Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Rachel: ik dacht dat kindje na 6 maanden andere melk moesten ? Die nr 2 ?

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ja klopt, maar ze mag de aankomende 4 maanden dus niet meer voeding? Bedankt voor je antwoord trouwens :)

3. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    rachel, op het lijstje wat ik heb van het cb staat bij FV:
    2-3 mnd: 5x 130-180 ml of 6x 110-150 ml
    3-4 mnd: 5x 150-180 ml
    4-5 mnd: 5x 180-200 ml
    5-6 mnd:5x 180-200 ml of 4x 200-210ml
    6-7 mnd: 4 voedingen, waarvan: 2x FV 200-220ml, 1x warm eten+ 100 ml opvolgmelk, 1x papvoeding (200-220 ml opvolgmelk+ 2-3 e.l. rijstebloem)

- het gaat nog verder tot 4 jaar -

misschien heb je er wat aan

4. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    oh, en vanaf 4 maanden mag je evt 1-2 eetlepels gezeefd fruit of fijngemalen groente als bijvoeding geven

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @rachel: anders bel je toch cb voor je vraag en als lindsey echt hongerig blijft na de voedingen kan je ook comfort gaan kopen.
    Succes morgen iig
    @emmetje: ze zeggen dat het beter is te wachten met bijvoeden na de 6 maanden ivm allergie
    @tigger; fijn dat de prikjes meevielen, sterke meid :)
    Ik vraag me inderdaad af wat ze vroeger deden als bv niet lukte
    @nemo: fijn al die adviezen. Mijn oma zei dat als mijn meissie kramp had dat ze afgekoeld gekookte water met een laurierblaadje moest drinken. Of druivensuiker geven maar dat doe ik maar niet :)

Zo ik heb haar gisteravond om 23 uur haar laatste fles gegeven (kv) en ik heb haar verschoond en de fles gegeven maar ze is geen een keer wakker geworden, wel de fles op. Helaas werkt kv niet zo dat ze nou de hele nacht doorslaapt :cry: :) ze kwam om 3.30 en om 6.30 uur. De net na 1 uur wakker weer in bed gelegd maar ik merkte al gelijk nadat ik haar de fles gaf dat ze weer wilde zuigen. Dus ik heb haar in bed gelegd maar ze wilde niet slapen dus daarna de speen en in 1 sec. vertrokken :oops: :D Ze heeft het blijkbaar echt nodig. Maar ik geef het alleen wanneer nodig is en 's nachts niet. Daarna haal ik het uit haar mond als ze eenmaal slaapt.

@bianca: onze cc expert Ik geef haar 's avonds 90cckv maar mag het ook meer zijn? Bijv. 120cc? Want ik merk dat ze er niet genoeg aan heeft en de formule van 150 x gewicht / aantal voedingen. Die voedingen bij mij zijn natuurlijl allemaal bv dus ik weet niet of ik toch meer mag geven.

Zo meteen mijn lieve oma begraven :cry:

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Bibiche: sterkte voor straks als je je oma weg brengt.

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Lindsey krijgt al comfort ;) Misschien als ze hongerig blijf voeding halen voor hongerige baby's.... Ze moet eingelijk om 12.30 weer de normale voeding maar ze heeft nu tussendoor gehad dus laat haar lekker slapen (jaja ze slaapt) tot ze komt straks en dan weer om de 4 uur.
    Vanavond terug kom avond van de gym....

Bibiche veel sterkte straks meid!

@Emmetje bedankt voor het schema!

Ik ga nu even snel GTST kijken, gisteren gemist door het leren ;)

8. Esma

Esma Bekend lid

Doe wel rustig aan, want als jij wegvalt heeft je kindje er ook niks aan.

9. Esma

Esma Bekend lid

De CB art zei ook gisteren tegenmij dat je een baby moet troosten en niet te lang moet huilen.
    Mijn moeder vond ook dat ik haar te snel oppakte, nu ligt ze lekker in mijn arm en met 1 hand zit ik te typen :))

10. Hoera hoera! Gister hadden we een voedings-top-dag. Volgens mij hebben we maar 5 of 6 voedingen gehad! JEEEEJ!
    En vannacht heeft hij van 9 tot half 5 geslapen!

:D :D :D .

Hmmm... hoe ga ik dit vieren? ;) .

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Rachel, als ze zo'n honger houdt is Friso voor hongerige baby's misschien wat voor haar.. Want ik kan me niet voorstellen dat ze met hetzelfde nog 4 maanden door kan? anders even het cb vragen...
    Ik heb het idee dat Lindsey inderdaad toch wat hongerig is..

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh, whahaha :D , ik was nog op de vorige pagina... :oops:
    Solly.. Ga even verder lezen...

13. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    GT, whoehoe lekker hoor! Wat zul jij je top fit voelen nu!

Bibiche, het moet geen sport worden om je meisje nu al door te laten slapen.. Ze doen dat echt op hun eigen tempo. De 1 slaap al heel snel door, de ander pas na 6 maanden. Probeer het niet te forceren.. FV is geen manier om je kleintje de nacht door te helpen...
    Is overigens niet rot bedoeld, maar dan weet je dat dat heel normaal is dat ze gwoon om de 3 á 4 uur blijft komen..

Sterkte zometeen, Bibiche.. :(

14. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ rachel: lukt het met leren? Heb je al 'ns op internet van die oefentoetsen gemaakt? Die lijken heel erg op de echte toetsen en hebben dezelfde tijdslimiet om te antwoorden. Toen ik m'n theorie moest doen, heb ik alle online toetsen gemaakt die ik kon vinden en ik heb er echt baat bij gehad (ik had maar 2 fouten). Je leert er nl echt door de instinkers te herkennen. Alvast 1 instinker (waar ik ingetrapt ben): je ziet een foto van een oprit naar een snelweg met het verkeersbord voor snelweg, op die oprit rijdt een auto met aanhangwagen. De vraag is dan: hoe snel mag de auto hier rijden.
    Ik heb toen dus de aanhangwagen over het hoofd gezien en antwoordde 120km/u, maar dat is natuurlijk 80km/u.
    @ goddess: maak iets ontzettend lekkers voor jezelf klaar, of neem even de tijd voor jezelf om lekker te tutten met smeerseltjes, geurtjes, masseer je voeten, trek je lievelingsoutfit aan(wel weer uittrekken voor je gaat voeden :))
    ... ik denk dat ik ook even iets ga vieren ;)

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Zo ik heb even 3 flessen bijgehaald. Word helemaal simpel van het afwassen.. Heb er nu 5, zo kan ik een hele dag door en dan 's avonds de boel schoonmaken. Scheelt me heel gedoe..

Emma doet het goed tot nu toe. Ze is rustiger dan de afgelopen 2 dagen, straks even tempen.

Boek van Ria is binnen, dus ga maar eens aan het lezen. Ben erg benieuwd..

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @tigger; Nee weet ik ook wel dat ik dat niet moet forceren zou wel handig zijn anders :) Als ze honger heeft dan komt ze natuurlijk gewoon mijn meissie
    @rachel: ik bedoelde inderdaad voeding voor hongerige baby's

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Goddes: wil je ons (alweer) iets vertellen ? Kijk een boven je avatar ;) :)

Nou even klagen hoor. Alle luiers lekker hier door :( Katoenen, pampers, c1000, kruidvat en nu van de aldi of lidl.
    Hebben wij nu echt zo'n zeikkabouter hier ? Heb de luier gewogen (jaja je doet wat he) en die woog 150 gram. Dat zijn toch geen kleine lieve babyplasjes ? Nou ja maar wel wassen.

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hellow!

Goddess wat een lekkere nacht heb jij gehad zeg :D Super!

@Tigger ja kijk het deze week nog eventjes aan misschien een soort regeldagje of gewoon last van de drukte van de afgelopen week.

@Emmetje nee het lukt niet zo ben continu met Lindsey bezig geweest, ik heb ook een cd rom met 10 examens erop (50 vragen) ik slaag wel steeds gelukkig volgens de cd :D

@Nemo hier lekken de kruidvat luiers vaak de laatste 3 dagen.... misschien toch nog ander merk proberen? Bumblies waren ze hier ook tevreden over las ik ergens....

Lindsey heeft om 13.00 voeding gehad en ligt nu weer in bedje. Ik ga even eten en dan proberen verder te leren. En ff paracetamol pakken bleghh heb dat ongesteld zijn echt niet gemist :)

19. simalex

simalex Bekend lid

Bibiche: Heel veel sterkte met de begravenis *dikke knuffel* Ik heb niet zoveel ervaring met kunstvoeding e.d. maar kun je als ze hongerig is haar niet weer aanleggen (of afgekolfde melk geven?) Van bv mag ze immers onbeperkt drinken.

Esma: Gewoon doet wat goed voelt toch?

Rachel: Jij ook al GTST kijken? :) ik ook! Alleen vind die belspelletjes tussendoor zoooooooo vervelend. Echt uren doorzeuren over een moeilijke puzzel die je binnen 1 minuut ziet. 'Roep je buurvrouw erbij, samen puzzelen' yeah right!
    Succes met je theorie van de auto! Ik ben benieuwd of je het haalt. *zal voor je duimen* En succes met afrijden dan binnenkort!

Emmetje: Ow handig zeg dat schema! Ik merk dat ik er eigenlijk wel naar uitkijk om Yildou strakjes een lekker fruitpapje op te gaan voederen. Maar ik denk wel dat ik wacht tot de 5-6 maanden. Mijn moeder vertelde dat wij vanaf 8 weken al een flesje met vruchtensap kregen en vanaf 4 maanden al warme hapjes. Mijn broertje heeft best veel last gehad van allergieen en mijn moeder had wel gewild dat ze gewoon tot 6 maanden alleen maar borstvoeding had gegeven.

Nemo: Balen dat Sven gisteren ook zo overstuur was. Lijkt net of dat ze dan in de gaten hebben dat wij weg zijn en daar zijn ze het niet mee eens, blijkbaar. Of had hij last van krampjes? (driftig huilen en schoppen met zijn voetjes, slaan met handjes?)

Tigger: *schouderklopje* voor jou omdat je je zo dapper hebt gehouden als moeder! En een *knuffel* voor jou en Emma van mij en Yildou. Verwen haar maar lekker vandaag! Trouwens... Volgens mij moet je de datum nog aanpassen :oops: sorry, bemoeial, ik weet het :oops:

- ondertussen is Yildou gevoed en lekker warm aangekleed en staan we op het punt om de storm te trotseren en te gaan wandelen met Whiskey -

reageer later wel weer verder. Groetjes Simone

20. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Veel plezier met wandelen Simone! :D

Willen jullie even tegen Lindsey zeggen dat mama zo echt niet kan leren achter de pc als ze zo aan het huilen is ;) Misschien werkt het :p

Deel Deze Pagina