Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Haha heel herkenbaar die eskimo!

Wat zou je nu met dit weer adviseren dan, de zon schijnt hier.
    Die zak er sowieso maar uit halen uit de MC?
    En dan iets met lange mouwen aan en een vestje aan?

2. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ff fles tijd tot zo

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Lafo, hier zei de kraamhulp gewoon zo kleden als je zelf ook aanhebt, dus vind jij het weer voor een jas, dan het beebje ook een jas!

4. KatSas

KatSas Bekend lid

Ik doe jasper gewoon zijn gewone kleren aan en dan spijkerjasje erover, neem dan een omslagdoek mee die ik er evt. nog over kan leggen voor als het echt koud wordt

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ikzelf ben ook op een zondag geboren, maar die toekomst zien lukt niet zo erg hoor, hahah.

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Van 't weekend waren er vrienden van ons met hun dochter van 6 maanden en die hebben zodra de kraamzorg weg was de nageltjes gewoon geknipt met een nagelschaartje. Zo'n schaartje met een kromme punt zeg maar. Dat gaven ze ook echt als tip, want Louise had toevallig die dag ook overal krassen zitten.

Dus toen ze sliep heb ik het geprobeert met een echt (en stevig duur) nagelschaartje. En ik moet zeggen, dat ging echt perfect, zo vreselijk zacht zijn die nageltjes trouwens niet vond ik. Echt netjes langs haar vingertje af geknipt, beschadigde ik haar minder (lees: niet) mee dan met die enge vijltjes die telkens langs de huid schuren, en sindsdien geen nieuwe krassen meer.

Dus wat mij betreft een aanrader.

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hier ook met op pad gaan. In de maxi cosi legde ik haar vaak nog in de lodger maar dat is echt veel te warm ze word zelfs wakker van de warmte !
    Nu leg ik haar in de maxi cosi met en vestje of jasje aan en wel sokjes verder haar normale kleertjes.

In de wagenbak ligt ze in haar normale kleertjes onder een lakentje en soms dekentje .. en dan het windscherm over die bak heen. Bij mij heeft ze dan dus geen jastje ofzo aan. ( wel iets met lange mouwen)

Litteken: als het ineens niet lekker voelt terwijl het wel goed was, gewoon een afspraak maken met de huisarts voor de zekerheid. Beter een keer voor niets dan onzeker!

Friendly: wanneer begint de kinderfysio

Askim: mooie foto's

Witte reus: herkenbaar, je zou ze een rotschop willen geven met dat commentaar. laatst zei iemand ook tegen mij dat Laura lekkere dikke armen/benen en toet kreeg..GRRRRRR

Katsas: Probeer voor jezelf hoe moeilijk het ook is onderscheid te maken in de dingen waar je el iets aan kunt doen en wat buiten je macht ligt.. Want je druk maken om dingen die je niet kunt veranderen, dat lost toch neits op ( en ja ik weet dat dat lekker makkelijk gezegd is maar het helkpt wel!)
    Misschien kun je eens vragen of een goede vriendin/familielied( moeder/zus ofzo) je helpt in het huishouden. Of je brengt Tim even een dagje naar iemand toe zodat je even wat meer adem hebt om iets in huis te doen.
    Dat je vriend steeds iets mankeert is natuurlijk erg vervelend, maar als het niets ernstigs is, dan kan hij toch ook wel eens even wat doen in huis? Probeer niet alles naar jezelf te trekken, Jij hoeft het niet alleen te doen..

Hoor mij.. kan wel de hulpverlening in als ik t zo teruglees, maar ik meen het wel. Het is voor mij ook een valkuil om alles zelf te denken te moeten doen.. en uiteindelijk kan ik niet meer en ontplof ik..

xx

8. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ff foto's uploaden... :D

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0

zo was ik eerst ( zwanger en wel )

10. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    this is me now :D

11. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    @Deentje, wat lekker dat het alweer een paar dagen goed gaat m.b.t. de paniekaanvallen, allemaal goede stappen in de juiste richting!

@Witte Reus, nee geen zwelgje kleed maar het boxkleed is van de Hema, van Jip en Janneke. En sommige mensen kunnen zo ontactisch zijn….Bij ons zei iemand ‘o, hij heeft een flapoor…MIJN ZOON HEEFT GEEN FLAPOOR! Voelde me ook echt aangevallen. (hij heeft nml. ECHT geen flapoor)

O, en Devrim slaapt ook niet door hoor, standaard komt hij om de 4 uur dus moet er ’s nacht ook altijd een keer uit.

@Lafo, wat heerlijk zo’n dagje uitslapen, je hebt groot gelijk! Jammer van de bruiloft maar moeten ze maar niet op maandagochtend om 09.00 uur gaan trouwen, wat een raar tijdstip zeg. Ik woon idd in Rotterdam, wanneer is de meeting dan? Ik weet niet of het al heel binnenkort is, anders vind ik het wel leuk. Kan nu alleen nog niet alleen met Devrim weg omdat ik nog niet mag tillen (nadeel v.d. keizersnee…).

@Friendly, regencape? Hier is het al heel de dag lekker zonnig. Bij jullie niet?

@Witte Reus, duidelijk verschil tussen de foto tijdens zwangerschap en daarna;)

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0

let niet op mijn onderkin hihi als ik rechtop sta heb ik er geen hoor

13. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    zo.... hihi genoeg spam :D.

ik ga ff in huis knommelen. wie weet tot straks.. brrr wat heb ik het koud. jullie ook?

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Askim We hebben nog geen datum gepland.. ws gaan we naar Vlaardingen bij een mama thuis :)
    met alle kinderwagens op een terras is niet echt handig he :)

15. Askim

Askim Bekend lid

8 jul 2007
    634
    0
    0
    OK, nou zet me maar op de lijst!

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Wandelen: Had Ruben net in de kinderwagen met zn kleertjes, inbakerdoek, lakentje en windscherm. Hij is nogal snel koud (heeft ie van mij!) Dus trek hem idd vaak hetzelfde aan als wat ik prettig vind. In de maxicosi vaak een jasje met een omslagdoek of dekentje over, afhankelijk van hoe hard het waait.

Net boodschapjes gehaald, trakteer mezelf op maandag voor tussen de middag altijd op pistoletjes met filet... mmmm! Houd dan altijd wat filet over voor dinsdag, maar helaas dan altijd zonder pistoletjes maar gewoon op brood.

Vanavond eet ik zalmfilet met krieltjes en rauwe witlofsalade met fruit erin. Wel veel werk om klaar te maken... dus hoop dat Ruben na de fysio zo bekaf is dat ik wel de tijd heb om het eten klaar te maken en natuurlijk op te eten :D

Ga nog even kolven, Ruben lijkt te slapen (hij moppert wel veel tussendoor dus diep zal het niet zijn) Heb ik in elk geval weer wat voor de volgende voeding.
    Leg Ruben niet meer elke voeding aan. 's avonds als hij veel wil eten (clustervoeden) doe ik het wel, want de ene keer drinkt hij maar een paar slokjes en de andere keer 20 min. Als ik elk uur een fles borstvoeding klaar ga maken dan ben ik snel door mn voorraad heen want kan dan denk ik meer dan de helft weggooien.

Nou, ga kolven, de fysio komt om half 3 en waarschijnlijk wil Ruben voor die tijd ook nog wel eten en ik moet ook nog vanalles opruimen (gaat dus niet lukken!)

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wittereus, dat truitje van de ms Etam heb ik ook (en nog steeds vaak aan hihihi)

18. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    tja kwestie van goeie smaak hihihi ;)

19. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    oh wat ben ik toch een doos he, vandaag word mijn telefoon abonement omgezet. alleen dat ben ik vergeten. nu weet mijn vriend dat ook niet en die zou mij vanmiddag ff bellen maar ben dus onbereikbaar.. dadelijk denkt hij dat er iets ergs is gebeurt..

maar ik heb ook geen andere simkaart gekregen. dat moet normaal toch wel of niet?

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    wittereus, fay slaapt ook niet echt door..
    Afgelopen avond kreeg ze om half 11 de fles en om kwart voor 5 werd ze moppelend wakker. Maar echt ooit gaan ze doorslapen :D (over een jaar of 15 zeker wel hoor hhihihihi)

Wij krijgen elke dag wel de opmerking "wat een kleintje" ooo "wat een poppetjes" word ik ook beetje melig van.

Deel Deze Pagina