Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Assepoester: ik heb je ff een pbtje gestuurd

Ha hier ook een tevreden borstvoedende moeder die geen enkele regelmaat zo ongeveer vindt in de tijden dat meneertje honger heeft... soms om de 2 uur soms ook 5 uur.... Ik merk wel dat hij s morgens vaker komt dan s middags. Eind van de middag en begin van de avond komt hij weer vaker. De laatste tijd heeft hij zo tussen 19:30 en 20:30 de laatste voeding en dan komt hij pas weer rond 3:00 a 3:30... Ik heb hem wel eens om 23:00 wakker gemaakt maar dat maakt maar 1 uurtje extra slapen uit, dan is het rond 4 uur dat hij weer komt. Dus dat doen we niet meer...

Nemo: ja ik wil inderdaad 6 maanden alleen BV gaan geven als dat ten minste lukt... dus ook kolven op mijn werk. Daar moeten ze maar rekening mee houden, je hebt immers toch 2 uur recht om te kolven per dag! Dus dat moet wel lukken volgens mij. Gewoon minder patienten afspreken... WEl zit ik in de luxe positie dat ik tot half oktober maar 1 dag werk en daarna wel 3 dagen...

Hmm wilde rond 15uur ff naar de Hema om een trappelzak te kopen voor Steven omdat hij zichzelf steeds omhoog werkt in zijn bedje en dan maar half onder de deken ligt.. besprak dat ff met mijn lief, maar aangezien Steven toen al ruim 2 uur droog stond en er geen melk meer in de koelkast stond, toch maa rniet gegaan... ligt hij nu nog te maffen :) dus dat had rustig gekund... dat is wel een nadeel hoor als je niet weet wanneer je moet voeden... Ondertussen staan mijn (.)(.) op springen... dus ik hoop dat ons knulletje straks wakker word.. haha tis ook nooit goed, als ie wakker is moet ie slapen, slaapt ie moet ie wakker worden ;)

Ohja, vanochtend heerlijk gelachen... Vriendlief ging hem om 7 uur een flesje geven, ik helemaal blij dat ik nog een uurtje zou kunnen liggen (om 8uur wilde ik dan gaan kolven) hoor ik op eens gevloek... en daarna veel gebabbel en gelach.... was hij Stevens luier aan het verschonen, lag al een schone luier onder de vieze, begint Steven te plassen, dus vriendlief "stuurt" door Stevens billen wat te verdraaien, zodat hij netjes in de luier plast.. begint hij te poepen en haha dat gebeurde dus niet in de luier :) :) :) :) Alles onder de poep! :) Het jammere was dat ik er dus toch uit moest om te helpen, maar heb toch eerst ff 2 foto's gemaakt! ;) en Steven, die lag met een grijns op zijn gezicht lekker geluidjes te maken... :) :)
    Wat is het toch heerlijk he?

2. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Rachel: sh*t weer ongi..... en dan dus mega erg.... hmmm hier gelukkig nog niets.. lang leve BV (niet te hard zeggen anders komt het morgen ofzo ;) )

3. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Tja dit kon ik toch even niet laten ;) Sorry hoor Bianca ;)

Hoe is het trouwens met Elia's tongetje? Nog steeds lekker aan het spelen? Steven kan hem nu echt uitsteken en ook als een "puntje" maken :)

4. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    trouwens voor diegene die nog BV geven....
    Welke zoogcompressen gebruiken jullie? Toevallig katoenen wasbare? Ik zit te denken om die aan te schaffen, maar moet zeggen dat die wegwerp van de Kruidvat ook wel erg fijn zijn...

5. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik gebruik die van de Etos, lekker zacht en met plakstrip. Die van de Kruidvat en DA vond ik niet fijn.
    Grappig trouwens om te lezen dat ondanks bv Sabrina toch een ritme heeft. Om 15.00 uur de stad in (toch de 2e doos gekregen, 1 op naam van Sabrina, de ander op Sabrina Alyssa) en om 15.30 weer terug. 15.45 begint ze wat te jammeren, 5 minuten later de luier verschonen en hup aan de borst. Heerlijk is ook 5 voedingen per dag, kan ik ook tussendoor nog eens wat doen.

Liefzonnetje, foto komt eraan, en ik zal er even opletten zodat je meer info hebt. Bedankt voor je pb!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Simone: mijn oprechte excuses hoor. Ik bedoel natuurlijk of je nog mooie kleertjes hebt gemaakt ;) :)
    @Bianca: zo goed ? En die tip van bv in het oogje had ik ook al eens gehoord. Heb wel het oogje schoongemaakt met een wattenschijfje en moedermelk, ga toch maar eerst even melk proberen.
    @Lz: ik heb wasbare pads. Ik heb van Avent en Medela. Avent zitten er 6 in een pakje met waszakje en Medela zitten 4 in een pakje. Ze bevallen prima. In de wasinstructies van die van Avent staat dat je ze op 40 graden moet wassen. Ik heb dat alleen de eerste keer gedaan en doe ze nu gewoon op 60 graden, geen probleem ! En op die van Avent staat dat ze niet doorlekker. Nou lekker wel hoor.

7. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    haha uhhhmmmm tja ik vrowg er geloof ik om ;) :) :)

8. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hoi Meiden,

Ik zie dat sommige nu voor het eerst weer ongi zijn geworden ik ben het eind mei al weer geweest en moet zeggen dat het bij mij niet erg was, voor dat ik zwanger was had ik altijd heel veel pijn dat had ik nu gelukkig ook niet maja de 2de keer zit er nu aan te komen dus maar weer ff afwachten.

Wat fijn Jingels en Erica dat jullie nog zo lang vrij hebben zeg.

Bianca vervelend is dat spruw voor ze he Mareno heeft er heel lang last van gehad de HA had dat nog nooit meegemaakt hij zei bij het 4de flesje als het hierna nog niet over is dan moet hij naar de Kinderarts gelukkig was het daarna wel verdwenen.

Zijn jullie trouwens al met de kleintjes wezen zwemmen Mareno heeft afgelopen woensdag voor het eerst gezwommen hij vond het helemaal niet erg in het water hij kreeg het alleen wel vrij snel koud dus na een half uurtje waren we er weer uit maar het is zeker voor herhaling vatbaar.

Groetjes van Jesie

9. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    nooit van gehoord, moedermelk in het oog. Ik weet wel dat er allerlei beschermende stoffen in moedermelk zit en helend werken op je tepel, dus ik kan me voorstellen dat het tegen een ontsteking bij het oog ook kan helpen. Ik zou alleen wel voorzichtig zijn als je het ín het oog doet, moedermelk komt dan wel steriel uit de borst, maar eenmaal eruit kan het zo verontreinigd worden met micro-organismen die je niet in het oog wil hebben. Dus gebruik alleen 'steriele' spullen ervoor.

ik gebruik zoogkompressen van Heltiq (voorheen Ütermohlen), haal ze uit de apotheek.

@ assepoester: bofkont met je 2 dozen! Krijg je daar pas een ophaalkaart voor na 2 maanden?

10. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Yep ik ga kolven. Eerder wist ik het nog niet zeker maar nu wel. Ik vind het geven van bv zo leuk en makkelijk dat ik het wel een poosje wil blijven doen. Mijn streven is door te gaan tot in ieder geval 6 maanden. Nu heb ik de ene week 1 24 uurs dienst en de andere week 2. Op mijn werk is het goed te doen. We hebben een eigen slaapkamer en daar ga ik gewoon zitten. 's middags staan we dubbel (moeilijk opvoedbare pubers maar wel de laatste fase dus deze willen graag zo zelfstandig als mogelijk worden). 's avonds gaan ze om 21.30 naar hun kamer en dan kolf ik nog een keer. Ik ga wellicht wel een combi maken met de kunstvoeding.
    Is het bij jou ook goed te doen Nemo?

@Jesie wat leuk dat je al hebt gezwommen. Ben je alleen gegaan of was het baby zwemmen of zo?
    @Lz ik gebruik natusan wegwerp compressen. Twijfel ook over wasbare.
    Grappig ik maakte Tessa tot een paar dagen geleden oo wakker rond 23.00. Heb het nu een paar dagen niet gedaan en dan komt ze inderdaad rond dezelfde tijd of met hooguit een uur verschil. Nou laat ik het ook maar op zijn beloop die nacht.
    @Bianca bij tessa werkt het wel de moedermelk in het oog. Dan is het weer een paar dagen beter.
    @Emmetje ik kijk ook niet uit naar de eerste kdv dag :cry:

Vanmiddag heb ik Tessa een flesje gegeven. Dit had ik al een poos niet gedaan. Toen het van de week een keer "moest"wou ze dus niet. Vanmiddag ging het nog niet super maar ze heeft er toch met pauzes en gebruk 100 ml uit gedronken.

Als ik weer werk moet ze toch uit de fles drinken dus ga ik nu weer een keer per dag een flesje geven. Dit doe ik dus kv en kolf dan de bv. Bouw ik mooi een voorraadje op.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Erica: ik ga de ene week 2 dagen ( de oma's passen op) en de andere week 3 dagen werken waarvan 1 in het weekend ( past Menno op), gemiddeld zo'n 2,5 dag per week, vond ik net mooi.
    Ook ik wil tenminste 6 maanden borstvoeding geven, en ga dus ook kolven. Aanstaande maandag laten we Jelte voor het eerst een dag alleen ( we hebben dan een bruiloft waarbij Menno getuige is), en mijn ouders passen dan op.

Het zal mij benieuwen hoe het gaat :rolleyes:

In ieder geval, Jelte moet dan de hele dag uit de fles drinken en ik ga dus kolven. Ik geef nu al bijna 8 weken BV, en het gaat steeds makkelijker vind ik, en ik geniet er enorm van. Dan kijkt me aan met van die grote ogen en neemt een snoekduik na die tepel ( echt enorm grappig , jullie zouden het moeten zien).

Ik gebruik ook de Avent en Medela wasbare kompressen, op zich hardstikke handig,maar ze lekken wel door . Ik denk dat het geld er onderhand wel uit heb, door wasbare te gebruiken in plaats van wegwerp.

Het gaat hard he meiden.... het hele popperige is er bij de meeste baby's wel af denk ik he?

@Assepoester; 5 BV's op een dag? knap hoor.
    @Nemo: dat kolven gaat nu als een tierelier, en bij jou?

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@erica: ik ga 2 dagen per week werken. Ik ben dan altijd samen met een collega. Ik moet even kijken wanneer/hoe vaak ik dan zou moeten kolven. Moeten we onze dagindeling daar maar een beetje op aanpassen.
    Ik geef geen kv om te kunnen kolven.
    @Jingels: ik lek ook wel eens door met de wasbare. Maar had jij dat niet met die wegwerp dan ? Daar lekte ik n.m. ook doorheen. En kolven gaat hier prima.
    Idd het echte baby is er al af.

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

hallootjes

Hier ben ik dan ook weer even. Ik zie dat er veel meedoen aan baby van de maand. Ik heb aan het begin van de maand ook een foto opgestuurd van Luca. Wordt dus een drukke meibaby's van de maand :)
    Ach ja zo kan iedereen zien wat een leuke beebjes er bij de mei mama's zijn.

Vanmorgen bij de ostheopaat geweest. er was gelukkig niets met zijn nekje aan de hand. Zijn schedeltje is op de plaats van de vacuum wel heel hard geworden (moet normaal soepel zijn). Ook het bultje wat hij op zijn hoofd heeft komt daar van af. Volgens de ostheopaat heeft hij daar heel veel last van. daarom is hij zo onrustig en heeft hij pijn bij het aantrekken van een truitje. Ik heb zalf gekregen om het wat soepeler te maken.
    Sinds gister bakeren we hem ook in. Het werkt nu al perfect. Hij slaapt nu steeds 4 uur door en moeten hem soms zelf wakker maken.
    Zo een verschil met de laatste tijd. Gisteravond hebben we eindelijk weer eens een avondje samen gehad. En ook weer voor de eerste keer sex. :whistle:
    Ik zag er een klein beetje tegen op maar dat was nergens voor nodig. Was wel gevoelig maar niet pijnlijk.

Ik moet zo naar een bruiloft dus kom morgen weer reageren. :D

14. Niet meer actief

zoooow dames ook ik was er weer eventjes, pfff jullie beppen er wat vanaf zeg hahaha.. maar inderdaad er zijn veel mei baby's voor dem aand juli lachen! ah ja is toch leuk, weten we zeker dat het volgende maand eentje van ons word hahahaha.... we gaan dus wel effe vragen of mensen willen stemmen voor ons hahaha..

Verder alles wel ok hiero, alleen mama gitje heeft nog geen extra slaap kunnen pakken hmzzz ga zo even pannenkoeken eten, manlief is ze aan het bakken namelijk en de kleine ligt nu te jengelen op bed. En vanavond ga ik vroeg me mandje in denk ik, want heb het wel nodig denk ik.

Ik ga ook vanaf 5 september weer werken en dan 3 dagen, dus zal dan ook moeten kolven, maar weet nog niet of ik dat ga doen. Ik twijfel nog, maar als het allemaal helemaal super gaat dan doe ik het wel gewoon want het zonde om al die mama melk te laten staan niet waar.

Nou ik ga er weer vantussen!

Toedelssssss fijn weekend alvast

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @chantalk: hihi lekker sex gehad :) bij mij was het ook gevoelig, leek wel veel strakker zeg maar :) ze heeft me waarschijnlijk te strak genaaid haah
    @assepoester: wat goed joh 5 voedingen en dat op bv
    @jesie: nu al wezen zwemmen ik dacht dat het pas met 3-4 maanden mocht?
    @lz: ik gebruik de zoogcompressen van kruidvat maar ik lek ook niet zoveel
    @rachel: ik ben nog niet ongie geworden, mis het ook niet
    @emmetje: wat een leuke video, we hebben dezelfde wipstoel

Vanochtend Elenora wakker in bed gelegd en tot mijn verbazing sliep ze zelf binnen 10 minuten en dat 4 uur lang :)

Zo vanochtend spiraal laten zetten :confused: auw dat was niet echt een fijn gevoel. Het was echt 1 sec. pijnlijk en daarna gewoon menstruatiepijn maar het zit er in gelukkig.

Daarna kwam lac.des. en ze vertelde eigenlijk niks nieuws en ik legde ook gewoon goed aan. Maar ik kijk het gewoon aan dit weekend maar als ik weer ieder uur moet aanleggen dan kap ik ermee want dan drinkt ze gewoon echt nie effectief.

16. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Hoevaak wisselen jullie die compressen (wasbare) nu moet ik meestal wel 2 keer per dag wisselen... en dan nog vaak een natte plek :(
    Dus dan moet je er wel een boel hebben....

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

@lz: normaal verwissel ik 1x per dag. Maar vandaag was ik doorgelekt komt wrs omdat ik extra aan het kolven ben geweest. Als ik voed deed ik een spuugdoekje in mijn bh (omdat ik dan wel heel veel lek) tegenwoordig doe ik een lekschaal van Avent in mijn bh. Spaar je weer wat bv (al gaat dat niet zo snel) en spaar je veel pads uit.

18. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    O ja:
    Heeft iemand nog interesse in een elektrische kolf?
    Ik heb de Medela Swing gekocht, maar nog geen 2 weken kunnen gebruiken..
    Het is echt een heel fijn apparaat. Helemaal aan te passen op at jezelf prettig vind.

Ze zeggen dat het niet hygienisch is, maar dat vind ik echt onzin.
    De schelp kun je vervangen. En het aparaat komt niet met mamamelk of borst in aanraking.
    Nieuw kost hij 149 euro. Ik vraag er 120 euro voor. Bon heb ik er nog bij.

Ik reageer morgen even op iedreen.. We krijgen zo visite..

19. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Kan het toch niet laten, haha.
    Ik had die van de AH en die vond ik erg prettig, daarna een doos van de kruitvat en die vond ik veel minder prettig. Die zag je ook veel beter door de kleding heen.

20. Niet meer actief

Zo meiden, wat hebben jullie veel gekletst zeg. Dit keer reageer ik maar evenniet op iedereen. Ben nu al weer een boel vergeten.

Jeetje wat hoeven jullie allemaal pas weer laat te gaan werken. Ik moet helaas 6 augustus al weer aan de bak :( . Aan 1 kant wel lekker en andere kant vind ik het best zo als het nu gaat.

Ik hoorde dat iemand al was wezen zwemmen. Ik zou afgelopen donderdag gaan, maar ben zwaar ongi en mag nu nog geen tampons gebruiken. Dus ik hoop nu dinsdag of donderdag te kunnen gaan.

Onze wonder; als je echt een bakkie samen wilt doem moeten we maar een keer afspreken.
    Rachel; gefeliciteerd met je theorie en alvast succes met het afrijden.
    Emmtje; leuk filmpje.
    Verder weet ik het even niet meer.

Ik geloof dat Dylan weer een sprongetje krijgt, hij is namelijk niet te genieten.

Ik had trouwens de bakerzak gekocht, maar dat wordt niets. Hij vind het verschrikkelijk. Krijsen doet ie ein. DUs als iemand hem over wilt nemen hij is 2 dagen gebruikt.

Liefs Nathasja

Deel Deze Pagina