Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Goede Morgen Allemaal,

Ik schaam me dood heb zo lang niks van me laten horen.....Maar we zijn echt iedere minuut van de dag van ons mannetje aan het genieten en heel veel weg. Ik zal proberen om nu wat meer hier te komen want dit is best heel leuk. Ik ga zo ff een stukje terug lezen helemaal red ik niet ik hoop dat het met jullie en jullie kleintjes allemaal heel goed gaat.
    Met mij en Mareno gaat het ook heel goed hij weegt nu 4060 gram en is 56 cm hij zit op 5/6 voedingen van 180ml (water) en hij slaapt sinds 4 dagen snachts door dan komt hij pas tegen 07:00/07:30 uur.
    Van het eerste prikje heeft hij gelukkig geen last gehad 18 juli krijgt hij het 2de prikje ben benieuwd.
    Hoelang hebben jullie nog verlof en hoe kijken jullie er tegen aan ? Ik moet 13 aug weer beginnen en kijk er nu al tegen op ik werk 4 dagen maar ik zit er aan te denken om 3 dagen te gaan....

Nou nogmaals sorry had hier veel eerder willen komen want ik heb nu ongetwijfeld een heleboel gemist.

Annemarie en Fam het is echt heel erg wat er met jullie kleine meid is gebeurd zijn gewoon geen woorden voor. Heel veel sterkte nog.

Rachel ik heb op jullie kleine meid gestemd hoop dat het lukt je moet er nu nog 1 volgens mij, Lindsey en Mareno schelen 1 dag hihi

Doei doei Meiden Tot Snel Dan Weer

Groetjes van Jessica

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heey Jesie!
    Leuk je weer te zien! Fijn dat alles goed gaat met jullie :D
    Bedankt voor het stemmen! idd nog 1tje ;) Het verhaal van Annemarie is helaas niet waar, heb je ff een pb gestuurd erover.

@Alida wij willen Lindsey het liefste ook de laatste voeding rond 23.00 geven maar dit lukt niet. Ze komt altijd hoe vroeg of laat ik ook begin steeds weer rond 21.30 dus heb helaas geen tips voor je.

Oh babyalarm...

3. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    idd wat verschikkelijk hoe kan je zoiets verzinnen is echt niet gezond :evil:

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Lindsey ligt nu hier boven te spelen, heb een boxkleed op de grond gelegt samen met haar babygym en beertje. Vind ze erg leuk ligt lekker te spelen :)

5. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ Alida: uhm, vaste tijden? ik zou het niet weten. Ik zie bij Emma wel een min of meer vast patroon ontstaan, maar het kan her en der nog wel eens een uurtje verspringen. Ze heeft haar laatste voeding variërend van 22.00u tot 24.00u en de eerste voeding tussen 5 en half 7.

@JeSie: leuk dat je er weer bent, goed te horen dat alles goed met Mareno gaat.

@ rachel: balen zeg, zo'n nachtelijk verschoningsfestijn. Lindsey zal wel gedacht hebben: "zitten jullie me hele dagen te overtuigen dat ik rustig moet zijn maar nu ik zelf rust wil hebben, gaan jullie opeens de boel verbouwen !"
    ik mag trouwens ook niet meer stemmen, heb al gestemd eerder. Misschien moet je zelf even een extra account aanmaken en stemmen ;)

zullen we een schema'tje opstellen wie wanneer mee wil doen aan de baby vd maand competitie?

6. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Haha nee je kan maar 1x stemmen per account maar ook per i.p adres dus dat werkt niet helaas...

Ik had begin deze maand nog een foto ingestuurd voor Juli maar zoals ik al eerder zei niet stemmen hoor! Yildou is nu aan de beurt :D
    Goed idee trouwens dat schematje....

Lig hier helemaal dubbel Lindsey ligt zo lief te spelen en rare geluidjes te maken...klonk net zoiets als Wooooohwww hahahahaha

7. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    rachel: je moet toch nog wel ergens 1 of 2 stemmen vandaan kunnen halen... ik zou gaan lobbyen in de lounge of zo ;)

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben m,n best aan het doen :) Ga nu eerst even douchen dan kan Lindsey in die tijd mooi gaan slapen (hoop ik!) en dan ff verder m,n boek induiken. Ben al druk met reclame maken ;)

9. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik heb al gestemd, dus kan niet meer. Deze maand ga ik voor Yildou en volgende maand zal ik mijn kleine meid eens opgeven.. :D

Over vaste tijden, dat komt vanzelf. Wij schoven ook steeds weer op. Tussen de voedingen regelmaat, maar omdat ze 's nachts 6 uur tussen de voeding had, kom je automatisch anders uit steeds. Nu laat Emma 8 uur tussen de voeding 's nachts en dus kom je automatsch steeds op hetzelfde uit, ideaal is dat!
    hier is het nu tussen
    06.00 en 07.00/
    10.00 en 11.00/
    14.00 en 15.00/
    18.00 en 19.00 en dan
    22.00 en 23.00 en dan dus weer
    06.00 en 07.00.

Als het goed is komt ze zo. alhoewel ik haar gisteren elke voeding wakker heb moeten maken. :oops: En ik denk vandaag weer. Tis ook zo'n slaapkop. :)
    Ik merk dat het stukje box er nu bij wel helpt! Ze vind het hartstikke leuk en als ze gaat jengelen dan breng ik haar naar bed en slaapt ze eigenlijk gelijk in of ze ligt nog wat te keuvelen en te pruttelen. Maar meer niet. Ze heeft gisteren niet gehuild. Ja, als ze wakker wordt en beseft dat ze honger heeft en ik dus nog niet zover ben met de fles, haha. Maar bij elkaar is dat denk ik een kwartier. Ik overdrijf echt niet! Genieten dus!

Soms wordt ze even tussendoor wakker, maar dan slaapt ze ook gelijk weer in of ze jengelt en pruttelt even en slaapt dan weer in. Dus hier niets te klagen.

Jesie, fijn wat van je te horen! Geeft niets dat je een tijd niet geweest bent, het is geen verplichting, hihi. Blij dat jullie lekker genieten!

Rachel, whaha, heb jij dat.. Dat kan een flink drama geven. Wij doen 's nachts nu een drietje om.. Pff, wat gaat dat hard. Emma heeft nu ook 62 voor broekjes... :(

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @jesie: he wat leuk om wat van je te horen
    @rachel: lekker zeg ahah ik had elenora net aangekleed 2 minuten later spuugt ze alles onder dus kon van voren af aan beginnen
    Ik had ook al gestemd.

Vannacht een goede nacht gehad en voor mijn doende uitgeslapen :) ik gaf haar om 22.30 haar fles en om 5.15 kwam ze pas weer. Heerlijk zeg om iig urenlang achter elkaar te kunnen slapen. Ze ligt nu lekker te spelen in haar box, ze praat tegen haar mobiel :)

Oh ja wat echt een gave babycd is, zijn de liedje van Guusje Nederhorst. Er hoort een boek bij Woezel en pip volgens mij weet het niet zeker. Maar de cd erbij is echt prachtig.

11. Niet meer actief

dag dames, nou vannacht kwam joaquin dus om 3 uur hmzzz hij had het gewoon door dat zijn papa er niet was de kleine deugniet!

En toen wilde hij natuurlijk niet verder slapen..... uiteraard! geen tijd voor kolven dus vannacht... nah jah gelukkig was het vanmorgen dan volle bak hahaha...

Hij is uiteindelijk bij mij in de armen in slaap gevallen tot vanmorgen kwart voor acht, dan raad je het al want mama was natuurlijk ook gewoon in slaap gevallen in bed met Joaquin op de armen hmzzz werd wel van elke beweging van hem wakker maar toch ht ligt niet echt comfortabell..... laten we hopen dat het eenmalig was en dat hij a.s nacht gewoon weer lief doorslaapt tot half vijf.

Ik heb het huis ook al van kant, met de kleine al bij de huisarts geweest voor zijn oogje, en ik moet gewoon doorgaan met afgekookt water van buiten naar binnen vegen.... en over 2 weken de ha bellen om te melden of het nog steeds zo is ja of nee... want het kon wel tot 2,5 maand aanhouden... en hij wlde nog geen antibiotica voorschrijven! heel goed dokter want dat wil ik ook niet...... zolang het niet ontstoken of rood is dan is het goed.. en dat is ook niet aan de orde..

Nou dames ik zal er niet veel zijn denk ik, want sta er nu alleen voor... ;) das toch effe wennen niet waar.

Maar uhhh ik had Joaquin ook al opgegeven voor de maand juli whahahahahahahha.... maar ik stem wel op Yildou hoor ;)

12. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    (mei) baby van de maand:

juli: Yildou, (Lindsey, Joaquin)

augustus: Emma (v. Tigger), Josh

september: Emma (v. Emmetje)

(zo heb ik alvast ingetekend voor september :))

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ff wat anders....getverderrie ik ben nog nooit zo erg ongesteld geweest als nu. Heb maar mijn kraamverband (mega haha) weer gepakt en ingedaan....wat een bloederige bende jakkes....

Zo moest het ff kwijt :p

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh had GT al ingetekend voor augustus? Oh ik wil niet strijden tussen 2 mei baby's.. :(

Trouwens, Goddess ik heb me slap gelachen om je boodschappen verhaal. Alhoewle het op dat moment niet grappig is natuurlijk. Je hebt gelijk, we zullen noooooooit meer klagen. :oops: ;)

Rachel, getver... Balen is dat. Ik heb 1 dag een bloeding gehad, dachtat ik ongi was, maar weet het nu niet zeker.

OW, haha die kleine denkt ook, papa is er niet, dus lekker bij mama knuffelen!

Lekker Bibiche dat ze zo'n goede nacht had.

Zeg even wat anders, Emma drinkt nog steeds 150 cc (water) En ik heb niet het idee dat ze snel bedenkt om meer te willen. Want ze drinkt hem niet altijd leeg (10/15cc) En komt ook echt na 4 uur pas om eten. Maar er staat dat ze boven de 5 kilo naar de 180 cc moeten. Hoe moet dat nu? Als ze noeu niet meer wil, ik kan het er niet indrukken.. ;)
    Het CB schrijft ook zo mooi op: 's avonds 10 cc meer geven.. Ja, leuk, maar dan moet ze het wel willen he... :)

Misschien een speentje die kleiner is? Zodat ze langzamer drinkt? Pfff, nu maak ik me daar weer zorgen over, of ze wel genoeg krijgt.Anderzijds, ze geeft zelf wel aan wat ze wil denk ik dan..

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Heb even gekeken, maar het valt wel mee.
    Het is ongeveer 150 cc per kilo wat ze nodig hebben.

Dus 150 x 5,1 kg = 765
    765 delen door 5 voedingen= 153 cc. En of dat dat nou klaargemaakt is of aan water is, het is beide acceptabel. Pfieuw.. :D

16. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
  17. Niet meer actief

pfff de pampers bij deze verbannen! Althans de new born.... 2e keer vandaag verschoond :S

Maar leuk filmpje joh! en leuke achtergrond muzie :)

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Leuk filmpje!

Lindsey heeft net een uurtje bij me in bed gelegen, ze werd steeds huilend wakker en liet dan flinke scheten en haar buikje spande dan ook helemaal. Krampjes dus. Toen heeft ze om 13.00 flesje gehad en haar net weer in bedje gelegt omdat ze natuurlijk al lang wakker was door de krampjes. Nu is ze aan het jengelen hihi.
    Het stemmen gaat niet lukken helaas meiden, steeds als Lindsey 1 stem erbij krijgt krijgt een andere baby (binnen dezelfde minuut) er steeds 3....best raar want zo gaat het steeds. Paar dagen staat het stil, Lindsey krijgt een stem en meteen binnen dezelfde minuut die andere 3 :rolleyes: Weet niet wat ik er van moet denken dus heb het opgegeven heb het idee dat zij wel meerdere keren op haar kindje kan stemmen namelijk.

Maar goed maakt niet uit! Volgende maand nieuwe kansen voor Yildou :D

19. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    En ik voor december ;)

Liefzonnetje: even een ogen-vraagje -> het valt me op dat zo nu en dan bij Sabrina de ene pupil groter is dan de andere. Het is ook altijd het linkeroog waarvan de pupil vergroot is (vergeleken met rechts). Is dit ook normaal bij baby's?

20. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Emma ligt hier nu heel ingespannen haar broek vol te poepen. haar ogen tranen er van...
    ik heb dus straks een leuk klusje

Deel Deze Pagina