Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    pff heb net "eventjes" een voorinschrijving voor het CWI gedaan, moet nu nog een afspraak maken om daar fysiek te komen praten. Was alleen nu al 1,5 uur met de inschrijving bezig (zoooo veel gegevens wilden ze weten). Kan pas over 3 weken de ww aanvragen, helaas! (wil zeggen dat ik dus in augustus weer op geld moet wachten!)
    Heb ook net het geld naar uwv overgemaakt wat ze nog van mij kregen, pffff maar ja... moest gebeuren kan maar beter meteen, voor het per ongeluk op gaat en dan heb ik geen 2200 euro om eventjes op te hoesten. Maar ze hebben er dus gewoon een half jaar over gedaan om deze rekening naar mij op te sturen.. snel he whahaha.

Foto's, de foto van het armbandje is niet echt gelukt. Ben er een kwartier mee bezig geweest maar is gewoon niet te zien wat voor bedels er aan zitten.
    De rest moet dus nog online vandaag.

Fay begint nu al wat te sputteren, dus die mag zo eten. Die heeft trouwens ook een raar avond ritme, ze eet meestal rond 19 uur, dan wil ze rond 21 uur een beetje, en dan voor het slapen gaan nog een beetje, en dan komt ze meestal pas rond 5 uur (of zoals vandaag 4 uur).

Nu is het hier thuis nog rustig, maar die rust is dalijk weer weg, dan gaat de muziek weer flink aan. Denk niet dat Fay het accepteerd om dan al op haar kamertje te slapen :( (wil haar eigenlijk 's avonds al op bed leggen maar dat lukt nog niet, en laten huilen doe ik liever niet, want dan heb ik twee wakkere meiden boven)

reacties volgen later wel weer
    xx

2. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey meiden,

thanks voor het compliment over mijn haren, mijn vriend vond het ook erg leuk :D.

oh gister en vandaag is Bram erg uit zijn hum :(.
    gister na 16.00 begon het. hij liet de voeding staan maar bleef huilen en tekens van hoger vertonen, dus na 2 uur weer een flesje. en zo ging dat door tot 23.30 * grote gaap * en mijn vriend is lekker gaan slapen.
    en nu is het het zelfde.. als ik hem bij me pak is het goed dat kijkt hij me echt zo aan van hmmmm wat fijn!
    maar ja.

ooohh fiona ik zit ook te koken van binnen nu ik je verhaal heb gelezen. zo zijn mijn schoonouders ook. vorige week stonden ze dan ook onaangekondigd voor de deur en toen liep alles in de mist. mijn vriend en ik gaan een gesprek met ze aan om het er over te hebben. ik wil dat ze bellen van te voren. ipv aan de deur weg te sturen. want als ik kraamvisite had gehad had ik ze weg gestuurd!

oei brul alarm
    tot zo

3. Vandaag waren we op het cb. Zenne weegt alweer 3865 gram en is 54 cm lang. Flink gegroeid dus. Arts maakte zich geen zorgen om KISS, maar wel de houding in de gaten blijven houden. Alles was verder goed met haar, dus we gingen weer met een lekker gevoel naar huis.

Ga even hier in huis wat doen en vanavond bijlezen.

4. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    umm kan aan mij liggen maar cas is heel zwaar vergeleken met jullie kindertjes.... Hij woog gisteren op het cb 5000gram! is geboren met 3215 en na 5 weken dus al 5 kilo :)

5. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hahaha nou hier nog zo'n snel groeier hoor.. Noah was vandaag op cb al 53,5 cm en 4225 gram.. hihi en dat vergeleken met zn 50 cm en 2800 gr. bij geboorte hihi!

Ik moet ff voeden en dan bij ouders eten, heb een hele drukke dag gehad.. dus lees later ff bij dames!

doeiii kus

6. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    je bent niet de enige meis.
    Angelo was met 5 weekjes, 5135 gram.. :)
    Als het maar gezond is toch.. :D

7. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    zo hij ligt te mekkeren in de box..

vraag me echt af wat er is. gepoept enzo heeft hij al... hij heeft om 15.00 een flesje 135cc gehad en heb hem net 40cc gegeven, wie weet had hij zin in ttoetje.. maar nu is het nog niet goed :( hoop niet dat dit weer tot van8 duurt :( ...

@miriam.. hoop ik echt dat het voor jullie deze maand raak is. toen ik dat las kreeg ik er kippenvel van!
    kom je het wel even vertellen als het raak is. zal voor jullie duimen.

@helle. denk maar zo. liever goed als niet zo goed toch... Bram weegt 4780 gram, gister even naar het weeguurtje geweest.

@ice. Bram slaapt al vanaf dag1 op zijn eigen kamer, wij hebben twee poezen en die slapen altijd bijons op bed, (voeteneind) en tja als we Bram op onze slaapkamer laten slapen en hun er niet op mogen werd ik bang dat ze vals/jaloers oid zouden worden.
    maar Bram heeft wel de 1e 6 dagen in de wagenbak geslapen want zo'n ledikantje is wel erg groot he...
    maar Bram slaapt een kamer langs ons ik kan hem bijwijze van horen adem halen.. zo goed hoor je alles. of ja ikke, als mijn vriend slaapt is hij ver weg!

@huiluurtje, hebben jullie daar last van, zo jah hoe gaat dat bij jullie?

uhm sorry voor diegene die ik vergeten ben... er blijft momenteel niet veel hangen sorry.

8. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ja huiluurtje hebben wij ook last van.
    Of je laat hem eventjes 10 minuutjes huilen of je pakt hem lekker op en knuffelt hem lekker. Wij doen dat ook hoor, hoort er echt bij meis, gaat vanzelf over en aandacht kan je hem niet genoeg geven.. :D

9. KatSas

KatSas Bekend lid

zo....wat eten we vandaag? Iemand suggesties?

10. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik vraag me dus af hoe kom je er achter of het een huil uurtje is...
    net heb ik Bram ook zeker 15 min in de box laten jengelen.. totdat hij het op een krijsen zette en toen heb ik hem vastgepakt en viel hij als een blok inslaap..

11. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Huiluurtje? Tja hier heb ik al heel wat huiluurtjes gehad. Ook troosten hielp niet of nauwelijks. Inmiddels wordt het allemaal wat minder. Ik zet de kookwekker op 20 minuten. En als hij dan nog niet stil is, ga ik even kijken. Dan troost ik hem knuffel ik hem enleg ik hem weer terug in zijn bedje. Meestal is 1 keer genoeg. Cas heeft het gewoon even nodig om te huilen soms. En dan is het idd in een keer valt hij als een blok in slaap. Huiluurtje zeggen ze trouwens dat dat tussen 4 en 8 ofzo meestal is. En sommige kids hebben dat nodig. Je moet gewoon doen wat jij denkt dat goed is hoor. Je hoeft hem niet lang te laten huilen, kan wel. Dat is ieders eigen keuze. Idd gewoon wat dolphin ook al zegt.

@ witte reus: hoe ishet eigenlijk met Bram en zijn uitslag? Kan het niet zijn dat Bram ook een sprongetje heeft nu? Als je het boek oei ik groei leest, lees je dat ze in de vijfde week een sprongetje maken. Dan zijn ze humeurig, huilerig en hangerig? Gaat ook weer na een dag of wat over en dan hebben ze dus een geestelijk sprongetje gemaakt. Misschien bij Bram het geval?

@katsas: hier eten we vanavond gebakken aardappeltje met ijsbergsla en gyros. En als toetje gele vla met verse aardbeien uit de tuin van schoonouders! :) mmmmm

12. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@daphne: pfff, wat een werk zeg! 1,5 uur... :confused:

@witte reus: misschien heeft Bram wel 'gewoon' last van regeldagen? Daar heeft Maud in elk geval afgelopen weekend (en gister ook nog wel) behoorlijk last van gehad!
    Met name afgelopen zaterdag was ze echt oonverzadigbaar en wilde ze echt elke 2 uur wel weer te eten hebben.

We hebben hier wel een tijdje last gehad van een huiluurtje, altijd precies als het eten net klaar was :( Maar na een tijdje ging dat vanzelf weer over. Nu heeft ze nog wel momenten dat ze erg jengelig is, maar niet echt een vast tijdstip ofzo.

@Linda: fijn dat Zenne zo goed gegroeid is :D

@Hellepelle: Maud woog vorige week dinsdag -ook met 5 weken- 4990 gram, dus ook zo goed als 5 kilo ;) Alleen begon zij met een geboortegewicht van 3805 gram :)

@KatSas: hier wordt het reibekuchen vandaag :D Aardappeltjes schillen & raspen, (bos)uitje erdoor, gehakt, eitje... en dan als koeken bakken in de pan :D Voor mezelf dan nog wat spinazie erbij voor de vitamientjes, jammie!

13. KatSas

KatSas Bekend lid

mmmm jvtje, ik kom bij jou eten.
    ik hoor net dat tim niet meer hoeft te eten en mijn mannetje heeft buikpijn...mmm, zal wel brood worden dan..bah..

14. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meiden,

Wij zijn bij opa en oma en mijn moeder is nu even met Neia aan het wandelen.
    Neia heeft helaas nog heel erg last van krampjes.
    Gisteravond ook heel erg. Om half 11 al de laatste fles gegeven en toen heeft ze 5 uur doorgeslapen en vanmorgen weer 4 uur.
    Nu iedere keer uit het niets wordt ze wakker van de krampjes. Echt slaan met haar beentjes en armpjes en kei hard krijsen.
    Nu van die druppeltjes gekocht van vsm. Hopelijk gaat dat snel een beetje helpen.
    Het is wel moeilijk om te zien dat ze het na de voeding van de afgekolfte melk bijna niet heeft. Dan voel ik me toch echt een slechte mama. :cry:
    Verder vandaag wel een leuke dag gehad. Ik wilde wat in het huishouden doen maar daar is niks van gekomen.
    Mijn beste vriendin was er om 11 uur en we hebben Neia lekker in bad gedaan. Toen heeft mijn moeder me opgehaald en hebben we op het terras wat gegeten en wat boodschapjes gedaan. Ik heb een heel schattig rokje en tshirtje gekocht bij de Hema. Ik kon het gewoon niet laten hangen, hihi. Helaas wel weer veel pijn na een heel klein stukje gelopen te hebben. Dus ik moet echt wat meer gaan oefenen denk ik. :(
    Nu dus lekker bij mijn ouders; mijn moeder kookt zo en doet dan onze strijk. En dan blijven we hier lekker voetbal kijken.
    Ik word dus ook goed in de watten gelegd.

X Marieke

15. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hannah, heerlijk zo'n slaapkop. Hopelijk krijgt Neia dat ook snel. ;)
    Ik heb er ook heeeeeel veel zin in! :D

Ice, wat heb je allemaal gekocht bij de prenatal?
    Ik zag net ook het foldertje hier, echt super leuke dingetjes. Vooral die jurkjes. Ik ben benieuwd of je daar voorbij hebt kunnen lopen. ;)

Katsas, fijn dat je vandaag nog niet hebt hoeven huilen. Maar het gaat vast niet in 1 keer weg meid dus verlang niet teveel van jezelf!

Lafo, zo Amy drinkt echt veel! :confused:
    Hier drinkt Neia 6 x 100 ml. Meer krijg ik er echt niet in, dan valt ze in slaap.

Sorry dames mijn meisje komt weer helemaal overstuur binnen, dus ik zal haar even troosten!

X Marieke

16. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik heb laatst het boek oei ik groei gekocht, zal het vnog even verder doorspitten... pffff heb hem in de wagenbak gelegd heen en weer rijden ( onder tussen de bami klaar maken ) ja ja dames kunnen meer dan twee dingen tegelijk hihihihi. en toen bleef hij huilen/krijsen hup speentje erin en slaapt als een reus ;)
    soms voel je je dan zo macheloos..

ik moet f een geheimpje kwijt .. tegen niemand zeggen he..

gister was mijn vriend Bram de fles aant geven. toen ze klaar waren ging hij nog ff doedelen met Bram en ging Bram ook echt lachen naar hem.. hij werd er een beetje emotioneel van.. zo lief.
    dus meiden wij hebben niet alleen zwangerschaps hormonen. de mannen ook ;)
    wie heeft nog meer zo'n soort geheimpje?

17. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik denk idd een sprongetje,

want:
    hij laat vaker de voeding staan drink bijv 110cc ipv 135

is erg hangerig. wil liefst bij een van ons twee zijn. en als je hem dan op pakt klampt hij je vast om de nek zeg maar.

en is sinds gister ben ik achter gekomen gerichter aant kijken naar dingen.

misschien een combi van sprongetje en regeldag.
    *duimduim* dat hij doorslaapt snachts ;)

@neia, wat lekker dat je zo verwend word.. ach en kleertje kopen.. zo duur vind ik de hema niet dus dan is het nog leuk shoppen :D.

wij hadden van visite een broekje en een shirtje gekregen, en we zin in die winkel geweest en ik zag het hangen en ik moest gewoon even kijken wat het kost.. kostte het bij mekaar 35 euro .. wow. een broekje van 20 euries. en een shirtje van 15. pffff.

doen jullie iets van babygymmen of babymassage?

18. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Hier ook zo'n mannetje! Is soms heel emotioneel, ik vind het prachtig om te zien. Het eerste wat ie doet als ie thuis komt is ook zoeken waar Cas is. En is dan teleurgesteld als ie aan het slapen is. Geeft ook 's avonds meestal de fles aan Cas gewoon genieten vind ie dat. En meestal voert ie dan ook hele gesprekken met hem. Heel zachtjes dat ik hetniet kan horen. Ook 's morgens wanneer hij naar zijn werk gaat is het eerste wat ie doet even bij Cas kijken, voordat ie zichzelf klaar gaat maken. En vanaf het begin hebben we samen van die momenten dat we ons ook realiseren hoe bijzonder het allemaal is. Zo'n mannetje wat je samen maakt en waar je je hele leven verantwoordelijk voor bent! Maar ook hoe mooi en lief en leuk dat ie is.... Ja hoor ook hier een mannetje met hormonen! hahaaha

19. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Marieke wat word jij lekker verwend zeg, heerlijk! Ik wou dat ik dat had, helaas moet ik alles zelf weer doen :(
    Maar ik kan natuurlijk alles zelf al bijna weer, wel wat anders dan bij jou.
    Lijkt me zo erg dat je maar kleine stukjes kan lopen en idd flink oefenen meid.
    Krampjes vreselijk, af en toe heeft Amy daar ook last van maar niet al te veel.

Witte reus hahahahha wel een leuk geheim hoor maar waarom is het geheim is toch juist heeeeeel lief!
    Huiluurtje tegenwoordig sinds ik fv geef geen last meer van hooguit als ze echt honger heeft.
    En soms na de fles om dan weer in slaap te komen maar nu ik meer geef gaat dat ook steeds beter!

Hellepelle juist fijn als ze zo goed groeien al die beebjes!
    Ik ben ook erg benieuwd wat Amy weegt.
    Vorige week woog ze 3980, we vallen een beetje uit de toom als ik al jullie gewichten van jullie beebjes lees, maar dat komt natuurlijk door onze rotte start.

Linda dus Zenne ook al zo goed gegroeit, hoeveel fv geef jij nu aan haar?

Katsas als jij het gehad hebt met bv dan moet je er gewoon lekker meestoppen, vandaag was ik ook bij een vriendin en zij geeft al 6 weken bv maar ze komt nergens aan toe en is het ook al zat aan het worden, die wil nu ook afbouwen en met flesjes tussendoor beginnen.
    Wij eten pannenkoeken!

Jvtje klinkt lekker wat jij gaat eten, het is jammer dat je net iets te ver woont ;)

Gina zoooo Noah is echt flink gegroeid al groter dan Amy!

Meiden ik ga het huis nog even aan kant gooien voordat de visite er is, vanavond Oranje kijken en heb speciaal oranje soezen dus dat moet helpen!

20. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Witte Reus ik zit nog op zwangerschapsgym dus straks nagym erg leuk om al die kleintjes van iedereen te zien.
    Ik moet ons nog steeds in laten schrijven voor babyzwemmen dat wil ik heel graag doen, maar schijnt een onwijs lange wachtlijst voor te zijn, dat heb je he in een nieuwbouwwijk vol met baby's!
    En verder over een half jaar muziek op schoot da heeft m'n ex schoonzus ook altijd gedaan met m'n nichtjes en dat vonden ze erg leuk.

Deel Deze Pagina