Hmmmmm wilde net ff reageren maar Amy wil maar niet slapen vanaf 06.30, onderhand is het weer flessentijd dus dat gaan we nu dan maar weer doen...... Ze heeft alles al weer gehad vanochtend, krampjes, poepbroek, boertje wat dwars zat en een beetje gespuugd
@ lafo, heb ik ook met angelo hoor, gewoon weer een flesje geven en dan is de kans groot dat ze dan wel in slaapt valt. @ hannah, aahh zielig zeg, veel sterkte toegewenst, hopelijk vallen de prikjes mee.
Pff de kleine slaapt eindelijk weer eens normaal. Vanaf maandagmiddag is Devrim erg onrustig, huilerig en wakker geweest. Hopelijk vandaag weer wat beter. Hij is ook beetje verkouden, af en toe hele snottebellen, dus dat zal er wellicht mee te maken hebben. @Essiegirly, gefeliciteerd met je nichtje! @Lafo, zo Amy geslapen van 22.30 tot 06.15 uur .wil ik ook! Wat heerlijk (al is het maar voor 1 nachtje om ff bij de slapen). Devrim komt altijd s nachts nog wel een keer voor een fles. Ben vandaag begonnen met 150+5 voeding, misschien dat hij het dan ook langer volhoudt. @Fiona, wat een lastige situatie zeg met je moeder/ouders. Het is voor toch juist prettiger als ze van te voren belt en dat je man dan zorgt dat ie weg is, ik neem aan dat ze dat juist wil? @Neia, ik heb gisteren ook de Cinababy van VSM gekocht en heb wel het idee dat het helpt bij Devrim. Heb 2 x 3 druppels gegeven en gisteravond en afgelopen nacht ging goed! @Witte Reus, geen babygym of babymassage hier. Ik zit er over te denken om straks te naar baby-zwemmen te gaan. Lijkt me zo geweldig om met Devrim heerlijk in het zwembad te ontspannen. Mijn nichtje (nu 6 jaar) heeft het ook gedaan met mijn schoonzus en dat vond ze als echt leuk. @Daphne, wat een leuke fotos van Fay! O, en die van Sam, geweldig! @Deentje, Brian groeit idd erg goed, lekker hoor. @Friendly, hopelijk helpt het nieuwe R & R schema. Moet dit ook maar eens gaan invoeren want Devrim kan er af en toe ook wat van. Huilt Ruben echt een half uur heel hard als je hem laat liggen, of is het meer een beetje mekkeren? Ik vind het zooo moeilijk om bij echt hard huilen niets te doen, en dat een half uur lang ..Maar het is idd wel beter. Ben benieuwd hoe het R & R schema de komende dagen gaat, hou je ons op de hoogte? @Anastasia, heb de email gezien. Zal vandaag ff reageren. Wij hebben zelf bij simply colors een orangje polo met zn naam besteld, erg leuk . @Fiona, zie hierboven, Cinababy van VSM schijnt ook goed te helpen tegen krampjes. Ik had gisteren ook echt het gevoel dat het werkte! @Ice, goed dat je VK hebt gebeld, hopelijk valt het allemaal mee en hoeft er niets extras aan gedaan te worden (idd, na de bevalling ben je wel klaar met het kijk-doos verhaal daar beneden .) @Hannah, oei, eerste prikjes, succes! (hoe is het gegaan ) Zo weer helemaal bijgelezen. Vraagje, hoeveel poepluiers hebben jullie kleintjes bij fv? Toen ik nog bv gaf had Devrim bij bijna iedere luier een poepluier, dacht dat het met de fv wel minder zou worden maar gisteren ook bijna iedere keer een overvolle poepluier (echt mega veel .). Aankomend weekend weer eens proberen auto te rijden, keizersnee is dan 4,5 week geleden en ik voel me verder goed dus moet lukken. Mijn vriend heeft nog geen rijbewijs dus boodschappen etc moeten nu allemaal lopend of op de fiets gehaald worden, niet echt ideaal. Ook wil ik dan alleen de deur uit met Devrim (lees: de maxi-cosi vanaf 3 hoog dragen). Het niet kunnen/mogen van veel dingen is toch wel een groot nadeel van de herstelperiode na een keizersnee .ben er nu wel klaar mee om zo afhankelijk te zijn van andere. Zit hele dagen binnen en ga alleen de deur uit als mijn moeder soms (om de dag ong.) langskomt, en in het weekend dan met mijn vriend. Wil nu wel weer gewoon zelf weg kunnen. Zo ff de kinderopvangtoeslag aanvragen bij de belastingdienst, is dat ook weer geregeld.
angelo krijgt nu de fles en heeft niet meer zoveel poepluiers, zeg 1 a 2 per dag en enorm veel plasluiers dat weer wel. Ze zeggen dat het minder kan worden de poepluiers en dat het dan zelfs 10 dagen weg kan blijven, maar hier nog niet gehad hoor.
@ Dolphin ze had idd honger, maar ze kijkt nu nog wel weer erg wakker rond. Als ze eenmaal wakker is, is ze echt lang wakker datzelfde geld voor het slapen, als ze slaapt, slaapt ze heel lang! @ Ongesteld dus niemand is nog ongesteld geworden, ik geloof alleen Will toch? Ik neem aan Ice en Hannah ook wel weer toch meiden? @ Hannah succes met Nieve lijkt me ook verschrikkelijk maar we moeten er allemaal aan geloven @ Ice jeetje ik zou daar ook best onzeker over voelen hoor meid maar gelukkig dat de vk komt kijken en misschien valt het allemaal best mee. Ik hoop het voor je meid, laat je het nog ff weten. @ Linda ik geef 5 x 150 en daar doet ze het prima op ze is een behoorlijke drinker en normaal gesproken spuugt ze ook vrij weinig dus ze kan het best hebben. Wat jij dus hebt met die rubbers en dat gevoel heb ik dus ook, kan niet wachten tot ik weer ongesteld ben want die rubbers vertrouw ik voor geen meter en ik kan er ook niet mee omgaan Uiteindelijk komt de hoeveelheid fv wat jij geeft overeen met wat ik geef geloof ik. @ Askim zie hierboven ik geef dus ook 5 x 150 en Amy doet het daar hartstikke goed op, ben benieuwd of het bij jou ook werkt. Welke fv geef je? Ja ze slaapt al 1,5 week iedere nacht door, ik wordt verwend Poepluiers nu juist met fv veel meer als met bv, nu 1 grote en soms 2 kleintjes per dag. En het stinkt veel meer als toen met bv helaas Babyzwemmen leuk ga ik ook doen, maar kan haar pas opgeven als ze 3 maanden oud is en ze starten met een maand of 6 geloof ik. @ Fiona succes met de visites. Ik ga ff aankleden meiden en boodschappen doen, ben nog nergens aan toe gekomen, heb alleen de vaatwasmachine uitgeruimd, hiep hoi!
Hoi hoi, daar was ik weer... Nou de VK vond dat t er op zich wel goed uitzag, t stuk wat eigenlyk vast hoorde te zitten was idd los, maar daar kunnen zy nu nix meer aan doen omdat het al wel geheeld is, en omdat dat maar zo'n dun stukje huid is, is dat sowiezo moeilyk te hechten. Kan er wel mee naar de dokter, om het te laten "maken" , maar als ik ooit weer zwanger wordt en nog eens uitscheur, is dat dus ook voor nix geweest, dus hun advies was om daarmee te wachten (als ik tenminste geen last meer heb) tot we compleet zyn qua kids. Ik heb er nu ook alleen last van omdat ie iets opgezwollen is, voorheen had ik er geen last van. Tegen de zwelling kon ik er wat koels opdoen, t kon ook zyn dat t nu opeens wat dikker is omdat ik binnenkort misschien ongesteld moest worden. Ze adviseerde sowieso om nog af te wachten, t is pas 9 weken geleden, en t kan best zyn dat ik er over een paar maanden geen last meer van heb. En dan kan ik altdy nog naar de dokter. Dus ik hoef gelukkig niet gelyk naar de operatietafel te rennen *veegt voorhoofd af* Hoop dus dat t weer slinkt, en dat ik er geen last meer van heb. Als t nie o dik is, valt dat stukje wat los is ook best mee..... Nou ik ga wandelen, zal strax of morgen de rest wel ff bylezen. ciao!
@ lafo, ik ben volgens mij ook weer ongesteld geworden en nu ben ik er weer vanaf gelukkig. Ik kan even geen maandverband meer zien..
Hier vrijdag en zaterdag een doorbraakbloeding gehad, met de mini-pil wordt je in combi met de bv meestal niet echt ongi, dus waarschijnlijk was ik het nu wel geweest als ik niet de min-pil genomen had. Heb net mn eigen wijkverpleegkundige nog langs gehad om te praten over Ruben zn slaap-huil patroon. Gaan het nu als volgt aanpakken. De eerste 14 dagen NIET inbakeren, hooguit 's nachts als het echt niet anders wil. Een duidelijk patroon van wakker worden, eten + verschonen, samen spelen, alleen spelen en weer in bed. Idd een half uur laten huilen, wel tussendoor kijken of er iets is (als ie blijft sabbelen speentje proberen en anders nog wat te eten aanbieden). Hij had om 11 uur 140cc bv gehad, daaran ritueel doorgewerkt, in bed en blijven sabbelen. Heb 65 cc fv bijgemaakt en daar heeft ie nog 45cc van opgedronken. Nu slaapt ie als een prinsje. De wijkverpleegkundige was heel duidelijk Ruben voelt zich als een prinsje, zodra hij huilt wordt hij opgepakt en dan mag hij lekker bij je in slaap vallen. Dat patroon moeten we zo snel mogelijk doorbreken. Ze adviseerde om ook met de bv een vast ritme aan te nemen overdag. Max 3 uur na de voeding slapen (als hij eerder wakker wordt mag hij wel eten, anders wakker maken en voeding aanbieden). Zo komt hij beter in een ritme en werkt de Rust en Regelmaat ook sneller. Weet niet meer wie het vroeg, geloof Askim: Ruben huilde gisteren niet het volle half uur. Eerst 10 min stil, toen 10 min volop huilen, toen werd het steeds minder. Na een kwartier was ie helemaal stil (maar wel oogjes open) en na een half uurtje sliep hij. Gisteren om 23 uur voeding gegegeven, 125 cc gehad toen zelf gaan slapen (23.45). Tot 4.15. 05.00 weer in bed, ruim 160cc gehad en om (schrik niet) 07.00 was meneer weer wakker want had honger! Toen aan de borst, vrij goed gedronken, toen was ik tegen de nieuwe R & R regels in zelf weer in slaap gevallen (met Ruben dus tegen me aan). half 11 wilde hij de volgende voeding, dus dat was op zich netjes. Zal zo nog even onze oranje-foto's plaatsen Dan even kolven, zelf wat eten en eindelijk wat doen in huis
heeey! mijn pc is vanmorgen gecrashed mijn vader gaat er vanaaf naar kijken hoop dat ie hem weer aan de praat kan krijgen. brian past nog net in maatje 62. maar dat zit behoorlijk strak! dus eigenlijk heeft meneertje al 68. hij mag nu wel is wat langzamer gaan groeien... blijf nieuwe kleren kopen op deze manier... hoop dat ik er morgen weer ben.. anders is t wel ernstig gesteld met mijn pc dat hoop ik niet,..... fijna dag allemaal!
aah friendly wat leuk! en wat een wolkje ice gelukkig valt het mee en hopelijk is het idd door de zwelling ongemakkelijk en als het afneemt dat je het dan niet meer voelt hier een vriend van me man op viste gehad de hele ochtend pfff me man was gelukkig ook snel thuis maar het zijn net wijfen ze wouden kijken hoe beau in badje ging ect ect beau was een beetje jengelig net toen nog wat extra fles gegeven en nu slaapt ze als een prinses in haar jurk! ooo hij staat zoo cute wij hebben ook weer wat heb overal mieren lopen op me vloer ieeuw me man heeft mieren pokon doosje gelijk gekocht hopelijk zijn die krengen snel dod nou ga weer wat doen deze uurtjes zijn ervoor om me huishouden op de rails te houden
oja nog wat me man heeft contacten met mensen in duitsland en die komen vandaag hierheen en die nemen druppels mee voor de krampen die schijnen daar 10x beter te zijn dan die we hier in NL hebben ik had er al meer mensen over gehoord ik hoop dat ik ze snel mag ontvangen vandaag en dat ik ze voor die krampen komen kan geven want me huisarts belde op dat ik poedervoeding van nutrilon kon proberen tegen krampjes maar ik gebruik geen poeder van die kant en klaare fl voeding hou jullie op de hoogte ervan
Ben benieuwd of die druppels beter helpen Fiona! Deentje: bah wat vervelend zeg, pc gecrashed... Hoop dat je er snel weer bent! Ruben past nogsteeds in de meeste maatje 50. Zijn nu wel dingetjes die krap worden, dus gaan bijna over op 56. Gelukkig hebben we daar ook hele leuke kleertjes in, dus kan niet zeggen dat ik het erg vind. Ice: hoop dat je zwelling snel weg is... niet echt de leukste plek om iets niet helemaal in orde te hebben Misschien moet je idd ongi worden, dan is alles daar beneden sneller van streek. Maar goed, daar kom je dan snel genoeg achter. Lafo: jullie worden echt verwend met je doorslapertje. Hier nog elke nacht minimaal 1x... Poepluiers: minimaal 3 op een dag, maar meestal zit in alle luiers wel poep. Hier wordt babyzwemmen met 7 week gestart, dat zou voor ons deze week zijn. Wacht zelf ff tot We volgende week prikjes gehad hebben en dan vraag ik aan de wijkverpleegkundige hoe zij erover denkt. Waarschijnlijk moeten we wachten tot Ruben weer een ritme te pakken heeft. Ze adviseren om met de Rust en Regelmaat 2 week geen vreemde dingen te doen en zo min mogelijk uitstapjes en vreemde prikkels. (alleen als je ziet dat hij echt diep slaapt). Na 2 week kun je dan rustig weer opbouwen naar je 'oude' patroon, omdat de kleine zichzelf dan in de meeste gevallen weer in slaap krijgt als hij wakker wordt.
Hmm, had laat ontbeten dus dacht dat 2 broodjes voor tussen de middag wel genoeg was, maar heb nog wel zin in iets dus neem nog een cracker en een bak vla (dat was er gisteren niet van gekomen, dus vandaag maar dubbel )
Friendly: hier in elk geval goede resultaten geboekt met r&r... Alleen vandaag weer even minder. Meneer is nu ook al weer heel lang aan het huilen...poeh poeh das vermoeiend...