Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik ga brian maar even uit zijn eigen kamertje halen.. en weer lekker bij me liggen.. was hier ff aan t luchten.. zo warm hier... nog ff kijken of die wat wil drinken.. en dan ga ik lekker vroeg slapen denk ik.....

2. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Ha meiden,

Deentje welkom hier!

Anastasia: lekker verwend door de kraamvisite....

Linda: wat een leuk pakkie.

Katsas: mis mijn buik en de bijkomende klachten enz voor geen goud. Maar wel het getrappel, intieme gevoel.
    Enne Jasper is CUTE!

Will: wat een gedoe met dat paspoort zeg..

Deentje: naweeën zijnme gelukkgi bespaard gebleven. Had alleen last van wat pijnlijke samentrekkingen tijdens de bv de eerste paar dagen.

Wittereus: leven in bed....Je mag sowieso niet sexen als je nog vloeit...
    Hier al wel een paar keer gezellig geweest samen maar nog niet echt helemaal zeg maar, dat mag pas 6 weken na de bevalling omdat dan de wond van binnen helemaal genezen is(zeker met hechtingen) en er geen infectiegevaar is.
    Ik moet zeggen dat ik er ook echt wel weer zin in heb maar ik durf nog niet zo goed na alle hechtingen die er zaten....

Krampjes: mijn meiske heeft tot op heden daar gelukkig nog geen last van gehad....

Hier alles oké! Verbaas me er toch steeds over hoe lekker het allemaal loopt. Een zeer tevreden dametje die groeit als kool, borstvoeding die super loopt, geen krampjes, bijna nooit huilen...........Ben zo intens gelukkig met mijn sterke grietje..Als ik aan 5 weken geleden denk toen ze er net was met alle ellende van dien en kijk naar nu............
    Sorry heb beetje sentimentele bui geloof ik...

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@will: ik heb gelezen dat je met je pink een beetje haar lipjes los moet wiebelen, zodat het vacuum verbroken wordt.
    Ik heb dat zelf nu 1x geprobeerd en vond het nog best lastig om m'n pink er tussen te krijgen... maar normaal gesproken laat Maud ook vanzelf wel de tepel los. De enige keer dat ik haar dus los gehaald heb, was omdat ze zo ongeveer aan het stikken was in de hoeveelheid bv die er haar keeltje in stroomde... :oops:
    Overigens haalt Maud 20 minuten echt bijna nooit. Meestal tussen de 10-15 minuten. En dan komt ze nog lang niet altijd voor een toetje daarna.

Oh, dat met de pink heb je dus al geprobeerd... hmm, nee, dan zou ik het ook echt niet weten.
    Ah, je hebt inmiddels een manier gevonden lees ik :)

Wat dat vloeien betreft: volgens de vk moest ik me daar pas zorgen over gaan maken als het na 6 weken nog niet over zou zijn (en als dat zo zou zijn, dan moet ik ook nog voor controle naar de vk). Dus ik zou er met 3,5 week nog niet echt druk over maken. Zeker niet als het al duidelijk minder aan het worden is!

@buik missen: nee, dat gevoel heb ik eigenlijk nog helemaal niet gehad. Ook niet het getrappel enzo. Ik ben eigenlijk alleen maar blij dat Maudje nu óp mijn buik kan liggen :D

@fiona: jij hebt gewoon zo je redenen om voor fv te kiezen, dat is je goed recht! Als jij het idee van bv niet prettig vindt, moet je het ook gewoon niet doen. Maar ja, iedereen gaat er nou eenmaal vanuit dat je wel bv zal geven...

@witte reus: ik baal ook wel eens van de bv ja en ik heb daar ook niets over te klagen. Ik vind het soms wel lastig om haar goed aan te leggen (vooral rechts), waardoor het soms wel wat pijn doet, maar voor de rest loopt het hier als een tierelier. Ik denk dat mijn baal-gevoelens ook wel voortkomen juist omdat het zó goed loopt. Als ik niet op let, kan ik echt om de haverklap een schoon shirt aantrekken. De spuugdoekjes gaan er in hoog tempo doorheen (en niet alleen om Mauds spuug op te vangen...), het is gewoon haast zielig om te horen hoeveel moeite Maud soms moet doen om de bv snel genoeg doorgeslikt te krijgen, vraag & aanbod is nog altijd niet super op elkaar afgestemd en nog wat van die dingen. Vooral tijdens het voeden bedenk ik dat altijd weer en dan baal ik dus ook wel eens ja, dan lijkt fv soms zooo aantrekkelijk.

Maud heeft hier soms wel 2 uur ofzo nodig, voor ze helemaal uitgegeten is. Ze begint dan met een minuutje of 10 en daarna na een half uurtje een toetje ... en dan wil ze een half uur later nóg een toetje en een uur later nóg een en dan pas heeft ze echt zodanig genoeg dat ze gaat slapen :( Gelukkig gebeurt dat niet vaak, maar dat je alles bij elkaar een uur bezig bent is hier ook geen uitzondering. En al die tijd zit je dan met je ontblote borst(en), met die kleine op de arm is het ook lastig om je borsten te verzorgen, door al het gelek van m'n borsten is het ook lastig om gewoon even wat rond te gaan lopen...
    En ja, ik spreek Maud ook wel eens erg vermanend toe als ze weer eens niet wil toehappen. Ligt ze alleen maar te sabbelen, of houdt ze haar handjes voor d'r mond en gaat daar op sabbelen.

Ok, nou hou ik op hoor... nou lijkt het net alsof ik het bv geven echt verschrikkelijk vind, terwijl dat helemaal niet zo is. Soms baal ik gewoon wat van die randverschijnselen (vooral het lekken met daarbij behorende probleempjes), maar ik ben verder echt blij dat het zo goed gaat met de bv hoor!
    En maandag, als het loon binnen is, ben ik de eerste die bij een winkel staat om een kolf te halen, misschien scheelt dat al een stuk straks.

Ooooh. nou ga ik me met dat geklaag nog schuldig voelen ook ten opzichte van de meiden bij wie het maar niet wil(de) lukken met de bv :oops:

@annrieke: 1 van de 2 hechtingen is op dag 5 eruit geknipt, omdat ik daar toen erge last van kreeg. De andere vond ik een paar dagen terug in m'n maandverband terug, zo rond de 2 weken. En vandaag nog een stukje.

@anastasia: hebben ze vandaag nog gebeld van het cb over de voeding?

@zomerkleren: Maud hebben we al in de 1e week in zomerkleertjes gelegd. Haha, maar ja, dat was ook in die week dat het zo belachelijk warm was in 1x en mevrouw kan zich eigenlijk vanaf het begin al goed warm houden, dus dat was geen enkel probleem (sterker nog: het werd ons zelfs aangeraden door de kraam om haar toen al 'alleen' een shirtje en rompertje met korte mouwen aan te doen). We hebben alleen nog geen korte broeken ofzo, dus de broeken zijn wel altijd nog lang.

@bedleven: ik sluit me bij will aan hoor, als ik aan bed denk, denk ik aan slapen :)
    Ik vloei ook nog sowieso en het voelt daaronder ook nog niet helemaaaal 100% zeg maar. Ik heb er zo geen last van, maar bij het afvegen als ik naar de wc ben geweest, voelt het af en toe toch nog wel een klein beetje beurs.

@deentje: van naweeën heb ik nauwelijks last gehad. Ik voelde de eerste dagen wel wat trekken in m'n buik, zeker tijdens het voeden, maar het was nooit echt pijnlijk. Maar ik heb wel eens gehoord dat de naweeën bij een 2e (of 3e, 4e...) kindje eigenlijk altijd wel heftiger zijn dan bij de 1e.

Nog even Maud spammen:

4. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

En nog 1tje:

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    wat een schatje is Maud zeg!

over naweeen, ik heb wel gehoord dat je die vaak hebt als de bevalling erg vlot is gegaan.. maar of dat ook zo is....
    Bij mij viel het heel erg mee,. vooral de eerste 3 dagen had ik vaak met het geven van borstvoeding wat last van krampende samentrekkingen maar alleen in mijn rug..

6. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Goeiemorgen meiden!
    Ik heb jullie nu ook gevonden! hoera hoera!
    Hier gaat alles met Cas eigenlijk wel super.... Al heeft hij af en toe een tijdje dat ie eventjes huilt. Verder doet het kereltje het heel goed. Borstvoeding loopt lekker en volgens mij hebben we gisteren de beroemde regeldag gehad. Niet vervelend geweest, heeft gewoon veel langer gedronken als normaal en ipv om de 3 uur om de 2 of 21/2 uur gedronken. Vannacht voor de eerste keer ontroostbaar aan het huilen maar na 1 uurtje weer alles oke. Heeft toen 4 uur geslapen en daarna nog eens 3 uur... Dus papa en mama hebben ook geen klagen hahaha :)

7. Jaaa over naweeen kan ik meepraten! Het zal eraan liggen dat Zenne de 2e was en aan de stortbevalling want het deed echt veel pijn. Na 2 dagen was het gelukkig over. Want hoe fit ik ook direct na de bevalling was, als er weer een nawee kwam dan voelde ik me echt ellendig.

Mooie foto's van Maud.

Ik heb ook nog echt geen behoefte aan een ander leven in bed dan slapen hoor. Maar ik wacht er sowieso mee tot het vloeien gestopt is. Na Quinn hebben we het na 3 weken voorzichtig geprobeerd en moet zeggen dat het toen reuze meeviel, was wel bang dat het pijnlijk was, maar nergens last van gehad.

Ik mis mijn buik en het zwanger zijn ook helemaal niet. Vind het alleen een gek idee dat ik nooit meer dat getrappel zal voelen, nooit meer trots kan vertellen dat ik zwanger ben en nooit meer zo'n bevalling met kraamweek zal meemaken. Maar missen zal ik het denk ik ook niet.
    In iedergeval vind ik 2 kids wel genoeg. Kan nu lekker genieten van mijn meiden.

8. pff naweeen word nog steeds niet minder.. zit aan 6 paracetamol per dag maar helpt maar heel ffies.

wat leuk zeg al die baby foto's die voorbij komen ;)

ik ga arjen ff wat aandacht geven.. die vraagt er wel heel erg veel om deze dagen.. en ook logisch natuurlijk....

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ff ook hier spammen met onze mooie meid

10. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Zo ook hier even bijkletsen...
    Ruben heeft gister en vandaag iets nieuws gedaan.'Na de nachtvoeding weer gaan slapen en zich dan netjes na zo'n 3,5 uur weer melden en zodra hij dan bij me in bed ligt voor de voeding is meneer weer vertrokken. Slaapt dan rustig weer 2 tot 3 uur door. Alleen vind ik het een beetje eng met de dekens (hij wil dus echt tegen de borst aan liggen, maar er niet aanvast). Dus die tijd lig ik 'wakker'. Als ik hem terug in bed wil leggen dan is meneer echter direct wakker en als ik eruit ga ook. Weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.
    Bedleven: na het ziekenhuis was het gevoel gelijk terug, alleen moest ik er helemaal niet aan denken. We hebben het bijna 3 week na de bevalling wel weer gedaan, geen gevloei meer dus dan kan het... voelde niet echt anders... je luistert alleen wel steeds of de kleine niet wakker is, dus iets minder ontspannen. Hoef niet ineens weer in dezelfde frequentie als hiervoor, want 's avonds ben ik gewoon ook veel te moe. En aangezien manlief overdag gewoon werkt (en 's avonds gelukkig ook moe is) doen we het lekker rustig aan.
    Naweeen: heb er eigenlijk nauwelijks last van gehad. Wel wat gezeur in de onderrug (op dezelfde plek als de rugweeen) maar prima te doen zonder paracetamol.

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Vinden jullie ook dat de kleintjes zo snel groot worden?
    Iedereen vind Ruben zoooo klein... ik vind hem alweer zoooo groot! Denk dat ie nu over de 6,5 pond zit en niet meer in de net 5 pond van zn geboorte. Tuurlijk is ie klein, maar het echte kleine is er al af voor mij (al zijn de pampers uit de prenatal doos nogsteeds te groot). Zie hem gewoon met de dag groeien. De pianovingertjes (lees luciferstokjes) zitten nu vetlaagjes omheen en meneer heeft een echt bol buikje. Zn billen vallen er echt bij in het niet (vandaar dat de pampers ook niet passen, die zijn te breed)!

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    friendly herkenbaar hoor.. laura was iets meer dan 6 pond.. iedereen die haar ziet vind het een echte baby zo klein en fijn,.. maar ik zie haar ook groeien en groeien denk dat ze inmiddels flink gegroeid is. woensdag naar het consternatiebureau om te wegen/meten.
    den dat ze tegen de 4000 gr zit 2 weken geleden 3490 dus gok toch 3800 ofzo hihi...

14. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey hallo,

oh gelukkig ben dus niet de enigste die er nog niet aan moet denken ;)

@flesje, ik had eerst de avent geprobeert maar die dronk hij heel snel leeg. en ik had nog een difrax flesje kleinste maat en nu doet hij er 20 min over... hij heeft zich vandaag pas 1x verslikt ( afkloppen ) misschien moest hij nog leren om met het flesje om te gaan.

maar goed dat jullie dat zeiden dat als je vloeit niet mag vrijen want dat wist ik dus echt niet!

hebben jullie ook als jullie veel en lang gewandelt hebben last van je kont/wond... ?

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    oh ja over groot worden, we zien Bram echt met de dag groeien. hij heeft echt al een ander hoofdje als 1 week geleden. en is beduidend gegroeid :( gaat echt snel...

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Heb vandaag twee keer een uur gelopen en heb nergens last van. Maar neem mij niet ter vergelijking want van de meeste dingetjes (op vermoeidheid na) heb ik echt geen last gehad.

Ons mannetje werd om 15.00 wakker en heeft sindsdien niet meer geslapen. Hij was ook niet onrustig, lag gewoon met zn oogjes open in de kinderwagen. Heb hem net na de voeding (ja meneer kreeg netjes gewoon na 3,5 uur weer honger) eindelijk in slaap weten te krijgen. De schat had helemaal blauw omringde ogen!
    Deze mama gaat nu ook naar bed, neem nog een kop thee mee naar boven en dan is het gebeurd! Hoop dat Ruben nu ff flink doorslaapt, dan kan ik dat ook even doen.
    Tot morgen!

Liefs Friendly

17. annrieke

annrieke Actief lid

12 mei 2007
    141
    0
    0
    Didam

Even mijn twee schatjes showen hoor! Anouk is zo trots op haar kleine broertje, en het liefst wil ze de hele dag met hem knuffelen.
    Vandaag kwam ze wel met iets heel erg grappigs. Omdat ik bv geef draag ik dus van die antilek compressen in mijn bh en die ziet ze dus ook regelmatig als ik Joost de borst geef.
    Komt ze met zon ding naar me toe en zegt:"Mama is voor koffie!" :)
    Ik kwam niet meer bij. Die dingen lijken voor haar op koffiepads. Whahaha

Leuk om al die foto's van onze kleintjes hier te zien zeg! Ik zag op het andere forum dat het nog steeds mooi gelijk loopt met de jongens en meisjes.

Deentje welkom bij de club meid! Van harte gefeliciteerd met je kleine ventje.
    En wat betreft die naweeen die heb ik ook gehad, en dat kwam waarschijnlijk omdat de bevalling zo snel was gegaan.

Ik ben ook wel blij dat ik nu weet dat je nog niet mag sexen zolang je nog vloeit. Is natuurlijk ook heel logisch. :oops:
    Maargoed ik moet daar ook nog niet aan denken hoor. Het gaat al wel stukken beter, maar af en toe vloei ik nog ligt en het blijft nog wel gevoelig.
    Moest wel lachen om mijn man die gek. We ouwehoeren er af en toe wel over en laatst zegt die tegen me:"Als we het vannavond nou doen dan kan ik flossen."(getverdemme) :) Ik moest wel lachen.
    Nee hoor ik wacht voorlopig nog wel even.

Hebben jullie ook zon zin om je uiterlijk eens ff lekker te veranderen? Ik heb echt zin in een nieuwe look.(maar weet nog niet wat) hahaha
    En nieuwe kleren shoppen natuurlijk ook. Maar wacht nog wel even met broeken ivm met afvallen nog steeds.

Nou hier gaat verder alles zijn gangetje. Joost is gisteren met vlag en wimpel geslaagd voor de gehoortest. Hoeraaaaaa
    Er komen nog steeds elke dag heel veel felicitatiekaarten binnen en ook de kraamvisite loopt op volle toeren. Maar ik vind het heel erg leuk.

Joost heeft trouwens last van spruw. Zijn hele tongetje is wit.(wel sneu)
    En dan zul je dus altijd zien dat je huisarts met vakantie is. Zo fijn :evil:
    Mijn god man voordat we eindelijk eens de vervangend arts te pakken hadden.
    Maar goed inmiddels hebben we er wat voor gekregen, en het gaat nu al wat beter.

Zo nu heb ik iedereen wel weer lang genoeg lastig gevallen met mijn interessante leventje. :)
    Was me aan het vervelen en er is weer eens geen bal op de tv.

Nou meiden nog een fijn weekend en tot snel!

Veel liefs Annrieke

18. annrieke

annrieke Actief lid

12 mei 2007
    141
    0
    0
    Didam

Deze moest ik ook nog even met jullie delen. :)
    Is die niet geweldig?
    Naar dat moment heb ik het grootste gedeelte van de zwangerschap uitgekeken. hahahahaha
    En MMMMMHHHHHHHHHHHH.... wat was dat lekker zeg.

Nu ga ik echt doeg

19. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Hallo iedereen

Ik meld me hier nu ook aan :) Weet nog niet hoe vaak ik komen zal, want ik kan me nog niet echt focussen. Vooral overdag lukt dat niet.
    's Avonds als wij avondeten hebben gegeten en de kleine z'n voeding heeft gehad, lukt het me soms wel (mits Jayden slaapt).

Het is een schat van een mannetje die inmiddels goed de weg naar de borstvoeding weet te vinden. Ik heb geen idee hoeveel hij drinkt per keer, maar ik probeer in elk geval per 24 uur een potje van 100 cc gekolfd te hebben, zodat we een voorraadje hebben voor later.
    Uiteindelijk willen we met van die ijsblokjeszakjes misschien gaan werken, een tip die we van de verloskundige kregen, neemt minder ruimte in de vriezer in dan van die bakjes. Onze kolf heb ik via marktplaats weten te bemachtigen, die hebben we goed uitgekookt/gesteriliseerd voor gebruik. Hij was nog nauwelijks gebruikt en stukke goedkoper dan een nieuwe. Het is een handkolf, daar kan ik goed genoeg mee over weg dankzij onze kraamhulp. Die had er eentje te leen voor ons tijdens de periode dat ze er was.

Een foto van ons binkie, vlak voordat we de eerste wandeling buiten gingen maken :)

Ik hoor 'm nu huilen, maar hij heeft net schone luier gehad en voeding dus nu is het even afwachten of ik het 'volhoud' om hem even te laten huilen... Vind dat nog wel erg moeilijk hoor :oops:

Maandag komt de wijkverpleegkundige langs met de intake/informatie over consultatiebureau etc. Weet niet echt precies nog waar het over gaat, maar dat merken we dan wel. Dinsdag moet m'n man voor het eerst weer werken. Gelukkig niet de hele week, maar vind het wel spannend om dan alleen met onze zoon te zijn :) Maar het gaat vast wel goed komen ;)

@hielprik/gehoortest; Jayden heeft 'm ook gehaald en een 'diploma' gekregen. Hielprik vond hij niet zoveel bijzonders, hij dutte eigenlijk gewoon verder...

ben nu bij blz 16...met bijlezen

20. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    we gaan toch even luier checken, het is alweer tijdje terug inmiddels (tijd vliegt soms zo) en dan kijken of meneertje wat wilt drinken...ben later weer terug denk ik (heb helder moment :oops: dat het lukt achter de pc...denk ik )

Deel Deze Pagina