Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    mooie foto Tamara, echt een schatje Luna !
    Ik heb ook wel eens ergens geschreven dat het idd is alsof ze er altijd geweest is ja, heel gek!
    Ben zo verliefd op de kleine meid

Ik snap overigens niet hoe jij dat doet met de voeding , jij legt haar aan EN je geeft ook de fles? Hoe weet je dan hoeveel je moet bijgeven? En hoeveel voedingen krijgt ze? van hoeveel cc..
    Volgens de zijkant van het pak flesvoeding zou ze vanaf 3,5 kg ( en dat is ze nu ongeveer precies) 5 voedingen van 120cc moeten krijgen.. maar ze zit toch echt op 7 voedingen van 100 :) langer tussen de voedingen is echt bijna niet te doen..

2. FF geen tijd om te reageren. Dadelijk pyama aan, Zenne haar flesje en dan hopelijk nachtrust!
    Drinken ging vandaag ietsie beter dan gisteren, maar nog matig. Heb vanavond een andere fles geprobeerd, maar dat maakt niet veel verschil.

Vandaag heeft ze hielprikje en gehoortest gehad. Bij het hielprikje geen kik gegeven, alleen met ogen wagenwijd open gekeken. Gehoortest was ook goed.

Ik hoop zo dat ze dadelijk haar flesje leegdrinkt en dan fijn gaat slapen. Nog een nacht op trek ik niet geloof ik.

Tot morgen!

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    lindatje hoe is het vannacht gegaan met Zenne?

4. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    @Lindatjuh: haha die van jouw is dus ook al zo'n stoere meid die geen kik geeft, hier nog zo één (in tegenstelling tot mama, die houdt niet van prikjes ;))
    Hoe ging t vannacht?
    @Anastacia: ik leg haar gewoon 5-10 minuten aan per borst, stopt ze eerder, dan is t ook goed. Meestal drinkt ze ook wel ff goed door, maar niet zo lang.
    Dan maak ik een flesje klaar van 100, soms drinkt ze em wel leeg, soms laat ze 20/30 over. Maak me er niet zo druk om, ze geeft t heel goed aan wanneer ze honger heeft, en gisteren woog ze al 3250 gram, dus dat zal wel goed zitten ;)
    Hier de laatste dagen 6 voedingen van 100 dus.
    Miss maakt Laura nu ook wel een inhaalslag qua voeding, net als Luna. Komt vanzelf wel weer goed. 7 voedingen is toch netjes voor een baby van byna 3 weken?
    Nou ik ga weer, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

5. will

will Niet meer actief

ice, wat is dat een leuke foto van luna. jeetje is ze al weer 5 weken? gaat wel snel, vind je niet?

anastasia, het gaat nu toch goed met de fles? enne 7 voedingen is toch helemaal goed, anders doe ik ook iets verkeerd, ik heb alleen geen idee hoeveel ze drinkt. maar flesvoeding is toch ook prima. ik wil eigenlijk proberen om door te gaan met de bv totdat we in nederland zijn omdat ik dan geen gedonder heb met flesjes warm maken onderweg. als we in nederland zijn wil ik eigenlijk overstappen op flesvoeding zodat ik mijn handen wat meer vrij heb. als we niet naar nederland terug zouden gaan dan was ik waarschijnlijk ook al met flesjes in de weer geweest.

voor de gene die bv geven, hebben jullie ook moeite om die kleine van de borst te krijgen? Lobke mag 20 minuten drinken maar na die tijd wil ze niet stoppen en dan krijg ik die tepel er echt niet uit. iemand een tip hoe me dat wel gaat lukken.

gadver het sneeuwt.

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier zitten dus alle kwebbelkousen het is zo rustig daar aan de overkant bij ons dus ging eens ff hier kijken
    zie toch dat een paar van jullie dat borstvoeding een beetje tegenvalt
    ben wel blij te lezen dat flesvoeding zo goed bevalt want ik heb er bewust voor gekozen om flesvoeding te gaan geven omdta ik dan zeker weet hoeveel ze drinkt omdat ik er anders ontzettend nerveus van zal worden en omdta ik het handiger vindt ik heb die kant en klare melk van nutrilon scheelt ook weer met dat poeder alleen is het wel duur maar goed daar kiezen we bewust voor
    maar iedereen kijkt me altijd aan van hoezo geen borstvoeding?! wordt daar wel een gestoort van dat je je altijd moet verdedigen daarover ben het ook niet meer van plan te doen

ice wat een poppetje

linda hoop toch echt dat je nog aan wat slaap toe komt

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ieuw will sneeuw! yekkes

oo maar heb geduld wanneer je hier komt is er vollop zonnetje!

8. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Hé, zie ineens dat jullie al een topic hadden geopend. Dat wist ik helemaal niet. Maar ja, beter laat dan nooit.
    Zal hier dan ook wat vaker komen kijken, lezen en schrijven.
    Ga nu even mijn mooie meisje op bed leggen.

9. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    HA meiden,

Ice: mooie foto...hi hi....Geen genoeg te krijgen he van foto's maken...

Ntombi: leuk je hier ook te zien...

Anastasia: 7 voedingen is prima hoor voor een kindje van 3 weken, dus geen zorgen over maken....

Will: sneeuw :confused: Het is hier heerlijk en zonnig!
    En hier laat ze vanzelf los als ze genoeg gedronken heeft dus hoef haar er niet af te halen...Geen idee hoe je haar er af krijgt. Misschien je vinger langs het mondje zodat vacuum er af gaat.......

Gisteren naar het CB geweest en het is wel duidelijk dat mijn grietje groeit als kool op mama's slagroom :) Ze woog 3700 gram gisteren.
    En dat in vergelijking met haar 2825 gram bij de geboorte...
    * zo megatrots is op dr grietje na alle ellende *

Nog ff spammen........... :)

10. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Hoe krijgen jullie die foto's in de tekst verwerkt.
    Ik kan ze alleen in mijn album plaatsen. Maar wil ook zo graag spammen met mijn meisje.
    Kan iemand mij dat uitleggen?
    Alvast bedankt

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen

hier onze mop :D (wel van 1,5 week al geleden)

12. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Haai was ik weer :D
    @will: thnx, wat een cutie hé *kykt heel trots* Oja, als je je pink in Lobke's mondhoek stopt, kun je haar zo van de tepel afduwen. Dus niet je tepel terugtrekken, maar haar naar achteren duwen...
    @Fiona: nix van aantrekken hoor, dat is je eigen beslissing! Flesvoeding is ook hardstikke goed!
    @Ntombi: welkom hiero!
    @Hannah: zeg dat wel, we hebben er al mega veel! Wat is Nieve blond zeg! en al van die lekkere wangen :D
    Zo nu ik ook ff na al die mooie foto's:
    Net gemaakt!

13. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Oja vandaag met schoonmams naar de stad geweest, en kyk es wat oma voor Luna heeft gekocht:
    Die witte heb ik zelf gekocht.
    Komt je bekend voor hannah? hihi, ik wilde dat broekje, maar dat hoorde by t jurkje, dus dan maar alles :) Vind em ook wel heel erg schattig. Laat maar komen die zon!
    In t volgende berichtje nog ff de achterkant showen :)

14. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    En de achterkant:

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    goede middag dames :)

hoe gaat het met jullie?

pff ik heb even mijn dipje.. zie het allemaal niet meer zitten, terwijl we eigenlijk helemaal geen klagen hebben. de bv begint me steeds meer tegen te staan... is gewoon een gevoel kan het niet om schrijven. ik weet dat ik erg blij moet zijn dat de bv goed loopt ed.. maar toch :( :( zat strakkies gewoon te huilen onder de bv..

hebben meerdere mama's dit ?

16. will

will Niet meer actief

ice, nee dat lukt dus niet. heb het er net op het cb over gehad. ze hadden ook geen trucje, tenminste 1 die ik nog niet heb geprobeerd.

ntombi, ik snap er ook niks van hoor hoe ik die foto's bij een berichtje moet plaatsen. vindt het al heel knap van mezelf dat ik ze in mijn album krijg.

net dus Lobke gewogen, ze was weer lekker aangekomen. van 2565 naar 2800 gr in een week tijd. gaat dus prima.

17. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @ice, leuke kleertjes en wat een leuke maxicosi :D .. die komt me bekent voor ;)

per wanneer mogen ze eigenlijk gewoon met de bloote beentjes in de zon enzo? wij hebben Bram nu nog steeds lang shirt en lange broek met sokjes aangedaan..

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Witte Reus, weet je ook waarom de bv je tegen gaat staan?

19. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Och meis toch :( Dikke knuff voor jou hoor!
    Enne nee, ik heb dat gevoel niet, wilde heel graag, maar als t niet lukt, dan gaat t niet.
    Moet wel zeggen dat ik nu dat ff dat ik haar aanleg vóór de fles wel steeds minder begin te vinden, vind t zo zinloos :(
    Als je t echt niet meer ziet zitten kun je miss i overleg met t Cb af gaan bouwen en over op de fles? Zou wel goed nadenken, eenmaal gestopt, kun je nie meer beginnen....
    OVer voeding gesproken, meissie begint honger te krygen!

20. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    echt een reden kan ik helaas niet geven maar soms doet Bram er echt wel dik een uur over.... pfff en dat om de drie uur..

voel me zo schuldig... strakkies wilde bram eten maar niet aan mijn tepel zuigen ik werd gewoon kwaad :( schaam me rot..

Deel Deze Pagina