Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Pfff nou hier is het saai zeg, ze is sinds half 10 welgeteld een kwartiertje wakker geweest, haha. Ik ga de honden maar even uitlaten met haar in de wagen en daarna maar even kijken of ze wakker wil worden, want ik had nog plannen vanmiddag en dan is het wel handig dat ze slaapt en niet toevallig net heeft besloten erg wakker te gaan zijn. Hihi.

Ben zo verliefd he...

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hier ook iemand die heel jaloers is op de heerlijke nachten van de anderen :confused: . Ruben lag om half 12 in bed, tot half 4, toen aan de borst (ach ja manlief wilde graag dat ik 's nachts de borst probeerde zodat hij kon blijven slapen en ik niet hoefde kolven, leuk idee als het werkt ;) ) maar goed, meneer was pas na half 5 klaar en kwam om half 7 al weer en daarna alweer om half 9. Heb toen tot half 11 met hem in bed gelegen en daarna gekolfd, Ruben gewassen en aangekleed en daarna de fles gegeven. Er ging gewoon 150cc in en hij is nog niet verzadigd. Ga hem nog een toetje bijgeven en daar moet ie het maar mee doen.

Meiden die me toegevoegd hebben op msn... gezellig! zal later kijken of ik wat kan kletsen, eerst Ruben in coma hebben ;)

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Das lastig zeg ik zou gewoon een fles doen dan 's nachts.
    Hier komt ze meestal ook wel om die tijd (bhealve vanacht) maar dan drinkt ze zich wel vol en slaapt daarna dan ook weer een uur of 3.

4. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Met de fles gekolfde melk weet ik gewoon dat hij nog 2 to 4 uur slaapt na zn fles en dat lukt momenteel als hij uit de borst drinkt bij lange na niet (terwijl hij goed drinkt!) Met kolven kolf ik ook gemiddeld 180cc in 7/8 min, dus als Ruben een half uur drinkt moet hij dat er toch zeker ook uit krijgen.
    Zit te twijfelen om hem misschien voor de nacht ook de zwaardere fv te geven voor hongerige baby's, misschien dat hij dan overdag ook wat rustiger is.
    Hij is nu btw eindelijk gaan slapen. Heb hem na het laatste beetje in zn zijligkussen gelegd, met zn speen in zn mond en de knuffeldoek ertegenaan dat hij hem niet per ongeluk uit kan spugen. Meneer deed direct zn ogen dicht en slaapt nu. Had net daarvoor mn moeder gebeld of ze vanmiddag nog wilde komen zodat ik even wat troep op kan ruimen en het eten voor kan bereiden, even tijd voor mezelf. Ze komt pas eind van de middag, ongeveer een uurtje maar das net genoeg.

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Met de fles gekolfde melk weet ik gewoon dat hij nog 2 to 4 uur slaapt na zn fles en dat lukt momenteel als hij uit de borst drinkt bij lange na niet (terwijl hij goed drinkt!) Met kolven kolf ik ook gemiddeld 180cc in 7/8 min, dus als Ruben een half uur drinkt moet hij dat er toch zeker ook uit krijgen.
    Zit te twijfelen om hem misschien voor de nacht ook de zwaardere fv te geven voor hongerige baby's, misschien dat hij dan overdag ook wat rustiger is.
    Hij is nu btw eindelijk gaan slapen. Heb hem na het laatste beetje in zn zijligkussen gelegd, met zn speen in zn mond en de knuffeldoek ertegenaan dat hij hem niet per ongeluk uit kan spugen. Meneer deed direct zn ogen dicht en slaapt nu. Had net daarvoor mn moeder gebeld of ze vanmiddag nog wilde komen zodat ik even wat troep op kan ruimen en het eten voor kan bereiden, even tijd voor mezelf. Ze komt pas eind van de middag, ongeveer een uurtje maar das net genoeg.

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@msn & hyves: mijn msn is madelon_f1@hotmail.com en m'n hyves pagina is http://jvtje1.hyves.nl (maar volgens mij ben ik op hyves met de meesten al vriendjes :)).

@marieke: wat vervelend nou dat neia maar blijft sukkelen met die krampjes en ontlasting :( Ik hoop echt voor jou & Neia dat het snel overgaat, want dit is echt 1000x niks zo :(

Ja, die regeldagen, dat is niets... al kan het zo te lezen nog wel erger, als ik Friendly's schema zo zie... Pfff, maar nou heeft ze vorige week de 6-weken regeldagen gehad, begint ze nu weer vrolijk aan het 8-weken sprongetje :rolleyes: Je blijft bezig zo. Nou ja, nu slaapt ze dan opzich wel tussendoor en blijft ze redelijk in dr schema, ze wil alleen veel bij mama zijn en overdag niet in dr eigen bedje slapen.

Samen douchen gebeurt hier ook vaak. De ene keer gaat Michiel met haar en de andere keer ik, net hoe het uitkomt. Ze vindt het in elk geval heerlijk! En ze heeft eergister ook bewezen dat je voeden op verzoek óveral kan doen, dus ook onder de douche... :p

@friendly: die dagen waren duidelijk nodig voor de productie... m'n borsten lopen deze week echt over :confused: Alleen drinkt ze nu -voor mijn gevoel althans- weer niet zoooo heel veel, telkens 10-15 minuten en als ik haar nog eens aanleg na het luier verschonen, drinkt ze meestal niets of maar heel weinig... Maar ze zal heus wel genoeg binnenkrijgen, daar ben ik verder niet bang voor. Alleen blijf ik nu voor m'n gevoel met een overschot aan melk zitten :p (Al valt dat volgens mij in werkelijkheid ook wel weer mee, als ik daarna nog ga kolven, komt er nog zo'n 50-75cc uit, niet meer dan voor de regeldagen)

Wat vervelend dat Ruben zo slecht tegen prikkels kan :( Lijkt me echt lastig, als je bij alles wat je doet echt rekening moet houden daarmee.

@rijbewijs: ik heb de mijne op m'n 21ste gehaald en ben er wel blij mee. Ook al rijd ik niet zooo heel veel (als het even kan, laat ik mn man rijden ;)), maar het is wel makkelijk om met de auto weg te kunnen als het moet, zeker met de kleine nu. Aan het begin van mn zwangerschap hebben we een klein autootje voor mij aangeschaft. Een automaat, want ik blijf maar klooien met die stomme versnellingen. Ik kan best schakelen hoor, daar niet van, maar het wil maar niet op de automatische piloot gaan, waardoor ik weer vind dat ik teveel daar mn aandacht op moet richten en daardoor minder aandacht dan ik zou willen kan geven aan het verkeer om me heen. En dat maakt me dan weer erg onzeker, waardoor ik alleen maar minder graag ga rijden... Dus nu rijd ik in een automaat en hoef ik alleen maar op de weg te letten. En nu gaat het dan ook prima :D Ik scheur lekker overal naartoe!

@spelen: soms op het speelkleed en dan met de figuurtjes die daar boven hangen haar aandacht proberen te trekken, soms leg ik haar bewust op haar buikje. In de box, zeker nu ze haar mobile heeft ;) maar ook wel spelletjes met haar favoriete knuffel (vooral van haar af- en weer naar haar toe bewegen doet het erg goed) en verder veel knuffelen, praten (zingen is niet zo mijn ding vrees ik), lopen, kusjes geven, aaien, af en toe een kriebelspelletje over haar buikje en/of neusje...

@fiona: Beau is ook pas 3 weken oud natuurlijk, het is heel normaal dat je haar op die leeftijd nog moet vermaken en dat ze het nog niet zelf doet ;) Een knuffeldoek grijpen kan ze ook nog niet zelf, al zou ze het willen! Komt vanzelf wel goed hoor meid :) Maud kan ik ook pas sinds een week of 2 een kwartiertje ofzo alleen in de box laten!

Nu al opgeven voor school :confused: Het moet echt niet gekker worden hoor... Gelukkig hebben we hier niet zo'n last van wachtlijsten. Maud gaat in principe straks ook gewoon naar een basisschool hier in de buurt. Als we tegen die tijd überhaupt nog hier wonen...

@pukkeltjes: Maud heeft daar ook wel last van, al is het duidelijk minder aan het worden. Op het cb zei de arts dat het een combi was van warmte uitslag en hormonen. Kennelijk zitten er nog wat hormonen van mama in dat lijfje en die willen eruit. Dat doen ze dus kennelijk via die pukkeltjes en het was een heel normaal verschijnsel voor baby's tussen ca. 4-8 weken!

@anastasia: ik zou het niet weten van wel/niet doorslapen. Ik ben niet beter gewend dan dat Maud elke nacht nog ergens tussen 2-4 nog komt ;) Al kwam ze vandeweek een keertje al om 1 uur... Daar was ik even minder blij mee, gelukkig heeft ze daarna goed doorgeslapen en is het ook bij die ene keer gebleven.

Ik denk wel dat Will al in NL is ja. Vorige week woensdag/donderdag zou de vrachtwagen komen en ik geloof dat ze zelf rond midzomernacht zouden vertrekken. Ze zou in elk geval proberen of ze deze week nog een keertje bij haar broer online kon gaan!

Ik heb gister nog naar de foto's van Laura van week 7 gekeken :D

@Deentje: ik sluit me bij de rest aan hoor. Ook al heb je je mindere dagen (wat me heel logisch lijkt), al met al doe je het gewoon super goed hoor!

Vind je het goed als ik een link plaats naar Brian zn site op Maud haar pagina?

Ik weet uit ervaring dat groepstherapie wel kan werken. Ik had ook heeeeel weinig zelfvertrouwen, was heel verlegen (en ben ik nog wel) en was totaal niet assertief. Daar heb ik toen dus groepstherapie voor gehad bij de GGZ en dat heeft best geholpen! Heb die cursus 2x gevolgd. De eerste keer was ik ook als de dood om er heen te moeten, vond het echt 3x niks, maar na 1-2 sessies viel het eigenlijk toch best wel mee en daarna ben ik er eigenlijk altijd wel met plezier heen geweest!

@witte reus: ik snap je gevoel wel rondom het snel aantellen. Hoewel ik mezelf niet schuldig voel omdat het bij ons zo snel is gegaan, vind ik het wel lullig als je dan verhalen hoort van mensen bij wie het niet zo makkelijk ging...

Hoe voel je je vandaag? Weer wat beter?

@Askim: haha, bezem... hoe kom je erop! :)

@onsukkie: ik denk dat het met de bv inderdaad de tsr is, al weet ik het ook niet zeker hoor. Ik heb het aan het eind van de 1e week wel gehad, dat Maud echt ronduit weigerde om uit 1 borst te drinken. Elke keer als ik dan maar met de tepel in de buurt van haar mondje kwam was het krijsen, krijsen, krijsen! De ene dag was het de ene borst, de volgende dag de andere en op een gegeven moment was het bij beide borsten krijsen :( Gelukkig is dat daarna ook weer snel overgegaan, want zo was het echt niet leuk. Baalde er toen wel enorm van dat ik nog geen kolf had...
    Bij ons staan de houdingen voor bv in het kraamboek en ik heb er destijds ook nog een speciaal boekje over gekregen. Ook heeft de kraamhulp met alle houdingen geoefend. Alleen de rugbyhouding heb ik zelf nooit zo onder de knie gekregen, dus die gebruik ik ook eigenlijk nooit om te voeden.

@evelien: in (noord-)limburg zeggen ze ook fiep ;)

@Ice: voel je je vandaag wel weer wat beter?

Nou, volgens mij moet ik de Campina-fabriek weer open gaan gooien en daarna zullen mn schoonouders wel hier zijn, die zijn vandaag terug gekomen van vakantie :D en maken op weg naar huis eerst hier een tussenstop :) Ga straks wel verder met reageren!

7. KatSas

KatSas Bekend lid

Hoi

@ fiona: jeetje wat een rotdag, zielig dat beau zo moest huilen

@ Hannah: welkom terug, fijn dat alles gewoon ok is en veel plezier bij marieke

@ Marieke: zielig dat niks helpt bij neia, soms groeien kindjes er ineens overheen, dat hoop ik zo voor je en dan zo gauw mogelijk natuurlijk.
    Jij ook veel plezier vandaag :D

@ Miriam: spannend is het, misschien nog even wachten met testen? Nou ja kan het je wel adviseren, maar had zelf nooit zoveel geduld, wilde het dan liever maar meteen weten ook

@ Gina:goed van je dat je toch naar de stad bent gegaan!

@ wishful: het is ook gewoon heel zwaar een keizersnede. Heb je nog een nacontrole bij de gyn? Verder hoop ik dat ze heel gauw erachter komen hoe het zit met ian en dat ze hem gauw kunnen helpen.

@ Evelien: hoop maar dat bij iris de krampen nu wegblijven.

@ Esther: begrijp ik helemaal hoor, maar je bent hier ook gewoon van harte welkom.

@ Onsukkie: heerlijk zo'n lange nacht he! En wat een lieve foto van Louise.

@ Lafo:stoere meid ;) van die wrat ben je mooi af! En wat heerlijk dat je zo gezellig uit eten bent geweest, helemaal leuk! Hier toch ook binnenkort nog eens plannen, denk zelf aan de eerste week dat ik weer aan het werk moet dan heb ik dan tenminste ooknog wat leuks

@ friendly; balen dat ruben je nog niet laat doorslapen, duim voor je dat hij toch gauw in zijn ritme komt.

Zo vanmorgen druk geweest, nu heel even rustig zitten en dan zo nog even wat in huis doen voordat jasper tegen een uur of twee weer komt voor de fles. Vanmiddag komt mijn mams op bezoek, altijd gezellig. En mijn mannetje komt tegen drieen ook weer thuis van zijn werk.

8. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    goede middag meiden.

ik heb er vele op msn al toegevoegd.

swannie_656@hotmail.com :)

Bram heeft vandaag zijn 1e 2 prikjes gehad. oei ik moest wel een traantje weg pinken hoor. maar wat een doos die vrouw van het CB .. pfff..

hij is 57 cm en weegt 5120 gram. is dus in 2 weken tijd 1 cm gegroeid en 620 gram aangekomen.

@miriam *duim duim * ik heb zelf al vrij vroeg getest omdat ik een onregelmatige ongi had. maar kan me goed voorstellen dat je wilt wachten. ben wel ontzettend nieuwsgierig.

@Lafo. hihi toen ik het las kreeg ik spontaan de tranen in mijn ogen. ik stel dan in gedachte dan voor dat mijn vriend dat zou doen. en hoe gelukkig ik dan zou zijn! snap je me ?

we zijn voor een paar weken terug samen gaan uit eten. was echt weer verliefd op mijn mannetje (S)

@neia.. bah wat zielig voor Neia dat ze zon last ervan heeft.
    hihih en met de fles in de kinderwagen het dorp door :)

@Helle. thanks voor het zoeken. klinkt stom maar ik werk ook in panningen, en mij lijkt het dan niet zo fijn om in het zwembad bekende tegen te komen..

@drinken.. Bram komt nu gem om de 4 uur voor een voeding van 150 cc met 5 schepjes. ik mocht zelfs 180 cc met 6 schepjes gaan geven.

@friendly bedoel het niet verkeerd, maar sta jij er ook achter de borst snachts?
    als mijn vriend iets wilt en ik niet gebeurt het ook niet. als mijn vriend dus wil dat ik s'nacht de borst geef maar ik niet dan gebeurt het niet ?..:oops:

@hannah.. balen joh dat je je wachtwoorden niet meer wist. gelukkig heb je ze wel kunnen vinden, ik was het wachtwoord kwijt van mijn @home adres.. maar als je na gaat hoeveel dingen je moet onthouden qua WW

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    heeey jvtje,

jou heb ik ook al lang niet meer gezien, of vergis ik me nu?

wij doesje ook regelmatig samen met Bram,vind ie ook lekker. maar doordat hij zo'n droge huid heeft doen wij hem liever in bad want dan doen we er speciale badolie in.

10. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Lief van je, dank je!
    Je bent de enige die er op antwoord :D

11. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    wittereus: stond er zelf wel achter hoor, viel te proberen want eerst sliep hij wel 5 uur na de borst 's nachts. zit te twijfelen of er wel genoeg voedingsstoffen in zitten, ruben kwam net al weer voor voeding! morgen moeten we naar bureau dus dan ff navragen...

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    bohhh... begint Bram ineens heel hard te huilen. en is niet te troosten. pffff heel ook 2 gekke kleur benen, en waar de spuitjes hebben gezeten is het heel dik en rood. :( mam zat net zo hard mee te huilen. wat zielig zo'n klein hummeltje en zo over stuur. en alles geprobeerd niets hielp. dan maar ff mee naar benede. met pijn en moeite de pink geprobeerd en meneer sliep ineens :S..
    vaag.

hebben meer baby's last van de spuitjes gehad.

13. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben zo jaloers op sommige vna jullie!
    Sam komt nog steeds om de 4 heel soms 5 uur!
    Wou dat ik ook in de nacht door kon slapen :cry:
    In het begin deed ze het wel, maar nu niet meer.
    Hoop echt dat ze gauw ook een 6 a 7 uur achtereen
    gaat slapen!Vooral als ik dalijk weer moet
    gaan werken..... maar ik heb vast die pech....
    Want verder is ze een heerlijk kind!!! [​IMG]

Spuitjes? Die krijgen ze pas bij 2 maanden toch?
    Ik moet de 8ste voor de 1e prik bij het cb

14. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Hier nog zo een die graag langer zou willen slapen hoor! hahaha ik heb geen klagen. Cas krijgt tegen half elf, elf uur de laatste fles en meldt zich dan standaard 5 uur later. En dan krijgt hij de borst (zolang dat die het nog doen hihi) en dan slaapt hij weer tot 7 uur ongeveer. Maar het zou zo lekker zijn om gewoon 1 nachtje meer dan 3 uur slaap aan een stuk te krijgen! och ja dat komt vanzelf wel een keer (hoop ik :) )

15. goedemorgen!

voel me nog steeds niet erg goed :( dus hou t ff kort.. ;)

miriam ik ga heel hard voor je duimen!

wishfulldreaming jeetje meis het zit je ook niet mee.. ik hoop dat t snel beter gaat met ian. heel veel strekte

16. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Heej deentje.... Dikke knuffel voor je!

17. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Onze tijd komt vast wel ;)
    Liever vanavond nog whahahwhahwha :)

18. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Ja precies! heerlijk lijkt me dat! :-D

19. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey deentje,

kop op meis.. je hebt het al zo lang, zo goed gedaan.. gewoon positief blijven, denken--> ik kan het!!!!! ( emiel rattelband zou zeggen --> SJAKKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA);)

hoor ik je een klein beetje lachen?

hop echt dat je je snel beter voelt.

20. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Pcies deentje! Je doet het zooooooo goed! idd witte reus: TSJAKKAAAAAAAA

Deel Deze Pagina