Daar hou ik je aan, Misschien kunnen jullie met de meiden uit jou regio ook een date plannen, misschien wel bij jou thuis of ergens waar jij je wel fijn voelt?
Ik mag pas na 6 weken iets gaan doen, door die keizersnee, maar ik merk wel al dat gewoon door het wandelen (dat doe ik wel al veel) m'n buikspieren wel behoorlijk sterker weer aan het worden zijn, en de krater ertussenin wordt ook al kleiner. Dus heb wel goeie hoop. Dat hele hangerig is wel al weg aan dat buikje. Maar ja, heb ook wel wat vetjes gekweekt moet ik eerlijk zeggen, haha.
Nee, de Zeist-familie is van m'n mans kant. Het zijn de zussen van m'n vader, en die wonen in Goes, Arnhem en zijn broer in Molenhoek. Haha, alle kanten van het land dus.
Nou het is gelukkig niet echt overgeven (alleen eergister 2x), maar ze laat elke keer m'n tepel half los en dan loopt het ernaast, of m'n tepel blijft gewoon doorspuiten, das ook succes verzekerd.
essiegirly na mijn 1ste zwangerschap heb ik last gekregen van paniekaanvallen.. dat werd steeds meer en is een paniekstoornis geworden.. daarna is er straatvrees en alles bijgekomen helaas ben ik er nog steeds niet vanaf.. heb dit nu al ruim 2jaar. slikte altijd emdicijnen maar door dat ik nu bv geef neem ik helemaal geen medicijnen.. en dit wil ik ook graag zo houden.. alleen komen daardoor alle klachten weer terug anastasia.. voorlopig ga ik dat echt niet trekken een meeting.. maar hoop dat ik daar over ene tijdje anders over denk
Wat een lekker weertje he, eindelijk es niet te warm als de zon schijnt. Ben net naar een buitenconcert van onze fanfare geweest. Hoop over een week of 4 die hobby weer op te kunnen gaan pakken, was wel erg leuk. Louise heeft overal doorheen geslapen, vond al die herrie totaal niet boeiend.
Lekker weer? Hier is het koud, grijs, nat en er waait een flinke wind, heel af en toe breekt de zon voor een paar minuten door maar direct daarna komt weer een plensbui. Ik wil zo nog even de stad in, moet nog wat voor een verjaardag kopen. Ben eerlijk gezegd heel blij dat ik met dit weer een oppas heb geregeld voor vanavond. Vriendin van me hier uit de straat viert haar verjaardag in een tent in de tuin. Ben blij dat ik met de meiden daar niet hoef te gaan zitten. Peettante van Zenne komt oppassen, wel lekker even een avond de handen vrij, maar toch dicht bij ze in de buurt
Hier ook weer thuis.. schoonzusje en zwager gingen verhuizen en mijn man ging helpen... ik ging even kijken met de kleine. Op gegeven moment dacht ik laat ik ook eens wat doen.. Dus ik til een hele zware bloempot naar de schuur... alleen halverwege struikelde ik over een tegel in de tuin... Klets pot aan diggelen ( en nog een dure ook prijsje zat er nog onder 54eurie) Zelf mijn knie geschaafd, maar verder niets gelukkig. Zucht ik ben zon kluns af en toe.. Mijn schoonouders kwamen ook langs, en echt ik kan ze wel wat aandoen... hoe vaker ik me erger hoe kleiner de irritatiegrens is he.. het lijkt wel steeds erger te worden ook. mijn schoonouders zijn daar nog niet binnen of ze stuiven op de maxi cosi af.. en mijn schoonvader probeerd haar dan ook nog te irriteren om haar zo wakker te krijgen zodat hij haar kan vasthouden.. en mijn schoonmoeder.. die is gewoon irritant GRRRR Hoorde van mijn schoonzusje dat ze commentaar had gehad op de foto op onze website dat we laura mee hadden genomen om te varen vorige week... Dan denk ik zeg het lekker tegen ons, en niet tegen anderen, vervelend pestmens Echt zoals jullie merken erger ik me dood! maar ja, verder is alles hier goed
Weet niet of het over "mijn foto" ging, maar dan: dank je wel We hebben net een nieuwe lens voor de spiegelreflex gekocht en daar kan je dus ook 'stoeien' met achtergronden vervagen en voorgrond scherp
Ja ik bedoelde jouw foto. Hmm ik heb het ook weer in m'n bol met een spiegelreflex, wil er ook zo graag een, zat zojuist nog op de site van canon. Maar ik moet Marc eerst nog overhalen. Heb gisteren eens even zitten rekenen en als de tuin gemaakt is, we een nieuwe pc hebben aangeschaft dat er ook nog wel wat geld over is voor een spiegelreflex.
heej meiden! wat is t rustig hier! wel makkelijk bijhouden zo anastasia wat vervelend zeg dat je gestruikelt bent! volgende keer lekker hun laten sjouwen hier ook vies weer.. bah regen en koud niet om vrolijk van te worden! vanmiddag even een kadootje voor mijn broertje gekocht hij is geslaagd en gaat volgend jaar in groningen studeren.. dus die gaan we erg missen! hebben we een frituurpan voor hem gekocht.. veel gezonder zal die toch wel niet gaan eten denk ik ooh brian huilt alweer! fijne avond iedreen!
deentje heel makkelijk bijhouden als het zo rustig is. hier geen donshaartjes en ook geen streep alleen uit mijn tijgerstreepjes komen vreemde dikke witte haartjes die ik er zo van af kan pakken en dan lijkt het of het in plaats van 1 haartje het er heel veel zijn. wazige uitleg geloof ik, nog iemand die dat heeft. katje die foto is wel heel mooi fiona, dat niemand dat ziet dat beau op jou lijkt. dat je dat van jezelf niet ziet oke. ik zie dat ook niet. Amy is het evenbeeld van mij toen ik 12 was, het zal best maar ik zie het niet. hannah, beetje laat maar niet minder gemeend, gefeliciteerd met het slagen van je zusje jaaa, die banner is heel leuk, ik vond die van jou ook zo leuk dus ben daar maar is gaan snuffelen, haha mmmm, lobke heeft het duidelijk niet naar d'r zin. ga maar is kijken wat er is.
pff de avonden Elke avond is het weer raak, een Fay die alleen maar bij ons wilt liggen en vaak is dat op een gegeven moment ook niet meer genoeg hier dus echt een huiluurtje (of 2a3) Nu ligt ze in de schommel en is ze stil. Ik ben me maar vast aan het klaarmaken voor bed, zodat we eventueel dalijk naar boven kunnen en ik haar niet hoef te laten huilen op bed. (Want dan wordt Sam wakker, en ik heb geen zin in 2 krijsende meiden). Vandaag zijn we even naar centreparcs geweest, mijn schoonbroer heeft daar een huisje samen met zijn vriendin gehuurd. En maandag vraag ik of mijn schoonmoeder hier komt. Dan ga ik een dagje "vrij" nemen. Moet mijn rijbewijs gaan verlengen, en nog pasfoto's maken. Verder wil ik naar het sanadome, heb daar een tegoedbon voor een schoonheidsbehandeling (tegen acne). En eigenlijk wilde ik naar de kapper maar weet niet of dat haalbaar is omdat die bult op mijn kop is aangestipt en daar een blaar op kan komen. Will, ik ken die "haartjes" ook. Weet niet wat het is, maar heb ze dus ook regelmatig in de tijgerstreepjes. Deentje, idd rustig. Ik denk dat we met z'n allen erg druk zijn. Ik heb echt weinig fut om hier hele verhalen te typen. Ik lees wel regelmatig bij, maar het reageren kost me te veel moeite. (Helaas).
deentje, nogmaals het is hier wel heeeeeel rustig. waar was ik... o,ja vandaag zijn we naar de stad geweest. dat geweldige autostoeltje blijkt helemaal niet zo geweldig te zijn. ten eerst gaat dat ding wel heel vreemd de auto in, lobke hangt bijna op d'r kop als je het erin wilt zetten (als je het stoelje in de grote autostoel zet) als je het stoeltje namelijk als, zeg maar maxi cosi (weet niet hoe je het anders noemt), dan past dat ding niet in de gordel omdat een jeep een amerikaanse auto is en de gordels daarvan kleiner zijn. :x en dan die duw/trekstang, lobke zat nog mooi in d'r stoeltje bij de kassa en ik was er twee stappen voorbij de kassa met alleen die stang nog in mijn hand alles is weer opgelost en heb nieuw gekregen. verder een campingbedje gekocht dus lobke heft d'r bedje bij zich eindelijk geslaagd voor een zomerjasje in haar maat (nog iets te groot maar ze groeit hard) en een geweldig rose patchwork boxkleed met in het midden een afbeelding van een prinsesje met een fleece jurkje aan, nu nog een box, haha ben nu pas aan het babyshoppen. o, meiden ben zo aan het aftellen. waarschijnlijk komt woensdagavond de vrachtwagen al, kunnen we al mooi wat inladen en donderdag de rest. morgen gaan wij zelf al in een vakantiehuisje wonen zodat de bedden uit elkaar kunnen. vrijdag avond gaan we weer terug naar huis, we rijden in de nacht omdat het hier weer erg warm is (dus wat koeler in de nacht) en het is midzomer dus heel rustig op de weg. ik zie wel vreselijk tegen de reis op met Lobke het is toch een hele rit. maar als alles meezit kunnen we dan zaterdag tegen 6 uur thuis zijn en dan hebben we ruime rust pauzes genomen. heeft er iemand trouwens nog tips wat ik voor lobke meemoet nemen voor onderweg. zat me trouwens af te vragen of lobke ook spa blauw mag drinken, dus bronwater zonder prik. neem natuurlijk wel gekookt water mee maar voor als dat op is. daphne, jij ook van die haartjes ben dus niet de enige met die vreemde dingen.
Hier in nl mogen ze volgens mij alleen bar le duc drinken, ander spa blauw's zit teveel mineralen en zouten!
oke, evelien, het is ook alleen maar voor in noodgevallen. hier is bar le duc niet te krijgen maar verwacht ook niet dat ik zweden al door het water heen ben. nu ga ik lobke voeden en mijn bed opzoeken.
@gilletje tijdens slaap: dat heeft Maud ook wel eens. Komt er ineens een hoge krijs uit, dat je echt denkt van 'oh jee...', maar slaapt ze gewoon vrolijk door. De eerste keer dat ze dat deed, kwam ik geloof ik niet meer bij Ik heb Maud nog niet echt horen grommen in haar slaap, wel kan ze heel schattig zacht kreunen @spugen: Een paar weken terug waren we bij mn schoonzus en haar vriend op bezoek om daar te gaan bbq-en. Op een gegeven moment moest Maud, niet zo lang na haar voeding, een schone luier krijgen. Spuugt ze ineens echt heel veel . Op de gloednieuwe bank van 8000 euro... Gelukkig is het een leren bank, dus was makkelijk schoon te maken. @Hannah: als ik die foto van Nieve zo zie, lijkt ze al best groot, groter dan Maud... maar als ik dan lees dat Nieve net maatje 56 aanheeft, terwijl wij dat inmiddels alweer aan het opruimen zijn... Als ik toch tot dan zou kunnen wachten met zoogkompressen... Loop echt de hele dag door met die dingen in mn bh, want anders komt het echt niet goed hier! Meestal ook nog met een spuugdoekje eerst, omdat anders het compres ook in no-time (te) nat is Heb vanmiddag maar eens van die Lilypadz gekocht, want begon toch echt last van mn tepels te krijgen van het steeds langs die spuugdoekjes schuren, dus hopelijk helpt dit, want ik word er knettergek van. Gefeliciteerd met het slagen van je zusje! Super hoor, zeker na zo'n jaar. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is! @Evelien: Van die huilstuipjes heeft Maud ook wel eens... en dan bij voorkeur meteen na een lachstuip. Ziet er altijd zo grappig uit, het ene moment heeft ze nog een big smile en -letterlijk- het volgende moment is dat volledig omgeslagen naar huilen! hier nog iemand die niet altijd zo verstandig is om te gaan slapen als de kleine gaat slapen na de laatste voeding... Goed, nou is de laatste voeding hier vaak al tussen 8 en 9 uur, dus da's ook nog wel erg vroeg, maar dan gaan we toch vaak pas tegen een uur of 12 naar bed, terwijl ik dondersgoed weet dat Maud meestal rond 2 uur weer komt voor de nachtvoeding... @dromen over baby: ik heb een vrij grote knuffelbeer in bed liggen. Soms word ik dan met die beer wakker en die heeft (in elk geval in de breedte) wel enigzins een vergelijkbaar formaat als Maud, dus dan schiet ik meteen in de stress dat mn kind in mn armen ligt ónder de dekens... gelukkig blijkt ze altijd heerlijk in dr eigen bedje te liggen slapen @deentje: waar bemoeit dat mens van het cb zich mee zeg? net of een eettafel zaligmakend is... @krampjes: Maud heeft daar gelukkig maar weinig last van (*klopt af*), maar ze heeft wel met name smorgensvroeg vaak redelijk wat moeite met dr ontlasting eruit werken... dan kan ze echt een half uur of nog langer bezig zijn met persen... ook zielig om te zien hoor Ze poept overigens voor de rest wel goed hoor, meerdere poepluiers per dag hier, dus het is geen verstopping... Whahaha, papa probeert z'n dochter nu al 'hoofd, schouders, knie en teen' te leren Ik geloof dat Maudje het nog niet zo ziet zitten alleen @Lafo: Maud ligt hier helemaal niet zo vaak in de box eigenlijk. Af en toe om te spelen, maar meer niet eigenlijk... Als ze naar eigen idee lang genoeg in de box gelegen heeft, gaat ze sowieso huilen, dus ik denk niet dat ze er snel in zal gaan slapen . Maar we hebben de wandelwagen naast de box staan en daar slaapt ze overdag veel in @Frostieke: succes nog met je laatste examens! @onsukkie: ik had eigenlijk zowat meteen na de bevalling weer normale ontlasting. Geloof dat ik de 3e of 4e dag voor het eerst weer ontlasting had, toen ook meteen maar 3x die dag maar wel telkens normale ontlasting en dat is eigenlijk de hele tijd zo gebleven. Een heel enkele keer wat dunner, maar dat kan ook komen van wat verkeerds gegeten, de warmte, of nog wat anders... Als alle baby's met blauwe ogen geboren zouden worden, dan weet ik niet wat Maud is hoor Die had echt super-donkerbruine ogen bij haar geboorte! Inmiddels is het wel al wat lichter geworden en er begint ook een spoortje grijs doorheen te komen, maar dat zat er echt met dr geboorte nog niet hoor. @Ice: van de venkel heb ik ook hier op de site eens ergens gelezen, geloof dat dat ook nog niet zo lang bekend is... Dat ze zoiets in Duitsland speciaal voor baby's maken hoeft niet alles te zeggen. Daar zijn de inzichten & regels toch weer anders dan bij ons. Al denk ik dat het met die venkel sowieso niet zo'n vaart zal lopen hoor. Hele volksstammen zijn al groot geworden met wat venkel tenslotte. Wij 'moeten' straks voor Maud wel de hypo-allergene voeding gaan gebruiken, ik had het afgelopen week nagevraagd op het cb, maar ging ook al wel uit van dat antwoord. Bij ons in de familie komen hooikoorts en astma (en andere vormen van luchtwegproblemen) redelijk veel voor. Michiel heeft ook een (lichte) vorm van hooikoorts en zelf heb ik zonne-allergie en ook nikkelallergie. Kortom: wel een verhoogde kans op allergiën aanwezig hier Ik ben er nog niet helemaal uit of ik inderdaad voor het hypo-allergene spul ga, of toch de gewone voeding pak. Wat fijn dat de prikjes zo meevielen! Ik hoop ook dat het bij ons zo mee zal vallen, ik zie er nu al tegenop Gelukkig hoef ik niet alleen te gaan, daar ben ik wel blij mee! @witte reus: hier moet je je apart aanmelden voor de nagym. Dat heb ik een paar weken terug al gedaan. Ik kreeg daarop als reactie dat ze proberen om zoveel mogelijk de groepen van voor de bevalling bij elkaar te houden, maar dan moeten er dus wel genoeg aanmeldingen zijn. De cursus begint dan 6 weken nadat de laatste van de groep bevallen is. Bij ons was de laatste eind mei uitgerekend, dus kan nog wel een paar weekjes duren voor het begint... @anticonceptie: wij hebben hier nooit moeite gehad met condooms, dat was ook voor de zwangerschap al ons enige voorbehoedsmiddel, dus dat blijft nu ook zo. Voor mij dus geen hoofdbrekens over pil, spiraaltjes of andere ellende @voetbal: hier ook met zn 3tjes gekeken. Wie had gedacht dat Oranje met zulke cijfers zou winnen van de nummers 1 & 2 van het WK En daarmee nu al zeker van de 1e plek in de poule @anastasia: hier heeft mn schoonmoeder eens geprobeerd om m'n meisje wakker te krijgen voor haar voeding. Ik geloof dat ik toen wel 20x gezegd had dat het best nog een uur kon duren voor ze honger zou krijgen, maar ja, toch proberen he... (en dat terwijl Maud gewoon de borst krijgt... ) Maar ik heb wel gelijk gekregen en mevrouw liet zich ook niet wakker maken vantevoren @deentje: gefeliciteerd met je broertje! @will: normaal zie ik dat soort dingen ook niet, maar bij Maudje is het toch wel duidelijk, die is echt een kopie van mij Op d'r huidskleur na, die is van papa Spannend hoor, nog maar een weekje dus en dan zijn jullie weer in nederland! Da's inderdaad aftellen! Volgens mij mag je wel bronwater gebruiken, al moet je er geloof ik wel een beetje mee opletten ivm de mineralen die er inzitten. Maar een beetje zal geen kwaad kunnen. Zo, ik ben weer bijgelezen hoor Hier heeft Maud duidelijk weer wat regeldagen. Donderdag heeft ze zowat niets anders gedaan dan geslapen. Tot 's avonds. Ze kwam rond 8 uur voor haar voeding (niets vreemds aan nog) en uiteindelijk vond ze tegen 10 uur dat ze toch wel genoeg had gehad... (met tussenpozen gedronken hoor, heb haar toch echt niet 2 uur aan een stuk aan de borst gehad ). Ze sliep daarna wel tot half 4, waar ze meestal rond een uur of 2 komt. Gister weer veel geslapen, nu tot een uur of 4, waarna ze met enige regelmaat begin te huilen en ze alleen stil te krijgen was door met haar rond te lopen. Daarna 's avonds weer hetzelfde met eten, alleen hield ze het toen 'al' na een uur ongeveer voor gezien (ze drinkt normaal zo'n 10-15 minuten). Vandaag was ze dan juist heel veel wakker en kwam echt elke 2 uur en vanavond helemaal om de haverklap. Net om 11 uur voor het laatst aangelegd en ze slaapt nu eindelijk... Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen... En hoe lang dit gaat duren, want ze had net zo'n mooi schema met 5 voedingen per dag...
meiden weltrusten! En over het maken van flesvoedingen met water en het drinken van spa blauw. Hier op het CB zeggen ze dat beiden met kraanwater mag en de pakken koolzuurvrij bronwater, dus dan zal spa blauw toch ook goed zijn denk ik?
goedemorgen! Er is niet veel bijgeschreven, dus zal ook een poging tot reageren doen Flesvoeding maken: de wijkverpleegkundige zei het liefst met gewoon kraanwater, dan de kraam vantevoren even goed laten stromen. Wat je ook kunt doen is een thermoskan met gekookt water meenemen, dan flesvoeding maken als je wat nodig hebt en zo nodig met koud water de fles wat af laten koelen. Ruben maakt ook wel eens gilletjes en krijsjes in zn slaap, vooral 's nachts. Ben ik al half uit bed en dan is het weer stil... Spugen: de laatste dagen wat meer. Komt waarschijnlijk van de spruw-medicatie omdat hij die erg vies vindt. Daarvoor deed hij het weinig, soms een mondje vol maar zeker niet meer. Kleding: hier past in de meeste gevallen maatje 50 nog, terwijl meneer echt al heel erg gegroeid is. Sommige dingen beginnen nu wat klein uit te vallen, (vooral de sokbroekjes) maar heb nog niks definitief opgeruimd. (doe straks in 1 keer alle 50/56 in 1 doos), leg alleen onderin de kast wat ie nu echt niet meer past. Ik vind de lilypadz prima werken. Probeer 's nachts toch zonder te slapen (en zonder behad, wel een handdoek eronder) en tot nu toe gaat dat zonder lekkage. Moet alleen oppassen als Ruben gaat huilen of wanneer ik aan het voeden ben. Slapen gaan als de kleine gaat slapen: doe ik wel, tenzij hij om 20u zn late voeding krijgt, dan wacht ik tot ongeveer 22u. Veel later wordt het meestal niet. Dromen over de kleine: in het begin veel, maar de laatste tijd helemaal geen dromen.... De box is hier ook alleen maar om in te spelen. Doe Ruben vaak ongeveer halverwege de voeding erin (tenzij hij heel hongerig is, dan na de voeding). Hij begint nu wat te grijpen naar zn mobiel, leuk gezicht! Na 10 min is hij het echt wel zat. Hier staat de kinderwagen naast de bank en daar slaapt hij overdag in, lekker makkelijk. Ontlasting: de dag na de bevalling was alles weer gewoon Hier na de geboorte ook geen blauwe ogen, nu zijn ze wel blauw (terwijl wij geen van beide blauwe ogen hebben Hypoallergene voeding: heb idd gehoord dat de kruidvat voeding net zo goed is als die van Friso en Nutrilon (komt uit dezelfde fabriek als een van die twee) scheelt alleen behoorlijk in de portemonnee. Hoop zelf mn tweede halve pak voorlopig niet aan te hoeven breken. Hier ook veel allergieen, astam etc, dus ik blijf (indien nodig) wel op hypoallergeen. Voetbal: gekeken met een hele groep, Ruben vond het prima tot het eerste doelpunt viel. Als dan 30 man gaan schreeuwen zou ik ook mee gaan doen Daarna is ie vrij rustig gebleven in de draagdoek. Ruben heeft vrijdag bijna de hele dag geslapen, moest ook wel na 3 rotte dagen. Zaterdag was ie wat hangerig, was ook veel drukte om hem heen, dus hij sliep alleen in de draagdoek. Zodra hij in de wagen lag was het krijsen. Verder ben ik dolblij met mn kolf Heb iedere keer in 5-10 min minimaal een hele voeding! Leg Ruben af en toe maar meer aan, maar meestal krijgt hij het gewoon uit de fles. Is ie veel rustiger op. Lag gisteren om half 10 in bed, geslapen tot 02.00, toen weer een flesje en geslapen tot 07.00. Toen 1 borst gegeven, daarna knuffelen bij papa en mama kolven. Vervolgens restant uit de fles (nou ja, had 110 nagekolfd maar hij heeft 40cc bewaard) Toen weer lekker gaan slapen. Hebben gisteren nog een oranje pakje gekocht, heel stoer. Nu maar hopen dat het dinsdag een beetje mooi weer is want het is kort spul. Valt wel een beetje ruim, dus hij kan het nog weken aan, dat scheelt. Ga nu even wat in huis doen (heb sinds woensdag nauwelijks wat gedaan dus wordt echt tijd. Krijg vanmiddag ook visite en die durf ik nu niet binnen laten...