Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ruben was om kwart over 6 wakker, half 7 fles en half 8 in bed. Huilt nog, maar wordt al minder. Als ik mn thee op heb en hij huilt nog dan ga ik ff heen, mag ie nog 60cc drinken als ie wil (heb net gekolfd, dus als ie niet wil kan het alsnog de koelkast in. Vooralsnog loopt de avond in elk geval niet zoals IK hem gepland had... :( Maar goed... maar hopen dat mannetje snel thuis komt, dan kan hij op de hond letten en ik naar bed als Ruben dan tenminste slaapt!

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Gefeliciteerd Ice! :D Waar blijft de taart? ;)

3. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ice gefeliciteerd, leuke dag gehad?

Fiona wat ziet Beau er leuk uit!
    Jij bent echt een meisjes mama dat zie ik zo ;)
    Die ruzie momenten heb ik hier ook weleens, hoort erbij!
    Daphne heeft hypoallergeen van de Kruidvat weet ik me te herinneren!

Friendly ga je nog op puppycursus met Max?

Daphne vond ik ook jammer van het oranje legioen had wel wat anders verwacht van ze, maar denk dat ze perplex stonden.

We zijn vanmiddag toch nog even naar m'n schoonvader gegaan en z'n vrouw die hebben een vakantiehuisje op Kruinigergors in Oostvoorne.
    Daar lekker vette hap op :D
    Nu we toch even aan het zeiken zijn over schoonfamilie.... mijn schoonvader wil haar iedere keer wakker maken/houden op allerlei manieren, word nou wakker brullen, aan haar trekken, over haar gezichtje en neusje aaien etc en dat vind ik echt ergerlijk mijn man zegt er wel wat van maar hij blijft het doen grrrrrrrrrrrr

Anastacia fijne avond hoop dat het leuk geweest is!

Onsukkie nee gatver er worden geen vingers in monden gestopt idd!

Vanavond eindelijk het laatste restje spruw medicijn gegeven en volgens mij is alles weg....al haar spenen weggegooid en nieuwe in gebruik!

Morgen om 11.00 kraamvisite, wel een leuke visite dus dat is wel gezellie!

4. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ooo men! beau heeft net als vamorgen zon jengel avond ze heeft dan ook krampen en heb de druppels 2x gegeven vanaf vanavond straks zal ik kijken of ze ze nog heeft en dan geef ik ze haar puur op een lepel heb toch een idee dat dat beter werkt
    ze had net wel een volle poepluier en gedronken heeft ze op me arm had ik haar in slaap gewiegt maar nu eenmaal in haar wiegje is het huilen en huilen ik kijk het nog 10 min aan max!

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

o lafo wat hebben die mensen toch ze moeten dat echt niet doen bij mij aan me kind zitten terwijl het slaapt dan maar kwaad maar ik zeg er dus wel wat van
    o me man heeft beau gepakt ze is wel stil hmmmmm o hij moet niet gaan zitten hahah hij moet lopen van dr dat vindt ze fijn oo hebben wij weer

nou hier is me huis ontploft me moeder komt morgen om half 11 maar ga kijken of ze om 2 uur kan komen of half 2 komt mij beter uit

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    We zijn weer thuis was eigenlijk wel erg leuk ! Al was het op zich ook wel weer onhandig, Laura is nl tussen 18 en 23 altijd wakker en wil dan aandacht... en nu dus ook..voorgerecht was er net en mw huilen, geneer je je toch een beetje he voor de andere gasten...
    Maar goed mw op schoot gehad de hele avond hihi en met 1 hand kan ik ondertussen vanalles dus ook eten haha
    Maar goed, viel dus gelukkig erg mee, bovendien als we in de zomer weg willen, hebben we ook geen oppas dus hebben we nu een vuurdoop gehad haha

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    over datr wakker maken dat doet mijn schoonvader dus ook.. over de wang aan dr voetjes, tegen haar praten etc.. erg irritant, maar van hem kan ik wel 1000x meer hebben dan van die bemoeizuchtige heks die mijn schoonmoeder is...

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Overigens zoals jullie weten kolf ik, en had ik altijd maar weinig productie,... de laatste week echter lijkt het toch wat meer te worden. Ik kolf ondertussen 3x per dag (ipv 2 en soms zelfs 1x) en ondertussen heb ik nu wel vaak 160cc per dag dus dat is 1,5 voeding ( gemiddeld drinkt ze 120cc pkeer)
    Wel grappig want de meesten bouwen af, en ik hou het op gang haha!

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    fiona, ik had eerst de hypoallergeen van Friso, maar ben overgestapt naar de Extra Care van het Kruidvat. Dat is de hypoallergene variant van het Kruidvat. Maar dan ook nog met extra voordeel dat het krampjes voorkomt, en het werkt hier gelukkig ook nog.

Anastasia, wij nemen Fay ook al gewoon mee. En hier dus ook een dame die elke avond aandacht wilt. (Voor de nieuwe voeding was het alleen maar huilen van de pijn, en nu wilt ze bij mij liggen)
    Met uiteten gaan hebben we meer "last" van Sam. Die roept alle serveersters na die met een bord langslopen.. die dus nooit voor haar zijn hahaha. En daar is ze het niet mee eens.

Em mu hang ik lekker boven een poepluier volgens mij. Echt ik ben blij als ook Fay vaste voeding krijgt, die lucht vind ik minder vies dan deze zure lucht van de melk.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    anastasia, echt als ik he psychisch had gekunnen dan was ik ook fulltime gaan kolven. Maar het is met twee kids geen doen (vinden wij) En je moet gewoon doorgaan zolang je het kunt!

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ben ik helemaal met je eens, ! maar hier was ik dus eigenlijk al bijna helemaal gestopt, dus het feit dat het nu weer op gang komt vind ik aan de ene kant wel fijn, aan de andere kant wil ik ook wel stoppen.. beetje dubbel gevoel eigenlijk.. weet het niet zo goed uit te leggen eigenlijk..
    Maar zolang het gaat, gaat het idd..
    En als je nog een ukkiehebt rondlopen is het natuurlijk weer een ander verhaal..

Hoe doe je dat met de kleine Fay? zit die dan ook de hele tijd op schoot..?

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    als het moet zit ze idd de hele tijd op schoot, dan mag mark mijn vlees snijden hihihihi.
    Ik ken het dubbele gevoel van de kolftijd van Sam, ik kreeg na 4 maanden eindelijk de kolfhoeveelheid een beetje omhoog (met behulp van medicijnen) en toen was ik daar heel blij mee, hoefde nog maar 3x te kolven op een dag. Maar het bleef stiekem zo veel tijd kosten. En toen ze op een gegeven moment mijn melk niet meer wilde.. toen was het heel makkelijk om te stoppen. Maar het kolven heeft mij echt veeeeel tranen gekost, hoevaak ik niet zat te janken om de hoeveelheid en dat ik er zo moe van werd. En ben met 5,5 maand uiteindelijk gestopt.

Soms als ik fay op bed tegen mij aan heb liggen vlak voor haar voeding (tijdens het rekken) dan denk ik stiekem wel eens "wat gebeurd er als ik je nu aanleg?" maar het lijkt mij niet verstandig om het te doen. Want het kost me te veel veel energie.

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb net voor het eerst blote buik tegen blote buik gedaan met Louise. *schok*

Kwam opeens tot de ontdekking dat we dat in die 3 weken dat ze oud is nog nooit hadden gedaan. Zij wel met papa, onder de douche, maar door die keizersneel heb ik haar dus niet bloot op m'n buik gehad (wel een gemis moet ik zeggen, maar ja... niets aan te doen). Dus aangezien ik nu toch weer stevig op mn benen sta (is ook wel anders geweest) ben ik ook een keer met haar gaan douchen. Geweldig zeg!

14. Friendly: wat een leuke pup! Wij hebben een pup aangeschaft toen Quinn 1,5 was, ook met het idee om ze samen te laten opgroeien. Werkt perfect en hond is ook heel sociaal tov Zenne. Wij hebben een labrador x bordercollie (met helaas een hekel aan water).

Deentje: Brian gaat echt hard wat een bink!

Lafo: ik zit soms ook een uur op een boer te wachten terwijl ze op andere momenten zo hard boert dat de hele straat kan meegenieten.

Anastacia: logisch dat je zo baalt als Laura helemaal uit haar ritme raakt uit eigenbelang van je schoonouders. Hopelijk heb je de rest van de dag toch een wat beter humeur gehad.

Gina: wat een rotopmerking van je schoonvader.

Hier trouwens ook snel zwanger. Halverwege augustus begonnen en in september positief gestest. En dat met maar 1x sex halverwege de cyclus want de rest van de tijd waren we ziek. Weet daarom dat Zenne op 2 september verwekt is..

Onsukkie: ahhh voel je je nog steeds zielig?

Fiona: wat een lieve foto van Beau, schattige kleertjes ook!

Ice: gefeliciteerd meid!

Schoonouders: mag ik ook ff zeiken. Quinn kwam vandaag met hun terug uit Friesland. Dat is vanaf hier dus dik 4 uur rijden. Hebben ze Quinn dus de hele terugweg in dezelfde luier laten zitten maar wel weet ik hoeveel pakjes drinken gegeven. Toen ze thuis kwam was ze helemaal nat van de plas en ook het autostoeltje was zeikenat. Daarna zag ik dat ze helemaal vol luieruitslag zat en ze zei dat het pijn deed. Normaal had ze alleen luieruitslag als ze met tandjes bezig was.
    Ook zag ik dat ze maar 10 luiers op een heel weekend gebruikt hebben (ik gebruik er 8 per dag omdat ze zoveel plast).
    Ik weet dat ze verder heel leuk voor haar zijn en dat Quinn een leuk weekend heeft gehad maar als ik zoiets zie dan kan ik wel ontploffen grrrr.
    Overigens zeer blij dat we weer allemaal compleet zijn hier.

Ik heb een nieuw wondermiddel, een Puckababy inbakerslaapzak.
    Toevallig dat een vriendin dat ding wilde verkopen omdat haar zoontje er niet meer inpast. We hadden het er zo over en het leek we wel eens wat om uit te proberen. Vanavond had Zenne weer jengelavond en normaal wil ze dan alleen maar de hele avond bij ons liggen. Maar sinds ze dat ding aanheeft heb ik haar dus niet meer gehoord, echt een wonder!
    Kijk maar eens op http://www.puckababy.com/
    Ook bij m'n vriendin heeft de Puckababy vanaf de 1e minuut gewerkt.

Morgen moet ik op nacontrole bij de VK, vind het wel jammer dat ik daar nu de allerlaatste keer heen ga, vond het altijd erg gezellig daar.

Ik geloof dat ik Zenne maar eens wakker ga maken voor de laatste fles. Hopelijk drinkt ze nu ook goed want de laatste 3 dagen drinkt ze slecht.

Tot morgen!

15. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @ice:gefeliciteerd met je verjaardag!

@friendly: Wat een droppie!

@anastasia: Gefeliciteerd! En, lekker gegeten? Heb je de druppels nog geprobeerd, of was het niet nodig?
    wat vervelend dat Laura vanmiddag uit haar doen was. Ging het met het eten wel goed? O, ik lees het al. Nou ja, wil niet zeggen dat het steeds zo gaat. Wel lekker gegeten?
    Zo jij was snel zwanger ondanks pilgebruik! (ontpillen e.d.)

@deentje: nog zo'n snelle! ;)
    @friendly:en nog één! ;)
    @gina: zo kan ik nog wel even doorgaan! ;)

@friendly:Sow, dat was idd een heftig mailtje die je hebt teruggeschreven, maar niet onterecht. Ik had zoiets kunnen schrijven en was ook erg boos geweest. Al was het misschien handiger geweest om het eerst met je man te bespreken. Ach: gebeurd is gebeurd.Ik hoop dat het snel weer een beetje goed is tussen jullie en dat ze nu doorhebben dat jullie dingen verzwijgen (want daar hebben jullie toch geen reden voor? Een vorm van jaloezie lijkt het me)

@gina: Ok, lekkere opmerking zeg! Wat heb je gezegd tegen je schoonvader?

@fiona: ik heb ze besteld hoor! hopen dat ze snel binnen zijn.
    Lachen he, die harde scheten! Soms kijk ik Ronald aan en dan zegt hij:"nee, dat was ik echt niet!" :)

@onsukkie: Gaan je ouders lang met vakantie?

@friendly: Jeetje ik wordt al moe als ik jouw bezigheden lees, laat staan dat ik het moet doen! :oops:

Hahahaha, grappig!

@lindatjuhhh: Fijn dat jullie weer compleet zijn en veel plezier bij de verloskundige morgen!

16. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Vandaag heeft Senna haar B-diploma gehaald, de knapperd! Ben helemaal weer trots! haar A-diploma had ze op 5 mei gehaald, dus dat is wel heel erg snel achter elkaar!

Mikki heeft in de avond echt moeite om in slaap te komen. Dit komt waarschijnlijk van de vele indrukken van overdag. Ik ben om 18 uur lekker met haar boven op bed gaan liggen en toen ging het iets beter met haar, gelukkig!

Welterusten iedereen!

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja, 3 weken gaan ze weg. Blegh...

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    He wat goed van Senna zeg! Dat is wel heel rap achter elkaar.

19. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden!

@Daphne, hahah ik ook hoor, zit in maat 44.. voor de zwangrschap ook al! Ik schommel heel erg, kom errug makkelijk aan. Ben vier jaar geleden 28 kilo afgevallen maar was daar alweer 15 van aangekomen. Alle kilo's van de zwangerschap ben ik wel al kwijt maar wil de rest ook kwijt.. nu dus met een ananasje en een flesje water fris begonnen deze ochtend.. wil er zeker 10 nog kwijt en daarna zien we wel weer! Jij ook succes!

Vind ik zo irritant als je ergens je eten ongelijk krijgt, is ook echt een reden om GEEN fooi te geven!

@Fiona, meid wat heerlijk dat die druppels helpen.. hopen dat dat zo blijft! En wat een droppie is het ook he.. leuke kleertjes hoor! Ik zei nog tegen mijn man, als ik zeker weet dat we een meisje krijgen wil ik er nog wel een al is het alleen maar voor de kleertjes enzo.. voor jongens is het toch een stuk minder leuk en ze hebben ook veel minder!

@Onsukkie, ja vies he! Hier ook alleen ik of man een pinkie! Tegenwoordig wil ze die trouwens niet meer, alleen nog speen, fles of borst hahaah..
    Mooie foto zeg van jullie onder de douche! Succes vandaag zonder je man! Als je wilt kletsen spreek je me maar aan op msn hoor, ik sta altijd offline maar ben er stiekem wel altijd hahahaah..

@Anastacia, mooi zeg dat het leuk was.. hihi zie je al zitten met Laura op je arm etend met 1 hand..
    schoonouders en ouders.. bahhhhh ze zijn zo anders nu ze opa en oma zijn vinden jullie niet?
    \Maar ja, zal wel veranderen als het nieuwe ervan af is toch? (hoop hoop hoop)

@Friendly, leuk zo'n pup maar jeetje wat een werk.. pfff had geloof ik nog een tijdje gewacht (tot Ruben m zelf kan uitlaten hahahahahaahah) sterkte ermee!

@Ice, meid nog gefeliciteerd! Hoop dat je leuke dag hebt gehad!

@Lafo, wat fijn dat de spruw weg is..! Irritant he dat wakker maken/houden.. vader hier ook houtje van, nu na 100 keer zeggen (en ik ben best venijnig na de zoveelste keer) doet ie het gelukkig niet meer!

@anastacia, hahahah jij werkt andersom met afbouwen.. nou hier ook.. eerst kolfde ik nagenoeg niks meer op een gegeven moment en vrijdag moest ik afkolven ivm eten en wijntje en toen had ik in no time 100cc.. vond het haast zonde om weg te gooien!

@Linda, 10 in een weekend? jeetje.. hahaha hier zijn wij ook grootgebruikers hoor.! Achh arm kind.. zij zouden het toch ook niet leuk vinden in dr eigen zeik te zitten.. volgende keer maar instructie tbv van verschonen meegeven ;)

@Daam, jeetje wat goed van Senna! En dat zo snel achter elkaar.. jij hebt een echt waterratje he! Ik snap dat je trots bent hoor!

Hier hebben we echt een voorbeeldig kind de afgelopen dagen! Hij komt savonds nog steeds tussen negen en elf voor zn laatste voeding en slaapt dan door tot zes of half zeven! dan drinkt ie goed en slaapt ie weer door tot half 10 ong. en nog steeds op zn buikje.. dat helpt hier echt gigantisch.. ben zo blij dat ik me over die angst heb gezet want hij is helemaal uitgerust nu! (en mama ook hahaha) de krampjes zijn ook heel stuk minder maar hij poept nog niet heel veel, ong 1 luier per dag.. maar dan wel een hele volle.. hij heeft alleen vanochtend een temp van 36.6 kan dat kwaad?

Kuss

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Thnks, hij is alweer een uur weg. Vind er niets aan... stom hoe snel dat went, je mannetje thuis.

Deel Deze Pagina