Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simalex

simalex Bekend lid

Hallo allemaal,

Ik lees ineens over afspraken voor baby van de maand! Tis natuurlijk heel lief dat jullie allemaal op Yildou willen stemmen, maar de mooiste en leukste baby moet gewoon winnen. 8)
    Dus gewoon lekker op de mooiste foto stemmen hoor! En als jullie niet een mooiere foto kunnen vinden als Yildou, dan graag! ;)

Ik vind trouwens wel dat Lindsey een veel leukere foto heeft dan die Sallahdin.... (en stiekum ook een leukere dan Yildou) Helaas kan ik niet meer stemmen...

Hier weer een lang weekend vrij met Alexander. Dus waarschijnlijk zal ik niet veel online zijn.

Gisteravond lekker wezen bijkletsen bij een vriendin thuis. Heerlijk. En ik heb sinds dinsdag de voeding tussen 19u en 21u vervangen door een flesje (diepvriesmelk) dus was geen enkel probleem.
    Ze meldde zich weer om 24 uur. Alexander en ik waren toen toch nog aan het bijkletsen, dus gezellig beneden gevoed. En vanmorgen was het pas 8.30 dat ze weer kwam! :D Zo... superuitgerust!

Ik had trouwens uitgerekend dat ze ongeveer tussen de 125 en 160 ml moet drinken (4,9 kg : 6 voedingen), maar ze drinkt bijna nooit meer dan 80 - 100 cc. Wat doen julie daarmee? Ik weet natuurlijk niet wat ze overdag drinkt...

Maar, wat loopt die borstvoeding snel terug zeg! :( Ik had alleen de dinsdag last van stuwing en nu helemaal niet meer. En ik heb de rest van de dag nog gewoon genoeg melk hoor! Maar valt me best tegen (of mee) dat het zich zo snel aanpast... Kan al bijna de volgende voeding vervangen. Alleen moet ze dan aan de kunstvoeding, want de voorraad in de vriezer is bijna op en ik kolf niet meer omdat ik de productie niet weer wil ophogen.

Ik heb gisteren trouwens de babydoos opgehaald (Prenatal), superleuk zeg! En knalroze wipstoeltje gekocht, ja jullie brengen me wel op goede ideeen zeg! Ze heeft vaak rond etenstijd dat ze de box zat is. Dus kan ze mooi in de wipper op de keuktafel en gezellig met Alexander 'koken'. En ik heb ook nog een schattig spijkerbroekje en een wit rokje voor haar gekocht!

Rachel: Lindsey moet winnen zeg! Vervelend van die krampjes. Hopenlijk slaapt ze snel! Succes met de ongie... jakkie bakkie...

Onze wonder: hmmm, ik ben wel erg tevreden over de pampers (babydry, maatje 2). Je hebt je eerst ancht alleen overleeft! Gefeliciteerd!Gewoon lekker op je eigen kereltje stemmen hoor!

Joaquin: Vanacht niet mama plagen, maar gewoon lekker in je eigen bedje slapen! Al ligt mama natuurlijk wel heel erg lekker zacht en warm en vindt ze het stiekum ook wel gezellig ;)

Emmetje: Leuk filmpje!

Bibiche: Heerlijk zeg. Ik zal eens even op het net speuren of er ook iets te horen is van die cd...

Tigger: Goede vraag zeg! En kijk even mee voor de slimme antwoorden hier! Heerlijk zo'n slaapkopje. Dar was hier gisteren overdag ook zo. En toen papa alleen met haar thuis was.... wilde ze niet meer slapen... ;) Arme papa!

Jesie: Leuk om weer van je te horen.

- babyalarm -

Groetjes Simone

2. Emmetje: :) Hahaha, onthoofde colafles.

Hahaha, succes met je poep-klusje.

Alida:Heuh? vaste tijden? kan dat ? ;) .
    Hier is het ook elke dag weer anders hoor.

Tigger: Hihhi, ik kan er achteraf ook wel om lachen hoor. Maar op dat moment is het idd niet leuk.
    Haha!

Hmm, hoe gaan wij het baby v/d maand probleempje oplossen?

Je kleintje geeft zelf wel aan hoeveel ze wil drinken lijkt me, maak je daar geen zorgen over. Als ze gewoon goed aankomt e.d zie ik persoonlijk geen probleem.

Rachel: he bah, wat naar meis. Stomme ongi's ook.

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Thnx Simone, ik vind Lindsey haar foto ook veel leuker en vind dat er nog meer andere leuke foto's zijn dan die van Sallahdin :oops: Jasper zei het ook al er klopt iets niet want die foto is niet heel bijzonder ofzo (staan echt leukere tussen) maar steeds als er een stem voor lindsey bij komt lijkt het wel of die andere meteen een paar keer stemt maarja....heb me er echt bij neergelegt laat maar haha.

Ben ook benieuwd naar de doos!

Lindsey is nog steeds aan het jengelen en wil niet slapen maar huilt niet continu dus hoop dat ze lekker gaat slapen straks.

Ik zit ondertussen en te lezen en met een scheef oog dr Phil te kijken :)

4. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ga zo een poging wagen om de baby-doos voor de 2e keer op te halen ;) Ze hebben 2 afhaalberichten gestuurd.

Sabrina dronk vannacht een fles van 220 ml leeg :confused: Had ik niet verwacht, meestal zit ze rond 160-180 ml. Gelukkig kolf ik wel genoeg, dus wat mij betreft mag ze dit elke avond wel doen; ze slaapt er in ieder geval lekker op, yay!

Wat we ook kunnen doen met baby-v/d-maand: iedereen wil graag dat er gestemd word op de mooiste/leukste foto en dat mag natuurlijk iedereen zelf kiezen -> maakt het dan wat uit als er meerdere meedoen? Ik zou het niet erg vinden als jullie op bijv. Yildou zouden stemmen ipv Sabrina. Dus kan iedereen wat mij betreft een foto insturen en we zien wel hoe het stemmen gaat. Het gaat mij persoonlijk ook niet om de winst, maar het is gewoon leuk om mee te doen, toch? Nu ja, jullie snappen wel wat ik bedoel ;)

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goedemiddag allemaal,

@Jesie; leuk om weer wat van je te horen en heerlijk dat het zo goed gaat met jullie zoontje.

@Emmetje; wat een leuk filmpje, en wat wordt ze al groot! En idd dat van die supermarkten snap ik ook niet...een gat in de markt die albert.nl ( komt vandaag weer :D)

@ Simone; geniet lekker van je weekend met Alexander en Yildou

Iemand had het over weer beginnen met werken. IK heb tot 1 augustus verlof, en heb mijn kontrakt per 31 juli opgezegt.Met mijn werkgever afgesproken nog 4 dagen in augustus te werken, ivm zijn vakantie, en de rest van mijn uren laat ik uit betalen. Op die 4 dagen na ben ik dus eigenlijk vrij tot 1 september, dan begin ik in de nieuwe apotheek. Eigenlijk heb ik nog bijna 2 maanden vrij, wat een luxe! Jelte is dan bijna 4 maanden, en dan heb ik echt wel weer zin om te beginnen ( nu nog even niet).

Even over die voedingen , ik geef nog steeds naar alle tevredenheid BV, maar er zit geen enkel ritme in. Het enige is eigenlijk dat Jelte komt tussen de 3 en 3,5 uur ( regeldagen uitgezonderd), een enkele 4-5 uur 's nachts. Hij drinkt dus 's avonds ongeveer 140-150 ml, bij dus gemiddeld 7 voedingen per dag.
    Nu weet ik wel dat het bij BV niet zoveel uitmaakt , maarja ben wel benieuwd of dit zo'n beetje goed is.
    Als ik naar hem kijk is hij eigelijk super tevreden, dus dan moet ik het ook zijn, wat ik ook wel ben.
    Ik geloof dat we nu eindelijk van de kraamvisite af zijn ( klinkt ondankbaar he?), maar ik heb het wel gezien.

Iemand nog leuke plannen gemaakt voor het weekend?

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Assepoester, lijkt me een prima idee.

7. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Jingels wat veel herkenning in jouw verhaal. Ik begin ook pas eind augustus weer. Lekker he het idee dat je er nog even helemaal voor ze kan zijn.
    Hoeveel dagen ga je straks werken?
    Ook ik geef nog naar alle tevredenheid bv zonder enkel ritme (wel ritme qua wakker worden eten box etc) qua tijden. Het maakt mij ook gewoon niets uit. Als ze maar lekker groeit en tevreden is inderdaad.
    @Gt ok jij bent de boodschappen kampioen (en ook een geweldig grappige schrijfster).
    @Simone lekker om tussen het baby gebrabbel even met een vriendin te kletsen he. Veel plezier het lange weekend met zijn drietjes.
    @Lz de baby dry luiers vind ik echt 10 keer fijner dan de gele, new born.
    @Tigger ik geef met name bv dus weet niets van flesvoeding en cc.
    @Rachel succes met je ongie, bah mag nog wel even weg blijven hoor ;)

Wat betreft het baby van de maand gebeuren. Ik ben het wel met Assepoester eens. Ik doe niet mee. Voor mij is Tessa de mooiste en als het goed is dan vind iedere moeder dat van zijn/haar eigen kindje. Het gaat dus om de leukste foto en niet het mooiste kindje. Nou dat de leukste inzending dan maar mag winnen! Persoonlijk vind ik de bubbel foto van Simone deze maand erg leuk en had daar ook op gestemd. Toch heeft deze niet zoveel stemmen en wat andere foto's die niet zo bijzonder zijn (wel lieve kinderen maar geen aparte foto zoals die van de bubbels of het handje/lachje van Lindsey) hebben er wel veel.
    Het gaat dus om stemmen winnen ipv de foto, nou daar doe ik niet aan mee.
    Dat is mijn mening maar hoor, mij nu niet aanvallen ;)

8. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    (mei) baby van de maand:
    juli: Yildou, (Lindsey, Joaquin)
    augustus: Emma (v. Tigger), Josh
    september: Emma (v. Emmetje)
    oktober:Lars (v. Alida)
    december: Sabrina

Ik heb even getekend voor oktober maar zou het niet erg vinden hoor dames als er meer komen in oktober. De mooiste foto moet winnen. Al zou ik mijn Lars toch het allermooiste vinden.

Groetjes Alida

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Goddes: wat een gedoe die boodschappen he. Maar je beschrijft het wel leuk. Hier trouwens ook geen regelmaat in (bv) voedingen.
    @Jingels: jou schema van de voedingen lijkt mij prima hoor zo gaat het hier ook ongeveer.
    @Jessie: leuk weer iets van je te horen.
    @Assepoester: foei [-X stiekem 2x de babydoos proberen te scoren. Naja moeten ze maar geen 2 afhaalbewijzen sturen. En wat een slurkop is Sabrina zeg. 220 ml jeeh waar laat ze het ?
    @Rachel : een interresant onderwerp bij dr. Phill ? Laatst zat ik er ook naar te kijken en toen zei hij: dit is iets wat alles ouders moeten weten bla bla bla. En toen dacht ik ineens. Tjee ik ben ook al een ouder :confused: Zo onwerkelijk soms nog.
    @Emmetje: ik moest wel even lachen hoor. Onthoofde colafles :) Ik zie het helemaal voor me. Wel een prestatie hoor want volgens mij gebeurt dat niet zomaar.
    @Simone: Heb je er echt wel vrede mee dat je de bv afbouwt ? Nou in elk geval veel succes ermee. En heb je nog iets genaaid de laatste tijd ?
    @Onzewonder: ook hier weer een pusoogje. Ik heb wel zalf gekregen en het is gekweekt. Het oogje was wel iets rood. Bah vind het helemaal niet leuk dat hij nu al medicijnen moet gebruiken.

Haha een poos geleden klaagde ik over lekkende luiers, jullie toen niet. Nu lees ik meer lekverhalen. Je moet het maar positief bekijken: komt er in elk geval genoeg in anders kan er ook niet zoveel uitkomen. Was vanochten dus even naar de ha geweest omdat Sven zijn oogje pust. Ik had gevraagd of ik het kon blijven schoonmaken met afgekoeld gekookt water of dat ik het moest laten zien. Ik moest het dus even laten zien. Het is gekweekt (lees dokter met een wattenstokje achtigiets door het oogje wrijven) en ik heb zalf meegekregen. Verder gaat het prima hier.
    Zaterdag moeten schoonouders oppassen. Ik vind er niks aan Sven alleen te laten. Mijn ouders hadden al eerder opgepast maar we waren toen bbq'en een paar huizen verderop dus ik ben wel een paar keer even wezen kijken, dat kan nu niet :(

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Oja ik moet 11 september weer gaan werken 2 dagen in de week. En ik heb er helemaal geen zin in. BAH BAH.

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mee eens, we gaan gewoon allemaal stemmen op de leukste foto. Alle kindjes zijn even leuk/mooi/lief/super dus kiezen gewoon de foto die we het leukste/grappigste etc vinden.

Dr Phill ging over ouders die hun kinderen niet maar aan konden....niet echt intressant dit keer. Sommige afleveringen vind ik wel erg leuk.

Ik ga voorlopig nog niet werken, eerst mijn rijbewijs halen dan heb ik ook wat meer mogelijkheden en dan w.s 2 dagen in de week. (of niet verander per dag hihi)

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Jullie hebben helemaal gelijk vwb de baby van de maand. ;) Maar ik ben zo'n doos dat ik me schuldig voel als ik op eentje stem van ons en de ander niet.. :oops:

Ik denk ook dat ze drinkt wat ze nodig heeft. Thanks voor het mee denken.

Vwb werk, ik heb tot ruim half augustus vrij. Emma is dan bijna 4 maanden als ik weer ga werken. 3 dagen in de week.. Ook hier gen zin..
    Hoe worden jullie kindjes opgevangen?

Nou hier ligt Emma weer de hele dag op apegapen. Das toch ook niet normaal? Ik kan haar amper een uur wakker houden. Ik moet haar bijna elke keer wakker maken voor eten en binnen een uur ligt ze weer op bed.
    ze is tussendoor wel even wakker, maar slaapt gelijk weer in. En soms is ze al wakker als ik haar ophaal, maar dan heb ik haar niet gehoord, ligt ze gewoon lekker te liggen en te bewegen in bed. Of zou ze echt zo afgemat zijn van die 2 dagen amper slapen en dan woensdag de prikjes?

13. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ze is overigens wel goed wakker dat uur. Ze lacht ook en reageerd op me... Maar toch... Kind slaapt 20 uur per dag zo... :oops:

Chantal, die van jou is ook zo'n slaapkop en rustig he?

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Weet je zeker dat ze al die tijd slaapt Tigger?
    Lindsey ligt namelijk soms wel een uur klaar wakker in bed dat ze zich niet laat horen. Dat weet ik ook pas sinds we de babyfoon vaker gebruiken (met camera fuctie) en soms zie ik haar wakker worden en gewoon een uur lang wakker liggen en dan weer in slaap vallen....

Lindsey slaapt momenteel super onrustig word steeds huilend wakker en valt dan weer na een min of wat in slaap om vervolgens na een paar min weer wakker te worden...misschien nog steeds krampjes.

Gaat helemaal goedkomen met baby van de maand hier joh :D Mijn zussen wilde ook allemaal wel stemmen (super lief) maar heeft echt geen zin meer 1 stem voor Lindsey is 3 voor die andere. Wij gaan trouwens Mac Donald's eten :D Heb Jasper gebeld dat hij maar mee moet nemen omdat ik meteen als hij thuis is moet lessen dus tijd om te koken hebik niet...heb er zo,n zin in :)

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Tigger: Sven heeft er ook dagen tussen zitten dat hij nog geen uur wakker is. En net wat Rachel zegt, ik ben vaak even op de kamer van Sven in de veronderstelling dat hij toch slaapt. Maar vaak ligt hij dan wakker om zich heen te kijken.

16. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    over de baby van de maand: laten we inderdaad maar gewoon stemmen op de mooiste foto, met een lichte voorkeur voor (één van) de mei-baby's ;)

Ik moet 21 augustus weer werken, dat is nog minder dan 2 maanden, dan moet ik ook al binnen een maand gaan beginnen met BV afbouwen......

Emma kan even haar draai niet vinden, is al een paar uur wakker en aan het jammeren tussen de voedingen door...

Ik had van de week een mini-fotoalbum gemaakt op de blokkersite (pocket formaat) met foto's van de eerste maand van Emma, € 10,- per stuk, dus ik heb er 3 besteld, 1 voor ons en voor de beide oma's 1 (voor in hun tas, kunnen ze lekker showen ;)). Die moeten ze vandaag per post thuis krijgen. Ik ben benieuwd wat ze er van vinden.
    Ik vind het wel leuk geworden, het is geen hoogstaande kwaliteit, maar goed genoeg.

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    @Emmetje laat maar weten of ze mooi geworden zijn dan laat ik er ook een paar maken :) Heb al 2 albums bij Kruidvat laten maken voor de opa en oma's maar die waren best duur.

Ik voel me trouwens steeds slapper worden, verlies echt veel bloed en heel veel stolsels....blijf veel eten en drinken maar voel me niet echt lekker. De vk zegt dat het de eerste keer heel heftig kan zijn, pff is al vanaf maandag zo en word steeds meer....hoop dat het snel over is.

Ga ff bij Lindsey kijken jammert weer een beetje.

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Emmetje: zijn idd leuk he die boekjes ! Kun je Emma overal showen.
    @Rachel: succes met je ongi ! Klinkt niet echt fijn.

Is er trouwens niemand die gaat werken en kolven ? Ik meende lz wel toch ? Verder nog iemand ? Ik wil n.m. wel doorgaan met bv.

19. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Ik ga straks 4 dagen werken, mijn man werkt vanaf 1 augustus part-time, maar hij weet nog niet of hij 1 of 2 vaste vrije dagen zal krijgen (is nl flexibel inzetbaar). We hebben dus 3 danwel 2 dagen kinderopvang. Ik ga mezelf wel voornemen meer gebruik te maken van mijn vrije dagen (ik heb altijd veel te veel dagen over..) om lekker met man en m'n meisje door te brengen.
    De eerste dag dat ze naar de kinderopvang gaat lijkt me wel erg raar, ze heeft dan een 'oefendag' voor ik weer aan het werk ben, dus ik kan dan lekker gaan shoppen of zo terwijl mijn meisje daar dan voor het eerst is.

Ik ga niet op mijn werk kolven, ik wil nog wel proberen om thuis zelf te blijven voeden en dan 's ochtends nog afkolven voor een middagvoeding.

Mijn schoonmoeder belde net en is helemaal weg van het fotoboekje." 'n schot in de roos" zei ze. :D
    Ik heb eerder bij tpg post (nu tnt) mijn trouwalbum gemaakt, dat was erg goede kwaliteit. Dit boekje heeft kwalitatief iets mindere foto's, maar nog steeds acceptabel. Het heeft een kunststof kaft wat er mooi en stevig uitziet.

20. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Rachel; erg he die 1e keer ongesteld. Echt 1 bloedbad :pale: . Ik heb toen ik vloeide zelfs de gyn gebeld of dit wel normaal was, maar... ja dus :confused:

Emmetje; wat een plaatje zeg. Lief hoor! :)

Simone; ik moest vorige week nog tussen de 6 en 7 uur kolven door de stuwing. Met moeite kreeg ik het naar de 8 uur *au au au* . Gelukkig kon ik het oprekken naar 10 door de nacht langer te maken (2300-900). En dinsdag werd het spontaan 12 uur voordat ik er aan dacht. Voelde toen pas stuwing. Bedacht me nu net dat ik gisteren om 1700 voor het laatst heb gekolft! :confused: Het loopt dus nu ook hier enorm hard achteruit. In 1,5 week van 5 keer op een dag naar 1x in 24 uur ivm kans op ontsteking niet vanwege stuwing.

Nemo; PARDON? Wat een vraag aan Simone zeg! Heb je nog wat genaaid de laatste tijd :confused: :rolleyes: ;) Haha, je kan het ook netjes vragen hoor!

Ik hoorde van de kraamzorg dat je bv in het oogje kan druppelen tegen een ontsteking (net als op de tepels van jezelf). Schijnt het beste te werken :baby:

Elia blijkt spruw te hebben :cry: Hij had al voor de 2e keer wat bloed in zijn mondje (ik dacht eerst dat het nog van het tongriempje knippen was), maar ik zag niets aan zijn tongetje. Gister hem even flink laten schreeuwen, zie ik allemaal witte stipje in zijn wangen! :confused: Zielug! Kreeg een soort gel mee, moet ik op de fles smeren (speen dan), hoop dat het snel werkt.
    Hij heeft vannacht voor het eerst de hele nacht in zijn eigen bedje geslapen :thumup: Normaal ligt hij van 2300 tot de 1e (nacht)fles nog in de wieg en dan pas in zijn eigen bedje. Maar goed, paps en mams wilden de kamer wel eens voor henzelf :) Hij meldde zich weer netjes om 5.00 dus dat gaat prima.
    Ga hem nu maar eens wakker maken, hij mocht tussen 1500 en 1600 al een fles, wordt nu wel eens tijd.

Deel Deze Pagina