Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik wissel ook vaak hoor, soms wel 3x per dag ( ja de wasmachine draait wel door bij mij...

Ik heb zelf ook de swing, een superapparaat!

@Bibiche; pfff :D:D:D:D ( moet ff hardop lachen omdat te strak genaait).
    Dus je hebt eigenlijk niets gehad aan die lact.desk.?

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @jingles: nee niet echt veel aan lact.des gehad want ik deed het gewoon prima maar wel fijn om te weten dat ik het goed deed. Maar het probleem begon weer van voren af aan. Ze drinkt heel kort, valt in slaap en komt 30 minuten later weer voor de borst :( Dus maar een fles gegeven die ik vandaag had afgekolfd.
    @tassie: jammer van de bakerzak want ik heb het net gisteren besteld anders had ik het wel van je overgekocht
    @tigger: mooie kolfapparaat, ik heb die van avent en die is ook heel fijn.
    Je bedoelt de compressen van AH? Zijn die fijner dan de Kruidvat? Ik vind die laatste inderdaad dat je dat heel erg door kleren ziet.

Zo de net was ff schrikken ik was Elenora aan het voeden en ik liet haar even rechtzitten, begint ze me ineens te kotsen. Niet normaal echt alles kwam eruit en met een kracht :confused:. Ik er helemaal onder en zij ook. Dus maar in bad gedaan en daarna begon ze weer te happen :) ja logisch als alles eruit gekotst wordt. Maar ik schrok er echt van hoor, maakte me gelijk zorgen. Maar ze ligt nu heerlijk te tukken

Ik ben sinds 1dec. werkloos ivm geen kontraktsverlenging door zwangerschapsklachten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog helemaal niet bezig ben met zoeken naar werk. ik wil uiteindelijk wel 2 dagen gaan werken maar ik moet zeggen dat ik heel erg tegenop zie om mijn meissie weg te brengen naar kdv

3. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Bij ons is ouder&kind zwemmen vanaf 6 maanden, we willen het tegen die tijd zeker gaan doen!

@ tigger: ik heb ook de swing, dus ben voorzien..

@ nemo: vlgs mij heb ik ergens gelezen dat de melk die opgevangen wordt in die avent lekschalen niet bedoeld is om te bewaren, maar om weg te gooien. Die lekschaal spaart dan alleen zoogkompressen uit. (staat dacht ik op de site van Avent ergens). Maar ik denk dat als je kort na het lekken de melk koel bewaard, het geen probleem is.

4. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Heeyheey!

Ik breek ff in!
    Maar eigenlijk ben ik ook een mei mama ik ben 3 mei bevallen van Lucas!
    Maar was 25 april uitgerekend dus was veel actief in het april forum.
    Bij deze wil ik iedereen nog feliciteren met jullie kindjes

5. Niet meer actief

Bibiche; dat is zeker jammer. Ik zet hem morgen wel te koop. Kan me voorstellen dat je nog niet bezig bent net solliciteren. Rustig aan zou ik zeggen.

Almira; gefelicteerd met Lucas en welkom bij de mei mama's.

LIefs Nathasja

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Almira; welkom

7. Niet meer actief

Goede nacht dames, nou steef heeft alles van mij even overgenomen rond half vijf zodat ik effe bij kon slapen! Nou dat gedaan tot half tien ;)

Dus ik kan er weer tegen aan vannacht.

Joaquin wilde vandaag niets anders dan bij zijn mama in de armen in slaap vallen nou uhhhh dat kan natuurlijk niet de hele tijd he hahahaha...

Je merkt wel dat het zwaarder is zeg als je geen mannetje om je heen hebt die je ook kan bij staan (Knap van de dames die alleenstaand zijn) Meneer slaapt nu eindelijk! Heeft vanaf 11 uur zitten jengelen tot een uur of half 1, maar hij ligt nu vredig te slapen in zijn wiegje op onze kamer as usual! Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid op zijn eigen kamertje!

Heb de wieg er al neergezet, dat is 2x goed gegaan en daarna ovnd ie het maar niks en krijsen met die handel, ik die wieg weer naar onze kamer gerold en dan snurkt ie weer hmzzz

Wie van jullie heeft hiervoor tips ;) hahahaha...

Zo heb me net nog effe gauw gedouched en de was gedaan, en kruip nu dus ook me mandje in!

Wat betreft de zoogcompressen ik gebruik die van de Avent die zijn top maar de rest pfff lekken als een zeef! Kruidvat en die van hystic ofzoiets ook.

Tassie we kunnen dadelijk inderdaad eens een bakkie doen, lijkt me gezellie en kunnen de kindjes elkaar alvast ontmoeten, voetbal tips uitwisselen met elkaar ofzo ;) en over de ditjes en datjes met elkaar kletsen.

Voor de rest sorry dat ik niet reageer want jullie kletsen ook zoveel hahaha, morgen krijg ik visite me zus met haar manlief en me kleine nichtje Nikki (is ook zon overheerlijke bolle) zal morgen wel een foto plaatsen van der het is zon schatje ;)

Sweet dreams voor diegene die nog niet slapen en wellicht tot morgen!

8. Niet meer actief

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Almira jij ook nog gefelciteerd met Lucas.
    @Jingels dus maandag de eerste dag zonder Jelte, spannend.
    @Onzewonder veel plezier met je nichtje. Leuk dat jij en je zus allebei zo een kleintje hebben. Zit je toch in dezelfde fase, kun je er lekker over kletsen etc. Ja het is in het begin echt even wennen om de hele dag alleen voor je kindje te zorgen.
    @Bibiche heeft elenora verder geen last meer gehad van het spugen?

Ik heb geen last van doorlekken met de zoogcompressen. Maar ik lek ook eigenlijk alleen nog tijdens het voeden (als ze aan de ene borst drinkt lekt de andere) of als er veel tijd tussen de voedingen zit. Soms wat tussendoor maar weinig.

10. simalex

simalex Bekend lid

Mee eens! :)

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @onzewonder: leuk zeg samen met je zus een baby te hebben, lijkt me echt leuk om samen over de kleintjes te praten en te gaan shoppen. Mijn beste vriendin is 5 weken later bevallen dan ik dat is ook super gaaf
    @erica: nee ze heeft gelukkig geen last meer van gehad en ze heeft vandaag weer goed gegeten na 30 minuten vechten aan de borst

Ik heb vandaag dus besloten om af te bouwen ik ben dus altijd druk bezig met haar om haar aan de borst te houden. Ze drinkt niet voldoende ja soms wel maar dat is na 30 minuten wel tig keer loslaten van de tepel. Ze drinkt totaal niet rustig en effectief. Ik word er onzeker en chago van en ik heb hierdoor een hongerige en onrustig meisje. Dus ik bouw het af, eindelijk heb ik hiermee rust gevonden. En hopelijk zij ook :)

Nou heb ik een vraagje ik geef nu al haar laatste fles kv en dat kolf ik niet af maar ik lees overal dat het beter is om eerst een middag fles als kv te geven. Hoe hebben jullie het aangepakt? En ook hebben jullie de druk afgekolfd?

12. Niet meer actief

Onze wonder; Leuke foto's zeg! Lijkt me erg leuk om te gelijk met je zus een kleintje te hebben groeien ze lekker samen op. Voor welke club is jouw zoon, want als ze daarover gaan praten moeten ze natuurlijk wel een beetje op 1 lijn liggen :D

Bibiche succes met afbouwen.

Hier een lekkere nacht gehad. Dylan had zijn laatste fles om 9 uur en kwam pas weer om 5 uur. dus ik heb zelf ook lekker kunnen slapen. verder gaat het hier vandaag wel redelijk. Vandaag gaat hij vooor het eerst een dagje naar oma, want wij hebben een vrijgezellenfeest. Onze neef gaat volgende week trouwen. Dus ben benieuwd hoe het gaat bij oma.

Fijne zaterdag! liefs Nathasja

13. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    hallo dames,

Hier de mama van Sallah'din... effe een reactie hoor :) Ik lees al de hele tijd mee...Het is onmogelijk om meer dan 1x te stemmen en dat doen we dus ook niet. Helaas :D :p Maar goed tuurlijk ronselen ook wij stemmen want tja we willen allemaal een maand lang ons ukkie bij baby van de maand zien. En de bon is natuurlijk een leuke bijkomst.

groetjes mama van Sallah'din

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Goedemorgen!

Almira, Gefeliciteerd met Lucas! Zelfde datum als Emma. :D

Tassie, spannend! Pff, moet er zelf niet aan denken dat Emma ergens heen zou gaan.. :oops: Hoe sta je er tegenover?

Onzewonder, ik heb geen tips. Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.
    Wij hebben Emma vanmorgen verhuist naar haar eigen kamertje. 's nachts blijft ze denk ik wel bij ons op de kamer nog eventjes. Moet even wennen aan het idee. :oops:
    Maar overdags vind ik het welletjes nu, want onze trap naar zolder loopt over onde kamer en dat wordt nu wel lastiger nu ze sneller reageren op geluid op beweging.

Bibiche succes met afbouwen. Erg jammer dat het niet gelukt is, maar je hebt je best gedaan. Niet rot gaan zitten voelen, hoor. Ik vind dat je erg je best hebt gedaan om je meisje het beste te geven. En kunstvoeding worden ze ook groot van! Kijk maar naar Emma. ;)

Ik heb me niet verdiept in wat het beste zou zijn, ik ben gewoon steeds een voeding gaan vervangen, elke dag 1 extra. Omdat ik niet voldoende bv meer had. Dus kon het niet in laag tempo afbouwen.
    Ik kolfde inderdaad alleen de druk er steeds een beetje af. 1 dag even op je vingers bijten ;)
    Succes meid...

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:evil: grrrr heb ik net op iedereen gereageerd druk ik op de verkeerde knop :evil:
    kom het vanmiddag nog een keer proberen, moet nu even met mijn kleine knuletje knuffelen. :D

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Emmetje: als je tijdens het voeden een lekschaal indoet kun je het wel bewaren. Je maf ze ook niet langer dan 40 minuten inhebben omdat het de melkklieren iets kan dichtdrukken.

17. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    bibiche: komt me bekend voor ! hier hetzelfde met lars. Hij dronk ook totaal niet effectief aan de borst.
    Nu kolf ik sinds 2 weken alles af :( wel een gedoe hoor, maar zo drinkt hij veel meer..
    Maar kan me goed voorstellen dat je besluit over te gaan op kv. Jij tevreden, hij tevreden.. wat wil je nog meer :D

18. Niet meer actief

@Erica ja ja, het is ene lekker ding hoor ;) me zus en ik waren eerst precies gelijk uitgerekend, maar het ging toen bij mij helaas mis. Dat was helemaal lachen geweest niet waar. Maar nu hebben we dus beide een kindje en kan ik van haar lekker afkijken ;)

@Tassie uhhh AJAX :) maar hij gaat eerst beginnen bij omniworld ofzo hahahaa
    Good luck ibj oma

@Tigger, het is een wonder want meneer ligt nu op zijn eigen kamer te slapen, wel met tegenzin hahaha, maar hij slaapt nu! Niet in zijn eigen bedje nog maar wel in zijn wiegje, en zo wil ik het langzamerhand gaan aanpakken. Dus de nachten gaat hij denk ik nog wel bij ons, anders heb ik mezelf te pakken denk ik.... want als hij weigert te slapen kan mama er dus ook hele tijd uit hmzzzz

@Bibiche, succes met afbouwen, en het is beter zo nite waar.. jullie zijn dan allebei weer rustiger en dan geniet je ook tien keer meer van elkaar! En je nie tschuldig voelen hoor, want je hebt het nog perfect lang vol gehouden!

Nou zoals ik al zei ligt onze knul nu in zijn eigen kamertje te knorren, wel in het wiegje nog dus de fase van zijn eigen bedje wacht ik nog effe mee. Vannacht goede nacht gehad, om 3 uur kwam hij en toen om zes uur dus mag niet klagen. Want hij sliep gelijk weer in.

Ik gaat er weer vantussen!

Knuffel van mij

19. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ almira: welkom! en jij nog gefeliciteerd met Lucas.
    Lucas was de naam die wij voor een jongen hadden bedacht. We kregen alleen van de week een kaart van vrienden die 2 kinderen hebben, met de namen Lucas en Emma, dus de naam Lucas zullen we voor de evt. volgende niet gebruiken ;)

@ onzewonder: leuke foto's!

@ tigger: slaapt Emma goed op haar eigen kamertje? Wij hebben niet genoeg ruimte in onze slaapkamer voor een wieg, dus onze Emma slaapt al vanaf het begin op haar eigen kamer. In het begin heeft ze nog wel eens beneden in de wieg geslapen, maar ik vind het makkelijker haar te laten liggen als ze huilt om in slaap te komen als ze boven ligt.

@ bibichie: succes met afbouwen. Bij mij loopt de BV afgelopen week eigenlijk zo goed, dat we 's avonds niet eens meer een flesje afgekolfde melk geven. Ze krijgt nu ruim voldoende uit de borst.

@ nemo: hoeveel ml vang je dan zo op? Ik vind 't altijd zo zonde als die kompressen helemaal doorweekt zijn

Emma heeft vannacht echt lang geslapen, van half 12 tot ong 7 uur, en dan heb ik haar nog wakker moeten maken ook! Na/tijdens de tweede voeding van de dag is meestal het moment dat ze de luier vol, of overvol poept. Vanochtend had ze zoveel kracht erachter gezet dat ze het de luier uitgespoten had, dus maar weer in bad.
    Na het badje zijn we lekker wezen wandelen, de zon scheen zo lekker. Daarna kwam m'n moeder die Emma al 3 weken niet had gezien, dus die heeft wel een uur met haar getut. Ze heeft nu net een half uurtje geslapen, maar is alweer wakker.
    Ik zal haar even gaan voeden, daar is het wel weer tijd voor.

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ almira. welkom hiero en nog gefeliciteerd met Lucas. :D

@ bibiche. suc6 met afbouwen.
    Er wordt veel gevraagd hoe je het beste kan afbouwen. Ik heb dat ook nagevraagd aan de wv. Voor je kindje hoef je niet af te bouwen. Kun je zomaar op eens overstappen op de fles, maar voor je zelf is het het beste om wel af te bouwen. Ik heb zelf een beetje versneld afgebouwd, wilde het zo snel mogelijk helemaal op fv hebben :oops:

@ tigger. Hoe doet ze het op haar eigen kamertje?
    Luca slaapt ook al een tijdje op z'n eigen kamertje. Nu kan ik 's nachts ook iets beter slapen. Normaal werd ik van elke kik en scheet van hem wakker. maar vond het wel heel vreemd de eerste nacht, werd steeds wakker omdat ik ff wilde kijken of hij het nog doet. :)

@ emmetje. oooooh heerlijk dat ze zolang doorslaapt. Ik baal er ontzettend van dat ons mannetje nog steeds niet doorslaapt. Manlief wordt er niet wakker van of hij heeft vroege dienst, dus moet ik er elke nacht weer uit.
    Gisteravond trouwfeest gehad waren om 1.30 u thuis om 2.00 u in bed en om 3.15 wilde Luca de fles. toen melde hij zich weer om 8.00 u pfffff ben helemaal gaar :(

@ assepoester. :oops: Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je nog ergens een gaatje om mij ook zo'n leuke banner te maken. Vind ze zo geweldig.

Hier gaat het zooooo super de laatste paar dagen. Nu hij is ingebakerd is hij een stuk rustiger geworden en lacht nu ook veel meer. De tijden dat hij wakker is huilt hij niet meer maar kan dan echt plezier maken.
    Hij was net al met zijn peettante aan het flirten :) hij keek haar en en begon zo lief te lachen *smelt smelt*

Deel Deze Pagina