Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Onsukkie: klinkt bekend. Met cas had ik dat ook en dan vooral aan de rechterkant. Uiteindelijk bleek daar heel veel melk in te zitten. En door de toeschietreflex spoot het hem allemaal te veel in zijn mondje. De tip voor mij was toen de eerste druk er met een handkolf (of met je eigen handen) af te halen. Een of twee minuutjes. En dan wel aanleggen... Misschien heb je er wat aan? Hier hielp het wel een beetje...

2. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ben ik ook benieuwd naar, maar zal nog wel even duren vóór ze weer hier is. Ze zal het wel erg druk hebben met die verhuizing.

3. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    @Neia: Wat ontzettend zielig voor Neia zeg! Ik heb er geen oplossing voor wat je zou mogen geven bij verstoppingen.

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Waar kan ik die houdingen vinden?
    Ik ken eigenlijk alleen zittend en liggend en tot nu toe had ik ook geen enkel probleem. Misschien is het iets eenmaligs (1 dag dan ofzo), maar zit er wel ff mee.

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Das wel een goeie, m'n rechter borst lekt ook het meest, en het is bekend dat ik een hoop melk heb. (maar geen ernstige stuwing, ook niet gehad) Heb ook nog geen enkele kloof gehad, dus het aanleggen lijkt me dan niet het probleem te zijn op zich.

Maar dan nog... als ze een tijdje gedronken heeft wordt de druk op die borst toch minder en dan zou ze toch weer rustig moeten kunnen drinken. Ze raakt nu elke keer zo in de stress. Echt maf na 3 weken probleemloos borstvoeding geven.

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Onsukkie, ik denk ook dat ze dan in 1 keer teveel krijgt ofzo. Misschien kun je die houdingen op internet vinden? Is nogal moeilijk uit te leggen. Is wel belangrijk, dan drinkt ze ook andere klieren leeg.

Fiona, slim van je om je mannetje even met beau weg te laten gaan. Dan kan je alles lekker rustig doen.
    Wij wassen Neia van te voren even, en dan onder de douche. Ze vindt het echt heerlijk. Ik gebruik ook verschillende houdingen, zodat de straal bijvoorbeeld ook op haar buikje of hoofdje komt. Dan geniet ze volop. :D

Friendly, lekker dat Ruben zo lang op zijn buik heeft geslapen. Neia slaapt overdag bijna niet. Maar daarom hebben we natuurlijk ook heerlijk lange nachten. ;)
    Lekker dat je moeder even komt oppassen, dat zal jou best wel goed doen denk ik.

Papa is lekker met Neia aan het knuffelen, soms heeft ze weer krampjes tussendoor.
    Ik ga maar even van de gelegenheid gebruik maken om wat strijkwas te doen, bah. :(

X marieke

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    marieke
    voor verstopping kun je bij flesvoeding 10cc extra water in eht flesje doen
    En nutrilon Omneo of friso comfort gaan gebruiken dat is goed voor de darmpjes ( Laura had ook obstipatie en krampjes!)
    de truc met de thermometer..
    en geef je nog gekolfde borstvoeding? Ik merk dat nu ik weer bijna 2 flesjes red, het nog beter gaat stimuleert net iets meer he :)
    Maar vooral de andere voeding zou ik even gaan overleggen met het CB of de huisarts

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Anastasia thanks. Afgekolfte melk geef ik niet meer, want ik had het idee dat 2 soorten door elkaar niet goed was. Toen is het dus 2 dgn goed gegaan.
    Sindsdien gebruik ik al friso comfort tegen de krampjes en het spugen. En ik zag dus inderdaad ook op de doos staan dat het tegen krampjes is.
    Ik ga de volgende fles gewoon met wat extra water erbij proberen, misschien verdund dat inderdaad.

Nu is ze nog steeds bezig. Ze drinkt iedere keer kleine beetjes, valt in slaap, en wordt ze na 5 of 10 minuten weer wakker van de krampjes, en zo gaan we maar door.
    Ik heb bijna de strijkwas af, dus dan kan ik haar overnemen van Mark.

X Marieke

9. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    onsukkie: kan ook beginnende spruw aan de tepel zijn, dan gaan ze ook dat gedrag vertonen. teveel in 1x krijgen kan ook best, maar het is idd raar dat ze dan na een paar min niet rustiger wordt.

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Marieke
    dat extra water had de CB verpelegkundige mij verteld, omdat flesvoeding vaak verstopping geeft, en extra water zorgt ervoor dat er meer water bij de ontlasting komt en het dus dunner is...

Poepluiers verschillen van kind tot kind: van zeven keer per dag tot eens in de zes dagen, van geel tot bruin of groen, en van zacht tot vaster. Allemaal normaal, zolang je kindje er geen last van heeft. Is dat wel het geval - krampjes, veel windjes, nutteloos persen - dan kan het om obstipatie gaan.

Vocht is van groot belang!
    Baby's verliezen snel vocht (vooral bij warm weer of als de verwarming hoog staat), omdat hun huidoppervlak relatief groot is. Om afvalstoffen kwijt te raken, hebben de nieren vocht nodig. Is er niet genoeg vocht, dan halen de nieren het vocht uit de darmen. Met als gevolg dat je baby gewoon plast, maar hardere ontlasting krijgt. Baby's hebben bovendien in verhouding meer vocht nodig dan jij.

Tips
    Ben je net overgestapt op een andere voeding (bijvoorbeeld van borst naar fles), dan moeten de darmen van je kindje even wennen. Wacht rustig twee weken af.
    Let op dat je niet te veel poeder gebruikt bij het aanmaken van de voeding (1 afgestreken schepje per 30 ml water is de maat). Haal het schepje losjes door het poeder en strijk het teveel af met de platte kant van een mes.
    Doe altijd eerst water in de fles en daarna het poeder: dat mengt beter en dan weet je zeker dat je de juiste hoeveelheid water hebt genomen.
    Maak je de voeding voor de hele dag tegelijk klaar? Roer de voeding dan steeds goed door, voordat je de benodigde hoeveelheid in de fles giet.
    Het toevoegen van 10 ml extra water per 100 ml bereide voeding kan ook helpen. Je kindje moet dan wel alles opdrinken.
    Een beetje extra vocht tussendoor (afgekoeld gekookt water) is altijd goed.
    Kindicol druppels van VSM helpen de ontlasting zachter maken. Dit homeopatische gezondheidsproduct zorgt voor heropname van vocht in de darmen.

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    :idea: Onsukkie en friendly, hier heb ik het zelfde met Iris, ook steeds rechts zo onrustig, en los laten etc, maar stopt ook niet na een paar minuten. Ik had ook al aan spruw gedacht, maar vind het dan zo vreemd dat het zich allen maar bij de rechter borst uit, op het moment dat louise of Iris er last van hebben zit het toch in hun mondje en zouden ze er bij beide borsten last van moeten hebben of klopt dat niet!

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Marieke, heb je contact gehad met het cb of je ha hierover. Misschien hebben zij goede tips of een goed middel of andere voeding! Zoek hulp, want dit is voor jullie niet leuk en zielig voor Neia zoveel pijn! Hoop dat je een oplossing kunt vinden.
    Hier heeft Iris ook weer krampjes vanavond, maar zolang ze maar op de buik ligt en haar speen heeft gaat het redelijk!

13. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Onsukkie, nog even over het rijbewijs, ik rijd op zich ook goed zolang ik me niet hoef te bewijzen, maar ik kan er absoluut niet tegen om in praktische zin te moeten bewijzen. Vind het vreselijk dat een rijinstructeur kijkt hoe ik rijdt etc. Wil helke handeling dan kompleet in mijn hoofd hebben zitten, ik moet hem kunnen dromen als het ware zodat ik niet af ga. Ik heb dat voor alle soorten praktijk examens, geef mij maar duizend boeken met lesstof, dat leer ik zo uit mijn hoofd, maar owee als het op praktijkexamen aankomt. Hoe ik het dan toch gehaald heb, ik weet het niet, heb het gelukkig wel in 1 keer gedaan, want ik denk dat als ik gezakt zou zijn dat ik het dan heel moeilijk gekregen zou hebben. Heb wel een uur van te voren gelest, was toen ook erg zenuwachtig en kreeg toen wel een forse ingreep, dat heeft me toen wel aan het schrikken gebracht, misschien heeft me dat geholpen!

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

hier ook krampjes maar niet heavy gelukkig
    om half 8 kwam ze na 4 uurtjes slaap! ze heeft de fles leeg gedronken ik heb haar een schone luier gegeven en ik dacht dat ze in coma was maar nee dus
    nou hebben we bijna 3 kwartier met haar gewandeld en als ze de tut in haar mond had was ze stil ze sliep zelf dus uiteindelijk naar huis gegaan en mevrouw werd weer wakker eenmaal thuis nu na 2 uurtjes maakte ze bij me man op zijn blote arm een tal zuigvlekken dus nu zit hij haar de fles te geven

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ach ja Fiona, waar bemoei ik me ook mee he, maar ik kreeg visioenen van dat haar bandje om haar nekje hihi. Moet zeggen het staat wel heel er snoezig, wat een knappe meid heb jij zeg, je moet ermee naar het modellen buro, hihi...

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Grappig al die namen voor een speen, fiona noemt het een tut, hier in brabant zeggen ze een fiep. Nog andere namen uit andere streektalen?

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier is het spelen ook voornamelijk kletsen en zingen en knuffelen. Voor de speeltjes in de box heeft ze nog weinig interesse, kijkt wel veel in het rond door de kamer. Op de commode kijkt ze altijd naar het hemeltje van de wieg en daar moet ze dan steeds om lachen, weet niet waarom, hihi

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    katsas, klinkt inderdaad als een heftig dagje, en dat kan zo vermoeiend zijn al dat gepraar over onderwerpen die je nog niet echt verwerkt hebt en nog gevoelens oproepen, is echt een uitputtingsslag weet ik uit ervaring, toch is het goed dat je het wel gedaan hebt! Nu even weer lekker tot jezelf komen en wat uitrusten, hoop dat je wat tijd voor je zzelf kan nemen!

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dolphin, wat schattig zeg! Hij kletst echt al heerlijk, zo goed doet Iris het niet, ze lacht dus wel heel breed, maar vind het nog heel moeilijk om geluid uit haar stemmetje te krijgen, ze probeert het wel uit allemacht, maar het zijn meer kgggg en dat soort geluidjes, harde keelgeluiden.

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Friendly, hoe slaapt Ruben op zijn buik, afgezien van de banaahouding. Zou Ruben die bananenhouding hebben vanuit jou buik? Jij had toch een relatief klein buikje en er was weinig bewegingsruime voor Ruben? misschien heeft hij zo in jou gelegen en geeft hem dat een veiliggevoel, een rubensfoetushouding om het zomaar te noemen ;)

Deel Deze Pagina