hahaha elly nou ik heb 1x tot 12 uur in me pyamma ongewassen ect gezeten en dat was ook echt eenmalig! haha ja en nu kan ik me huishouden doen zit ik hier achter .. nou ga echt aan de slag oja vraagje beau heeft donkerblauw grijse ogen wanneer verkleuren de ogen van een baby en hoe donkerde blauw krijgen ze dan bruine ogen?
@gina: fles verschuiven om later uit te komen... ik zou willen dat mij dat zou lukken zeg! Haha, ik heb weleens een poging gedaan om haar wat later de borst te geven, maar mevrouw weigert daaraan mee te werken Als ze niet snel genoeg aangelegd wordt, zet ze het gewoon keihard op een krijsen! Nou, dan ga je echt niet nog een half uur wachten omdat het jou toevallig beter uitkomt! Nou komt ze de laatste tijd lijkt het alleen maar steeds eerder... maaaaaar, dat heeft ook als gevolg, dat ze gisteravond om kwart voor 12 nog weer kwam én vannacht heeft doorgeslapen! Hoera! Ik ben zo trots op m'n meisje Nu maar hopen dat ze dit vol weet te houden Pannenkoekenhuis... jammie! Ik ben wel voor hoor moet ik wel de wandelwagen meenemen, heb geen adapters voor de MC, maar goed, dat maakt ook niet uit verder, past allemaal wel in m'n autootje Oh, dat klinkt nog niet eens als zo'n slecht plan... samen met mannetje wegrijden, zo ongeveer... na Maud d'r ochtendvoeding. Of ze nu blijft doorslapen of niet, die is meestal toch ergens tussen 6-8 uur, daarna zelf even aankleden en wat eten en dan meteen wegrijden. Hmmm, ik denk dat ik dat inderdaad maar doe! Heb ik wel kans op files (al valt het volgens mn man meestal best mee, die rijdt tegenwoordig regelmatig die kant op 's ochtends), maar dan is het toch inderdaad nog niet zo warm! Ik stuur je dan woensdagochtend wel een smsje als ik in de auto stap, dan weet je ongeveer hoe laat je me kan verwachten. Zonder files is het iets minder dan 1,5 uur rijden, volgens de routeplanner Fijn dat Noah het zo goed doet op de fv! Vanaf volgende week ga ik ook langzaamaan afbouwen... maar ik wil het wel in een heel rustig tempo doen, 1 voeding per week zo'n beetje. En dan is het de bedoeling dat ik uiteindelijk 'maar' 3 van de 5 voedingen op fv overga en dan de ochtend en avondvoeding nog aan de borst. Nu dus maar hopen dat de productie wel in stand blijft daarvoor! @miriam: balen zeg Maar ik blijf toch gewoon doorduimen hoor! Je weet maar nooit En anders duim ik wel door voor volgende maand! Wat zwangerschapstesten betreft: ik heb zelf goede ervaringen met die digitale test van Clear Blue. Ik had echt met een minuutje heel duidelijk 'zwanger' in het schermpje staan, terwijl er in de bijsluiter staat dat het 3 minuten kan duren. Maar ja, als ik nou heel veel hcg in m'n urine had toevallig, zou het kunnen dat ik dat resultaat ook met andere testen zou hebben natuurlijk. Oh, ik lees nu dat al meer meiden die digitale test aanbevelen Toch weer een negatieve test Kan me goed voorstellen dat je bang bent voor een teleurstelling! Je bent nu toch al wel 4-5 dagen overtijd. Moeilijk hoor, die spanning van wel/niet Hoe moeilijk het ook is, misschien toch even een paar dagen laten rusten en als je donderdag nog niet ongesteld bent, dan opnieuw testen? En als die dan weer negatief zou zijn, zou ik even de huisarts bellen of die een test kan doen... @Katsas: jaaaa, Maudje heeft lekker geslapen tot net iets voor 6 uur! Ben helemaal blij nu Kan me voorstellen dat een nekschot je toch wat te ver gaat @Ice: veel plezier bij Hannah! Lekker op verjaadagsvisite dus (al weet ik niet of Hannah's mannetje thuis is met z'n verjaardag, of dat hij toch gewoon is gaan werken...) Met m'n borsten is het helemaal goedgekomen hoor Ik had alleen aan het eind van de avond heel wat minder voeding over om te kolven, dan wat ik gewend ben (Toch alles bij elkaar nog zo'n 180cc uit 2 borsten weten te krijgen... was alleen bang of het wel voldoende zou zijn voor de nachtvoeding. Als ze echt honger heeft, drinkt ze ooit wel 230-240cc , maar gelukkig had ze aan 90cc genoeg die nacht ) En Maud heeft inderdaad lekker doorgeslapen. Dus deze mama heeft nu 2 nachten achter elkaar al lekker kunnen slapen! Nu hopen dat dochter-lief dit vol gaat houden @Askim: hopelijk helpt die comfort snel. Die krampjes/constipatie is ook niks zeg @witte reus: praat me niet over werk Ik heb officieel nog 4 weken verlof nu (ben 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan), maar plak er nog een paar weekjes aan vast zodat ik pas over 7 weken weer aan de slag hoef, gelukkig (Al zullen de laatste 2 weken ook wel moeilijk zijn, want Maud gaat dan wel al naar de opvang ) En ja, ik ga ook 'maar' 3 dagen werken, dus een groot deel van het huishouden zal wel bij mij terecht komen. Vind ik ook niet erg, zolang m'n man maar niet probeert er helemaal onderuit te komen onder het mom 'ja, maar ik werk meer...' Daar trap ik toch echt niet in, hij maakt immers net zo goed rotzooi! En er zal inderdaad ook wel het één en ander naar het weekend doorgeschoven worden. Dat was ook al zo voordat Maud geboren werd. Dingen die wat meer tijd in beslag nemen. En of ik dat dan doe en Michiel met Maud bezig is, of andersom, dat zien we tegen die tijd wel Vervelend dat je vriend het zo slecht naar z'n zin heeft op z'n werk Dan zijn dagen van 16 uur al helemaal een ramp, kan ik me voorstellen. Dat moet energie vreten... en dan ook nog zo weinig slapen... Kan me voorstellen dat hij dan nu niet de gezelligste persoon is op dit moment. Ja, hoe zou je hem kunnen helpen... ik zou het ook niet weten eigenlijk. Ik weet niet hoe makkelijk hij eventueel aan een nieuwe baan kan komen? Maar ik zou er wel voor zorgen dat hij wat achter de hand heeft, als hij daadwerkelijk ontslag in zou dienen. Als hij zelf ontslag neemt, heeft hij geen recht op een ww-uitkering! Ik vind het wel een kortzichtige opmerking hoor "het hoort erbij". Dat het met de vakantie wat drukker is, dat zal best. Dat is op veel plekken zo natuurlijk en dat weet je meestal ook wel vantevoren. Maar dat wil toch niet zeggen dat je daarom alles zomaar zou moeten pikken? Of dat de baas daarom niet hoeft mee te denken om het allemaal wel doenbaar te houden? Want wat je zegt: anders zit je vriend dalijk écht ziek thuis... Dan is zijn baas toch eigenlijk nog verder van huis, dan dat hij nu zou proberen mee te denken aan een werkbare oplossing?! Maar ja... helaas zijn nog veel bazen niet zo snugger Wanneer ik een 2e wil... voorlopig nog niet in elk geval! Pff, over een paar maanden alweer aantellen, zou er niet aan moeten denken zeg! Nee, laat me nu lekker maar eerst van Maudje genieten Denk dat we wel eens serieus erover na gaan denken als zij zo ergens tussen 1-1,5 is, zodat ze een jaar of 2, misschien 3 is als #2 komt. Nee, geen idee hoe dat komt.. heb er zelf nog nooit last van gehad eigenlijk! 1x hebben we wel de onderkant wat los gedraaid en toen we 'm daarna weer vast wilden draaien om de fles rechtop te kunnen zetten, zat dat siliconen-ding niet meer goed, wat dus inderdaad lekken tot gevolg had, maar afgezien daarvan dus nooit last er van gehad. @Daam: kan me er wat bij voorstellen... ik was eind vorige week ook totaal uitgeblust (En net de dag waarop ik me het allerbelabberdst voelde, had Maud een enorme jengeldag ) En jouw nachten zijn zo te lezen nog net een tandje heftiger dan de mijne! Ik hoop voor je dat Mikki snel een wat beter ritme gaat krijgen, want dit is echt niks zo! Kan Ronald niet af en toe een voeding overnemen, of geef je nog alleen de borst? @fiona: haha, wat een verhaal! Wil je de hele ochtend niets lievers dan dat ze gaat slapen. Heb je je er eindelijk bij neergelegd dat ze dat toch niet meer gaat doen en wil je haar gaan verzorgen, gaat ze juist dán slapen... Volgens mij zou Maud daar ook wel toe in staat zijn... De ogen beginnen al vanaf de geboorte te verkleuren, maar het kan maaaaanden duren (weet niet hoeveel maanden, maar echt wel een behoorlijke tijd) voordat ze hun definitieve kleur hebben! Volgens mij zegt de blauwheid van de ogen bij de geboorte ook niets over de definitieve kleur... Maud had in elk geval echt super donkerbruine ogen bij haar geboorte! Is nu al wel iets lichter met een vleugje grijs erdoor. Ben ook erg benieuwd naar wat het uiteindelijk wordt!
Het was onbestemd, beetje grijzig, maar niet echt een kleur, en nu begint het vanaf de pupil bruin te kleuren. Maar 't kan ook zijn dat het groenig wordt.
Oogjes zijn hier nog niet verkleurd, nog net zo grijs/blauw als ze waren. De manueel therapeut heeft idd een kleine blokkade in Ruben zn nekje gevonden. Was maar een lichte zei hij, maar hij zou er wel goed last van kunnen hebben. Waarschijnlijk was deze ene behandeling (goed krijsen!) wel genoeg om het te verhelpen. De fysio moet dan de komende weken in de gaten houden of een tweede behandeling nodig is. Na de therapie Ruben aan de borst gedaan en een kwartiertje gedronken. Nu ligt ie van pampus in de kinderwagen. Heb hem tussendoor nog maar wel even een theelepel slaolie gegeven, want de therapeut kon door zn kleertjes heen zien dat ie verstopt zit Ga zo aardappels schillen (eten vanavond stampot andijvie, dus moet aardig wat aardappels doen) en daarna even in de tuin zitten.
Hopelijk heeft deze behandeling geholpen friendly en is 1x inderdaad genoeg! Lekker, andijvie stampot
morgen naar het cb met angelo voor de prikjes.. dan kunnen we ook gelijk zien of het hoofdje al iets is bijgetrokken ( wat ik zelf niet denken) vanwege zijn voorkeurshouding, anders krijgen wij ook therapie aan huis.
heb net ff naar t cb gebelt.. omdat brian nu al 4 dagen geen poepluier heeft gehad en hij er ook best last van heeft.. moet nu zijn kontje steeds insmeren met vaselinge.. als hij gaat persen zijn beetjes optillen en fruit eten... verder kan t geen kwaad.. met bv mogen ze zelfs 10 dagen zonder poepluier.... wel heel erg lang! nou ik ga hopen dat ie vandaag nog een poepluier krijgt!
zo daar ben ik weer. pfff ben helemaal kapot. ik was met een grote omweg naar de stad gewandelt om pasfoto's te maken. en dan een paspoort te laten maken en Bram dan bij schrijven.. kom ik op het gemeente huis.. ja dan moet je een kopie van je mans paspoort en zijn handtekening hebben... hadden ze dat niet eerder ku$nnen vertellen. @ogen bram heeft blauw grijze ogen. maar dat heb ik ook @jvtje. ja ik vind het ook stom van zijn baas. maar ja vrachtenwagen chauffeur is een zwaar beroek ( andere beroepen ook hoor ) als ik weer moet gaan werken is de bouwvak begonnen dus ik word meteen gezegend! @Doplhin, arme angelo.... Ik had als tips van Evelien gekregen om hem een paracetamol zetpil te geven... het heeft echt geholpen!
10 dagen.. pfff ik vind het al lang als ik zelf 4 dagen niet kan poepen laat staan zo'n hummeltje! werkt het met een temperatuur meter ook niet?
me moeder is net weg maandag is vaste dag geworden dat ze naar mij toe komt ik ga volgende week voor het eerst met beau naar haar toe ook al is het voor korte duur weet ik in de achterhoofd het is best gezellig geweest als ze komt ze had een armbandje voor beau laten maken een zilveren met de naam erop en een steentje erin laten verwerken heel lief maar ik hoop zo dat ze het eindelijk snapt en niet dat ze over een paar weken gewoon weer van voor af aan begint mischien ben ik nu eens tot haar doorgedrongen .. beau kan elk ogenblik komen voor haar flesje wat doen jullie verschonen jullie ze voor of na de fles of tussen door als ik tussendoor doet heb ik gemertk dat de zuigbehoefte weg is bij beau en dan niet meer verder wil drinken dus sinds gisteren verschoon ik haar eerst dan de hele fles leegdrinken want dat lukt nu dus wel en dan hopen op een boer want dat gaat nog steeds heel moeilijk en dan hopen dat ze weer verder wilt slapen ik hoor haar ga haar pakken en platknuffleen
dolpin zie je het erg goed dan dat zijn hoofdje scheef aant groeien is ik let er ook erg goed op maar beau heeft tot nu toe nog een keurig rond koppie ik heb bij babywalz een steun gekocht mischien ook een oplossing voor angelo?
o ik ga van de week ook zn draagzak kopen van babybjorn volgens mij vindt beau dat geweldig! als ze maar wordt rondgedragen maar stja krijg er nu een scheven nek van en het kleine frummelte gaat best zwaar wegen merk ik dus die draagzak ik meer als welkom ga hem woensdag halen denk ik
nee met een thermometer gebeurd er niks helaas... als ik zijn beentjes optil en hij perst laat ie wel flinke scheten.. maar daar blijft t bij... ogen: brian heeft donkerblauwe ogen net als zijn broer en zijn moeder... verschonen doe ik ook altijd voor het voeden.. aan de borst valt hij meestal in slaap.. en dan leg ik hem in zijn bedje en dan slaapt hij met een beetje geluk een paar uurtjes door.. maar als ik hem dan nog moet verschonen is hij weer veel te wakker en gaat ie ook niet makkelijk meer slapen.
deentje 4 dagen pff ik was al helemaal pariode dat beau al 2 dagen niet had gepoept nu is het wel anders met bv maar toch idd je zal zelf al 4 dagen niet gekunt hebben zielig he dat ze er zo last van hebben en je kan er niks aan doen gisteren had het 3 kleuren van beau en ze was meteen een heel ander kind gelukkig will wat lees ik nou! hemaworst die tegen is gevallen! nou moet niet gekker worden he haha jvtje haha ja ik had me erbij neergelegd ja HAD witte reus wat mega irritant dat ze niks zeiden en weg gingen duidelijk beledigt dus nou en je heb het nu wel eruit gegooid maar als ik jouw zo hoor horen ze binnekort de rest ook wel dat hou je toch niet vol meid als je je zo irriteert dat is ook niet goed voor de kleine die voelt dat aan ect ect en tussen jouw en je man kunnen dan ook irris komen ik zou het er gewoon uitgooien kan je ze geen brief schrijven ofzo ? en ze duidelijk maken hoe jij je over bepaalde dingen voelt ect ect mischien dat ze dan eens voor een tegen reactie kunnen doen waar jij ook weer iets mee kan pfff vermoeiend he
Mannetje ligt nu te slapen in de wagen. Na de voeding van half 3 had ik hem daar ook neergelegd; brullen! Toen bij mij op m'n buik gelegd terwilj ik CSI ging kijken op dvd en toen viel hij in slaap. Nu in de wagen gelegd, want ik moest echt even naar de wc...kan nu dus even bijlezen hierook @Hannah: hoe was het "bijna-30" feest? @KatSas; wat dapper van Tim, lijkt me best eng voor zo'n mannetje maar die teek moet eruit dan...Hoe was het op de camping? @Evelien; wat goed van je dochter Kim(zwemdiploma) @woensdag; het wordt wat met het warme weer dan. Maar wel mooie gelegenheid om Jayden eens in een korte broek te hijzen die hij van z'n oma heeft gehad @witte reus; wat een verhalen toch telkens over je schoonmoeder...lastig lijkt me dat hoor. Hier heb ik een schoonmoeder die telkens vraagt 'mag ik hem pakken' & 'vind je het goed als...' dus dat is geen probleem. Vind het ook niet erg als iemand anders Jayden even pakt om te troosten... @Will; welkom in Nederland Als ik het goed begrepen heb ben je nu in NL? @JVtje; herkenbaar dat je meer in het huishouden wilt doen dan 'toegestaan door je pasgeborene' @gina; fijn dat het goed gaat met afbouwen en je mannetje nu zoveel meer tevreden is @2ekindje; nou eerst maar eens van dit mannetje genieten. Zowieso willen we minstens wachten tot hij een jaar is voordat we willen proberen voor een 2e...en misschien nog wel langer Vandaag met Jayden naar CB geweest om te laten wegen. Vorige week donderdag woog hij nog 4875 gram en inmiddels is hij gegroeid naar 5325 gram! Heeft hij blijkbaar toch genoeg voeding binnengekregen ondanks al mijn twijfels of dat zo was Ben ook weer helemaal gerustgesteld
Hoi witte reus, Ja dat had ik gelezen een collega van mij pas na ruim twee weken de eerste posi test, en ergens maakt dat juist dat ik zo ongelooflijk blijf hopen maar heb de agenda er nog eens bijgepakt week 22 ongi geworden we zitten nu in week 27 dus tja ik weet het ook niet. die korrels die ik had waren van een natuurgeneeskundige om de infectie's uit mijn lijf te halen en alle infectie's zijn er uit. Nu had ze me nog korrels gedaan om het evenwicht kwa mannelijke en vrouwelijke hormoon te behouden dus mischien dat het iets kan zijn de korrels heten herbabalans geloof ik. ik heb nu nog 1 goedkope test van internet hier en 1 van clear blue morgen vroeg als ik niet ongi ben test ik zo weer ik wordt hier gek van heb echt een gevoel dat ik zwanger zou moeten zijn. ik heb 1 keer eerder een hele lange cyclus gehad van 38 dagen maar dat is denk ik een jaar terug geweest vanaf dat danique* geboren is heb ik regematige cyclus dus ik durf niet goed te hopen maar heel erg van binnen hoop ik het natuurlijk wel hou jullie op de hoogte liefs miriam