Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
  2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    Tigger: geweldig die foto's! Het plezier straalt er vanaf.
    Bedankt voor de regelmaat tips. Emma is nu nog niet echt dol op de box, de wipstoel vindt ze wel af en toe leuk. Maar beide nooit lang, dat zal nog wel komen. Ik zal het in ieder geval vaker proberen.
    Ik voed Emma (als ik niet onderweg ben) of op bed of op de bank beneden, dus maximaal 2 plaatsen, slapen doet ze gewoon in haar eigen bedje.

Mijn man doet bij ons ook de boodschappen, meestal vanuit zijn werk, dan is hij uiteindelijk pas om 20.00u thuis. Voor hem natuurlijk erg vermoeiend, dus hij vroeg gisteren of ik het wou doen zodra hij thuis was. Het kon net tussen de voedingen door, dus geen probleem. Ik dus om half acht naar de winkel... en ja, een vrouw die in 5 weken niet in een supermarkt geweest heeft natuurlijk wel even nodig, ik was de laatste klant :)

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben ik weer even, vriendin die oppaste is net weg dus kon niet eerder lang achter de pc zitten.

Maar goed ben zo ontzettend blij dat ik eindelijk mijn theorie heb :D Ik weet al wanneer ik op mag maar de datum hou ik stil, hoe minder mensen het weten des te minder zenuwen ik dan hoop te hebben. Het is in ieder geval tussen nu en september (hihi ik weet het ruim gezegt)

Lindsey doet het ook goed! Ze heeft dus tot 6.30 geslapen, en toen tot 10.00. Om 10.00 flesje gedronken, geboerd, in badje gedaan een knuffel gegeven en nu slaapt ze sinds 11.30 alweer. Ze is helemaal schor van het huilen van gisteren echt zo zielig als ze nu huilt klinkt het heel raar :(

Allemaal bedankt!

@Tigger ik ga vandaag aan het boek beginnen, fijn dat Emma lekker even heeft gespeeld :D En super lieve foto's weer!

@Erica Yes eindelijk poep kan me voorstellen wat voor opluchting dat voor jullie is.

@Nemo hihi hebben de luiers niet doorgelekt plast hij alsnog alles onder...ach doen meisjes ook hoor ;)

Ik dacht trouwens dat Lindsey de eerste zou zijn van de zwangerschapsgym maar er is nog ééntje geboren op 24 april en die is ouder want is s'nachts om 3 uur geboren. Waren trouwens 1 jongetje en de rest allemaal meiden :)

Nou ik ga nog ff een kaartje versturen naar m,n vriendin en dan ff lekker relaxen :D

4. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Rachel, je kan beginnen met de praktijk (staat ook in het boek) en daarna op je gemak de rest lezen. Zo kun je snel handelen en straks als het loopt de rest lekker lezen.

Echt heerlijk dat je je theorie hebt. Scheelt weer!
    En fijn dat het met Lindsey nu weer beter gaat!

Emmetje, whaha, ik zie het al voor me, dat je al dwalend door die supermarkt heen loopt. ;) Wel lekker dat je er even uit bent geweest en dat je man even lekker kon relaxen thuis..

5. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    Rachel gefeliciteerd met je theorie en omdat we niet
    weten wanneer je mag afrijden vast succes daarmee.
    ook gefeliciteerd met je vriendin.
    gelukkig dat Lindsey weer beter slaapt merk
    je nu verschil bij haar met paar dagen geleden.
    bedoel merk je dat ze een sprongetje heeft gemaakt.

Tigger mooie foto`s.

hoi Erica,hoop niet dat ze dan al te hard groeit ze
    heeft al maat 62.

ik doe of zelf boodschappen of we doen het samen.
    de winkels zijn hier dichtbij maar met de auto vind ik makkelijk anders moet je met die zware tas naar huis lopen.
    ben ook al in het dorp geweest met de kinderwagen
    ging heel goed.
    heb bij de Hema flesje gegeven gaat goed.
    ik ben ook erg blij dat ik mijn rijbewijs en een auto heb waar alles in past.

6. simalex

simalex Bekend lid

Jun 6, 2006
    893
    0
    0
    verzorgende IG
    Beetgumermolen (Friesland)
    Rachel: GEFELICITEERD met je theorie! En avast veel succes met afrijden. Je kunt het vast niet stilhouden ;)
    Voel je je al wat beter dan gisteren? Kom op meid! Je doet het echt supergoed hoor! Misschien dat je vanavond als Jasper thuis is even tijd voor jezelf kunt nemen, lekker in bad misschien en lekker pielen (creme, masker, enz)? Dan kun je er weer helemaal tegenaan!

Erica: :whistle: JOEPIE DE POEPIE! :whistle: Fijn voor Tessa en voor jou dat het eindelijk gelukt is! Wat een opluchting zal dat zijn.

Emmetje: De eerste keer dat ik boodschappen weer deed ben ik volgens mij wel 1,5 uur weggeweest, helemaal het zweet op het hoofd! Jeetje... lijkt net of je een paar weken in een andere wereld bent geweest. Vooral het autorijden vond ik in het begin erg wennen! Geen getrappel meer in mijn buik (dat mis ik nu nog als ik achter het stuur stap) en bedacht aan het einde van de straat dat de auto nog meer versnellingen had dan de 1.... en toen een tegenligger... mmm, dat was echt wennen!

Tigger: Superleuke foto's zeg! Ben zo jaloers op die lach foto's en filmpjes. Moet toch nog maar een ernstige poging doen om hem vandaag te pakken te krijgen. Yildou begint trouwens ook al een beetje te kraaien! Oja, dat knowwaste-project... Daar moet ik ook maar weer eens achteraan...

Liefzonnetje: Fijn dat het al zoveel beter gaat met lopen. Mag je nu trouwens onbeperkt de trap op en af? Wij hebben alleen een bakker in het dorp. Daar was ik rond 12 uur naar toe gewandeld, begint het ineens te regenen... GRRR, net regenkap thuisgelaten, zodat het brood onderop de wagen kon! Maar Yildou staat nog lekker buiten (goed ingepakt) onder het afdak. En inmiddels schijnt het zonnetje weer.

Nemo: Echt super van jullie dat jullie zo aan het milieu denken! Wel lastig dat het zo nu en dan lekt! Wij zijn hier vrij lekvrij... Zul je zien dat straks alles nat is... ;)

Bibiche: Ik kan me goed voorstellen dat je het erg moeilijk hebt met het afscheid. Mijn oma is vorig jaar overleden (30 juli), in dezelfde week van mijn miskraam. Toen was ik helemaal een hoopje ellende! Maar je keert heel erg in jezelf. Heel veel dingen heb ik niet bewust meegekregen... Vreemd is dat. Nogmaals sterkte. Fijn dat je het zo goed met je familie kunt delen!

Goddess: Wij hebben je site bekeken! Wat een lief en leuk kereltje is Josh zeg!

Ik zal nog eens even achter de naaimachine, voordat mijn babyalarm weer afgaat! - te laat, babyalarm -

Groetjes Simone

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik voel me wel iets beter, erg moe van alles dus na de voeding van 14.00 (gaat ze om 15.00 naar bedje) wil ik ook proberen een uurtje te gaan slapen. Ben nog steeds een beetje bang dat ze weer zo overstuur raakt was gisteren echt ff in paniek. Daarom ben ik ook zo blij met jullie :D Elkaar steunen in goede tijden en slechte tijden...lijkt wel een huwelijk :p

@Simone wat ben jij creatief zeg, ik weet nog niet eens hoe een naaimachine werkt :oops: :) Enne ik denk ook dat ik me wel verspreek over mijn examen maar hoe minder het weten hoe minder zenuwen ik heb denk ik (al verpraat ik me hier toch wel haha) de familie weet ook niet dat ik m,n theorie heb wil ineens bellen dat ik m,n rijbewijs heb is veel leuker.

@Chantal nee nog niets gemerkt maar kan vandaag nog komen natuurlijk heb haar maar ff gezien nog. En Lindsey heeft ook maatje 62 gaat snel he!

@Tigger doe ik zeker! Enne leuk shirtje heeft Emma aan....Lindsey heeft hem ook aan :)

8. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    hoe komen jullie aan dat boekje van Ria Blom?
    kan alleen die andere vinden over inbakeren.

9. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Chantal, Boekje heet regelmaat en inbakeren. Via Bol.com besteld.

simone, dit is de eerste keer dat ik een lachje gefotografeerd heb! Ik ben er ook echt blij mee!
    Kraaien en kirren doet Emma ook nu..Zol leuk he?

En inderdaad wat leuk dat je zo creatief bent. Ik zou dat stiekem ook wel willen, kleertjes kunnen maken. Maar heb daar het geduld nooit voor ben ik bang. Doe je ook op bestelling? :D

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Zo en nu ga ik snel nog wat doen in huis. Muis zal om half 3 weer honger hebben.. :D

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Chantal ik heb het via ECI besteld (ben ik lid van) maar je kunt het inderdaad ook via BOL.COM bestellen heb je hem ook snel binnen :)

12. Niet meer actief

@Emmetje ja geweldig he, maar niet te hard juichen hahaha, hopelijk gaat het de aankomende 7 nachten ook goed, want dan is manlief werken ;)

Gisteren zijn we trouwens naar de stad gegaan steef en ik met de kleine en oma van de kleine! Het ging errug goed, had KV meegenomen voor het geval dat ( en heb zon handig zelf opwarmbare flessenwarmer ja ja, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen hahaha )

En boodschappen doet manlief elke vrijdag gewoon, zodat we dan niet hoeven te klungelen.

@Bibiche heb je ene PB ook gestuurd ;)

@ Erica, joehoe heb het aangetrokken allemaal en het past bijna allemaal had ook 2 maten besteld hehehehe... ja je weet het nooit he... alles is helaas niet strak :( Ja me buik dan he pffff dat wordt sporten, scheelt alweer dat ik zo uhhhh sportief aangelegd ben NOT! Ga ook Kidwalk doen binnenkort dat lijkt me wel leuk. Ach ja heb al 17 kg in de prullenbak mogen teruggooien nog 13 te gaan ;)

Ik heb dat ook met Joaquin, hij vind dat maar niks joh als ik hem iets over de armen wil trekken maar ja wat moet dat moet niet waar... ik heb hem nu ook veel dingetjes aan laten trekken van maat 62 dat zit iets ruimer en gaat 10 x gemakkelijker

@LZ ja ik ga denk ik ook morgen de huisarts bellen, ben nu te laat pff maar het is nu weer helemaal weg, het is echt in de ochtende ndat hij dat heeft, maar het is niet dik of rood, alleen gele prut

@Tigger, GEWELDIGE FOTO"S!

Ik heb hier ook een leuke ;)

http://www.mijnalbum.nl/Album=7UZ3TFNC

Zooo dames ik heb hier toch een leuke foto hehehe... Joaquin zijn eerste zogenaamde lach (stuipjes) maar als hij zo dadelijk echt gaat lachen... nou uhhhhh dan kan mama Gitje nooit kwaad op hem worden smelt er nu al bij weg ;)

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    nou volgens mij heeft elenora echt de 6 weken sprong te pakken :D ze wilt niet slapen en als ze slaapt heel kort. En om de 2 uur 125cc willen drinken. Ik heb haar maar nu in buikdrager gedaan want ze is anders niet stil te krijgen. En nu is lekker bij mama rustig in slaap gevallen.

Ik heb een supermarkt 10 minuten lopen van mijn huis en op 7 minuten lopen een kleine winkelcentrum dus wel lekker in de buurt. Ik doe de kleine boodschappen want kan niet echt veel in een mandje en in het weekend doen we samen de grote boodschappen en anders hij alleen na zijn werk.

@onzewonder en tigger wat een leuke foto's maken jullie. Elenora gaat ook steeds meer lachen en ze praat weleens tegen haar mobiel :) ze kraait dan wat. Zo schattig om te horen.
    @simone: gaaf maak je zelf kleren, dat lijkt me nou echt mega leuk om te doen maar ook zo ingewikkeld
    Ja jank wel een paar keer per dag keihard om mijn oma, mis haar zo vreselijk veel. De pijn is zo overweldigend :cry:

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Oh wat een schatje, OW... Leuk hoor!

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Sterkte Bibiche!

@Onzewonder leuke foto!

@Tigger ik weet dat je dingen moet herhalen, maar Lindsey voel onder de voeding alweer in slaap, tijdens het boeren in slaap dus heb haar maar weer meteen na het boertje in bed gelegt. Nu huilt ze dus wel maar denk dat als ik haar in de box leg ze alleen moeier word? Ze heeft ook wel wat in te halen na gisteren denk ik...

16. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Rachel, in het boek staat dat ook beschreven. Gezen in het begin veel kindjes zo moe zijn dat ze inderdaad al tijdens of na het voeden in slaap vallen. Je slaat het "alleen spelen" dan ook over. Inderdaad niet weer opnieuw gaan prikkelen. Mocht ze nou tussentijds wakker worden en honger hebben dan mag je haar wat geven. Het liefst op de slaapkamer, zodat er niet teveel geprikkeld wordt en in de bakerzak. Er staan tips voor flesgevoede kinderen en de hoeveelheid. Maar ik zou even zelf lezen, want misschien leg ik het nu verkeerd uit. ;)

Emma valt soms ook aan het einde in slaap hoor, en dan leg ik haar gewoon in bed en daar blijft ze ook tot de volgende voeding. Mocht ze dus wakker worden haal ik haar er niet uit, behalve als ze overstuur zou zijn. Succes!

17. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    Emma vond zonet de box toch wel leuk, ze had alleen daarvoor bij mij op schoot haar broek volgepoept, dus op een gegeven moment was ze het wel zat. Ik heb haar nu lekker weer in bed gelegd waar ze nu rustig ligt, af en toe wat kraaien en met haar vinger rondjes in haar haar te draaien. Nu al een ijdeltuit :) Wel grappig: dat doet mijn moeder nl ook altijd.

Ik heb net de fysiotherapeut gebeld voor de scheve houding van Emma (als ik geen advies krijg van de CB-arts, zoek ik het zelf wel op ;)) en binnenkort komt er een kinderfysiotherapeut langs om even naar haar te kijken. Ik wil gewoon niet het risico lopen dat ze scheef groeit of zo. En als er niks aan de hand is, ook prima. Dan maar een overbezorgde moeder.

@ rachel: veel succes met je rij-examen alvast. Ik hoop dat je een goede examinator krijgt, ik ben een keer gezakt doordat ik bij een **** vrouw moest afrijden die vlgs mijn instructeur nooit iemand liet slagen en ook echt op m'n zenuwen werkte. Kans van slagen wordt voor 90% bepaald door hoe ontspannen je kan rijden. Dus voor je rij-examen eerste lekker iets ontspannends doen!

18. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    Belle thuis van Therapie bezig met haar hobby.

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    ik heb er maar even in de box gelegt beter voor haar rug.

Share This Page