaf!

En toen dat eerste kikje... Onze meid was er, en ze deed het! Ik vroeg aan Peter of ze mooi was.. TUURLIJK IS ZE MOOI, HAHA.
    Snel werd ze meegenomen naar een tafel schuin achter me. Ik kon gelukkig meekijken, Peter is er heen gegaan en heeft nog de navelstreng afgeknipt (symbolisch, want ze was natuurlijk al los) Nadat ze nagekeken was, werd ze nog even bij me gelegd...
    Je hoort het ze weleens zeggen, maar het is echt waar: Onbeschrijfelijk wat dat met je doet...

Daarna zijn ze vertrokken... Peter is met Emma meegegaan, hij mocht haar niet uit het oog verliezen. Ik werd ondertussen gehecht en daarna naar de Intensive Care gebracht. Dat is normaal, 's nachts is de uitslaapkamer gesloten.
    Na een half uur was alles oke en hoorde ik dat er gebeld werd dat nieuwbakken papa met zijn dochter nu toch wel wilden komen. Emma liet duidelijk merken dat ze nu weleens wat wilde eten...

Nou ja, en dat is dus hoe het gegaan is...
    Ik heb een ontzettend goed gevoel over de keizersnede en hoe het gegaan is... Iedereen was super lief, alles is heel goed georganiseerd verlopen en ik heb me geen moment verloren of alleen of paniekerig gevoeld. Ook over het feit dat Emma niet natuurlijk is geboren heb ik geen naar gevoel over. Het positieve van alles vind ik dat ze zich spontaan gemeld heeft... En op een datum, zo mooi!

03-05-07
    Een dag om nooit te vergeten...

8. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Kan iemand mij een beetje op weg helpen met bv geven uit flesje? En het daarbij horende kolven?
    Wie doet het soms en hoe doe je het? :oops:

Ik snap er maar weinig van eigenlijk.
    Ik heb nog geen kolf, ik haal nu zelf de druk er een beetje af. Wil maandag even gaan kijken voor een eigen kolf. Maar kun je daar zo mee beginnen of moet je een lactatiekundige in huis halen?

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik wil ook weten hoe ik dat kan opstarten.
    Tigger de spanning eraf halen kan echt geen kwaad. Ik kreeg die tip zelfs van de vk.

Tassie regeldagen zijn dagen dat ze onregelmatig drinken. De baby en de borst zoeken samen weer de weg in ritme en hoeveelheid.

Hoe vaak gebruiken jullie de druppels van cinababy. Er staat 3 keer daags maar Tess kan ze op het moment wel na iedere voeding gebruiken.

10. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Tigger mooi dat Emma zelf heeft besloten wanneer ze wou komen. Zal best apart voor je zijn geweest omdat je je mischien toch op de datum van de ks had gerricht of niet?

11. Tigger: mooi verhaal zeg!

Ik ben ook wel benieuwd naar dat kolven.

Ik kopieer dit ff uit het andere topic:

Ben me vandaag zo beroerd geschrokken! Ik legde Josh eventjes neer, draai me om, pak iets, leg het neer, kijk naar Josh, zag ik dat hij helemaal rood aan begon te lopen, en hij bewoog ineens niet meer. Dus ik pakte hem op, (hij was helemaal "ontspannen") en begon nog roder te worden. Ik raakte helemaal in paniek, mn kind lag verdorie te stikken in mn armen en deed geen enkele poging om weer adem te halen. Gelukkig bedacht ik me dat mijn moeder eens hetzelfde heeft gehad met mn broertje, en toen heeft ze in haar paniek mn broertje geschud. Dat had ik ook gedaan (zachtjes hoor) en godzijdank begon hij weer te ademen (en huilen). Volgens mij heeft mijn hart minuten lang stilgestaan, damn wat was ik blij toen ik hem hoorde huilen. Ik zag mezelf al 3 keer in gedachten op de begravenis van mn kind staan .
    Ik hoop dat dit jullie nooit zal overkomen. En mocht het gebeuren, zachtjes schudden helpt al ("je mag je kind niet schudden" maar beter shudden dan laten stikken dacht ik zo).

En net schrok ik me weer kapot, ik legde hem neer, ik hoor wat gehoest, en toen had hij dus onwijs veel overgegeven (ik heb het niet over een modnje terug geven, maar er kwam echt een hele waterval uit), kidn huilen natuurlijk, vervolgens verslikte hij zich in een restje dat nog in z'n mondje zat, om vervolgens weer bijna te stikken.

12. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Goddess: ik weet precies hoe je je voelde! Kijk maar een paar pagina's terug, ik had bijna hetzelfde. Bij mij verslikte ze zich in de melk en kon ook niet meer ademhalen. Ik heb haar toen rechtop gehouden en op de rug geklopt. Ze drinkt ook heel gulzig, dus vandaag weer hetzelfde verhaal. Maar je hart staat al die tijd gewoon stil, gewoon een verschrikkelijk moment.

Over dat kolven: ik kan alleen vertellen hoe het hier ging, ik weet natuurlijk niet of dat voor iedereen geldt. Bij mij moest de productie omhoog, dus moest ik via een schema kolven:
    7 minuten kolven
    1 minuut rust
    5 minuten kolven
    1 minuut rust
    3 minuten kolven
    1 minuut rust
    1 minuut kolven
    Als dit goed ging, mocht ik over op gewoon 10 minuten kolven, zonder tussenpauzes. Als echter de productie weer omlaag ging, weer terug naar het schema. Ik had een dubbele electrische kolf van de thuiszorg.
    Ik heb steeds via het schema gekolfd, 2 keer de 10 minuten geprobeerd, maar dat was nog te weinig. Dus terug naar het schema en vele dagen later helemaal over van kolven naar volledig borstvoeding.
    Ik weet wel dat de eerste melk vooral dorstlessend is en dit verandert dan in de achtermelk die veel calorieën bevat. Volgens mij moet je dan zoiezo 10 minuten kolven om genoeg van de achtermelk te krijgen. Ik weet ook dat de gekolfde hoeveelheid helemaal niets zegt over de hoeveelheid melk die je kunt geven. Sommigen kunnen met moeite 10cc kolven, terwijl hun kindje het prima op de bv doet. Anderen kolven heel veel cc, maar hun kindje krijgt bijv. niets uit de borst. Maar hoeveel cc je eigen kindje nodig heeft? Ik heb geen idee of dit te vergelijken is met flesvoeding, als in zoveel kilo->dan zoveel cc.

Linkjes over hoe je moet kolven:
    http://www.borstvoeding.com/kolvenenwer ... rmelk.html

http://www.borstvoeding.com/kolvenenwer ... olven.html

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Fijne moederdag ladies

14. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Dank je wel :D
    Ook ik wens iedereen een super fijne moederdag toe! Werd vanochtend door mijn vriend gefeliciteerd en dat was toch best een gek gevoel: jeetje, nu mogen wij ook moederdag vieren!

15. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Ik wens iedereen een FIJNE MOEDERDAG toe, geniet van de eerste.

Groetjes Alida

16. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47-50 cm
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 3890 gram ~ lengte 51 cm
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 gram ~ lengte: 46 cm
    8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm
    9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: 2880 gram
    10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 gram
    11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07
    12: Erica (31) --> Tessa Elise ~ geboren: 2 mei 07
    13: Tigger (26) --> Emma Johanna Elisabeth ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3550 gram
    14: Janice (33) --> Jasmijn ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3190 gram ~ lengte: 49 cm
    15: Mariska (32) --> Bram ~ geboren: 5 mei 07 ~ 39,2 weken ~ gew: 3435 ~ lengte:
    16: Diana ( ) --> Luca ~ geboren: 7 mei 07 ~ weken ~ gew: 3730 ~ lengte: 51 cm
    17: Nemo (24) --> Sven ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,6 weken ~ gew: 4120 ~ lengte:
    18: Jingles (30) --> Jelte ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3442 ~ lengte: 53 cm
    19: Amilah (25) --> Ameera Yakubu ~ geboren: 8 mei 07 ~ 38 weken ~gew: 6 pond ~ lengte:
    20: Liefzonnetje (30) --> Steven Nicolaas Jan ~ geboren: 11 mei 07 ~ 38,4 weken ~ gew: 3605 ~ lengte: 54 cm

Geboren:
    11 meisjes 9 jongens

Agenda:

21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau en entingen
    22 mei -> Rachel en Lindsey - 1e keer consultatiebureau (kinderarts)
    23 mei -> Goddess en Josh - 1e keer consultatiebureau
    24 mei -> Assepoester en Sabrina - consultatiebureau
    4 juni -> Assepoester - controle gyn
    8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts
    12 juli -> Assepoester en Sabrina - heup echo

17. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh Jeuh, LZ Heeft een zoon!

LZ, GEFELICITEERD!!!!!!

Assepoester, dank je wel voor je uitleg!

Goddess, mens dan schrik je je ook wild! Moet er niet aan denken, gelukkig is het goed gegaan...

Ook vanaf hier:

Fijne moederdag!!!

18. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Mama's gefeliciteerd met jullie (eerste voor sommige) moederdag!

:) :) :)

19. simalex

simalex Bekend lid

Liefzonnetje: Gefeliciteerd met je zoontje Steven!

En voor alle moeders en bijna-moeders: Een fijne moederdag gewenst.

Hier gaat alles zn gangetje. Yildou begint steeds meer gericht om zich heen te kijken en deelt al echte lachjes uit.
    Morgen ben ik weer alleen thuis, dus dan zal ik even uitgebreid kletsen enzo.

Groetjes Simone

20. Niet meer actief

Bedankt voor jullie uitleg van de regeldagen.

Goddes; Jeetje dat was schrikken. gelukkig gaat nu alles goed.

Tigger; wat een mooi verhaal!

voor alle moeders en bijna moeders van harte met jullie moederdag.

Ik heb van mijn man en Dylan mooie orchideen gehad. :D

Hoe geven jullie de druppels van Cinababy?

Liefs Nathasja

Deel Deze Pagina