Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    miriam, je hebt nog een hele horde dames die met jullie mee hopen!

2. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Ja Mirjam, wij duimen hard voor je mee hoor!
    Vanmorgen even gaan wegen op het cb. En gelijk even mijn vragen stellen over de voeding voor Cas. Vannacht ook weer bijna niet geslapen omdat hij zo onrustig was. En ik heb echt het idee dat dit komt omdat hij honger heeft. En nu mag ik gaan proberen hoe het gaat met hongerige baby voeding. Joepie ik hoop dat dit kan gaan helpen. Ik ga het gemengd geven, anders went hij daar weer aan en zijn we nog verder van huis. Hij woog trouwens 5610 gram! Ik vond het erg veel, maar volgens de verpleegkundige was het niet te veel. Ik ben benieuwd morgen wordt hij ook gemeten en krijgt hij zijn eerste prikjes.... Wel zielig, vind ik nu al :)

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Kleur ogen, die van Fay zullen ook wel niet echt meer verkleuren. Die van zowel Mark en mij zijn blauw en die van Sam ook.

Dolphin, ik denk dat Fay ook aan de fysio mag. Want haar hoofdje begint ook helaas echt te vergroeien. En ze kan heel goed de andere kant op liggen maar dat wil ze gewoon meestal niet. Ik heb ook al geprobeerd om haar te "dwingen" op de andere kant te laten liggen, maar dan wordt ze echt boos.

4. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @miriam, er zijn inderdaad genoeg meiden die met je mee hopen. en klinkt stom maar kun je niet beter een paar dagen wachten met testen, want iedere keer NEE is ook niet leuk! *duim duim*

@helle, hoe groot is Cas nu? en wat fijn dat je die voeding mag gaan mengen, ik kom ook net van het buro af.. en hier hetzelfde verhaal. Bram kan 200 cc op en 3 uur later weer honger hebben. dat kan nooit goed zijn voor zo'n klein mannetje.

@Katje, nou toen mijn schoonmoeder vroeg "mag ik hem even vasthouden "toen krulde mijn tenen ook even hoor. en toen ze hem bewust wakker ging maken terwijl hij duidelijk slaap heeft..had ik het helemaal gehad.

ik kom ook net van het buro af. Ze hebben me doorgewezen naar een ostheopaat, want als we Bram soms op zijn rug leggen begint hij mega hard te huilen. en als ik hem op een bepaalde manier bij zijn schouders pak begint hij ook te huilen. wie weet heeft hij nog iets overhouden van de bevalling, ik hoop het niet :(
    maar de kleine man is niet heel veel aangekomen, wat ik een beetje gek vind.
    vorige week woog hij 5120 en nu weegt hij 5290
    vorige week maandag woog hij 5120 en worige week woensdag woog hij ook nog 5120 ...

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier vanmorgen ook naar het CB geweest. Alles was goed, ze zijn HEEL blij als kinderen 150 gram per week groeien (vanaf het totaal afgevallen gewicht na de geboorte), dat houdt dus in dat ze nu 600gram zou moeten zijn gegroeid, en ze was gerekend vanaf het laagste gewicht wat ze gehad heeft na de geboorte maar liefst 900 gram gegroeid. Super! Ook anderhalve centimeter langer, hoofdje nog mooi rondje, huidje echt in super staat. Wel 3 aardbeienvlekken, maar die hadden we zelf ook al ontdekt en ze heeft nog altijd die ooievaarsbeet tussen haar ogen/boven haar neus. Verder echt ALLES goed bevonden en ze heeft werkelijk geen kik gegeven. Andere kinderen waren hartgrondig aan het huilen in de weegschaal of bij het onderzoek, maar Louise vond het allemaal wel prima en lag lekker om zich heen te kijken. Ze plaste alleen wel ff de meetlat vol, gelukkig lag daar een vochtopnemend matje onder, haha.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Fiona, die taartenlijn is echt grappig he... hadden er voor Sam bijna een jurk van gekocht.

Fay gaat maar 2x per week in bad. Dit omdat Sam al last heeft van eczeem en zo vies wordt Fay nog niet.

7. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @daphne en dolphin baat het bijjullie ook niet als jullie het bedje aan de andere kant opmaken?
    Bram had ook heel erg een voorkeurs houding en nu maak ik iedere week het bedje anders op. en dan is zeg maar iedere week die andere kant zijn voorkeur..

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Meeting: Ik weet ook even niet meer precies wie er komen Gina.. even kijk
    Janny, Judith,Damiet, Madelon en Askim toch?

voeding.. volgens mij kun je op zich ook in 1 keer over, maar anders is half om half ook goed en dan geheel over.
    Ik weet hoe erg het is als ze krampjes hebben door niet te kunnen poepen, heb hier ook zon dametje

Verder ga ik straks bijlezen reageren, laura huilt en moet eten!

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    oh mijn vriend smste dat hij naar huis komt. wow wat een luxe voor het eerst in 2 weken is hij eerder als 9 uur thuis :D:D:D

ga ook het eten klaar maken. boomstammetjes met aardappelpuree en rode kool. mjummie

doeii

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    daam en fiona pff gedoe met die gebroken nachten.!
    Wou dat Laura eens doorsliep, heeft ze 2x gedaan tot 7uur, maar blijft toch steeds rond 5uur wakker, en dan om 6uur flesje..Zou ook wel eens een lekkere lange nacht willen slapen :)

Meeting nog een keer, pannenkoeken hmmmmmm! :) Maarre , als we pannenkoeken gaan eten dan hoef ik geen appeltaart te bakken denk ik ..

vloeien/menstruatie.. hier dacht ik van de week dat ik ongesteld zou gaan worden, zeurderig gevoel in mijn buik, paar spatjes rood bloed..
    Maar niets van dit alles...
    Nu wel wat meer afscheiding als normaal ( lekker onsmakelijk verhaal) maar geen ongesteldheid.

Miriam, bah.. wat kan ik nog meer zeggen dan al is gedaan. We blijven duimen hoor!
    misschien overigens blijft het wel weg door de spanning en hebben die korrels ook invloed op je homonen..

11. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    :evil: :evil: nou ik had te vroeg gejuigd.

ik was met het eten begonnen maar opeens huilde bram. ik hem troosten en schijnbaar had hij een sms gestuurd dat hij nog ergens iets moet halen :( zit ik hier met het eten klaar op hem te wachten.

hij zelf heeft ook flink de balen.

@ukkie, wat goed dat ze zo gegroeid is Bram vind het ook tegek in die weegschaal..

12. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    :evil: :evil: nou ik had te vroeg gejuigd.

ik was met het eten begonnen maar opeens huilde bram. ik hem troosten en schijnbaar had hij een sms gestuurd dat hij nog ergens iets moet halen :( zit ik hier met het eten klaar op hem te wachten.

hij zelf heeft ook flink de balen.

@ukkie, wat goed dat ze zo gegroeid is Bram vind het ook tegek in die weegschaal..

13. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @anas, ik hoop ook zo dat ik binnenkort ongi word.. nooit gedacht dat ik dat zou zeggen hihi

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Nou witte reus dat is wel een tegenvaller dan! Hoe laat is ie nu thuis denk je?

15. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hannah, GEFELICITEERD met je mannetje!

Will, welkom terug!!!
    Fijn dat je nu in Nederland bent, na zo'n helse reis.
    Hoe bevalt het nieuwe huis?

Deentje, hihi goed idee met een t-shirt over je bikini, dan heb je er gelijk een goeie smoes bij.

Daam, meid meid wat heb je het zwaar zeg. Kan me echt voorstellen dat je nu aan het einde van je latijn komt.
    Heb je niemand die het even kan overnemen?

Gina, jaaaaaaaa het gaat hier nu helemaal goed, ben helemaal happy, en mede dankzij jou he! :D Noah klinkt ook als een tevreden kereltje, heerlijk zeg. Fijn dat het afbouwen van de bv goed gaat nu, ik had ook een paar dagen 40 cc en nu heb ik al 48 uur niet meer gekolft. Alleen komt er af en toe nog een druppeltje uit.

Witte reus, heerlijk zeg dat je mannetje eindelijk op tijd thuis komt.
    Ga ervan genieten meid!

Katsas, hihi goeie dat je hem een schop onder zijn kont hebt gegeven. :) Hoe was het bij de ha?
    En bij ons kan je ook altijd alles kwijt he?

Miriam, ah nee he, verschrikkelijk zeg die onzekerheid.
    Het klinkt echt allemaal erg herkenbaar, vooral die misselijkheid, dat had je de vorige keer inderdaad ook zo. Ik blijf toch hoop voor je houden meid.

Daphne, heerlijk dat je 2 nachten even rust hebt gehad. Ongelofelijk hoe je lichaam dan gewoon op de automatisch piloot doorgaat dat je dan weer zo vroeg wakker wordt.

Onsukkie, geweldig dat Louise zo goed is aangekomen! Super ook dat ze het zo goed heeft gedaan op het cb.

Sorry meiden ik moet ervan door.
    Hopelijk kan ik straks nog even verder reageren!

X Marieke

16. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ik denk een uurtje of half 8, 8 uur :(.
    ben aant denken om toch maar te gaan eten maar alleen eten is niet leuk. maar door het late eten val ik ook niets af, ik kom juist aan :(

17. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja daphne leuk he ga morgen ff het rokje halen en nog een jurkje ervan
    ik ben gek op jurkjes! zoals jullie zien

witte reus wat balen zeg:(

hier net de bami op wat lekker beau was na 5 en half uur slaap! wakker geworden voor de fles na de fles leek ze in slaap maar lopend naar de winkel waren die paar ogen weer wijd open thuis aangekomen ging ze weer jengelen ik haar in de box gelegd speen erin over hoofdje wrijven en mevrouw slaapt nu al een uur bijna

ojee waarom als ik dat elke keer hier neer zet beweegt ze net en kreunt ze alsof ze wakker gaat worden ....

mirjam die pillen waar je het over heb die hebben dus ook mannelijke hormonen dat is mischien de reden dat die nega is de test omdat als je zw zou zijn je hcg nog erg laag is en door die pilletjes helemaal
    ik wil je geen valse hoop geven maar ik zou ook knetter worden hoor
    ik herken het nog van de tijd dat ik bezig was om zw te worden
    blijf duimen voor je

onsukkie super dat louise zo goed is aangekomen beau is vanaf haar geboortegewicht ook zon 715 gram aangekomen dus dat was ook dik prima! en dat op fsvoeding!;)

marieke wat fijn zeg dat neia zo tevreden is meid heerlijk voor je dat je meissie zich een stuk beter voelt

daam ik hoop dat we vanacht allebei wat rust krijgen
    ojee beau is wakker zucht...
    nog 2 nachten en ik breek

oja nog een leuk detail nog ff snel op me verjaardag in aug. heeft me man een overnachting geboekt in het oranje hotel noordwijk heerlijk he
    alleen moet beautje dan naar opa en oma voor het eerst:( nou ja weet dat ze in super handen is maar toch zal wel wenne zijn

gisteren is ze ook een middag met opa en oma weggeweest ze hadden het gevraagd of ze met haar mochten wandelen en dan konden wij ook wat leuks gaan doen met zijn 2en moet zeggen dat het wel lekker was ff maar na 4 uurtjes wou ik toch snel terug naar me meissie haha

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ja witte reus hoe ongezellig het ook is ik zou ook gan eten en dan kan je man het opwarmen anders ga je het vasthouden en dan blijven die kilos eraan en dat willen we niet !

19. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    nee inderdaad Fiona, ik was blij dat ik 73 kilo woog en nu weeg ik alweer 75 kilo :(
    ik denk toch dat ik maar ga eten.

ohhhh wat lief van je mannetje. en ik zou er ook tegenop zien om Bram uit logeren te sturen ook al wetend dat ie in goede handen is.

Wat heben jullie gister gedaan?

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik weet niet of je dat in dank wordt afgenomen door een aantal dames hoor ;) Ik geloof dat ik de enige ben die geen appeltaart lust :) Maar ik neem m'n eigen cake wel mee, die ga ik toch wel bakken, pannenkoeken of niet :p (een pannenkoek gaat er na een plakje cake ook nog wel in hoor :))

Deel Deze Pagina