Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KatSas

KatSas Bekend lid

pfff linda, na zo'n nacht zou ik ook gesloopt zijn zeg....

Ik heb vandaag voor het eerst weer eens lekker geslapen tussen de middag, was er ook echt aan toe.

Heb steeds erg veel last van de hechtingen in mijn rug, ik twijfel nog wat ik ermee doe...er beginnen al wel korsten op te komen, maar vanmiddag begon het iets te bloeden...waarschijnlijk zijn de hechtingen aan het loslaten. Maar is wel een rotgevoel zeg.

2. will

will Niet meer actief

de bv afstaan, ik geen idee aan wie of wat. dat mens spreekt geen woord engels en ze rateld maar door en ik zei eigenlijk dwars door haar verhaal heen dat we alles zelf houden.
    volgens mijn moeder en de buuf is het voor babytjes waarvan de moeder om medische redenen geen bv kan geven maar ja, lobke en ik zijn nogal hebberig, hahaha

3. KatSas

KatSas Bekend lid

Is toch ook een raar verhaal hoor will, ik zou het ook mooi niet doen. Bovendien ga je dan nog meer lekken omdat je boobs dan nog meer melk gaan aanmaken

4. En hier zit ik weer.
    Marc heeft tot half 3 met een huilende niet drinkende Zenne beneden gezeten.
    Om 5 uur had ze weer honger, ik ben toen maar opgestaan want ik heb gelukkig wel een paar uurtjes kunnen slapen.
    Maar omdat ze niet veel dronk, flink moest spugen en koud aanvoelde was ik zo klaarwakker dat ik niet meer kon slapen.
    Ik heb haar met een kruikje in bed gelegd en nu slaapt ze weer heerlijk.

Zenne is echt een ander kindje dan Quinn wat die voedingen betreft. Quinn dronk vanaf dag 1 super en had nergens last van. Maar nu ben ik toch wel meer bezorgd hoor. Het liefst ga ik elke 5 minuten bij haar kijken of alles in orde is.

5. will

will Niet meer actief

hier nog een moeder die constant bij lobke gaat kijken. amy en daisy huilde altijd heel veel en waren ook altijd wakker, lobke is heel rustig en slaapt heel veel, ben dat gewoon niet gewend. nu komt lobke s'nachts wel niet voor een voeding, ik zet wel de wekker om 3 uur om te kijken of alles goed is. terwijl ik dit zit te typen bedenk ik eigenlijk hoe achterlijk dat is.

Katsas, ik vind het ook raar hoor dat ze dat vroeg en dan had ik nog niet eens aan dat irritante lekken gedacht. als je daar aan begint, dan ben je echt een melkkoe, voordat je het weet noemen ze je dan berta 5 ofzo, haha
    hoe ben jij eigenlijk aan mijn adres gekomen, stomme vraag misschien maar volgens mij heb ik nergens een achternaam of adres staan. ik wil ook mensen op kunnen speuren, haha.

nu even kijken of er mama's onderweg zijn hier naar toe.

6. KatSas

KatSas Bekend lid

Will: ik heb jouw adres via jouw buddy gekregen..grijnssss, geen idee hoe zij het wist!

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    haha bertha 5 zo voel ik me nou aan de kolfmachine .....Bertha :)

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Zo strakjes de gehoortest hier met de kleine, ben benieuwd! En hoop dat ze zo in slaap valt anders word het niets natuurlijk.. pff de test is rond 10.30..

9. KatSas

KatSas Bekend lid

Gat natuurlijk helemaal goed anastasia. En ze kunnen de gehoortest ook doen als ze slaapt hoor! Dus dat scheelt!

Ik ga zo met mijn hechtingen ff naar ome dokter, ben benieuwd wattie er van zegt.

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    katsas waarom hjeb je hechtingen in je rug? Is dat van de epiduraal ofzo? Als het dat niet is begrijp ik niet hoe je aan hechtingen op die plek komt hihihi

Gehoortest was alles goed, als ze later niet luisterd dan is ze net als haar ouders dus selectief doof hihihi

11. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Zo hier valt tenminste nog by te lezen als ik een paar dagen niet geweest ben :)
    @Evelien: wat zie ik hier nou! Ukkie zal er inmiddels wel zyn?
    @Will: hou t ff in de gaten ivm baarmoeder onsteking!
    @Danjo; thnx meis!
    @poepluiers: hier wisselt t ook hoor! Afgelopen dagen alleen veel windjes (én stinken!) en soms een poepluier, daarvoor wel 4 op een dag! En met alleen bv wisselde t ook erg.
    Oja die thermometer, ik wou haar vorige week ook ff een x tempen, dacht dat ze t warm had, maar toen kwam me er ff een straal uit :confused: dat doe ik dus ook nie meer ;)
    @jvtje: goed gegroeid dus! En ja, t bewys dat de Fv voor Luna beter is, is de weegschaal! En zy zelf natuurlyk ;)
    @lindatjuh: welkom hiero!
    @Will: oh zo had ik t ook niet opgevat hoor! Doe toch lekker wat ik zelf wil haha, maar voelde me niet aangesproken of wat dan ook! Maar Luna slaapt snachts nu in haar eigen bed! :D Smorgens na de voeding ligt ze nog wel es by ons in bed, maar dat is meer omdat ze dan zo loopt te knutteren en te kreunen ;)
    @annrieke: ik viel ook steeds in slaap :rolleyes: dus ben bly dat ze snachts doorslaapt hihi.
    @katsas: jy ook hier, gezelli!
    @verliefd: hier ook, wil haar de hele dag wel knuffelen en vasthouden en kussen hihi ;)
    @lindatjuh: ach arme zenne, nee dat is nie leuk als ze zo moeten hulien hé? Hoe is t nu?
    Nou t is Luna-time, dus ik ga ervandoor!
    Ciao!

12. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ffies snel...Moet zo naar het cb...

Hier alles oke! Het gaat gewoon super en voel me zelf ook goed. Hoofdpijn begint langzaam weg te ebben, alleen in de avond nog. Maar ben gewoon overgelukkig dat na alle ellende het nu zo lekker gaat.
    Mijn dochter is trouwens gek hi hi... 1 maand oud en nu al lacht ze bewust naar ons en gisteren is ze zelfs op haar buik gedraaid.........Dat is echt nog veels te vroeg. We waren dan ook echt verbaasd...
    Dadelijk voor eerste keer naar cb....ben benieuwd wat ze nu weegt...

:idea: Will: zolu het gewoon ff in de gaten houden met de luchtjes...
    :idea: Danjo: thanks meis..
    :idea: Lindatjuh: ach gos arme Zenne...hier in het begin ook overdag ging de voeding heel goed en snachts lag ze te klooien. Nu gaat dat goed.
    :idea: Annrieke: daarom voed ik niet meer liggend snachts....viel ook in slaap...
    :idea: poepluiers, de hele dag door :) :)
    :idea: knuffelen ja de hele dag zou ik dr wel willen pakken en knuffelen en naar dr kijken....
    :idea: Jvtje: goed gegroeid! Dat gaat dus allemaal super!

13. KatSas

KatSas Bekend lid

Anastasia: de naald van de ruggeprik was afgebroken in mijn rug, dus toen heb ik alsnog algehele narcose gekregen, hebben ze met de ks jasper gehaald, mij dichtgemaakt, toen omgedraaid, rug opengemaakt, naald gezocht en toen weer dicht genaaid. Vandaar...

14. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Lindatjuhhh: de nachten gaan hier redelijk wisselvallig. Vannacht is Maud 1x gekomen rond half 4, nadat ze gisteravond om half 11 de laatste voeding had gehad. Na het drinken konden we haar ook weer gelijk in bed terug leggen tot vanmorgen 8 uur. Maar andere nachten wil ze na het voeden rustig nog wel eens 2 uur wakker blijven :(

@Katsas: ja, ik let ook vooral op Maud zelf. Als ze genoeg heeft, heeft ze genoeg, toch? Kan wel proberen haar weer wakker te maken, maar áls ze dan al zou drinken, komt het er een paar minuten later toch wel weer met dezelfde vaart uit. Ze geeft gewoon zelf wel aan wanneer ze genoeg heeft. Ik hou de klok wel een beetje in de gaten overigens, maar dat is meer voor als ze wel erg kort drinkt (soms houdt ze al na 5 mins of nog minder op, dan kan ze toch echt nog niet genoeg hebben).

Bij Maud is het navelstompje er op de 6e dag afgevallen. Er zit nu nog wel een korstje, maar het is goed aan het genezen, de korst was een paar dagen geleden nog aanzienlijk dikker.

@will: ik heb daar toevallig een tijdje terug eens ergens een artikel over gelezen, over borstvoeding afstaan. Vrouwen die (meer dan) genoeg bv hebben kunnen wat extra afkolven voor vrouwen die geen bv kunnen geven, of niet genoeg. Is hier in NL een vereniging voor geloof ik die bemiddeld tussen vraag- en aanbodzijde (bijv. dat beide partijen een beetje bij elkaar in de buurt wonen enzo)

@anastasia: jeej! Laura is geslaagd voor de gehoortest!

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hmmf, nou heb ik toch sinds vannacht weer stuwing in m'n linkerborst... auww! :( En natuurlijk was net met de middagvoeding die kant weer aan de beurt en is dat ook meteen de voeding waarbij ze het minste eet... :( Krijgt ze die borst dus vanavond laat pas weer (of ze moet aan het eind van de middag nog zin hebben in een toetje, maar meestal heeft ze toch genoeg aan de inhoud van 1 borst...)

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    he bah jvtje stuwing!
    hier loopt de borstvoeding in rap tempo terug.. vanmiddag met kolven nog maar 10cc uit elke borst gekregen, helaas..
    Vind het soms wel een beetje jammer dat het allemaal zo loopt, ben toch overtuigd dat borstvoeding heel goed is voor een kleintje, maar ja als het niet gaat dan gaat het niet.. maar heb ergens in mijn achterhoofd toch wel eens het idee dat ik haar dan tekort doe ofzo..
    op dit moment krijgt ze nog maar 2 flessen borstvoeding per dag, en ws binnenkort maar 1 want meer heb ik niet...

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Fay heeft ook vandaag haar gehoorscreening gehad en is geslaagd! (jammer dat ze hier geen diploma krijgt, die kreeg Sam wel in het ziekenhuis hahaha)

Katsas, ik vroeg me ook al af hoe je hechtingen in je rug had gekregen, maar denk dat je blij was dat je daarvoor onder narcose was... lijkt me stiekem best wel eng.

Anastasia, ik heb er ook veel moeite mee gehad om te stoppen. Want ik vond bv ook het beste voor Fay. Maar uiteindelijk is fv voor ons het beste! (minder stress om de voeding).
    Als je wel wilt blijven kolven dan zou ik als ik jouw was snel een lactatiedeskundige inschakelen. Er zijn namelijk ook middelen om je opbrengst te verhogen (en neem van mij aan.. die werken, alleen kwam ik daar erg laat achter)

18. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik kolf gelukkig nu omdat angelo te gulzig is met drinken.
    Sindsdien ook geen last meer van stuwing..

19. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Bevallingslijst

Luna, dochter van Ice, 14 april, 2740 gram en 48 cm (37 weken en 4 dagen)
    Nieve Elisabeth, dochter van Hannah, 18 april, 2825 gram en 46 cm (37 weken)
    Channa, dochter van Sassefras1980, 22 april, 3450 gram en 50 cm (37 weken en 4 dagen)
    Abigaël, dochter van Ntombi, 24 april, 3085 gram en 49 cm (38 weken en 3 dagen)
    Lobke, dochter van Will, 27 april, 2285 gram en 45 cm (37 weken en 4 dagen)
    Evan Ben, zoon van Mariska, 28 april, 3878 gram (39 weken en 2 dagen
    Ruben, zoon van Friendly, 29 april, 2630 gram (35 weken en 6 dagen)
    Deborah, dochter van Eerlijkbeertje, 29 april (36 weken)
    Laura Sofie, dochter van Anastasia, 30 april, 3180 gram en 48 cm (39 weken en 4 dagen)
    Yenthe, dochter van Sannnie, 1 mei, 3760 gram en 52 cm (37 weken en 4 dagen)
    Jasper Henk Daniel, zoon van Katsas, 3 mei, 4220 gram en 52 cm (39 weken en 5 dagen)
    Fedde, zoon van Hupse, 3 mei, ???? gram en ?? cm ( ?? weken en ? dagen)
    Sienna Noa, dochter van mamain2008, 4 mei, 4010 gram ( 39 weken)
    Fay, dochter van Daphne, 5 mei, 2600 gram (38 weken en 4 dagen)
    Maud, dochter van Jvtje, 5 mei, 3805 gram en 49,5 cm (40 weken en 4 dagen)
    Angelo, zoon van Dolphin, 5 mei, 4380 gram (39 weken en 5 dagen)
    Aydin, zoon van Anoesj, 5 mei, 3540 gram en 51 cm (40 weken en 4 dagen)
    Bram, zoon van Witte Reus, 6 mei, 3315 gram (40 weken en 5 dagen)
    Vittorio, zoon van Frostieke, 6 mei, 2970 gram en 49 cm (38 weken en 2 dagen)
    Jayden, zoon van PatriciaK, 7 mei (40 weken en 1 dag)
    Joost, zoon van Annrieke, 7 mei, 3360 gram en 49 cm (39 weken en 3 dagen)
    Jane, dochter van Masoled, 7 mei, 3580 gram (40 weken en 2 dagen)
    Marijn, zoon van Lady Ice Shirr, 8 mei, 4040 gram en 53 cm (41 weken)
    Cas, zoon van Hellepelle, 11 mei, ?? gram en ?? cm (39 weken en 2 dagen)
    Marit, dochter van Moedergans, 11 mei, ?? gram en ?? cm (40 weken en 6 dagen)
    Rosalinde Esmee, dochter van Crafty, 13 mei, 3620 gram (40 weken en 3 dagen)
    Zenne Feline, dochter van Lindatjuhhh, 15 mei, 3060 gram (38 weken en 3 dagen)
    Jayden, zoon van Katje81, 15 mei, 4000 gram en 51 cm (38 weken en 4 dagen)
    Mila, dochter van Anna28, 16 mei, 3450 gram en 50 cm (41 weken)
    Morris, zoon van Linda81, 17 mei, 3750 gram (41 weken)
    Noah, zoon van Gina82, 18 mei, 2800 gram en 50 cm (41 weken en 4 dagen)
    Iris Elja, dochter van Evelien, 19 mei, 4509 gram (39 weken en 5 dagen)
    Ian, zoon van Wishfull, 19 mei, 3890 gram en 51 cm (?? weken en ? dagen)

Tussenstand:
    Jongens: 16
    Meisjes: 17

20. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Balen meis, weet hoe je je voelt :( En jy hebt ook gewoon de gewoon de juiste beslissing gemaakt hoor, Laura zal t net als Luna ook wel super doen op de flesvoeding toch? En daar gaat t om meid! Flesvoeding is ook hardstikke goed hoor!
    Ik kolf helemaal niet, dus weet ook niet hoeveel ze nog uit de borst drinkt. Soms denk ik, oooh ze drinkt best goed, en een andere keer lykt t nergens op :rolleyes: Maar zit er wel over te denken dan maar helemaal af te bouwen..heb me er al by neer gelegd dus, en vind t ook wel steeds handiger hoor die fles.
    Hier ook nog ff spammen, voor wie em nog niet gezien heeft (vind em zo leuk hihi):
    ze is al 5 weken vandaag! En t is net of ze er altyd al geweest is, hebben jullie dat ook?

Deel Deze Pagina