eet smakelijk Luna thanks voor de knuf.. maar als ik kolf en dan via de fles geef vind ik het weer minder erg... hmmm sorry voor mijn geklaag
witte reus, ik denk dat ik je wel begrijp. Lobke drinkt ook heel lang. ze mocht eigenlijk maar 20 minuten maar mevrouwtje wil meer. ik zit nu ook rond de 45 minuten met voeden. maar heb het gevoel dat het gewoon heel veel energie kost, ze eet mij op heb ik het idee. volgens het cb moet ik wat meer gaan eten en drinken omdat ik gewoon heel moe ben en dat komt gewoon omdat lobke zoveel drinkt.
hallo allemaal, zo heb weer even alles bijgelezen, en inderdaad dat gaat hier een stuk makkelijker als bij het bevallingsforum. We zijn natuurlijk ook allemaal veel te druk met onze kleintjes. Wat een leuke foto's allemaal! Ik wil eigenlijk ook wel weten hoe je moet spammen. Wie kan dat even uitleggen? Wie was dat nou ook weer met die afgebroken naald in de rug? Ik dacht Katje sorry als ik het fout heb Bah wat klinkt dat horror man jakkes. Gelukkig was je verdoofd! @Witte reus heb je dat gevoel alleen betreft de bv? Ik bedoel dat je je niet hele dagen down voelt? Ben je bv gevoelig voor depressies? Anders moet je even je verloskundige raadplegen. Joost doet ook best lang over een voeding en komt ook best vaak, dus maak je daar niet te druk om. Op een gegeven moment komt daar vanzelf een ritme in. @Will ga je voor goed terug naar Nederland? Hoelang duurd het gemiddeld voordat je hechtingen zijn opgelost? Ik heb er gelukkig niet meer zoveel last van. Misschien een hele gekke vraag maar waren jullie ook zo benieuwd naar je onderkant? ik heb er met een spiegeltje naar gekeken, en het resultaat viel me heel erg mee.(gelukkig) Ben benieuwd hoelang het duurd voordat ik er weer wat mee kan? Moet er voorlopig nog niet aan denken! De vorige keer was het makkelijker want toen heb ik een keizersnee gehad, en dan heb je daar geen last van. Achja we moeten er wat voor over hebben he meiden? hihihihihi Zo ik ga eens even een bakkie soep eten. Eet smakelijk allemaal en tot snel. Liefs Annrieke
annrieke, ja ik ga voor goed naar nederland. de hechtingen, heb ik vandaag gevraagd aan de vk. duurt 5 tot 6 weken voordat ze opgelost zijn. geloof er niet zo in die dingen zitten er nu al 3 weken en volgens mij zeiden in het zh 2 weken maar weet ik dus niet zeker. ik wacht het nog even af. en anders mag mijn man is op een andere manier daar gaan klussen.
witte reus ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt niets anders meer te doen dan voeden.. als het je zo tegen staat waarom dan niet kolven en dit geven via een flesje? En evt alleen sochtends of savonds aan de borst laten drinken? Je moet doen waar jij je goed bij voelt, het CB v ertelde mij dat babytjes die zo lang aan de borst liggen niet echt drinken... maar dat je ze dan beter van de borst af kan halen en bijv gaan verschonen ofzo en dan evt weer aanleggen ( zodat ze wakker blijven) Kijk een s of gekolfde flesjes een idee is! En het is helemaal niet gek dat je je daar zo rot over voelt. De voedingen lopen hier nu idd wel goed zon 7 x per dag dus er komt wel enige regelmaat in. Nu is het probleem vooral dat ze erg geobstipeerd is.. de laatste poepluier is van zondag! Wel heeft ze heel erg veel last van krampen en windjes Iemand een goede tip? Ik vind haar zo zielig zo!
had ook nog nieuws van eerlijk beertje en haar dochter deborah hoi anastasia, ze ligt nog in het umcg op de kinderafdeling dat kan ook nog wel 4 wkn duren....zolang duurt de antibiotica en ze heeft ook nog een stoma(wel tijdelijk)...maar ze is wel van de intensive care af en dat is al heel goed en ze begint zelf wat te drinken en wat ze niet op kan gaat via de sonde naar binnen....ook houdt ze zichzelf goed op temperatuur....ik heb geen tijd om bijna tereageren sorry maar het is een heel gereis naar groningen voor ons als ze straks thuis is heb ik vast meer tijd!heel erg bedankt voor je belangstelling! gr eerlijkbeertje
@witte reus; Luna deed idd ook heel erg lang over de voedingen, soms wel een uur. Ze viel dan ook steeds in slaap, en dronk ook niet zo goed door. Achteraf bleek dus ook dat ze helemaal niet zoveel binnen heeft gekregen, en ben ik by gaan voeden met de fles. Ik had wel genoeg melk, maar omdat madam zo vroeg was, mist ze ws de kracht om goed te drinken én door te drinken. En daardoor liep mn productie (gek woord haha) dus terug. Nu ze de fles by krygt, groeit ze super, en is ze tussen de voedingen ook meer wakker. Aan de borst drinken kost haar nog steeds wel veel moeite, en ik merk de laatste dagen dat ze ook steeds minder zin daarin heeft, en dat mn borsten ook leger raken. Ik ga denk ik ook langzaam aan maar beginnen met afbouwen. Helaas, t is niet anders, maar dit is beter voor haar. krygt Bram wel genoeg binnen als ie aan de borst drinkt? heb je dat wel es gewogen? Miss kost t hem ook wel veel moeite er wat uit te krygen? Ik zeg maar wat hoor! En als kolven en dan voeden beter gaat, doe je dat toch lekker? Enne je mag best klagen hoor, wy luisteren wel @Spammen: hadden er geloof ik al meer gevraagd: Ik upload mn foto's by www.photobucket.com (wel ff een acount aanmaken, is gratis..), daar kun je ook de grootte kiezen, anders past ie hier weer niet. Ik heb altyd 320x240 (medium). Als je de foto ge-ulpoad heb daar, komen er 4 codes onder te staan. de onderste ( IMG code) heb je nodig. Als je daarop klikt, kopieert ie em al vanzelf. dan plak je em hier in je bericht. Hoop dat jullie eruit komen!
Oja Anastacia: thnx voor je update over eerlykbeertje, fyn dat het al iets beter gaat. Hoop dat Deborah snel opknapt en naar huis mag!
Witte Reus, ook ik denk dat als je je wel goed voelt bij het kolven en dan via een flesje geven dat je dat gewoon moet doen. Je doet Bram echt niets te kort dan hoor! Hier hebben ze tegen mij verteld dat het oplossen van de hechtingen een week of 2 duurt maar de genezing van de wond zo'n 6 weken.... en tja... ik moet er dus wel aan denken hahahaha. En Annrieke, hier dus ook de vorige keer een keizersnede en dan is daar beneden totaal geen schade aangericht hihihi. Nu helaas wel Anastasia, heeft Deborah NEC of zo? (NEC is darminfectie, Sam heeft dit gehad en heeft ook tijdelijk stoma gehad)
Vannacht heeft Zenne goed geslapen! Marc is om half 3 even bij haar geweest, ze wilde een speentje en om 5 uur heeft ze een fles gehad en verder heeft ze geslapen tot kwart voor 8 vanmorgen. Ik ben tot 9 uur in bed gebleven en dat was een heerlijk gevoel. @Will: sneeuw, nee geef me dan maar het weer hier in NL, jullie zullen wel blij zijn als jullie binnenkort weer hier zijn. @Ice: Leuke foto's van Luna plaats je steeds. Leuke jurkjes. @Fiona: wij hebben ook bewust voor fles gekozen. Ik was bij Quinn toen ook zo onzeker en had sowieso al veel pijn aan m'n borsten en durfde de borstvoeding niet aan. Fles ging super. Dus daarom bij Zenne ook weer voor fles gekozen. Maar hier eigenlijk geen commentaar. @Ntombi: welkom hier. @Hannah: zo die Nieve is zeker goed gegroeid zeg! Leuke foto! @Daphne: wat een schatje, leuke kleertjes ook. @Witte reus: die dipjes horen er soms bij, sterkte! @Eerlijkbeertje: klinkt een stuk beter, zo te zien zijn jullie op de goede weg. Kan me voorstellen dat het gereis naar Groningen erg vermoeiend is. Vandaag is Zenne weer goedgekeurd door huisarts en vk. Voedingen gaan ook echt beter, ze drinkt elke dag wat meer. Temperatuur is alleen 's avonds en 's nachts nog wat laag dus dan krijgt ze een kruik. Verder ook nog warm aangekleed en constant een omslagdoek en dekentje om. Worden jullie ook zo verwend? Peettantes en m'n moeder die blijven kopen, heb al zoveel van hun gekregen dat ik me schuldig begin te voelen. Moet binnenkort maar eens wat voor hun gaan kopen. Hoop dat ik van de kraamvisites niet meer veel kleertjes krijg want de kast puilt uit in 56 en 62, heb echt geen plaats meer. Maatje 50 heb ik zelf maar gekocht omdat ik dat van niemand heb gekregen en ook bijna niks in had. Vandaag ook weer 2 schattige jurkjes van m'n mams gekregen. Vandaag kwamen m'n schoonouders terug van vakantie en natuurlijk kwamen ze eerst even naar hun kleindochter kijken. Hadden ze voor Quinn een rokje met tuniekje meegenomen uit Roemenie, niet om aan te zien echt uit de stijl van dat land. Quinn krijgt dat dus echt niet aan. Voelde me wel enorm lullig want weet dat ze het goed bedoelen. Normaal zeg ik het ook gewoon als ik iets niet mooi vind dan kan het misschien geruild worden. Maar dat gaat in dit geval wat moeilijk. Nee wij hebben toch echt een andere smaak.
wat een schatje die Zenne van jou hihi echt een klein poppetje! lief! en wat eerlijk beertje betreft ze schreef ook het volgende he anastacia ja bij de geboorte heeft ze zuurtstof gebrek gehad dus ook de orgenen hebben een opdonder gehad met name ook de darmen dus er is een stukje darm verwijderd en nu heeft ze tijdelijk een dubbellopse stoma om de ene kant van de darm te laten rusten na ong 3mnd of eerder kan die worden opgeheven....verder heeft ze een infectie en een bactierie bij haar waar ze de antibiotica voor krijgt maar het gaat nu weer gelukkig wat beter..... gr eerlijkbeertje
hey meiden, thanks voor jullie reactie, ik heb ook een paar dagen half half gedaan dus kolven en bv. maar gister kreeg hij echt om de 2, 2.5 uur weer honger. dus hebben we sávonds fv gegeven, en heb dus mijn borsten "gespaard "want ik had ook het idee dat hij te weinig voeding binnenkreeg. toen heb ik snachts doen kolven en toen kreeg ik mijn pijn en moeite 90 cc ( in totaal ) terwijl ik vorige week echt veel meer kreeg. Bram was ook niet tevreden als hij aan de borst had gedronken, wij hebben van de kraamzzorg ook geleerd om eerst een borst te geven, dan de luier verschonen en dan de andere kant. ga dadelijk ook het cb bellen om te vragen hoe ik het beste kan oplossen, en hoe ik het beste kan afbouwen. voel me een stuk geruster en opgeluchter...
Ik doe ook mee met spammen Gisteren bij de kinderarts geweest....Nieve is ook daar met vlag en wimpel geslaagd! Alles gaat uitstekend, niks meer te merken van de moeilijke start. Uit alle onderzoeken is niks gebleken wat op een infectie wijst dus wrs is haar moelijke start te wijten aan de zware bevalling. We hoeven niet meer terug in ieder geval! Anastasia: zielig voor Laura. Lees dat je al cinababy gebruikt, maar misschien eens sab simplex gebruiken of een druppel olie wil ook wel eens helpen om ontlasting te verdunnen. Witte reus: wat een ventje zeg! Erg mooi! Linda: super dat Zenne beter heeft geslapn vanacht! En wat een scheetje is het zeg! En nu heb ik weer brulalaram....tot later!
hannah, bedoel jij de olie door de fv? ik dacht dat dat olijfolie moest zijn, vandaar dat Daisy het niet te eten vond, haha ik deed er toen maar een klontje roomboter door. smeert de darmpjes in ieder geval ook.
@ Jvtje: ik heb vandaag jasper laten wegen op het cb en hij blijkt dus nu al 4620 gram te zijn! Hij krijgt dus in die korte tijd echt wel genoeg en ik laat er dus vanaf nu ook rustig vier uur tussen zitten, ik vind het wel prima zo.... @ Ice: Luna is echt een prinsesje hoor en ja wat went dat snel he (nog) zo'n kleintje in huis! @ Linda: jeeee, Zenne ook weer goedgekeurd! Fijn! @ Will: Jasper drinkt dus maar 10 minuten, maar ik weet nog van tim..die kon ook door blijven drinken, dan stopte ik gewoon mijn pink erbij in de mond en dan kan je je tepel er zo afhalen. @ Witte reus: bah wat vervelend dat je zo'n dip hebt...enig idee waarom? Anders gewoon keer flesje geven tussendoor hoor... Zo mijn mams is met mijn man op pad om naar een kinderzitje te kijken voor in de auto voor mijn mams en man, want het zitje dat ze nu hebben vinden ze niet handig. Vooral mijn stiefvader niet, volgens hem gaat hun auto er kapot van of we maar ff een nieuwe willen regelen... Zucht, maar goed dat ik mijn mama zo lief vind en dus om de goede vrede het wel ga bekijken....