oh friendly lees dit even http://www.zorgvoorborstvoeding.nl/file ... p_2008.pdf dit is een zeer recent artikel
als brian huilt kan ik nu wel goed horen wanneer er echt wat is of wanneer die meer aan t jengelen is.. als hij een beetje ligt te jengelen laat ik hem gewoon gaan maar als hij echt huilt ga ik er gelijk naar toe.. dan heeft ie krampjes honger of moet een boertje doen.. of ff lekker knuffelen ooh hij schreeuwt alweer
Hier ook een drukke dag vandaag. Vanochtend natuurlijk erg op dreef met de twee dames, en toen ze op bed lagen kon ik zelf ook iets gaan eten. En daarna heb ik even de strijkwas weggewerkt. Ik heb een hekel aan strijken en doe het eigenlijk nooit, maar die kleine kleertjes moesten echt, anders lopen (liggen) de dames voorschut. Heb meteen een paar shirtjes van Mark gestreken (maar dat weet ie nog niet whahaha, hij zit overigens wel gewoon naast me hoor). Net afwijzing van een sollicitatie gehad, en die muts kon mijn achternaam niet eens fatsoenlijk schrijven, nou zo moeilijk is ie niet hoor! (Helemaal niet als ie onder de brief, in mijn cv en in mijn mail staat.. toch?) Heb ook leuk haar een mail terug gestuurd dat ik de reden van afwijzing wil weten.. (nieuwe assertiviteit van Daphne whahahahaha) O ja, moet het cwi bellen.
Meiden ik heb een vraag. Ik ben nu langzaamaan over aan het stappen op flesvoeding. Ik geef nu 3 flessen van 150mlwater +5 schepjes voeding. Maar op de verpakking staat dat ik maar 5 flessen per 24 uur mag geven. Dat is nu dus geen probleem, de overige voedingen geef ik bv. Maar als ik straks helemaal overgestapt ben kom ik dus uit op 6 flessen per dag! Hoe doen jullie dat? En hoe weet ik eigenlijk hoeveel hij mag hebben? Hij drinkt nu die 165ml voeding met gemak op. Redt het dan een uur of 4 en wil dan weer de volgende. Soms redt hij het zelfs maar 3 uur.... Hoe doen jullie dat allemaal? Als ik hem steeds zou voeden kom ik op veel meer uit als dat mag. Moet ik dan maar meer water met evenveel schepjes doen, of misschien gewoon maar steeds proberen tijd te rekken? En om de hoeveel uur geef je een voeding als je op 5 per dag uit moet komen? Hij slaapt nu nog niet de nachten door en heeft ook nog die nachtvoeding nodig....
Hellepelle, ik heb dat probleem dus ook. Fay krijgt nu in totaal zo'n 6 a 7 voedingen. En zij zou eigenlijk ook naar de 5 voedingen "moeten". Met flesvoeding moet je soms helaas wel rekken want je mag niet te veel geven. Wel heb ik gehoord dat ze vaak langer slapen op flesvoeding dan op bv. Hoeveel voeding krijgt Fay: ligt eraan hoe laat haha. Ze krijgt dalijk een flesje van 120 denk ik, en dan om 19 uur een van 90, om 21 uur een van 60 en op 23 uur een van 90(als ze natuurlijk op deze tijden gaat roepen om haar fles, laat ze er meer tijd tussen dan wordt het ook allemaal anders). Dan de nachtvoeding/ochtendvoeding 120 en de volgende ligt eraan hoe lang ze heeft geslapen dus 90 of 120 cc water. Dit doe ik omdat ze nogal regelmatig spuugt na haar voeding en dat probeer ik te voorkomen door haar iets minder te geven. (en ze laat veel van haar voeding staan). Hebben jullie kinderen ook moeite met slapen in het donker? Als ik Fay haar laatste fles beneden geef (met kunstlicht, en tv) dan krijg ik haar niet snel in haar eigen bed aan het slapen. Maar geef ik de laatste fles in het donker met de tv aan op onze slaapkamer dan krijg ik haar wel op bed. Heel apart.. lijkt wel of ze bang is in het donker. (overigens licht aanlaten als ze beneden heeft gedronken helpt ook niet)
balen daphne dat je bent afgewezen! en hellepelle als jij het weet hoor ik het ook graag.. want idd het is dat laur een fles borstvoeding krijgt want met 5 flessen red ik het dus ook niet,
joehoe ben ik ff snel heb net wat boodschappen gedaan en grrr wat een minder weer zeg het is juni en we hebben alleen nog maar dit weer okay okay toen beau was geboren toen was het een week lang vies plakkerig weer maar die zomer mag wel komen want dan kan ze de rest van de jurken aan! NOU FF BIJLEZEN
@ huilen, Amy huilt eigenlijk alleen als ze honger heeft of krampjes dus dat negeer ik niet en voor de rest huilt ze eigenlijk nooit. @ 5 flessen voeding, ik denk ook net als wat Daphne zegt dat als je eenmaal helemaal over bent dat ze echt wel langer slapen op die fv. Het "ritme" van Amy voor zover er sprake is van ritme (enige ritme is dat ze 5 flessen opdrinkt) 06.30 / 11.00 / 16.00 / 20.00 / 24.00 zoiets ongeveer. Soms drinkt ze pas om 17.30 pas haar derde fles maar dan clustert ze weer 's avonds zo regelt ze haar eigen ritme. @ Askim nou dan werkt die 6 voedingen ook goed, lekker hoor dat Devrim doorslaapt en jammer van je uitje gister, maar van het weekend weer nieuwe kansen. @ Daphne ik vraag ook altijd waarom ze me hebben afgewezen, daar leer je van, maar meestal krijg je toch een bullshit verhaal. Ben net achtervolgt door een kat, die liep met me mee vanaf de supermarkt en wilde met me mee naar binnen echt zielig maar heb haar afgeschud want anders zou ze mee naar binnen zijn gelopen......
ZO HEB ALLES BIJGEZELN PFFF KLETSKOUZEN beau slaapt nog maar duurt niet lang denk ik eigelijk isbeua echt eenmakkelijk kind ze huilt nooit als ze komt voor de fles ze wordt alleen onrustig en zuigt op haar handjes of duim en dat wordt stelkens harder haha en dan wordt ik er wakker van en dan pak ikhaar op en geef haar de fles dan is het kloenk kloenk kloenk katsas volgens mij is het dat spul idd sab-simplex dus witte reus laat het je ouder smaar fijn mee nemen katsas moet ik bij elke flesvoeding die 15 druppels erin doen ? nou weet ik waarom ze het heeft die flvoeding schuimt heel erg en dat schuim zorgt voor die krampen beau heeft juist dunne ontlasting vanag gisteren al 3 poepluiers vol normaal 1x per dag weet niet wat normaal is voor de fles? het was eerst ook stevig maar nu is het een plak zeg maar is dat wel goed? onsukkie wat een liefe foto! daphe lief jurkje he! heb ernog zoveel meer oo morgen pas die druppels dus dat wordt nog zon avond ze krijgt het elke keer rond 9 uur zo vlak na de 1 laatse voeding en ik heb haar gisteren uitgekleed en met olie die ik warm had gewreven tussen me handen haar buik gemaseerd las op internet dat je met je handpalm wat lichte druk moest uitoefenen en dan met de klok mee draaien dat leek te helpen maar daarna kwamen ze weer heb ik haar in een warm badje gedaan en toen bij me genomen ze is snikkend in me armen op ons bed in slaap gevallen ooooo die lieverd! nou ga me eten ff voorbereiden dan de fles bij beau en dan me eten opzetten
Fiona Amy had vandaag ook 3 poepluiers en dat werd ook steeds dunner, maar beter zo als dat ze het er niet uit krijgen!
He meiden, Ben vandaag goed bezig en met Neia gaat het tot nu toe ook goed. Even afkloppen. Gisteravond lekker lang met haar onder de douche geweest. Daarna heeft ze 60 cc gedronken en is ze in slaap gevallen. Na 5 uur werd ze wakker maar had ze genoeg aan haar speentje. Uiteindelijk 3 uur later werd ze wakker van de honger. Oh wat was dat heerlijk. Vanmorgen is ze weer in slaap gevallen na de voeding en ik dus ook. Ik werd na 3 uur wakker maar mevrouw lag nog in coma. Toen heb ik mooi kunnen kolven en douchen. En na 4,5 uur werd ze eindelijk wakker. Toen heeft ze 120 cc gedronken, eindelijk! Ze heeft lekker in de box gespeeld, terwijl ik beneden heb gepoetst. Ik ben zo trots op mezelf. Na 2,5 uur had mevrouw weer honger en heeft ze 100 cc gedronken. Daarna heb ik 25 minuten gewandeld. Enorm pijnlijk op het laatst, maar ik heb het wel gedaan. Neia was nog steeds klaar wakker. En nu ligt ze op mijn arm mooi rond te kijken. Vandaag nog geen teken van de krampjes dus. Weer even afkloppen. Ze is opeens een vrolijk kind. Ik denk ook dat het komt omdat haar ritme vandaag wat beter is, en dus ook goed heeft gedronken. Heerlijk, hopelijk kan Mark vanavond ook zo van haar genieten, want we hebben eindelijk een avond zonder visite. Ik ben erg goed bezig vandaag vind ik: gepoetst, gewassen, eindelijk een keer goed gegeten, kinderbijslag aangevraagd, ha omgezet, dit doorgegeven aan de verzekering, spaarrekening voor neia geopend en ook nog eens heerlijk met mijn meisje geknuffeld! X Marieke
Heej Marieke wat fijn dat je vandaag zo'n fijne dag hebt! fijn toch... Heerlijk als je kleintje zich goed voelt! Dan voel je je snel ook al weer beter en kun je veel meer bereiken!
Bedankt voor de antwoorden, maar vind het nog wel lastig zo! We zullen wel zien wanneer de borstvoeding helemaal afgebouwd is of het dan minder wordt. Ik heb net in elk geval iets meer water in de fles gedaan, 10ml.. Dat kan toch wel? Ik las ergens dat je je wel aan de schepjes moet houden, maar meer water met evenveel schepjes moet toch kunnen?
Hey marieke \/ jeee wat fijn voor je zo'n dag! Heerlijk he! Nu kijken of Neia het kan volhouden, zou wel lekker zijn. Geniet maar lekker van je vrije avond
marieke wat fijn dat je zo heerlijk hebt kunnen genieten vandaag! dat verdien je ook! hoop voor je dat t nu zo goed blijft gaan!
Zie je wel Marieke, het komt best goed! Nu hopen dat ze dit ritme een beetje vast gaat houden. Heb voor Ruben vanmiddag een S-fles met 1-2-3 speen bijgekocht. Ga voorlopig alle voeding in die fles geven omdat ik dan de snelheid kan regelen en hij minder lucht binnen krijgt. kwart over 4 fles gegeven (heb ff fv gedaan, 165 cc omdat ik zn buikje ff rust wilde gunnen) 5 uur weggelegd en zelf in slaap gevallen! Helemaal top dus. Nu hopen dat de krampjes even wegblijven en hij lekker doorslaapt tot de volgende voeding. Heb eten opstaan en nog even gestreken. Nu eten dan de afwas doen. Op de krampjes na eigenlijk een hele goede dag (met ritme!) gehad. Net belde de vrouw van felicitas, komt morgenvroeg langs om vanalles aan te smeren dat ik niet hoef, maar goed. Zo ga naar mn bietjes en de sausijsjes.... Eet smakelijk allemaal!
Even bijgelezen t/m blz 159 Lafo, wat enorm balen zeg dat je niet lekker in je vel zit. Probeer het van je af te praten. En je mag me altijd bellen he?! Kan me voorstellen dat je baalt dat Ramon zo veel moet werken en dus weinig tijd heeft voor jou en Amy. Probeer dan ook om in de weekenden alleen tijd voor jullie te maken. Ik snap goed dat je niet voor jezelf wil koken, maar koop dat een salade ofzo, want goed eten is wel belangrijk. Vooral als je nog rillerig bent enzo. Maar je bent vandaag al goed bezig zo te lezen! Onsukkie, thanks meid, ik las dus het verkeerde op de site. Ik heb er nu ook 1 besteld, die met die beer. Hoe was het bij je man op het werk? Katsas, goed van je dat je naar de ha bent geweest. Misschien helpt het praten en huilen een beetje. Heb je een rustig weekend gepland? Evelien, ja ik herken het dat je op iedereen wil reageren, maar soms kan dat gewoon niet. Snappen we allemaal wel denk ik. Allergien komen niet echt voor bij ons. Ik denk dat het komt van de overgang van bv op fv, Zou ik dan ook geen afgekolfte melk meer moeten geven? Misschien is die combi ook niet goed? Ik merk wel dat ze veel lucht zuigt om dat er vaak veel belletjes in de fles zitten. Hebben jullie dat ook? Misschien toch wel een andere fles kopen. Iris is mooi gegroeid zeg. Schattig die geluidjes alleen jammer voor Erwin. Ik zou wel even nog het cb bellen als ik jou was voor meer uitleg. Want ik heb ook geen idee wat dat inhoudt. Hannah, hoe is het nu met Nieve? Gina, balen dat de nacht gister slecht was maar vannacht gelukkig al beter. Fijn dat de seks uiteindelijk meeviel. Wij hebben het nog nooit met condooms gedaan dus ik ben benieuwd hoe dat bevalt, al moet ik er nog niet echt aan denken nu. Neia heeft honger, dus ik ben ervan door! X Marieke
zo beau heeft zich zelf coma gezopen de volle 100cc ging erin ff schone luier en ze had last van wat windjes en ligt nu weer verder te dromen in haar wiegje me eten staat op ondertussen de was doen alleen heeft ze vaak kotsneigingen na het eten ? nou verder ga ik ff me eten in de gaten houden voordat dat aanbrandt dus doeiii oja marieke wat fijn zeg !