Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    Bibiche,
    heel veel sterkte .
    liefs van Chantal.

2. Niet meer actief

Damzzzz wat schrijven jullie veel zeggen hahahaha ok, ben ook bijna de hele dag niet geweest gisteren ;) Was wezen shoppen bij de KRuidvat giga leuke winnie the pooh dingen, dus heb dat gelijk leeg gekocht hahaha... en natuurlijk voor mijzelf weer neue kleren, bij de esprit super gave jurkjes en bij de h&m ook een leuk stelletje en voor de kleine bink had ik een giftkaart gekregen dus daarvoor ookgelijk maar leuke setjes voor gekocht.

Joaquin heeft weer tot half vijf vanmorgen doorgeslapen! JOEHOE! hij doet het echt goed nu, geef hem nu elke keer 75 cc borstvoeding met 30 cc KV en dan Johannes broodpitmeel erbij en dan doet hij er nu circa 20 min over zijn flesje dus meneer is dan helemaal klaar ermee ;) En we leggen hem dus vaak klaar wakker op zijn bedje na anderhalf uur ofzo en dan jengelt hij iets, maar dan speentje in en voila snurken maar! Dus ik mag niet klagen! Maar dat je bv en kv mocht mengen zeg damzz dat wist ik helemaal niet en de kleine bink doet het er super op! dus ik blijf dit doen totdat mijn bv terug gaat lopen, al hoop ik het niet want ik wil echt dat hij zo lang mogleijk bv gaat krijgen. Dus ben benieuwd!

Verder wel een vraagje, doordat ik hem nu 30 cc kv toedien zeg maar moet ik hem dan nog wel altijd vitamine K en D blijven geven apart?

@Bibiche het is wat he dat je het zo moeilijk kan bepalen hoeveel cc ze nodig hebben, maar ik geef joaquin gewoon altijd iets meer en wat hij opdrinkt drinkt hij op. Maar vaak laath ij iets staan dan hoor.

@esma mijn moeder vind dat ook hoor dat ik hem te snel pak! maar uhh laat me kind echt niet over de zeik gaan hoor, nergens voor nodig! En vroeger wisten ze nog neit zo veel hahahaha

@goddes tear, met een extra glaasje melk voor jou :) ga je dat vieren haha

@rachel SUCCES VANDAAG!

@Bianca ik doe dat dus ook, ik geef hem ook gewoon, want bv mag hij ook onbeperkt hebben, en daarom geef ik hem ook altijd iets meer, en hij drinkt het vaak ook helemaal op! Ik ga gewoon op mijn gevoel af, hij krijgt max 120 cc hoor haha niet dat ik hem vol prop met 200 cc hihi

De kleine van ons heeft ook hele tijd prut in zijn rechteroogje, beetje gelig is dat. De kraamhulp noemde dat een virusje, maar de wijkverpleegkundige gaf aan dat het vanzelf overgaat, gewoon elke keer schoonmaken met een gesteriliseerd gaasje (deze in afgekookt water dempen) en dan van buiten naar binnen vegen. En het gaat dan wel weer over..... maar goed Joaquin heeft het al bijna 10 a 14 dagen denk ik, ik wkl er nu weleens vanaf, maar het is de ene keer wel en de andere keer niet...

@Erica, hahaahah nou jij bent inderdaad super blij met poep hahaha goed zo!

@Bibiche, meid ik hebh elaas ook mijn opa verloren in april, ik dacht ook altijd het is beter voor die man, maar damzz wat een gemis! ik weet dus wat je bedoeld! KNUFFEL MEID!

Z ik ga er weer vandoor, gauw stofzuigen en dan Joaquin wel wakker denk ik, effe badderen en hup een nieuwe bril aanschaffen, want zie geen steek meer, en krijg nu 200 euro veroged van de verzekering! Gelijk van profiteren dus hahaha

Nou meiden ik ga er vandoor, wellicht tot vanavond of anders morgen, want het is vanaf vandaag / vannacht de eerste keer en dat voor een week lang dat ik er alleen voor sta, want steef moet alleen 7 nachtdiensten draaien pffff deze kon hij echt niet vrij krijgen, maar ja ddaarna kan ik weer 2 a 3 weken bijslapen hahahaha

Toedelssssssss knuf

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Even heel snel..... IK BEN GESLAAGD!

En mijn vriendin is dus echt zwanger 2 goede berichten op 1 dag.....nu nog een slapende Lindsey dan is alles goed...

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @rachel: gefeliciteerd meid
    @onzewonder: waarom gebruik je johannesbroodpitmeel nog wat in de avond fles?

5. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Oh Rachel! Whoehoe! GEFELICITEERD!
    Wat heerlijk! een je vriendinnetje zwanger! Wat een goed nieuws.

Hier begonnen met "ria" :D
    Nu deden wij al eigenlijk alles zoals zij het schrijft, behalve het stukje alleen spelen. Nu dus in de box gelegd en wat schets mijn verbazing: Emma speelt! Ze kraait en lacht tegen een knuffel die aan de box hangt en heeft een heel klein muisje aan de staart vast. Zal zo even de foto's plaatsen.
    Ze gaapte nu een keer, dus ik ga haar op bed leggen.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Tigger: Emma pakt zelf een knuffel vast ? Sven "speelt" alleen met zijn mobiel als die aan staat. Hij lacht/praat er dan tegen. Hij wil ook alleen maar in de box als dat ding aanstaat anders is het huilen.

Joehoe vanacht geen lekkende nachtluier. Maar had hij zichzelf ondergeplast :( Dus alsnog verschonen. Mijn vriend had hem verschoond en volgens mij was hij nog niet helemaal wakker. Het katoentje stak helemaal uit het overbroekje. Met als gevolg nog een keer verschonen. Dus al 2x verschoond vandaag. BAH.

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Nee, muis gaf ik aan haar, dan klemt ze haar handje eromheen en slingeren maar.. :D

Oh bah, Nemo.. Jullie hebben katoenen luiers? Is dat niet een hels karwei? Je gebruikt van die broekjes ervoor? Misschien een stomme vraag, maar heb je ene keer een foto. Ik ben wel benieuwd hoe dat dat werkt en eruit ziet. :D

8. Niet meer actief

@Rachel GEFELICITEERD! x 2 hahaha

Bibiche, zodat het iets dikker wordt en Joaquin dus langer over de fles doet ivm de zuigbehoefte. Hij heeft altijd zo veel zuigbehoefte nog na zijn flesje, en toen wasi k naar de apotheek gegaan en gevraagd wat ik daar nog aan kon doen omdat de bv zo dun is. en dan drinkt hij het flesje in 5 min leeg soms nog sneller en dat is wel errrrrruuuuug snel hahaha... wellicht ook iets voor jou? Is van Nutrilon en heet Nutriton (Johannesbroodpitmeel)

9. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    @ rachel: Gefeliciteerd meid! en je vriendin natuurlijk ook! Lindsey: tip voor een kadootje voor je moeder: veel lachen vandaag en lekker slapen tussendoor.

@onzewonder: fijn dat het zo goed gaat!

Hoe doen jullie dat trouwens: boodschappen danwel winkelen in combinatie met de kleine? Bij mij zit op loopafstand (20 min) een klein winkelcentrum, dus dat is wel te doen voor mij, ook omdat in dat winkelcentrum de apotheek waar ik werk staat. Dat is dus een makkelijk rustpunt voor een kopje koffie en/of een voeding tussendoor. Maar de supermarkt in met een kinderwagen vind ik minder praktisch en de stad in gaan met kinderwagen of maxi-cosi op een onderstel lijkt me een hele onderneming en je bent langer onderweg, dus is lastiger met voeden en zo.

Misschien moet ik het eerst maar 'ns een keer proberen bij winkels in de buurt.

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @onzewonder: ze drinkt inderdaad heel snel haar bv flesje leeg maar ik dacht dat nutriton voor spugen was?

11. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    tigger: wat is dan volgens Ria hèt advies? Ik heb het boek niet, dus ben wel nieuwsgierig naar het geheim. Volgens mij heb ik het wel ergens gelezen, maar ik ben 't weer kwijt.

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Emmetje:
    Regelmaat brengt rust door Ria Blom
    In dit boekje worden in heldere bewoordingen een aantal adviezen aangereikt die huilen en onrust van baby's kunnen voorkomen en verhelpen. De twee belangrijkste pijlers zijn het aanbrengen van regelmaat en eenduidigheid in de omgang met je kind.

Met regelmaat wordt bedoeld:
    Dezelfde opeenvolging van gebeurtenissen in de volgorde:
    slapen - wakker worden, voeden -
    naar behoefte knuffelen op de arm of op schoot -
    alleen spelen in de box -
    moe, dan wakker en strak ondergestopt in bed te slapen leggen.

Met eenduidigheid wordt bedoeld:
    Dezelfde gebeurtenis op dezelfde plek, met name:
    altijd alleen spelen van de baby in de box,
    overdag steeds in hetzelfde bed en 's nachts op dezelfde nacht-slaapplek slapen.

13. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    @Rachel gefeliciteerd, leuke nieuwtjes hoor! Hopelijk gaat het met Lindsey vandaag ook een stukje beter.
    @Tigger leuk gezicht zeker als emma in de box ligt. Dan was ze er eerder gewoon nog niet aan toe. Tessa wou ook een hele poos niet, nu steeds langer. Je hebt dan ook even je handen vrij. Zeker als ze straks gewoon twee uur wakker zijn dan is het toch fijn als je wat kan doen. En Tigger ik heb nog net geen foto van de poep genomen :)
    @Chantal dus Belle is een kleine slaapkop :D Tessa had vorige week een paar van die dagen. Na die dagen had ik ineens het idee dat ze veel groter was, groeispurt :( W.s. viel het mij ineens op maar ik denk toch dat snel groeien energie kost of zo. Leg dus maar vast grotere kleertjes klaar :)
    @Bibiche dat zijn nare dingen. Veel sterkte. Je hebt vast veel mooie herinneringen aan je oma hopelijk zirgen die af en toe voor een brede glimlach.
    @Onzewonder in het nieuw. Zeker wel leuk kleren kopen zonder "buik".
    @Amilah wat raar van je werk :confused: Dat ze niet zeggen dat je zwanger bent. Ga je daar straks weer werken of was dat in je oude woonplaats? Heb je eigenlijk al een andere baan of blijf je thuis? Mischien heb je het wel al eens verteld maar weet ik het niet meer :oops:

Tessa heeft zo een hekel aan kleertjes aantrekken over haar armen. Nu heeft ze dus iets aan wat eigenlijk nog iets te groot is. Ben aan het twijfelen of ik haar weer verkleed. Ga ik het geschreeuw aan of niet :(: :(

14. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Erica: nog steeds geen poep? Op zich mag trouwens 1 poepluier per week bij BV.... maar ja, bij jullie is het toch anders gezien de voorgeschiedenis... ik hoop voor bergen poep vandaag bij jullie... zo erg dat je haar lekker in bad moet stoppen, een was moet draaien en een extra grote luier in het vervolg moet gaan gebruiken ;) (oke overdrijven is geen kunst meer ;) )
    haha ik ben aan het bij lezen en schrijven tegelijk... en nu net beland bij Tessa's POEP! JOEPIE :p :p Dat moet een opluchting zijn! voor jou en voor haar!

Hier net weer eerst een luier vol gepoept en tijdens het verschonen.... de volgende lading... :rolleyes: gisteren geen poepluier gehad (wel steeds kleine beetjes)

Rachel: JE BENT GEEN SLECHTE MOEDER! je zou pas een slecht moeder zijn (denk ik althans) als het huilen je helemaal niets deed en je je dochter de hele dag aan haar lot over zou laten.... dus je bent een bere goede moeder... tis alleen zo lastig om er achter te komen waarom die kleintjes huilen.... zou praktisch zijn als ze konden praten... een lieve knuffel enneh: GEFELICITEERD! top joh! Ondanks alles je theorie gehaald... en nou op voor de praktijk... (je had toch al een datum staan voor afrijden? of heb ik dat verkeerd onthouden?)
    En die test... positief volgens mij hoor!

Onzewonder: ik zou gewoon ff naar zijn oogje laten kijken hoor... dat is namelijk al best lang... just to be sure

Box partijtjes...slingeren met een muis... mobiel.... hier ishet babyboekje favo.... een boekje met bloemen en grote contrasten speciaal voor kindjes van onze leeftijd... helemaal geweldig! Hij ligt heel lang ernaar te kijken zonder zich te vervelen... en ik moet dan natuurlijk ff opletten welk plaatje favo is van hem (ogenfreak die ik ben... maar mis mijn werk echt nog niet ;) )

Nemo: katoenenluiers... bergen wasgoed... nog meer en nog meer... lijkt me een mega klus! Waarom hebben jullie daarvoor gekozen als ik zo vrij mag zijn om te vragen? En dan de poepluiers... :(

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    emmetje, ik woon heel dicht bij de stad, kan dus wandelend de stad in. Met wandelwagen en dat gaat prima. Ik vind trouwens op pad met kind best wel meevallen eigenlijk. Luiertas gaat standaard mee en heb ook altijd wat te drinken bij me voor Emma. Dus mocht ze honger krijgen kan ik altijd wel ergens terecht.

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Tigger: ik heb wel een foto maar die kan ik even niet plaasten. (snoertjes van de camera kan ik niet vinden) maar we gebruiken bambinomio
    Hier een paar foto's van internet

Ik vind het niet veel werk. Ik vouw vaak even onder het t.v. kijken is maar eens in de 3 dagen.
    @Rachel: GEFELICITEERD ! En wanneer mag je afrijden ? Of wil je dat nog niet verklappen.
    En ook gefeliciteerd voor je vriendin. Super zeg.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Emmetje: ik ben na mijn bevalling nog maar 1x wezen boodschappen. Was toen samen met mijn vriend. Ik had Sven in de draagdoek en hij liep achter de winkelwagen. Voor de rest is mijn vriend steeds alleen wezen boodschappen (luxe he). Ik zie het n.m. ook niet zitten om met een baby te boodschappen.
    @LZ: wij hebben voor katoen gekozen: omdat kindjes vaak eerder zindelijk zijn, minder kans op luieruitslag, goedkoper en beter voor het millieu. En het werk valt echt mee hoor.

18. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Erica, ja is echt heel leuk. Foto's zijn bijna zover..
    Ik had mijn handen al heel veel vrij, omdat Emma veel slaapt. Maar ik denk dat als ik haar bij me hield na het voeden om wat te spelen ze sneller lekker loom werd, omdat het waarschijnlijk lekker ligt en uitnodigd om te gaan slapen, haha. En dus ik haar weer op bed legde.

Nu heeft ze eerst even 5 minuutjes bij gelegen na het voeden en 15 minuutjes echt gespeeld in de box en gaapte toen en heb ik haar op bed gelegd en ze sliep ook nu bijna gelijk in.

19. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Nemo, dank je voor de foto. Het ziet er wel leuk uit!
    Herrinerd mij eraan dat er een luierdepot is hier sinds kort. Ik heb de folder meegenomen en ga gelijk nu even kijken waar de inzamelpunten zijn. Kleine moeite, groot plezier.. ;)

Peet doet hier ook altijd de boodschappen. Op maandag, zijn vrije dag. Nu ben ik nog thuis en kan emma dus ook thuis blijven. Straks doet hij Emma in de draagzak en als ze ouder is en kan zitten gewoon in de winkelwagen.

20. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Nemo... eerder zindelijk... :) als Sven al lang en breed op het potje gaat zitten wij nog te klooien met luiers dus... hmmm

Ik ga gewoon met de wagen naar de supermarkt.. mandje er boven op en inladen... :) makkelijk. De supermarkt zit hier wel op 5 min loopafstand vandaan, dus dat is luxe... Verder hebben we ook een Kruidvat en klein boekwinkeltje en een Wibra op loopafstand :) Ik ben 1 keer naar het grote winkelcentrum geweest... wel onhandig maxi cosi in, auto rijden, in de wandelwagen en weer terug omgekeerd... Centrum is voor mij nog net wat te ver lopen (30 minuutjes) maar binnenkort hoop ik ook weer 1,5 uur te kunnen lopen (zit nu op 40 min), dus dan wordt dat wel weer makkelijker :)

Ik ga mezelf nog ff nuttig maken in het huishouden.. joy ;)

Share This Page