Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Even over het vloeien! gekopieerd! want het hoort niet te stinken!

Door het samentrekken van de baarmoeder, wordt de wond die de placenta daar heeft achtergelaten snel kleiner. Het bloed dat u nog uit deze wond verliest wordt de 'kraamvloed' genoemd. Het bevat restjes slijmvlies uit de baarmoeder, stolsels en witte bloedlichaampjes. De kraamvloed ruikt een beetje zoetig, net als menstruatiebloed. De kleur is meteen na de bevalling helderrood. Dit verandert langzaam naar roze of bruin.
    Als de kraamvloed stinkt, kan dat betekenen dat er een stukje placenta is achtergebleven of dat het slijmvlies van de baarmoeder ontstoken is. Het is belangrijk om dat te melden bij de kraamverzorgende, de verloskundige of de huisarts.

Het vocht hoort een beetje zoetig en menstruatieachtig te ruiken.

Als het echt onaangenaam ruikt, kan het zijn dat er een stukje placenta in je baarmoeder is achtergebleven of dat je baarmoederslijmvlies is ontstoken. Neem daarom onmiddelijk contact op met je huisarts of verloskundige. Er is ook iets aan de hand als je plotseling heel hard begint te vloeien of wanneer het vloeien plotseling ophoudt. In beide gevallen is het verstandig om je verloskundige of huisarts hiervan op de hoogte te brengen.

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    een maandverbandje met menstruatiebloed gaat ook stinken als je het om hebt, omdat het reageerd met de lucht. Dus denk dat stolsels etc, die er direct uitkomen niet mogen stinken, maar alles wat op je verband zit kan best een luchtje aanzitten!

3. will

will Niet meer actief

goeiemorgen,

ik had dit ook gelezen anastasia. ik vloei nu bijna niet, ja, net toen ik uit bed opstond maar het rook niet. ik vind de kleur oranje maar mijn man vindt het meer tussen rose en bruin inzitten.
    dinsdag moet ik toch lobke wegen en daar zit ook de vk. ik zal haar wel even aanschieten ook omdat de hechtingen er nog in zitten. maar wordt het nu weer erger of viezer dan gaan we gelijk naar het zh.

hier een goeie nacht. Lobke kwam om half 1 en de volgende voeding was om 7 uur.

ice, ik wilde nog even zeggen dat ik van de week niet bedoelde dat je luna niet bij je in bed mag nemen hoor. ik bedoelde eigenlijk dat ik het niet meer durf omdat we daisy er niet meer uit kregen. Amy heeft ook in het begin naast ons geslapen en ging ook gewoon in d'r eigen bed.
    neem Luna maar lekker bij je hoor. ik voel me nu een beetje schuldig tegenover lobke dat ik het niet meer aandurf.

anastasia, en was het een grote poepluier?

Lindatjuhh, jaaaa geniet maar lekker veel dan kan ik het bij blijven houden. straks komt anna er ook bij en dan met hannah dan blijf ik chronisch 10 pagina's achter, tja ik word wat ouder he, hahaha

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Nou idd nu is het nog een beetje aan te lezen :)

En wat betreft die poepluier dat was idd een flinke! klopt dus dat ze soms echt last heeft van haar buikje! van 12x per dag naar 1x per 2 dagen is natuurlijk een flinke overgang vind je niet :)

Nou even lezen bij het andere toppic of er al nieuwe mama;s zijn!

5. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    goede morgen,

jaah het word tijd dat we hier met zijn alle komen kletsen :)

@vloeien, ik vloei ook niet heel erg meer.. nu een paar daagjes wel omdat ik beduidend veel meer gelopen heb. heb ook een beetje pijn aan de wond.. :(

@poepluiers.. hahahaha gister deden mijn vriend en ik Bram verschonen en we wilde hem net een schone luier om doen, en we konden nog net weg duiken want hij spoot gewoon poep eruit we lagen in een deuk!

maar hoeveel luieres hij heeft weet ik niet precies we houden het niet bij....

6. annrieke

annrieke Actief lid

12 mei 2007
    141
    0
    0
    Didam
    hallo meiden,

hier gaat alles prima, en zo te lezen gaat bij jullie ook alles lekker.
    joost heeft afgelopen vrijdagavond zijn navelstompje verloren, en mijn dochter anouk heeft toen voor het eerst een plasje op de pot gedaan. :) papa en mama waren zoooooo trots!
    gisterenavond ben ik voor het eerst met joost onder de douche geweest, en hij vond het heerlijk. hij viel gewoon in slaap lekker tegen me aan.
    alleen toen ik hem daarna weer lekker afgedroogd en aangekleed had en nog even de borst had gegeven viel hij in zon diepe slaap, dat we hem met geen mogelijkheid meer wakker kregen voor de laatste voeding.
    we hebben hem toen maar lekker naar bed gebracht, en uiteindelijk kwam hij dan toch ruim een uur later dan normaal voor zijn laatste voeding.
    hebben jullie trouwens ook last van in slaap vallen tijdens het liggend voeden s'nachts? ik vind dat doodeng.
    doe al expres het dekbed wat lager, maar toch val ik nog in slaap. meestal wordt ik dan een uur later wakker, en dan leg ik joost weer lekker in zijn eigen bed.

het wordt tijd dat het weer mooier weer gaat worden, want ik wil wandelen! vandaag komt mijn schoonzus op visite en die is nu 9weken zwanger.
    vind het zo leuk voor hun omdat ze na 3 mislukte ivf behandelingen toch spontaan zwanger zijn geraakt. de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

allemaal een hele fijne zondag en tot snel.

liefs annrieke

7. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het leuk vind om te blijven meekletsen, maar dat het niet zo moet zijn dat ik de hele dag hier aan dat ding moet blijven zitten om het bij te kunnen houden.
    Zeker straks als m'n verlof voorbij is en alles weer in regelmaat gaat, dan heb ik het druk zat met 2 kids, werken, huishouden, beesten enz.

8. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hoi,
    @Welkom hier Lindatjuhh..
    @Vloeien..hier nog steeds een beetje..en dat nog na 3 weken..het kon wel 6 weken duren zei de VK.
    @Witte reus..ook hier een brandweerman..en steeds doet hij dat bij mama
    @Annrieke..wauw wat gaaf van je schoonzus zeg!

Vernoemen..hier ook. Evan hadden we zelf bedacht en toen we keken wat die naam voor een betekenis had bleek het een vernoeming naar Johannes te zijn en zo heet de opa van mijn man (die niet meer leeft trouwens en die ik nooit heb gekend zelfs). Dat was dus echt toeval. Ben komt van mijn vader. Welke naam zouden jullie kleintjes hebben gekregen als ze van het andere geslacht waren geweest? Hier was het dan Evana geworden.

9. will

will Niet meer actief

hier hadden de vernoemingen het zelfde gebleven maar dan roelof gijsbertus. over de roepnaam waren we niet uitgekomen.
    we wilden eigenlijk sil (sil de strandjutter, zijn dochter was lobke, snap je hem) maar goed sil betekend hier in zweden, haring. dat zag ik dus niet echt zitten. verder is Thimo heel vaak naar voren gekomen.

dacht trouwens dat lobke niet echt een moeilijke naam was maar hier zeggen ze steeds Loebka.
    in het ziekenhuis gebruiken ze hier trouwens helemaal geen naam. je kindje krijgt gelijk na de geboorte een armbandje om met een nummer, mama krijgt ook een armbandje om met het zelfde nummer. als je naar huis gaat wordt bij het kindje en bij de moeder het nummer op het armbandje gecontroleerd. zo kunnen ze zien of je wel het goeie kindje meeneemt. verder gebruiken ze de naam niet maar noemen ze het alleen maar flicka wat betekend, meisje. ik heb ze wel duizend keer gezegd dat lobke heet maar stug flicka tegen d'r zeggen.

s'nachts tijdens het voeden in slaap vallen heb ik ook gehad. gelukkig is lobke een slaap kop en slaat de nachtvoeding over.

10. annrieke

annrieke Actief lid

12 mei 2007
    141
    0
    0
    Didam
    Als wij een meisje hadden gekregen hadden we haar Famke genoemd.
    Hier wordt is het vloeien gelukkig bijna over, want ik wordt ramgek van die dikke verbanden. Krijg er gewoon spierpijn van tussen mijn benen.
    Doe nu overdag dun maandverband voor en s'nacht nog wel dik verband van kotex voor de zekerheid.
    Mijn man is met het motorrijbewijs bezig en nu moet hij oefenen voor de theorie. Dat kun je thuis met een cdrom doen. Hij had een test gedaan en was gezakt. :)
    Ik dacht ff kijken of ik het kan. hahahahahah wat een lol zeg ik had bijna de helft van de vragen fout. :oops: en toen gaf dat ding aan U heeft zoveel vragen fout dat nabespreken geen nut heeft. whahahahahahahahaha
    Toch nog maar wat vaker gaan oefenen dus.
    Zo ga nu ff een mini pizza naar binnen werken.

Groetjes

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@will: Ik weet niet of ik Maud haar volledige naam al eens hier genoemd heb, dus het is best mogelijk dat je het niet gemist hebt hoor ;) Anastasia had het in elk geval op m'n hyves pagina gelezen. Haar volledige naam is in elk geval: Maud Maria Liesbeth Theodora.

@annrieke: gelukkig ben ik -voor zover ik weet- nog niet in slaap gevallen tijdens de nachtvoeding, al kost het wel vaak behoorlijk wat moeite om wakker te blijven... (en een man ernaast hebben liggen die snurkt alsof er niets aan de hand is helpt daar ook niet echt bij...)

@mariska: onze uk zou Tobias zijn gaan heten als het een jongetje was geweest. En daarna vernoemd naar onze opa's (waar Maud dus naar onze oma's vernoemd is). Voluit zou dat Tobias Johannes Nicolaas Leonardus zijn geworden.

12. KatSas

KatSas Bekend lid

Hee ladies!

Ik heb de mei-mama's dan ook eindelijk gevonden..nou ja eindelijk tijd om hier ook even te gaan spieken! Ik begin maar eerst met lezen, want jasper komt zo voor de voeding.

@ Ice: tuulk blijf en ben je gewoon een mei-mama!

@ Daphne: knoopje van een hechting weg laten knippen :confused: mmm dat klinkt niet fijn :(

@ hielprikje: moest hier in twee keer en toen duurde het nog echt wel tien minuten..zo zielig voor jasper...maar ja, moet gebeuren he.

@ Ice: mooie buikdrager zeg!

@ tepelkloven: alleen de eerste paar dagen , nu gaat het helemaal goed, bepanthen smeer ik nog wel af en toe voor de zekerheid.

@ vloeien: voordeel van ks, ik heb bijna niet gevloeid en kan het nu met een inlegkruisje af en dat is dan eigenlijk alleen voor de zekerheid.

mmmm jasper wil nu echt niet meer wachten...tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrr

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    nog eventjes en alle mei dames zijn hier :) nog maar een stuk of 10 te gaan denk ik!

14. will

will Niet meer actief

het zijn idd nog maar weinig mama's die moeten bevallen. ze houden het spannend.

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    nou idd!
    ben zo benieuwd als alle kindjes geboren zijn.

ben ook heel benieuwd hoe het met het meisje van eerlijk beertje gaat, maar geloof dat niemand haar adres oid heeft

16. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @katje Bram "weigerde "om bloed te geven hihih ze moest ook 2x prikken.... wel sneu om te zien.

ik heb een vraagje: ik heb straks melk afgekolfd, en we hebben het straks in een difrax flesje gegeven maar hoelang moet Bram erover doen om dat flesje leeg te drinken ? ivm buikkrampjes en spugen en zo ?

en jeetje meiden wat zijn wij verliefd om onze kleine zoon, we kunnen er geen genoeg van krijgen... iedereen zei dat tegen ons en wij geloofde het niet! wil hem het liefst de hele dag bij me houden :oops:
    hebben jullie er ook last van?

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier ook hopeloos verliefd!

Laura drinkt de gekolfde melk en de kunstmelk uit een avent fles of een difrax fles ( hebben ze alle2) eerst deed ze er soms maar 4 minuten over iom het consultatiebureau geef ik m nu in 2-en haal ik halverwege de fles weg, laat ik haar een boertje laten enzo
    Ik geloof dat ze er wel iets van 10 min over moeten doen, maar zeker weet ik t ook niet meer

Ik moet zeggen dat het nu met om de minstens 3 uur voeden het heel goed gaat met de kleine kruimel.. ze komt ook vaak na 3 uur , soms 3,5 uur! en gaat redelijk goed

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hier werd over de borstvoeding gezegd dat ze er minstens toch wel een kwartier over moest doen ofzo (dat haalt Maud meestal ook niet trouwens, als ze veel honger heeft doet ze er zo'n 10-15 minuten over). Dat is omdat ze anders misschien opzich wel genoeg gegeten hebben, maar dan is er niet voldoende voldaan aan de zuigbehoefte ofzo. Denk dat dat ook wel geldt voor flesvoeding dan?

19. Vloeien is hier al echt weinig, na een dag trouwens al. Loop gewoon met een dunne always om.

Naam: als we een jongen zouden krijgen dan zou zijn naam Raff zijn.

Will: dan is Flicka dus zweeds? Ik ken de naam uit de paardenwereld en ik wist ook dat het meisje betekent.

Hoe gaan de nachten bij jullie?

Wij hadden een rustig weekend gepland. Gisteren geen visite en Quinn ging bij oma logeren.
    Maar helaas begon Zenne gisteravond te huilen en dat heeft ze met korte pauzes ertussen tot 4 uur vannacht volgehouden. Hond vond het leuk om mee te blaffen dus het schoot niet op.
    Uiteindelijk is Zenne bij me in de armen in slaap gevallen en ben ik krampachtig halfslapend tot half 8 blijven liggen.
    Daarna was ik niet meer moe, maar nu ben ik gesloopt.
    Ga zo naar bed en laat me vannacht ook niet meer storen. Marc regelt vannacht alles met de meiden.

Morgenmiddag ga ik eens even shoppen. Ik heb een kast vol kleertjes maar alles is te groot voor Zenne. Dus ga eens even op zoek naar maatje 50.

Welterusten allemaal!

20. KatSas

KatSas Bekend lid

Zo weer ff een vrij uurtje als jasper mee wil werken dan he..hihihi, ff kijken waar ik gebleven was met lezen.

@ naveltje: derde dag al afgevallen, dat was dus heel vroeg, ziet er ook mooi uit.

@ Anastasia: oef meis...wat had jij een slechte dag maandag en dan ook nog je man niet kunnen bereiken..vreselijk! Ik hoop dat de koorts e.d. nu wat minder is?

@ lekvlekken: begint nu te normaliseren..hihihi, maar het kwam er inderdaad dwars door!

@ Anastasia: nu al terug op gewicht..wauwwwwww dat is snel! Fijn dat je koorts zo snel omlaag is gegaan.

@ will: borstvoeding afstaan? Dat heb ik nou werkelijk nog helemaal nooit gehoord, waar was dat voor dan?

@ kolven: doe ik nog niet, heb nog een kolf in huis van mijn zwangerschap van tim en ga daar over aantal weken wel keer mee aan de gang.

@ Anoesj: fijn dat je minder last krijgt van de hechten, hier trouwens ook aan de staaltabletten..pfff ik moet ze twee maand, kan niet wachten tot ze op zijn. Ondingen.

@ Hannah: hoop toch echt dat die bloeddruk van jou beetje omlaag gaat binnenkort, vervelend dat hij zo hoog blijft.

@ anastasia: lieve foto zeg van Laura!

@ Will: wauw maat 44 , klein he...

@ Jvtje: maud groeit dus ook echt als kool zeg :D Fijn hoor!

@ Gewicht: zo knap dat jullie allemaal al weer op gewicht zijn..ik wil het er niet eens over hebben :confused:

@ Ice; ook weer zo'n mooie foto van Luna

@ Will: mmm dat is toch een beetje vreemd, ik zou niet te lang afwachten geloof ik hoor.

@ Danjo: lieverd dank je wel! Ik hoop dat er voor jou ook gauw goed nieuws komt!

@ Annrieke: jeetje wat goed zeg van Anouk! Knap hoor! Ik val tijdens het voeden s'nachts meestal niet in slaap omdat ik zittend voed, vanwege de grootte van mijn borsten voed ik in rugbyhouding, dus wakker blijven lukt dan meestal wel. Moet ook zeggen dat jasper eigenlijk niet veel nachtvoedingen heeft gehad, slaapt al door :oops:

@ JVtje: dat van dat kwartier voeden riepen ze ook tegen mij, ik bekijk het per keer gewoon hoor, jasper drinkt zo gulzig dat hij het volgens mij in tien minuten wel binnen heeft, dan valt hij vaak in slaap. Meestal laat ik hem dan gewoon ff boeren en doe andere kant toetje geven tot hij er zat van is en tot nu toe doet hij het er prima op!

Ik heb hier net de traktatie af voor morgen voor tim op het kdv. Morgen word wel ff vliegen denk ik. Moeten tegen acht uur half negen dus op kdv zijn, dus voor de tijd alle vier gewassen en in de kleren, kids gevoed...dat gaat natuurlijk gewoon lukken, maar zal wel weer ff plannen en rennen worden denk ik.

Deel Deze Pagina