Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussion in 'De mama's' started by Ice, May 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zo eten weer naar binnen gewerkt onder mooi gezang van onze brian ;)
    nu slaapt ie weer lekker..

arjen loopt te zeueren dat ie in bad wil.. dus ga maar ff eenbadje voor hem maken!

2. will

will Niet meer actief

hannah, kijk eens op de volgende link.
    hier staan een aantal tips voor spruw, misschien heb je er wat aan.
    vindt het zo zielig voor Nieve. even kijken bij gezondheid en lichaamsverzorging en dan de S, daar staat spruw tussen
    http://www.omaweetraad.com

mm krijg de link niet zo dat je het kan aanklikken dus even intypen ;)

3. will

will Niet meer actief

o, je kan wel klikken

4. ik kreeg als tip van de wijkverpleegster om citroensap op mijn tepels te smeren en met een gaasje in een glas met water en citroensap te dippen en dan in zijn mondje...

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@essie: spannend hoor! Hihi, 8 meter... nee, liever niet ;)

@Marieke: ik hoop inderdaad ook dat Maud nergens last van zal krijgen. Ik heb er zelf in elk geval (gelukkig) geen last van, dus wie weet :) Overigens verwacht ik niet dat er uit de foto iets zal komen. Wij hebben als baby ook allemaal (ook al m'n neefjes & nichtjes) een foto gehad van onze heupen en daar kwam telkens niets uit. Inmiddels is m'n zusje geopereerd aan heupdysplasie en zijn er nog een stuk of 3-4 nichtjes die nu ook heupklachten hebben! En artsen maar niet willen geloven dat het heupdysplasie is, want uit de foto's van ons als baby's was toch niets naar voren gekomen?! Bij m'n zusje begon het met slijmbeursontsteking. Maar een meisje van 18 kón toch onmogelijk slijmbeursontsteking in de heupen hebben, dat hoorde bij mensen van 50+ volgens de dokter... daardoor heeft m'n zusje dus zeker 1,5 jaar ofzo met die problemen rondgelopen, voor er eindelijk iets aan werd gedaan :(
    Ik laat dan ook zeker in Mauds dossier opnemen dat als uit de foto geen afwijkingen naar voren komen, dat geen garantie is voor de toekomst! Maar voor hetzelfde geld krijgt Maud later nergens last van, daar hoop ik maar op :)

@friendly: fijn dat je serieus genomen werd! Hopelijk helpt dat kussen in elk geval al.

@Ice: Maud slaapt sinds ze 4 weken is 's nachts op haar eigen kamertje. Vanaf het moment dat Michiel weer is gaan werken hebben we haar op haar eigen kamer gelegd 's nachts. Ik vond het de 1e nacht nog wel even wennen en voor m'n eigen geruststelling hebben we de bak nog wel een paar dagen op de kamer laten staan, maar het is vanaf het begin goed gegaan :)

Proficiat met de 9 weken van Luna :) Maud is vandaag precies 6 weken. Ik vind ook dat het allemaal maar snel gaat hoor!

@anastasia: fijn dat je je hart kunt luchten over je schoonmoeder!

@Hannah: Wat flauw zeg, dat je nog niet aan dienstruil wil doen... moet toch best al kunnen? ;)

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

haaloowtjes zo ben ik weer krijg zo nog visite en dan vanmiddag belde me collegas al op dat ze een afsrpaak wouden maken om langs te komen en dan nog een oud collegaatje 3 stuks pfff ben zo blij als het over is
    vindt het gezellig als ze komen maar ze kunnen kijken en als ze slaapt slaapt ze
    jammer dan

hier vanmiddag lekker wezen winkelen met beau en oma 3 uurtjes lang en toen naar huis toe want mevrouw moest drinken toen lekker met papa in bed gelegen
    toen net weer een fles op en nu ligt ze weer lekker te slapen

oja beau is van 3010 in 2 weken tijd naar 3300 gram gegaan 3400 gram woog ze maar met pamper was dat heb er zo leuke foto van gemaakt dat ze in die zak bungelt en ze was tevreden
    ik vindt er ook een stukkie massief geworden ;) merk het gewoon
    en ik maar bang wezen dat ze niet genoeg dronk pfff
    heb vanmiddag nog ff wat kleine pakjes erbij gekocht ze heeft nu een nachtpak aan in mt 56 maar veelste groot nartuulijk :(
    nou ga ff snel bijlezen en dan afsluiten voor de viste kom later wel ff terug

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Heupjes, hier moet ook een foto/echo gemaakt worden. Dit omdat ik zelf heupdisplasie heb gehad en een half jaar een spreidbroekje heb gedragen. Heb later liesklachten opgelopen en ze hebben toen voor de zekerheid foto's gemaakt en gelukkig is het bij mij echt over.

Kamer, Fay mocht na 3 nachtjes al op d'r eigen kamer. Ze heeft 1 nacht bij ons geslapen en ik kon echt niet slapen. Ik hoorech elk geluidje, verschrikkelijk. Nu gaan zelfs de deuren dicht want ik hoor haar toch wel. Hoor haar al voor ze echt gaat huilen.

Ice, shirtje van de EK was in de kleine maatjes al snel uitverkocht. Wij hebben die wel voor Sam.

Will, hihihi, en dan nog zijn je zorgen niet voorbij :( heb het gezegde "kleine kindjes=kleine zorgen en grote kindered=groooote zorgen"goed in mijn hoofd zitten.

Ik ga dalijk ook ff spammen, eerst voor Ice mijn armbandje nog fotograferen :D

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hanah wat zielig voor nieve zeg als ze pijn heeft

zo hier alles bijgelezen en ondertussen wachten op de visite '
    nou ga ervandoor! spreek jullie latersssss

9. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Daphne, hihi grappig dat je zelfs door de deur heen Fay hoort. Lijkt me wel fijn.

Fiona, heerlijk zeg dat je geshopt hebt en daarna lekker met z'n 3-tjes in bed. Is je man nog vrij?
    Goed dat Beau zoveel is aangekomen.

Jvtje, jeetje wat een verhaal zeg.
    De arts van het cb zei zelf dat het kon dat er niks uit de foto komt maar dat er later wel iets mee kan zijn. Maar ik hoefde me nu nog geen zorgen te maken. Ik hoop maar dat Maud de ellende van je zusje bespaard blijft.

Ice, alweer 9 weken! :confused: De tijd gaat echt snel.......... :rolleyes:
    Haha lachen dat Neia al langer is als Luna, wel typisch. Maar Neia zat ook boven het gemiddelde.
    Mmm met de kilo's gaat het dus nog steeds niet goed begrijp ik nuit jouw verhaal?

Friendly, goed zo meid, zelf ook even rusten!
    Ja, ik denk als ik Neia op haar kamertje ga leggen dat ik dan in ieder geval in het begin ook de babyfoon aan zet. Is al fijn voor het idee volgens mij.

Hellepelle, ja kan me voorstellen dat het voor je man heel vervelend was. Die van mij slaapt overal doorheen. :(

Hannah, is je meisje nog wel wakker geworden, hihi. ;)
    Neia heeft vandaag ook veel geslapen.

Gina, ja komt door jouw goeie tips meid. ;)
    Nee serieus, dat heeft echt geholpen, helemaal super!

Nu ligt ze af en toe flink te huilen. Het zijn echt krampjes.
    Zo zielig. Morgen maar eens rooibosthee in huis halen. En vanaf morgen begin ik ook met de Friso melk speciaal voor krampjes, hopelijk helpt dat een beetje.
    Papa is Neia nu lekker aan het troosten. Ik hoop dat het niet de hele avond doorgaat zo. Zometeen maar kijken of de afgekolfte melk helpt.

X Marieke

10. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Fijn dat dat kan zeg.
    Kan me voorstellen dat het goed voelt om van je af te praten.

X Marieke

11. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Half 6 is ze geboren!
    Sandy is de naam!
    Verder weet ik niks......ze zou me bellen.
    Ik laat d;r maar even zal wel onwijs druk zijn ;)

xxx fijne avond

12. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    gefelicteerd met je nichtje essie!

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Dames in het begin heb ik nog meegelezen maar nu niet meer maar ik vind het mooi dat de mei mama's zo hecht gebleven zijn na de zwangerschap en de kleintjes doen het goed.

en echt de mama's die me pb'en thanks echt waar vind het bijzonder lief dat er nog gedacht wordt aan deze vreemde eend in de bijt kwa de mei mama's

iedereen onwijs veel geluk en liefde met de kleine gewenst en ik wou even mee delen dat ik weer op de wachtbank zit en begin julli ga testen mocht ik eind juni niet ongi zijn geworden dus duimen voor me

liefs miriam

14. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    tuurlijk lieverd!

Danique blijft de 1e mei baby!

15. KatSas

KatSas Bekend lid

Hoi dames

@ Anastasia: je kan idd zo de hulpverlening in ;) maar zonder gekheid, hardstikke lief dat je zo mee denkt. En ja veel weet ik zelf ook wel, maar bij jezelf voelt dat dan altijd zo anders. En ik weet ook niet waarom...ik liep in de makro, mannetje zegt wat liefs en ik begin weer te snotteren :confused: tsssssssss. daar gaat mijn stoere image...

@ witte reus: leuke foto's, alleen jammer dat die tweede zo klein is. Ow later staat hij er nog in het groot. Ik vind je haar zo bruin geloof ik leukerder, maar je staat er goed op!

@ Marieke: gefeliciteerd dat het zo lekker gaat met neia zeg! Perfect zeg! Dat geeft een hoop rust denk ik.

@ hannah: wat zielig dat nieve nog last heeft van haar spruw..bah waardeloos zeg.

@ JVtje: dus ook al clustervoeden, dat ken ik helemaal niet, heeft tim nooit gehad, dus hoop maar dat jasper er dan ook niet aan begint...

@ Mariek: thanks voor de knuffel, ik voelde hem hoor!

@ Essiegirl: hee dat is spannend van je zusje! wel grappig, 8 meter.hihihihi

@ Hellepelle: ik heb ook besloten langzamerhand met de borstvoeding te gaan stoppen en ik heb helemaal geen reden, want het loopt verder goed, alleen met mams gaat het niet goed. Voel me al dagen rot en een campinakoe ook en begint me tegen te staan. Pff ontaarde moeder..i know....maar begin toch maar met af te bouwen. Beter voor mezelf.

@ friendly: wat fijn dat de fysio je serieus neemt en dat er nu iig wat gebeurt!

@ Ice: zal best wennen zijn geweest dan dat luna nu op haar eigen kamer slaapt, kan me goed voorstellen dat je hebt gewacht tot ze sliep.. Hier slaapt jasper al vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje. Wel met babyfoon aan en die staat echt naast mijn oor..

@ essie: gefeliciteerd met de geboorte van Sandy!

@ Miriam: wauw wat goed dat je weer op de wachtbank gaat, ik ga zeker heel hard voor je duimen! En natuurlijk blijf je er gewoon bijhoren! Dikke knufffffffffffffffffffff

Zo...ben uit mijn dak gegaan in de sanders en later in de makro, heb nu dus in huis, m & m';s, chips, toast met filet, harde worst, kaas, tompoezen(zijn al op) mmmm, dat is toch best wel veel....zucht....

16. friendly

friendly Fanatiek lid

Aug 15, 2006
    2,067
    0
    0
    je gaat je wel beter voelen van 'verkeerd shoppen'. hier ook aan de chocola en chips ;)
    esther: gefeliciteerd!
    miriam: ik hoop voor je dat je snel weer zwanger raakt en dat alles dan goed mag gaan... houd ons op de hoogte!
    ga zo ruben een fles geven en dan naar bed... heb het wel weer helemaal gehad voor vandaag. welterusten en tot morgen!

17. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Miriam, jij blijft er voor altijd bij horen! Jij bent de aller eerste mei mama. Tuurlijk duim ik voor je, maar dat weet je wel. Dikke kus. ;)

Essiegirly, van harte GEFELICITEERD meid, wat leuk!

Katsas, erg goed van je dat je zo flink geshopt hebt! Dat is goed voor je, geloof me maar, je niet schuldig voelen maar lekker eten. Mag af en toe. ;)
    Enne je stoere image blijf je voor mij houden hoor! ;)

Friendly, lekker slapen meid!

Hier nog steeds af en toe verschrikkelijke krampen bij Neia.
    Net heb ik haar weer een hele tijd getroost en op de arm gehouden, en toen sliep ze eindelijk. Nu hoor ik haar weer huilen, en neemt papa haar weer. Erg zielig, maarja hoort erbij. Verder doet ons meisje het gelukkig perfect!

X Marieke

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@daphne: ja, ik hoor ook zo'n beetje elk geluidje. Hier hebben we de deuren van Mauds kamertje en onze kamer wel nog open staan, dat scheelt wel. M'n man heeft al eens gezegd van "doe dan die deur dicht, dan word je tenminste niet van elk geluidje wakker!" Heeft hij natuurlijk opzich gelijk in, maar ja, dan ben ik weer bang dat ik te weinig hoor... :oops: Dat ik pas wakker word als ze al echt flink ligt te huilen...

@Marieke: Ja, dat hoop ik ook. Was echt niet leuk met m'n zusje. Ze is aan 1 van haar heupen geopereerd en de chirurg had al gezegd dat als ze ooit zwanger zou raken, ze er vanuit mag gaan dat de andere heup ook wel komt... Daarom ben ik ook errrug blij dat ik geen heupklachten heb gekregen tijdens de zwangerschap! Daardoor weet ik nu dus vrij zeker dat ik er zelf geen last van heb.
    Ook als er niets uit de foto komt, wil ik dus wel absoluut in Mauds dossier het verhaal van m'n zusje hebben, zodat artsen later zo kunnen nakijken dat het bij ons in de familie dus best kan dat de heupproblemen zich pas op latere leeftijd (na de pubertijd) openbaren. Mocht ze dan toch klachten krijgen, hoeft ze in elk geval niet vele maanden of misschien zelfs jaren moeite te doen om eindelijk eens goed geholpen te worden.

Wat zielig voor Neia zeg, die krampjes :( Hopelijk heeft ze er vannacht in elk geval geen last van, dan kunnen jullie alle 3 in elk geval goed slapen!

@essie: gefeliciteerd met je nichtje! Hihi, nou hebben jullie dus Sam & San :)

@miriam: Oh, ik duim heel hard voor je meid, dat je begin juli kan gaan testen! Gun het je heel erg!

@KatSas: ik had ook nog nooit van het clustervoeden gehoord, heb het hier op het forum gelezen (denk dat friendly er over begon?). Rond de tijd dat ik het hier las, begon Maud daar toevallig ook mee. Dus dat ze toen 's avonds blééf komen voor voeding kon ik daardoor gelukkig meteen een plaatsje geven, waardoor het toch iets minder vervelend werd :) (waar een forum al niet goed voor is :D).
    Vanavond viel het gelukkig mee :) Een drie kwartier - uurtje is ze nu bezig geweest, maar dat is ze sinds gister eigenlijk zowat elke voeding wel. Ze heeft haar regeldag van zondag kennelijk gebruikt puur om de productie op te voeren hier, zodat ze meer kan drinken! Hihi, ze is echt een gulzigaard geworden nu! Als ik haar een flesje geef, is 170cc al niet meer genoeg :confused:

Kan me je beslissing ook wel voorstellen hoor. Hier loopt de bv ook gewoon goed (al heb ik wel weer een paar dagen redelijk last van mn tepels gehad, links is het nog steeds niet helemaal over... auw!), maar ik heb ook al wel eens stiekem overwogen op fv over te gaan... Het is dat ik weet dat ik over een week of 2-3 sowieso begin met afbouwen, zodat ze op de fles over is wanneer ik weer ga werken, anders was ik misschien nu ook al wel aan het afbouwen geweest. Nu wil ik het nog wel vol (proberen te) houden tot begin juli.
    Nee, al die verhalen over hoe fantastisch bv wel niet zou zijn, daar heb ik toch echt nog weinig van gemerkt hoor! En dat terwijl ik dan verder nog niet te klagen heb...

19. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ha meiden.

Ben weer thuis, bedankt nog voor alle tips qua kleding.
    Vind dat 1 van de lastigste dingen, maar heb de zak eruit gehaald en ze ligt nu met kleertjes en een vest aan in de mc en af en toe een doek als er idd een windvlaag kwam.

Het was hier ook best aardig weer!

Oma kon zich weer eens niet beheersen in babywinkels dus ze is weer verwend met een aantal truitjes in maat 68! Op de groei gekocht ;)
    Maar ik mocht het niet tegen m'n vader zeggen ;) :)

Hannah hier ook al heel de dag een rustig kind, gewoon eng zo rustig.
    Om 5 uur gegeten en toen om 10.30 en weer slapen heb haar toen om 16.00 wakker moeten maken en ze wilde eerst niet drinken, uiteindelijk wel. Broek vol gescheten en mij onder gepiest en geen extra setje voor haar meegenomen, moet ik volgende keer ook aan denken!
    Hier heeft Amy ook nog 1 wit stipje spruw die maar niet weg wil gaan :( , ben al vanaf 2 juni bezig :(

Ice ja ziek melden hahahah zat ik ook nog aan te denken maar dat hebben ze wel door denk ik :(
    Ik ga denk ik mijn ex schoonzus waar Amy dan even is, vragen of ze nep wil bellen dat Amy niet stil te krijgen is en dat we echt moeten komen, erg plan he :confused: :oops: :)
    Amy staart ook altijd naa het plafond, heel interessant zo'n plafond ;)
    Nou ik denk dat ik haar met 3 maanden pas op haar kamertje laat slapen, maar misschien wel eerder.

Marieke ben blij dat Neia zo goed groeit en een extra check up voor haar heupen is nooit weg, komt allemaal goed!
    Ennuh meid goed dat je een keuze gemaakt hebt hoor en dat je voor de fles gekozen hebt!
    Hoe gaat het met kolven?
    Blij dat ze geslaagd is voor haar gehoortest :D

Fiona jij ook al kraamvisite gehad, hier ook al. Heb een luiertaart gekregen, erg leuk :D

Askim gezellig ga je mee met onze meeting?

Meiden wat groeien jullie kindjes hard!
    Ik denk dat ik morgen ook weer eens naar het cb ga voor het weeguurtje, ben een week geleden geweest dus ben wel een beetje benieuwd.
    Morgen gaan we over op 5 x 150 ml

Jvtje oh jee wat vervelend dat het erfelijk is, daar moet je dan altijd weer rekening meehouden :(

Deentje het komt met vlagen die paniekaanvallen net als jij, soms een goede dag en soms weer niet.
    Ik heb het voornamelijk als ik heel moe ben, jij ook?

Essie 8 meter wat een giller!

Anastacia gelukkig dat je er baat bij heb, fijn dat je dan alles kwijt kan.
    Wel vervelend wat je vroeger gehad hebt, depressies etc.....nu nog steeds last van of is het helemaal over?

Will zal ook eens kijken op die link van jou over die spruw.....

Daphne hahaha dat is een hele troost dat ze over 15 jaar wel doorslapen ;)

Friendly idd echt respect voor jou hoe jij het bv volhoud!
    Mijn complimenten meid!

Witte reus vind je haar nu veel leuker als eerst!
    Hoe vind je vriend het?

20. Lafo

Lafo VIP lid

Jun 27, 2007
    7,460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Jvtje jeetje drie kwartier a een uur aan je borst iedere keer :confused:
    Wat een productie heb jij zeg, ben jaloers!
    Hoe vaak drinkt Maud per dag dan aan je borst?

Miriam ik duim voor je dat het snel raak mag zijn en laat het ons weten als het zover is, lief van je dat je zo met ons meeleeft en meeleest :D

Marieke vreselijk die krampen, gister had Amy ook erge last van krampjes, vandaag was haar poep ook dikker dan anders.

Katsas eet smakelijk hahahhaha ;)
    Heb vandaag ook al weer zitten snoepen, appelflappen, die waren voor de visite alleen die lustte ze niet dus die waren mooi voor mij ;)

Essie gefeliciteerd met je nichtje Sandy!

Ben echt blij met onze babyfoon met camera, ik zit nu achter de laptop en kan zo op het scherm kijken of alles goed gaat, ideaal :D

Meiden welterusten

Share This Page