@essy. Bram slaapt ook nog niet echt door snachts hoor. komt meestal rond 3 uur. terwijl de wekker van mijn vriend rond 4 uur gaat, eer dat ik dan weer slaap enzo. en het is best logisch hoor dat je meer met de juni mama's mee kletst dan hier.. zou ik ook hebben. je hebt tenslotte zo lang bij de juni mam's mee gekletst!
De katten hadden vanmorgen een kadootje voor m'n man. Er lag een mol middenin de kamer. Het ergste was nog dat toen hij hem oppakte om in de kliko te gooien het dier nog bleek te leven. Je kunt je voorstellen dat het hem een halve hartverzakking opleverde. Nou ja, toen heeft hij hem maar aan de overkant uitgezet.
OOOO das zielig... maar wel een mooie foto van het beestje. Nou maar hopen dat ie het overleeft verder...
Deentje hou je haaks, je kunt het hoor! En Esther heel begrijpelijk, mocht ik juni mama zjin geworden was ik ook hier mee blijven praten. Je trekt toch al 9 maanden met elkaar op.
@ukkie, is idd erg zielig ik zou ook een verzakking krijgen, nu maar hopen dat het beestje het overleefd. hebben ze de afgelopen tijd nog meer kadootjes meegenomen?
Ja ik vond ook dat ie een mooie foto had genomen. Het zijn ook echt bijzondere beesten als je ze van dichtbij kunt zien (vind ik dan, maar ik vnid alles wat leeft mooi geloof ik).
Er lag een muis toen we thuis kwamen van het ziekenhuis. Dat was niets bijzonders, maar de volgende dag hadden we de kraamzorg en toen verschuitft m'n man een bank om het bed in de kamer kwijt te kunnen, ligt er en muis onder (gewoon dood hoor). Je had de kraamzorg moeten horen gillen, ik lag dubbel (en dat deed nog best zeer na die keizersnee). Verder de laatste dagen geen kadootjes gehad.
Pffff ik ben blij dat ik niet zo'n kado'tjes krijg! hihi Och wel lief dat ze aan jullie denken he die poezen... hahaha
haha ik kan me voorstellen dat je dubbel lag.. moest er ook wel van lachen. onze kat heeft er een sprot van gemaakt om wel 1x per week een vogel te vangen en te dooden, en bij ons in de tuin te leggen. meestal zijn het jonkies. en dan mama en papa vogel die achter volgen onze kat, en ze is echt al een paar keer aangevallen door die vogels. hihihih
Zo ben met Ruben een klein stukje met Max wezen wandelen en nu slaapt ie weer even (hoop nu langer dan 20 min). Ga vast de boontje punten en aardappels schillen, is dat vast gebeurd... als mn moeder er is ga ik was opruimen, nieuwe ophangen en papiertroep opruimen. Stofzuigen en dweilen moet ook nog gebeuren, net als de wc schoonmaken. dat gaat dus niet allemaal lukken vandaag vrees ik
Achossie ziet er zielig uit Ja idd 9 maanden klets je met elkaar. En je leert elkeer ook kennen enz... Maar goed zo nu en dan kom ik zeker hier mee kletsen hoor
zo raar he, dit is al de tweede keer. begint Bram ineens mega hard te huilen. niet te troosten en een paar minuten later slaapt hij gewoon verder? zal hij dan eng dromen? ( dat de melk zuur is hihi) nee grapje maar iemand een idee? kan dat nog van de spuitjes komen?
Witte reus heb je bram al een paracetamolzetpilletje gegeven? Van 120 mg? dat mag hoor, ik doe het eigenlijk altijd na de spuitjes, als ze maar iets piepen krijgen ze er eentje van me, werd ook geadviseerd door het cb. De plek waar gespoten is word pijnlijk en stijf, kan zijn dat hij dus zijn beentjes bewogen heeft en dan pijn heeft. sterkte er mee. Als de plek heel erg opgezwollen is kan het zijn dat hij een allergische reactie heeft op de inentingen, maar dat komt volgens mij maar heel zelden voor!
hey evelien,thanks.. vind het eigenlijk maar niets om hem een zetpil te zetten maar dat ga ik gelijk doen! vind het wel zielig voor mijn mannetje..
Enne, zure melk daar ga ik ook van gillen, hihi, houd al niet zo van gewonen melk dus... Essie, snap je helemaal hoor, ik zou het zelfde hebben! Deentje, hopelijk voel je je snel weer wat beter! Onsukkie, inderdaad een mooi beest die mol, maar heb hem toch liever niet in mijn kamer, hihi. Hier moet ik jullie pozen maar eens lenen, want hier komt een heel brutaal roodborstje steeds in onze keuken/kamer, is helemaal niet bang voor ons en vliegt ook gewoon weer naar buiten als hij weer weg wilt. Andere vogels die per ongeluk binnenkomen raken in paniek en vliegen tegen de ramen op. Maar nu heeft ie gezelschap en komt er een merel mee. Vind het toch niet zo'n fijn idee, met Iris die hier vaak ligt enzo..... Lafo, leuk dat Ramon je mee genomen heeft uiteten. En dan het goede nieuws, Kim mag afzwemmen! Kim staat bij mij en zegt staat daar nou Kim? Ja daar staat Kim! HOERA, HOERA. ZE mag afzwemmen!
ben net weer thuis even geen tijd om op alles te reageren hoor... essiegirly kan me indenken dat je bij de juni mamas kletst bij ons zijn de meiden die te vroeg bevallen zijn ook hier blijven kletsen bij de mei mama's ( en ben zelf ook net een april mama 30-4.. maar ik klets ook gewoon hier) Je moet daar kletsen waar je het het leukste vind. Maarre jij kwam toch ook met ons daten ? met de zuid holland meiden Witte reus de prikjes krijgt laura vrijdag, en ik zie er heel erg tegen op.. heb nu al medelijden met haar kleine beentjes en die grote prikken .. bah mijn hart keert zich om als ik er aan denk.. En dan de kans dat ze ziek worden bah! Verder weet ik het allemaal even niet meer, .. ik ga even een pistoletjes met tomaat en mozarella maken in de oven tot vanavond
Zo, schoonouders zijn weer weg (zijn maar een half uurtje gebleven, maar had ook weinig anders verwacht, ze komen net terug uit Cuba, dus die zullen blij zijn als ze thuis zijn ), Maud heeft gegeten, gespeeld en wat al niet meer en ligt nu lekker in de wandelwagen te slapen, dus ik heb weer even tijd om te reageren @nacontrole: ik kan gelukkig gewoon bij de vk voor de nacontrole, zou ook raar zijn als ik naar de gyn had gemoeten, want die heb ik tijdens de bevalling (ook) niet gezien, dus daar valt weinig mee na te praten Ik heb de afspraak voor morgen staan, ben benieuwd! @Lafo: vervelend dat Amy weer spruw heeft Ik leg Maud vaak wel op haar zij ja, maar niet altijd eigenlijk. Meestal komt ze zo half op haar rug-half op haar zij terecht en daar valt ze meestal goed bij in slaap. Als ze wat onrustig blijft, dan leg ik haar wel echt op haar zij. Doe ik zowel in de wandelwagen als in haar bedje, hier thuis tenminste. Als ze in de wandelwagen ligt omdat we ergens heen gaan, dan ligt ze meestal gewoon op haar rug. Vindt ze ook prima dan! En het kán inderdaad wel gezellig met m'n moeder zijn... het is maar net wat je er ook van verwacht natuurlijk Als ze nu op bezoek komt, verwacht ik er gewoon niet teveel van, ik moet gewoon niet denken dat we hele gesprekken over 'zware' onderwerpen kunnen voeren ofzo, het blijft allemaal gewoon erg oppervlakkig. Ik probeer dan ook altijd wat te plannen om te gaan doen, winkelen ofzo, want anders zit je na een half uur wel een beetje uitgepraat op de bank te zitten. Maar zolang we wat kunnen gaan doen, is het over het algemeen wel goed uit te houden Ik hoop dat onze kleintjes volgende week zin hebben om lekker te gaan pruttelen bij Gina, kunnen we lachen om de geluidjes van elkaars baby's @Linda: zwangerschappen bij alleen condoom-gebruik... ik weet niet hoe dat onderzoek gedaan is, met welke factoren rekening gehouden is? Gaat dat dan echt om zwangerschappen door scheurend rubber, of worden ook zwangerschappen meegeteld die veroorzaakt zijn door verkeerd gebruik van een condoom, of 'een keertje vergeten/geen zin'? Ik heb het zelf helemaal niet op alle andere vormen van anticonceptie, dus hier wordt het toch het condoom. Gebruiken we trouwens al ruim 9 jaar naar tevredenheid. Ik controleer naderhand wel altijd op eventuele scheurtjes en als ik het niet zou vertrouwen -wat gelukkig nog nooit is geweest- kan ik altijd nog naar de ha voor een morning-after pil. Ik hou zelf niet van zuurkool, maar winterkost gaat er hier ook in de zomer prima in hoor. Als ik alleen moet eten haal ik vaak zo'n kant-en-klaar stamppot bij de AH, lekker! @Wishful: Wat naar dat Ian in het zh ligt zeg Hopelijk kunnen ze daar snel vinden waar hij last van heeft. En voel je vooral niet schuldig hoor! Hem thuis laten had je 'm ook geen plezier mee gedaan en jezelf ook niet. Nu kan hij tenminste geholpen worden! Ook al is het natuurlijk heeeeel vervelend om je mannetje zo achter te moeten laten, dat wil geen enkele moeder, het is wel het beste voor hem! De dochter van een nichtje van Michiel had dat ook, die spuugde ook echt alles terug... die bleek een knoop in d'r dunne darm te hebben Ja, daar kwam de voeding dus niet langs, logisch en dan is er maar 1 andere uitgang... Ik heb werkelijk geen idee hoeveel Maud drinkt. Als ze 's avonds afgekolfde melk krijgt, drinkt ze tegenwoordig ik denk zo'n 200cc, maar dat is ook pas sinds een week ofzo. Daarvoor dronk ze tussen de 130-160cc ongeveer. Hoeveel ze drinkt als ik haar aanleg (de rest van de dag), ik zou het werkelijk niet weten. Ze drinkt meestal een minuut of 10-15, maar ik heb dus echt geen idee hoeveel ze in die tijd binnenkrijgt! @miriam: oooh, ik hoop zo voor je dat je vandaag (en morgen, en overmorgen, en de komende x aantal maanden) niet ongesteld wordt! Ook hier draaien de duimen volop! @witte reus: snijbonenstamp met speklapjes, hmmm, klinkt goed! Ga ik maar eens aan m'n mannetje voorstellen, daar heb ik wel zin in! Misschien dat hij snijbonenstamp zelfs in de zomer nog wel wil eten (hij is niet zo van winterkost in de zomer ). Als hij dat wil, kan hij dat morgen wel maken, dan is hij toch de hele dag thuis. Vanavond zal het 'm wel teveel werk zijn, om dat nog te gaan maken als hij thuis komt van het werk (en daar kan ik hem geen ongelijk in geven) Ik ben benieuwd wat wij voor typje krijgen als Maud binnenkort weer voor controle & prikjes naar het cb moet... We zouden eigenlijk degene krijgen die ook de intake heeft gedaan, maar die werkt alleen op dinsdags & vrijdags. We zouden dus eigenlijk ook op die dagen de controles hebben (1e controle was ook op een dinsdag), maar dinsdagen gaan sowieso niet lukken als ik straks weer werk en m'n man heeft 1x in de 2 weken op donderdags vrij, dus ik heb de volgende afspraak nu op een donderdag weten te plannen. Maar dan werkt dus een andere wijkverpleegkundige. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo erg dat we nu die ene niet hebben als wijkverpleegkundige. Die vond ik bij de intake echt zo'n muts... ik weet niet, soms heb je van die mensen waar je meteen al echt helemaaaaal niets mee hebt, nou, dit was er zo één hoor! Nou, ik ben maandag nog hier geweest Maar daarvoor een heel aantal dagen niet inderdaad... Hè vervelend dat Bram zo op de prikjes reageert Hopelijk heeft hij er snel geen last meer van! Pfff, ik zie er ook zo tegenop. Nog 2 weekjes en dan moet Maudje er ook aan geloven Gelukkig heeft m'n man die dag vrij. Daar ben ik echt héél erg blij mee, anders had ik er alleen nog maar meer tegenop gezien! @fiona: volgens mij krijg je best veel onaangekondigde visite, of niet? Vervelend lijkt me dat hoor. Ik zou ze denk ik toch wel binnen laten uiteindelijk, maar echt blij zou ik er ook niet mee zijn... Als ze hier om kwart voor 9 nog eens voor de deur zouden staan, zou ik ze denk ik wel laten staan ook. Tenzij ze vantevoren gebeld hadden natuurlijk. Misschien dat het gewoon aan mij ligt, maar je komt toch niet meer om kwart voor 9 's avonds onaangekondigd op kraamvisite?! @Hannah: welkom terug Vervelend dat je niet kon inloggen Maar het werkt nu gelukkig weer! Nieve is inderdaad nog niet zo groot dan, in vergelijking met Maud... die woog met 6,5 week al 5380 gram, dat was dus 5 dagen geleden, die zal inmiddels dus al wel ruim over de 5,5 kilo wegen... en met de controle op het cb, toen ze 5 weken was, was ze 56 cm. Vanmorgen heb ik toevallig een poging gedaan haar zelf op te meten en ik kwam toen tot zo'n 58,5-59cm, maar ik weet niet hoe nauwkeurig dat is Volgende keer dat ze officieel gemeten wordt is alleen pas op 10 juli... Maar goed, Maud is dan ook al vanaf d'r geboorte niet echt een kleintje. Het hele pasgeborene was ze echt na een paar dagen al kwijt! Toen ik een paar weken terug met haar op het cb was voor het weeguurtje (geloof toen ze 3,5 week oud was), zaten daar ook 2 andere moeders, die rond dezelfde tijd als ik uitgerekend waren (de ene was 2 weken te laat geboren en was toen net een week oud, de andere was juist 9 weken te vroeg geboren). Maar dat waren allebei echt ukkies! Daarbij vergeleken leek Maud welhaast een reus Terwijl ze dus allemaal ongeveer van dezelfde leeftijd waren... Veel plezier vandaag bij Marieke @cinababy: ik blijf het wel gebruiken. Maar Maud heeft gelukkig ook weinig last van krampjes, dus ze krijgt die druppels maar af en toe en dan eigenlijk meestal 1x 3 druppels op het moment dat ze echt last van de krampjes heeft. Ze krijgt dat spul dus zo weinig, dat ze daar geen constipatie van zal krijgen. @anastasia: wat fijn dat de forte lijkt te werken zeg! En dat meteen de 1e nacht al! Hopelijk blijft Laura zo goed slapen erop @essie: lijkt me niet meer dan normaal, dat je meer bij de juni-mama's bent te vinden dan hier hoor! Als mijn kleintje in april geboren was (en die kans was best aanwezig, aangezien ik 1 mei uitgerekend was) dan had ik toch ook vooral hier meegeschreven hoor! Zou niet eens weten of ik dan überhaupt bij de april-mama's ook mee was gaan kletsen eigenlijk... Dus je hoeft je daar echt niet voor te verontschuldigen hoor Denk dat iedereen hier zich goed kan indenken dat je toch het meeste meeschrijft bij de groep die je het beste kent Je hebt immers wel maanden lang bij de juni-mama's in het bevallingslijst-forum lief en leed met ze gedeeld! @Lafo: lekker hoor, dat Ramon je verrast heeft daarmee! Zou het niet erg vinden als Michiel dat zou doen, maar dat zie ik zo snel nog niet gebeuren Wel vervelend dat het bij hem op de zaak nu even niet zo lekker loopt Daar gaan de plannen om halve dagen te werken... En al die stress zal zeker niet meehelpen om van de klachten af te komen! @onsukkie: wat schattig zeg! Maud is hier druk aan het oefenen met het vinden van haar duim, maar helemaal lukken doet het nog niet. Haha, ze strekt dr duimpje nog niet echt uit, maar houdt dat bij de rest van haar vuistje, dus ze sabbelt dan maar op dr hele vuistje Nou, leuk cadeautje van jullie katten Wel een mooie foto zeg! Hier liep maandag ineens een kat in huis Of die nou naar binnen geglipt was toen ik de boodschappen aan het uitladen was, of achter m'n man aan was gelopen toen die (niet veel later) thuis kwam, geen idee .. maar ik zag 'm ineens van de trap aflopen... Dus maar snel de voordeur open gedaan en dat beestje naar buiten laten gaan . Had 'm trouwens eerder die middag al voor de voordeur zien zitten, toen ik naar het winkelcentrum ging... Maar toen is hij zeker niet naar binnen geslopen, want hij liep voor de wandelwagen uit. @nachtrust: Maud kwam hier vannacht om half 3, dat is een normale tijd voor haar, vond dat ze het nog lang uit had gehouden.. ze was om half 8 gisteravond met de laatste voeding begonnen, wat tamelijk vroeg is voor haar doen (meestal komt ze een uurtje later), dus was al bang dat ze er vannacht een zooitje van zou gaan maken. Ze heeft daarna wel rond 9 uur - half 10 nog verse afgekolfde melk gehad (had 140cc gekolfd en dat ging glad op ), maar normaal gesproken moeten we dan toch voor de volgende voeding rekenen vanaf het moment dat ze de eerste keer (dus in dit geval half 8) eten kreeg. Dus als ik half 8 aanhoud, dan heeft ze het toch 7 uur volgehouden daarop (en anders nog altijd 5 uur, wat ook netjes is). Rond kwart over 3 lag ze weer in dr bed en om half 8 kwam ze weer, dus weer 5 uurtjes tussen de voedingen. Eigenlijk best een normale nacht en een stuk beter dan de voorgaande 2 nachten... toen zat er opzich ook wel genoeg tijd tussen de voedingen (telkens zo'n 5-6 uur), maar was ze om de haverklap wakker en ik dus ook Nu sliep ze gelukkig de hele tijd! Vanmorgen had ik haar na de ochtendvoeding & wat gespeeld te hebben terug gelegd in dr bedje. Leek in 1e instantie redelijk goed te gaan. Ze ging niet meteen echt slapen, maar lag wel rustig in haar bedje. Maar na een tijdje had ze er toch echt geen zin meer in. Tegen 10 uur heb ik haar toch maar uit bed gehaald (toen wilde ze écht niet meer en was het brullen geblazen). Ik had haar nog niet goed en wel opgetild, of ze was alweer rustig . Heb ik haar mee naar beneden genomen, valt ze zo op m'n arm in slaap Die had dus gewoon geen zin om in bed te slapen, maar wilde duidelijk bij mama zijn... Heb haar uiteindelijk om kwart over 1 maar eens wakker gemaakt voor de voeding (bijna 6 uur na de vorige voeding ), zodat ze tenminste wat gegeten had voordat m'n schoonouders er waren. Toen die na een half uurtje weg waren heb ik haar een schone luier gegeven en nog even aangelegd. Daarna viel ze weer in slaap en heb ik haar in de wandelwagen gelegd. Daar ligt ze nu nog steeds @Evelien: wat goed van Kim zeg! Veel succes met het afzwemmen!
thnxx meiden! jullie zijn schatten! echt fij n dat ik hier alles kwijt kan jvtje ja leuk als je de link van brian zijn site op jouw site zet misschien moet ik indd is gaan kijken voor een groeps therapie! vandaag naar t cb geweest. alles was goed! groeit nog steeds superhard.. weegt nu 5740 gram. en is 58cm. he net t nieuwe boek van sophie kinsella gekocht (ken je me nog!) lijkt me wel leuk! bah moet morgen naar de tandarts maak mre er nu al druk over is een echte beul die tandarts van mij.. volgens mij doet ie je extra veel pijn dat die dan denkt dat ik beter gs poetsen ofzo... grrr....