Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meiden,
    Hoe is het met jullie? Zometeen even een poging doen om wat bij te lezen. ;)
    Hier alles goed.
    Vandaag voor het eerst naar het cb geweest.
    Neia is helemaal goed gekeurd, ze weegt nu 3860 en is dus deze week 135 gram aangekomen! En ze is 55 cm lang, dus 5 cm gegroeid! :confused:
    Verder hebben we een verwijsbrief gekregen voor een foto te maken van haar heupjes, omdat ze zo lang in stuit heeft gelegen. Maar alles zag er nu perfect uit.
    Ze is ook geslaagd voor haar gehoortest! Helemaal super dus!
    Met mij gaat het vandaag ook erg goed.
    Vannacht heerlijk 6,5 uur geslapen. Dat heeft me wel goed gedaan denk ik.
    Vanmorgen al visite gehad en net dus naar het cb geweest. Nu ligt mijn meisje vredig te slapen.
    Dus ik ga beginnen met de laatste paar pagina's bij te lezen.
    Hopelijk is bij iedereen alles goed! :D

X Marieke

2. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ha meiden,

Vanmorgen zowaar 2 collega's op visite geweest.
    Kreeg ook nog telefoon van Felicitas, donderdag komt een dame langs, ben benieuwd.

Lafo: ik heb nog wel de voetenzak in de MC. Nieve heb ik dan haar gewone kleertjes aan en sokjes. In de wagenbak ligt ze ook in haar kleertjes met een lakentje en dekentje en de kap omhoog.Ze vindt het lekker om het heerlijk warm te hebben.

Anastasia: geen schade overgehouden aan je val? Wat fijn dat Laura zo goed heeft geslapen. Hier ook van 1 tot half 8.

Wittereus: leuke foto's!

Marieke: wat heerlijk meid dat het zo goed gaat met Neia. Hoe is het met jou?

Friendly: knap hoor dat je het zo vol blijft houden.

Katsas:dikke knuf meid. Hopelijk trekt het gevoel gauw weg en anders praat er over!

Daphne: hier ook die commentaren, wat een klein poppetje terwijl ze toch echt niet meer zo klein is.

Deentje: gelukkig heb je nog wat slaap in gehaald. En wat goed dat je al een paar dagen geen aanvallen hebt gehad.

Askim: wat een mooi ventje heb je!

3. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Wittereus: het is niet normaal dat je zo'n last blijft houden van je litteken.
    Als ik jou was zou ik er eens naar laten kijken.
    Hier echt geen enkele last meer van litteken, voel het niet meer.

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nieve heeft helaas aan het einde van de dag, na een hele dag drinken, nog steeds wat last van de spruw :cry: Dan heeft ze duidelijk pijn in haar mondje. Gisteravond ook, na 5 minuten drinken krijsen/gillen van de pijn.
    Zó zielig en ze was nauwelijks te troosten, moest er zelf ook van huilen, vond het zo zielig voor haar. Uiteindelijk ging ze toch nog wat drinken maar daarna weer huilen. Heb haar een uur gewiegd en toen is ze op mijn borst in slaap gevallen.

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@anastasia: hmm, met fv is het natuurlijk wel ietsje anders ja. Al denk ik dat ik wel ga proberen Maud ook met de fv zoveel mogelijk op vraag te voeden. Ze heeft nu al -meestal- een mooi ritme van 5x per dag, dus als ze dat vol houdt met de fv, hoef ik me geen zorgen te maken over schema's enzo ;)

Wauw, Laura heeft goed geslapen zeg! Hier kwam Maud weer vrolijk om kwart over 3 :( En daarna had ze niet zo heel veel zin meer om te slapen :(

Ik vind het op die foto best meevallen met het dichtgroeien hoor :) En wat een lieve foto's van Laura weer!

@Lafo:hier valt het doorgaans mee met de krassen, alleen eergister was ze kennelijk wat erg wild, want ze heeft nu ineens 3 krassen in dr gezicht... Wel een leuke foto hoor!

Aankleden... in de Maxi-Cosi leggen we haar meestal in de Lodger, maar dan heeft ze verder niets extra's aan dan haar gewone kleertjes. Ik vind die lodger wel makkelijk, omdat ik die ook meteen als draagzak kan gebruiken. Met dit weer heeft ze het daar ook niet (te) warm in. In de wandelwagen heeft ze ook dr gewone kleertjes aan en met dit weer leg ik er dan nog een dekentje/omslagdoek overheen (net wat er in de bak ligt). Ik heb ook voor de zekerheid altijd nog een vestje in de verzorgingstas zitten, maar die hebben we pas 1x nodig gehad. Wel doe ik eigenlijk altijd nog het dekje van de wandelwagen vast maken.
    Als we met de auto weggaan en we nemen ook de wandelwagen mee, dan leggen we haar nog wel eens met Lodger en al in de wandelwagen, als het niet zo'n lekker weer is.

@Askim: aahh, wat een scheetje zeg en al zoveel haar ook!

@KatSas: Wat vervelend dat je je zo rot voelt vandaag zeg :( Laat de boel gewoon lekker een dagje de boel, laat je man (ook) wat doen, schakel desnoods hulptroepen in, maar bovenal: denk lekker aan jezelf! Als je dan weer de troep in huis ziet, bedenk je dan maar dat je kids echt meer hebben aan een gezellige mama & een rommelig huis, dan aan een net huis (waar ze sowieso in no-time weer een puinhoop van weten te maken...) & een gestresste mama!

Wat dat clustervoeden betreft: je hebt ook niet zoveel keus hoor ;) Als de kleine honger heeft, heeft 'ie honger, punt! De kleine trekt zich er echt niets van aan dat wij zoiets hebben van 'ja, maar... je hebt net een half uur geleden nog flink gegeten. Je kan toch onmogelijk alweer honger hebben?!' Nou, de baby kan dat dus kennelijk wel ;) (Hier gisteravond dus ook weer aan het clustervoeden, alleen gelukkig niet al vanaf 17.00 uur, maar vanaf ca. 21.00 uur tot tegen middernacht)

@witte reus: nou ja, als de caissière zo stom is om dat ding niet te scannen, is het ook niet echt stelen, toch?
    Je bent echt niet de enige bij wie de kleine nog niet doorslaapt hoor. Die van mij komt ook nog braaf elke nacht!

@deentje: super dat het nu al een paar dagen goed gaat met je paniekaanvallen! Hopelijk blijft het nu zo goed gaan!

@marieke: hier ook eentje die en foto van dr heupjes moet laten maken. Als ze 3 maanden is gebeurt dat. Hier alleen niet omdat ze zo lang in stuit gelegen heeft (want dat heeft ze echt bijna niet gedaan, lag meeste tijd netjes met dr koppie naar beneden :D), maar omdat er in de familie heupdysplasie voorkomt en da's erfelijk :(

@Hannah: aaaaww wat zielig zeg voor Nieve :( Hopelijk heeft ze snel geen last meer van de spruw, want da's toch ook niets zo :(

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik ga eens even een boodschapje doen, voordat mevrouw hier weer wakker wordt met honger ;)

7. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Wat een mooie foto's zeg! Hopelijk heb ik snel wat meer tijd, dan kan ik ook spammen. :D

Katsas, meid wat verschrikkelijk dat je je zo rot voelt. :cry: Ik wou dat ik iets voor je kon doen.
    Het heeft geen nut om jezelf iets te laten doen waar je geen zin of fut voor hebt hoor. Je moet nu even alleen voor jezelf zorgen!
    Probeer om voor deze week een keer een paar uur een oppas te regelen of iemand die je even kan helpen in het huishouden. Misschien lucht dat al iets op. En schrijf het lekker hier van je af, daar zijn wij voor. ;)
    Hele dikke knuffel voor jou (voel je hem? :D )

Witte reus, bedankt voor je tip over de visite. Dat ga ik nu ook doen hoor. Ik heb al veel 'nee' gezegd tegen sommige mensen, want ik moet gewoon ook sommige momenten voor ons 3-tjes bewaren hoor.
    Pff kan me goed voorstellen dat je je aangevallen voelt als mensen zulke opmerkingen maken. Jouw mannetje is gewoon mooi! :D
    Balen dat je opeens zo'n last hebt van je wond. Raar dat de vk zegt dat je het nog even aan moet kijken. Misschien even de assistente van de ha bellen om te kijken wat zij zegt?

Deentje, goed zeg dat je al een paar dagen geen aanval meer hebt gehad! Die dagen moet je inderdaad tellen hoor. :D

Lafo, jammer dan voor die bruiloft, uitslapen is ook belangrijk. ;)
    Je klinkt lekker vrolijk. Hoe voel je je verder?
    Heerlijk dat je even gaat shoppen met je mams, gezellig.
    Ik leg Neia nu ook in de voetenzak. Ze heeft iets met korte mouwen aan, maar buiten wel een jasje eroverheen. Gewoon af en toe even in haar nekje voelen of ze het koud of warm heeft.

Friendly, jeetje Ruben klinkt inderdaad onverzadigbaar. ;)
    Echt knap dat je het volhoudt. Dat vond ik echt verschrikkelijk, dat ze om de 2 uur kwam ofzo, en in combinatie met de pijn hield ik het echt niet uit. Schouderklopje voor jou!

Onsukkie, goeie tip van de nageltjes knippen. Misschien ga ik dat ook proberen, want met het vijlen krijgt ze toch na een paar dagen weer haakjes eraan.

Anastasia, ik ben het helemaal met je eens, als je alles zelf wil doen dan wordt het soms gewoon allemaal teveel.

Daphne, ja die opmerkingen krijgen wij ook steeds; wat een prulleke, wat een kleintje, terwijl ze toch boven het gemiddelde zit.

Hannah, gezellig dat 2 collega's zijn geweest. Heb je nog iets leuks gekregen?
    Neia ligt net zoals Nieve ook het liefst lekker warm.
    Met mij gaat het vandaag erg goed, maar de pijn blijft wel hoor bij het lopen. Ik heb gelukkig nu wel wat meer rust.

Vaderdag: gister voor ons ook een drukke dag. Ik heb Mark een mok en een barbequeschort gegeven met een foto van Neia erop. De mok heeft hij nu al mee naar zijn werk. :)
    Daarna zijn we naar mijn vader geweest. Toen kregen we visite, en daarna naar mijn broers verjaardag. Vervolgens van daaruit door naar mijn schoonouders. Daar zijn we tot half 10 gebleven, totdat Neia het op een krijsen heeft gezet en we vlug naar huis zijn gegaan voor een badje.
    Pff heftige dag zo. Maar toch ook wel gezellig!

X Marieke

8. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Me vader belde me!
    Mijn zusje heeft 8 meter onsluiting zegt tie.
    Ik zeg 8 meter? Das een flinke ;) ja 8! Dus ik ben strakjes tante!
    Dit weekend gaan we meteen Noord Holand opzoeken :)

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jvtje: succes met boodschappen. Ik moet ook nog maar mijn dame ligt nog te pitten.

Marieke: pff idd drukke dag. Merk altijd aan Nieve als we het erg druk gehad hebben dat zij daar ook last van heeft door huilen/jengelen.
    Pijn bij het lopen was bij mij na een week of 5/6 helemaal verdwenen.

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Essie: whaha 8 meter....Men moet er niet aan denken, dan baar je eerder een walvis ;)
    Spannend hoor! Leuk dat de kindjes van jullie zo dicht op elkaar zitten.

11. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hannah, oh wat zielig zeg voor Nieve.
    Kan me voorstellen dat jij ook moest huilen, het is zo zielig om je meisje pijn te zien hebben. :cry:
    na hoeveel tijd moet dat over zijn?

Jvtje, oei erfelijk, ik hoop toch niet voor Maud dat ze dat heeft.
    Ik vind het wel spannend hoor zo'n foto, maarja je kunt er maar beter op tijd bij zijn.

Essiegirly, he wat leuk zeg! :D
    Hahaha 8 meter, heerlijk die mannen!

X Marieke

12. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ja ik pieste haast in me broek :)

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    De medicijnen die ik voor de spruw heb zijn voor 10 dagen dus woensdag/donderdag moet het wel over zijn.
    In haar mondje zit nog 1 klein wit plekje.
    Vraag het woensdag ook nog wel even op het CB.

Wat heupjes betreft. Hier geen foto nodig. Maar mijn nichtje was ook een stuitkindje(zonder dat ze het wisten, bleek pas bij de bevalling :confused: ).
    Heeft nu 2 keer foto gehad en alles was goed dus zal wel meevallen voor jou Marieke....

Jvtj voor jou hoop ik ook, als het in de familie zit is het toch spannend.

14. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Katsas schrijf hier maar lekker van je af hoor! en je bent idd echt niet de enigste, ik vind het heel herkenbaar en heb soms ook van die dagen. Vanuit hier een hele dikke bereknuffel voor jou......
    Deentje: Wauw hou vol zeg zo zonder de aanvallen! schouderklopje verdiend :)
    Friendly: ik heb veel respect dat je er zo veel voor doet om je kindje aan de borstvoeding te houden. Ook jij een schouderklopje verdiend :) Voor mij was dat gewoon echt te veel. Ik ben heel erg langzaam aan begonnen met het afbouwen en overgaan op de fles. Soms voel ik me er enorm schuldig onder, maar uiteindelijk werkt dit voor mij gewoon niet lekker meer.... Knap van jou!

15. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    8 meter... ben blij dat ik dat niet had.... vond het tot 10 cm al lang genoeg duren ;)

Fysio is net weer weg. Ze heeft Ruben helemaal binnenstebuiten gekeerd. Zn hoofdje is idd al aan het scheefgroeien, is nog niet erg maar er moet wel vanaf nu wat aan gedaan worden. Donderdag komt ze weer en dan neemt ze een houdingskussen mee die we voorlopig moeten gaan gebruiken. Ze kon ook duidelijk zien dat hij een banaanhouding (omgekeerde C) het prettigst vindt, das ook niet zoals het hoort.
    Ze vond mijn Kiss-verhaal heel logisch, kenmerken komen volgens haar ook erg overeen. Hij geeft alleen nog niet echt pijn aan in zn nekje, en bijkomstig gaan ze dat op zn vroegst vanaf 10 weken behandelen (omdat de nekspieren etc voor die tijd nog te slap zijn). Voorlopig krijgen we dus alleen tips en adviezen en het houdingskussen en dan houden we contact over hoe het gaat. Werd in elk geval serieus genomen!

16. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Friendly: wat mooi om te lezen. Ik moet ook naar de fysio... Althans ik sta nu op de lijst en zodra er een plekje is komen we aan de beurt. Met eigenlijk hetzelfde, dus ik ben eens benieuwd hoe het ons zal vergaan. Maar gelukkig zijn we er gewoon op tijd bij geweest. Dat is ook al heel belangrijk....

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    als je mij een pb stuurt met je prive mail adres dan blijf je op de hoogte van ons afspraken gebeueren. We mailen wat over en weer met ideen en tips etc.. en de locatie en datum etc :)

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hier is btw vandaag ook nog naar de heupjes gekeken. Rechts zitten iets diepere plooien, maar niet zo erg dat ze zich daar zorgen om maakt. Hier ook de echo met 3-maand omdat ikzelf ook heupklachten gehad heb.

bedankt allemaal voor de bv-pluimpjes... heb ze hard nodig om het vol te kunnen houden ;) Zou het echt zo zonde vinden om over te gaan op fv, dus voorlopig is het voeden, kolven, fles, kolven, voeden etc....

Hannah: je moet de spruw nog een week behandelen als het laatste plekje verdwenen is, anders is het heel snel terug. FF navragen op het bureau of bij de ha!

Moet nog ff wat papieren wegbrengen, is hier eindelijk ff droog. Daarna maar eten voorbereiden.

19. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Wat fijn Friendly dat je zo serieus genomen bent. Hopelijk helpt dit al een stuk!
    Goed dat je je gevoel gevolgd hebt en niet naar die huisarts hebt geluisterd!

20. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Friendly: goed dat je het zegt, dat wist ik niet.. Vraag het idd even woensdag op cb en anders bel ik meteen voor nieuw recept!

Succes met wegbrengen en eindelijk droog?
    Hier schijnt al de hele dag de zon, achterdeur lekker open, heerlijk!

Deel Deze Pagina