Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    hier vandaag dus de grote prikjes dag! Nou het ging eigenlijk best wel goed. Cas huilde eventjes heel hard, keek mij toen aan en stopte gelijk! Wauw en het speentje vond ie ook heerlijk dus was het zo klaar! Kreeg zelfs een complimentje op het buro dat zijn houding zoveel beter aan het worden was. Hoera! Ook bij de fysio zeiden ze dat erveel aan te doen was. Dus meneertje ligt nu in een rolletjeshanddoek (een rol achter en een rol voor hem) in de box. Hij was straks een hele poos aan het huilen. Dus zijn we aan de wandel gegaan en boodschappen gehaald. Maar slapen zit er nog niet in! En hij heeft vandaag pas een half uurtje geslapen. Misschien goede voortekenen voor vanacht! hahaha... De hongerige babyvoeding zorgde er vannacht voor dat hij om de 4 uur kwam ipv de gebruikelijke 5! hatsikideee.... ik hoop dat dat nog overgaat.... Hongerig ventje :)
    Meiden voor ik het vergeet: Alvast een hele fijne dag morgen bij de meeting! veel plezier...

2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Vandaag kwam de fysio langs en als geluk bij een ongeluk liep de leuke wijkverpleegkundige vandaag een dagje met haar mee. Omdat de manueel therapeut Ruben gisteren al behandeld had en hij sliep toen ze kwamen hebben ze niks met hem gedaan, maar alleen met mij gepraat. Was wel even prettig. Moet proberen hem iets meer los te laten en hem wat meer weg te brengen omdat hij me helemaal aan het opvreten is met het geen-ritme dat meneer nu heeft. Heb dus gelijk de hondenschool gebeld en vanaf morgen is de woensdagavond voor mij en Max. mn moeder of zusje komt dan oppassen. Verder leek het hun toch verstandig om Ruben echt elk slaapje in te bakeren. Daar ben ik nu dus maar weer mee begonnen want zit er echt een beetje doorheen. Kom echt nergens aan toe en huil om de haverklap. Zonet wilde Ruben weer niet slapen, bleef maar huilen. Heb een cd met babymuziek opgezet, even gewiegd en hem toen weggelegd en wonderbaarlijk genoeg slaapt ie nu een uurtje. Maarja, zelfs dat uurtje heb ik niet voor mezelf, want dan kom ik net toe aan de was en wat drinken en dan moet de hond nog uit...
    Pfff.... het mocht allemaal wel iets makkelijker...

3. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey meiden,

wat een heerlijk weertje,ik ga dadleijk ook lekker in de zon zitten. helaas moet ik vanavond naar een vergaering op het werk.

@anastacia, kun je een foto plaatsen van de uitslag? het klinkt als dezelfde uitslag wat Bram heeft gehad. en die vette zalf is cetamo... nog iets of niet? maar wat zielig voor Laura die uitslag.. heeft ze er geen last van?

@miriam. je zeurt niet hoor. kanme goed voorstellen dat het een dubbel gevoel is... mijn duimen draaien overure ;)

@friendly, wat goed dat je meteen gebeld hebt!
    Toen Bram zijn spuitjes had gehad en die heledag huilend was. was ik al blij dat mijn vriend thuis was. ben toen bewust een uurtje gaan auto rijden. dus petje af voor jou hoor!

Mijn vriend was uiteindelijk rond 8 uur thuis, ik had inderdaad al gegeten. en helaas hij kan geen weekje vrij krijgen, laat staan een dag het is vakantie periode en ontzettend druk. en mijn vriend heeft al vakantie gehad. toen Bram geboren werd...

Mijn vriend had gister een smsje naar zijn moeder getuurd hoeveel bram woog, en het enigste wat ze terug smste : goed zo goed gegroeid!

zaterdag hebben we een diner met mijn schoonouders en broer/zus. want mijn vriend zijn broer word 21. ik ben eens benieuwd hoe gezellig dat word. Mijn schoonmoeder wilde na het eten nog ergens op het terras pakken. nu hebben we wel een oppas maar die kan maar tot half 1.. ik ben een benieuwd wat ze daar van vinden!
    of jah als ik eerlijk ben kan ze me de pot op :oops:

@onsukkie, wow wat een lieve foto :) mij lukt het maar niet om Bram zo te filmen.

@Deentje, heeft ie al gepoep?

@Linda, ohh mennn kan me voorstellen wat een bende dat zal zijn. klinkt net als een film ;) ( hihi :oops:)

@Ice, wow wat mooi.. ff een domme blonde vraag maar hoeveel werk is dat ? hoelang ben je er mee bezig?

@helle, toppie toch dat Cas er weinig last van had..
    toen ik er was, was het nationale prik dag... iedere baby die daar kwam was er voor de prikjes.. je hoorde ze gewoon huilen..

uhm wie ben ik vergeten?

oh ja over de fles.. het zijn net nieuwe flessen dus met het ventiel kan in princiepe niets zijn, maar mijn vriend had die flessen schoongemaakt en dicht gedaan., we geven hem gewoon de schuld ;)
    grapje

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wittereus Cetomacrogol heet het spulletje hihihi (Gebruik ik bij Sam)

Fay ligt nu in de schommel, is eindelijk in slaap gevallen. En ik ga zo even mijn rijbewijs ophalen, was ik gisteren vergeten. Ik moet ook eigenlijk naar de kapper maar heb er zo geeeeeen zin in!

5. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    ja die zalf ja hihi is moeilijk woordje hoor ;)

oh waarom heb je geen zin in de kapper? ik vind dat altijd heerlijk.

ohhhh hier lijkt de ongi door te zetten ( woehoe )
    weet alleen nog niet zo goed of ik een tampon in durf te brengen, maar van maandverband word ik ook gek,

en we kunnen nu zaterdag bij de ostheopaat terecht,,

oei brul alarm.

tot laterss

6. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    Friendly heel veel sterkte ermee meid. Ik herken precies wat je zegt. Met cas ook een hele poos zo gehad. En toen ik voor mezelf wat dingen voor mezelf op een rijtje had gezet, kon ik het net wat beter hendelen! Knap van je om er over te praten, en nu genieten van je avondjes alleen! Hoe moeilijk misschien ook, maar het helpt echt wel. Ik heb van het weekend Frank voor de eerste keer gewekt zodat hij met de kleine bezig kon zijn. Zo kon ik even een uurtje langer slapen en dat heeft me zo verschrikkelijk veel goed gedaan! We moeten vooral onszelf niet vergeten :) (makkelijker gezegd als gedaan he!)
    Will: welkom terug in Nederland!
    Witte reus: Succes met je ongie en ook straks bij de osteopaat. Wij hebben er veel baat bij gehad!

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Bah
    Tik ik net vanmorgend at ik bij de huisarts ben geweest met laura... nou de uitslag die ze had is nu ineens (na het slaapje zag ik het) heel vurig rood en warm . Aan1 kant van haar gezichtje!
    Het ziet er echt heel akelig uit, kan wel janken zo zielig vind ik het.
    Die Cetometagrol zalf ( ofzoiets) had ik al gebruikt, maar dat hielp niet helaas, nu heeft ze lanette/vaseline zalf ( gewoon vette zalf dus)
    Maar als het vanavond nog erger word, of morgenochtend dan kom ik niet naar de meeting hoor dan ga ik WEER naar de huisarts met de kleine!

Geen idee hoe het komt!

Verder is ze de laatste 3 dagen enorm aan het klooien met de fles, dan heeft ze om 1330 gegeten en komt dan 2 uur later alweer en drinkt dan met gemak weer 60cc op.. rekken heeft echt GEEN zin want ze krijst de hele tent bij elkaar!
    Zou het een regeldag/week whatever zijn?

8. heej anastasia...
    wat klote dat t ineens even allemaal zo tegenzit!
    zijn de vlekjes nu niet roder door de warmte?
    en misschien heeft de creme wat langer zijn tjd nodig om te werken....
    hoop dat je regeldaagjes snel over zijn.. kan soms indd. langer dan 1 dag duren.. mag je niet om 13.30 een grotere fles geven dan? want je zou haast zeggend at ze dan niet genoeg krijgt!
    kalm aan meid! t komt allemaal goed! ;)

9. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Hannah: nee, Maud slaapt nog niet door. Ze heeft eergister dus een nacht doorgeslapen, zowaar, dus ik hoop dat ze het nu begint te leren ;) maar ik ben gewend dat ze elke nacht tussen ca. 2 en 3 uur komt. Ik zit dan in totaal met de nachtvoeding erbij wel op 5 voedingen per dag, dus dat is verder wel heel netjes. In slaap komen lukt haar meestal wel, zeker 's avonds. Inderdaad soms wel eens speentje geven, maar verder gaat dat prima. Alleen na de nachtvoeding wisselt het nog wel eens. Meestal is een speentje genoeg. Ligt ze vaak wel nog een half uurtje wakker (en om de haverklap dr speentje uit dr mond gooien :p), maar daarna slaapt ze ook wel. Alleen afgelopen nacht had ze weer een keer besloten dat ze eigenlijk best wakker was :rolleyes:

Zolang Nieve gewoon goed blijft groeien en lekker vrolijk is, maakt het toch niet uit dat ze ten opzichte van de (meeste) andere kindjes hier wat aan de kleine kant is? Dat haalt ze vast nog wel een keertje in hoor :)
    Maud zit boven het gemiddelde van de groeicurve, zo'n beetje halverwege het gemiddelde en de bovenste grens. Dus niet zo vreemd dan, dat ze groter is dan Nieve...

Wat een leuke foto van Nieve & Luna zeg :D Ik hoop dat we morgen op de meeting net zulke leuke foto's kunnen maken, maar dat komt vast wel goed ;)

@miriam: logisch hoor, dat je voor beide uitslagen wel bang bent! Vooral die positieve uitslag... van de ene kant wil je het dolgraag, van de andere kant ben je bang voor wat dan komen gaat... Ik herken dat gevoel wel van toen ik zelf ging testen! (En ik had dan niet eens een verleden qua zwangerschappen). Hoe graag je ook een posi test wilt, het houdt ook in dat dan je wereldje in 1x op z'n kop staat. Na jaren erover gedroomd & gefantaseerd te hebben, wordt het nu ineens werkelijkheid. Dat had ik heel erg toen ik eenmaal met die test in mn handen stond. Heb het testen mede daardoor zelfs nog een paar dagen uitgesteld... :oops: En ik kan me zo voorstellen dat jij daar dan ook nog de angst bij hebt van 'als het dit keer maar wel goed gaat...' Lijkt me echt heel moeilijk hoor! Dus nee, je zeurt absoluut niet hoor, kan het me juist goed voorstellen, die dubbele gevoelens!

@Lafo: het verschilt nogal hoeveel uur ik slaap per nacht. De ene nacht gaat het goed en slaap ik alles bij elkaar een uurtje of 6-7, de andere nacht ben ik al blij als ik net aan 2x2 uur kom...

Ik zou niet weten waar ik zo snel een andere auto zou moeten lenen. Mijn ouders & schoonouders wonen niet echt in de buurt genoeg in elk geval (om nog te zwijgen dat ze hun auto's zelf nodig hebben ;)). En de meeste van m'n vrienden rijden in auto's die niet heel veel beter zijn dan de mijne :)
    Maar ik rijd gewoon na de ochtendvoeding meteen weg. Dan is het toch nog niet zo warm :)

@Gina: leuk hoor, zo'n fotoreportage! Lijkt me ook wel leuk om eens te doen. Misschien eens kijken voor rond de kerst, is wel een leuk cadeautje voor de opa's & oma's natuurlijk :)
    Oh nee, we wilden al fotoalbums gaan maken voor ze.
    Hmmm, kan natuurlijk ook nog een bon vragen voor m'n verjaardag voor een fotoreportage, da's ook wel een idee, dan is het een leuk cadeautje voor mij :) Eigenlijk helemaal nog niet zo'n slecht plan :D *pakt verlanglijstje erbij*

Gelukkig niet (bijna) dagelijks woorden met m'n moeder. Het zou wel kunnen, als ik zou willen.. er zit genoeg dwars wat dat betreft ;) Maar ik hou het maar bij oppervlakkig contact... Als ik nou het idee had dat wat ik tegen haar zou zeggen aan kritiek ook daadwerkelijk aan zou komen, dan zou ik het misschien nog proberen, maar ze schuift het toch altijd op anderen af, het ligt nooooit aan haar, dus ik probeer het ook gewoon niet. Scheelt me een hoop energie!

Ik vind 26 echt niet jong om voor het eerst moeder te worden hoor! Sterker nog, ik zou het zelf niet erg gevonden hebben als ik een jaar of 24 was geweest -net als mijn moeder- op het moment dat de 1e geboren zou worden. De omstandigheden waren er op dat moment alleen nog niet naar; we studeerden nog allebei (dus geen geld), woonden nog op een 2-kamerappartementje... dus ja, toch maar 'even' gewacht tot we allebei een vaste baan hadden enzo ;)

@generaties: hier gaat 4 generaties ook niet meer :( Ook niet als Maud een jongen zou zijn geweest trouwens.
    Hier is het: dochter, 2 maanden (bijna) - mama, 28 - oma, 53 en overgrootoma zou 81 zijn nu.

@Askim: hier ook al meer last van zweten sinds de bevalling. Vooral 's nachts :( Maar ik ben tegelijkertijd wel weer m'n oude vertrouwde koukleumerige zelf, dus ik heb het ook snel koud! Dat had ik ook al voor de zwangerschap. Tijdens de zwangerschap juist niet, haha, had ik de verwarming standaard op 19-20 graden staan, terwijl die normaal (buiten de zomer dan) standaard op 21 graden staat en dan heb ik het vaak nog koud :)
    Overigens komt het zweten hier denk ik ook door ons klimaat... Als het hier een keertje warm is, is het meteen ook van dat plakkerige, benauwde weer. Daar ga je wel van zweten. Ik kan me voorstellen dat dat in Turkije gewoon veel minder is. Wij zijn een paar jaar geleden met m'n schoonouders naar Mexico op vakantie geweest, daar was het ook elke dag tegen de 40 graden aan en toch ook veel regen gehad en hoge luchtvochtigheid. Maar het was daar eigenlijk nooit benauwd, zoals het hier wel altijd is. En dat scheelde toch echt een hoop! De 40 graden daar was echt een stuk beter uit te houden dan 30 graden hier!

@ouderlijk gezag: daar hebben wij gelukkig het geregistreerd partnerschap voor ;) Dat was voor ons ook 1 van de belangrijkste redenen om nu voor het GP te gaan trouwens, dat we niet al die rompslomp zouden hebben, zodra er een baby geboren werd. En zodat we ook gewoon dingen juridisch afgedekt hebben, bij overlijden bijvoorbeeld... Met GP heeft Michiel Maud wel nog moeten erkennen bij de gemeente, maar het juridische deel (dus het ouderlijk gezag) is wel automatisch geregeld :)

@onsukkie: haha, Maud kan zich ook zo heerlijk uitrekken :D Die kan echt een uur bezig zijn met wakker worden, als ze er zin in heeft ;)

Fijn dat je man het vanmorgen wel snapte! Kan me voorstellen dat je het even gehad had gisteravond! Je zit de hele dag al met de kleine, moet daarnaast nog proberen het huishouden draaiende te houden, in jouw geval zit je dan ook nog met een hele beestenbende en dan gaat je man 's avonds ook weer gewoon weg en doet dan daarna nog moeilijk over dingen ook :rolleyes:

@Ice: hartstikke mooi zeg! Ik zal ook eens een foto maken van wat schoonmams gemaakt heeft voor Maudje :D Zij heeft ook een scrappagina gemaakt, van het geboortekaartje van Maud (en een mooie foto van haar natuurlijk ;)). Die pagina heeft ze dan weer ingelijst :)

Haha, was het maar waar dat ze al 2 nachten doorslaapt.. Het is tot nog toe bij 1 nacht gebleven vrees ik ;) De nacht ervoor heeft mama wel lekker kunnen doorslapen, maar dat kwam omdat oma zo lief was Maudje de fles te geven 's nachts :) Vannacht kwam ze helaas voor mij ook weer gewoon voor een voeding. Had ik ook al wel verwacht. Gisteravond heeft ze om 8 uur de laatste voeding gehad. Ze heeft wel wat geclusterd, alles bij elkaar heeft ze tot ongeveer half 10 wel af en toe wat gedronken, maar ze had dan weer niet zo heel veel gedronken. Dus dat kon niet anders dan dat ze vannacht weer zou komen en inderdaad: om 3 uur was er brulalarm! (Wat me nog meeviel, had haar al eerder verwacht!). Het vervelendste was nog wel, dat ze daarna geen zin meer had om te slapen :( Ze was niet echt vervelend ofzo, maar kon toch elk half uur ongeveer wel even naar haar kamertje om haar haar speentje weer te geven :rolleyes:

Wat fijn dat je nog een weekje extra vakantie aan je verlof kan plakken :D Haha, kan je het werk nog lekker even uitstellen ;)

@Deentje: Jeej, Brian heeft doorgeslapen! Hij leert het wel ;) Nu maar hopen dat hij dit vast gaat houden :D

@dolphin: wat fijn dat Angelo zo goed lijkt te reageren op de prikjes! Hopelijk gaat hij niet in de loop van de dag alsnog reageren...

@Linda: nou, van zo'n bende zou ik ook in de stress schieten hoor! Kan me goed voorstellen dat je dan even niet meer weet waar te beginnen... Succes alvast met het opruimen!

Jij ook al een creabea dus :) Leuk is dat hè! Ik ben zelf meer van het kaartenmaken, maar gebruik daar wel vaak ook scraptechnieken voor. Zeker in de herfst/winter ga ik regelmatig een weekendje naar schoonmams om lekker te knutselen. Zij scrapt, ik maak kaarten. Erg gezellig altijd :D Binnenkort ga ik er weer een weekendje heen daarvoor. Met wat geluk komt m'n stiefmoeder dan ook lekker fröbelen, als ze dat geregeld kan krijgen. Ga dan alleen geen kaarten maken, maar heb 2 van die houten kistjes gekocht laatst om dingetjes voor Maud in te bewaren en die ga ik dan dus helemaal leuk maken :D
    We gaan ook elk jaar met een groep naar de CreaDoe in Utrecht. Is ook altijd erg gezellig! En natuurlijk kopen we er weer meer dan goed voor ons is ;)

@anastasia: hopelijk helpt die vette zalf dan voor Laura! Wel fijn dat ze er verder weinig last van lijkt te hebben, dat scheelt dan toch alweer.

Hè bah, helemaal rood & warm :( Hopelijk gaat dat snel over! Heeft Laura er nu wel last van? Of nog steeds niet?
    Het zou best kunnen dat ze nu aan het 8-weken sprongetje bezig is?
    Proberen te rekken met haar eten geven wat geen zin heeft, dat herken ik wel ja! Als Maud honger heeft, dan wil ze eten en wel nu meteen!
    Schoonmams had van het weekend al zoiets van 'kun je die laatste voeding dan niet steeds wat verder naar achter schuiven, zodat ze niet meer om 8 uur komt, maar pas tegen 11 uur? Dan slaapt ze daarna vast wél door' Ja, heel lief bedacht hoor, maar dat hebben we al vaak zat geprobeerd. We zijn al blij als we het 10 minuten gerekt krijgen en dat is dan nog vaak vooral omdat ze geen keus heeft, omdat haar flesje nog niet warm is ;) ('s avonds krijgt ze meestal afgekolfde melk, in plaats van de borst en dat probeer ik er toch zoveel mogelijk in te houden, hoe hard ze ook krijst). Maar inderdaad, met een krijsend kind ga je niet bepaald voor je plezier proberen de tijd nog wat te rekken!

@Hellen: wat fijn dat Cas de prikjes zo goed doorstaan lijkt te hebben. Dat geeft toch weer wat moed voor volgende week ;)

@friendly: kan me voorstellen dat je er doorheen zit zeg. Ruben is niet de makkelijkste! Ik vind het bij tijd en wijle al lastig om de hele dag voor Maud te moeten zorgen en dat terwijl ze eigenlijk best een makkelijk kind is. Zelfs op regeldagen/sprongetjesdagen is het wel te doen. Ze komt dan misschien een uurtje eerder dan normaal voor de voeding (dus om de 3-4 uur, ipv 4-5 uur) en ze wil dan niet in haar bedje/wandelwagen liggen overdag. Dus op dat soort dagen komt er van het huishouden niet zoveel terecht, maar voor de rest valt het dan eigenlijk nog wel mee. Zeker in vergelijking met Ruben! En toch zit ik er na zo'n dag al helemaal doorheen. En jij hebt dat dus gewoon elke dag!
    Hopelijk geven die woensdagavonden je in elk geval wat ademruimte! Ga je meteen morgen al met Max naar de hondenschool?
    Ik hoop voor je dat het standaard inbakeren hem ook wat rustiger zal maken en dat hij daardoor ook langer gaat slapen dan een uurtje als je geluk hebt!

@witte reus: het zou wat zijn zeg, dat je schoonmoeder zich gepikeerd gaat voelen omdat je voor half 1 thuis moet zijn... Het is toch zeker niet jouw schuld dat de oppas 'maar' tot half 1 kan?! Op het moment zou ik half 1 sowieso al wel laat zat vinden. Haha, dan vallen m'n ogen zo al wel dicht, ook als de oppas wel langer zou kunnen :)
    Gelijk heb je hoor, dat ze de pot op kan. Ze moet maar accepteren dat je met zo'n hummeltje gewoon wat minder flexibel bent!

Maud is vandaag ook al wat jengelig... terwijl ze gister de hele dag goede zin had en volgens mij moet ze onderhand toch alle regeldagen en sprongetjes-dagen gehad hebben... daar is ze de hele vorige week en ook de week daarvoor al wel mee bezig geweest. Nou ja, het is nu ook (lang) niet zo erg als vorige week, dus misschien heeft ze wel gewoon wat last van het weer, of was ze vanmorgen toch wel moe (wat me na zo'n nacht niet zou verbazen ;)), maar had ze geen zin om te slapen... Ik hoop maar dat ze zich morgen in elk geval wat beter gedraagt :)
    Overigens ligt ze nu wel lekker te slapen, sinds half 3 ofzo.

Ik hoop dat ze vandaag het ritme van gister aan blijft houden... Tot nog toe lijkt dat aardig te gaan. De 1e en 2e voeding (nachtvoeding even niet meegerekend) waren allebei zo'n 2 uur later dan gister, maar dus wel ongeveer even lang ertussen. Als ze dat vol weet te houden, zou ze rond 10 uur vanavond moeten komen voor de avondvoeding. Misschien dat we het zelfs nog wat gerekt krijgen tot half 11-11 uur? Er zat gister nog geen 4 uur tussen de laatste 2 voedingen, terwijl ze het opzich wel 4-5 uur moet kunnen redden... Ik hoop dus maar dat ze dit schema vol weet te houden, als ze zo laat de voeding krijgt, slaapt ze hopelijk vannacht weer door!

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Meetingdata....

Zaterdag 12 juli:
    Marieke
    Ice
    Madelon

Zondag 13 juli:
    Ice
    Madelon

Zaterdag 19 juli:
    Marieke
    Ice

Zondag 20 juli:
    Ice

Zaterdag 26 juli:
    Marieke
    Hannah
    Madelon

Zondag 27 juli:
    Madelon

@Ice: ik heb aan de hand van je berichtje jou ook bij de lijst gezet ;)

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    klopt rekken wil ik wel eens doen, maar dan is ze niet zo oorverdovend aan het krijssen als daarnet! ze heeft het nu 3 dagen dat ze rond een uurtje na de middagvoeding weer wil drinken!

En een grotere fles heeft geen zin, ze valt namelijk in slaap na die voeding, en krijg er dan geen druppel meer in..

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Dat spul heb ik ook gehad na m'n keizersnee, raar spul joh!
    Het is net een suikerklontje opgelost in 1 lepel water, hahaha. Hopelijk helpt het voor Luna.

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ach gos, arme Noah. Hier had ik ook een jengel, tot ik tot de ontdekking kwam dat ze het te warm had met een dekentje, dus ze ligt nu alleen onder een laken al vanaf 1 uur te slapen (met een half uurtje pauze om te eten).

14. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ons ukkie hoe gaat het nu met jou?

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    boh, hier ook ff klagen hoor. Bram heeft ook ontzettende last van de warmte.. of hij heeft een regeldag/sporngetje. hij is al vanaf vanmorgen wakker, wil maar niet slapen erg jengelig en als hij bij zit is het prima. ik heb hem nu gewoon in bed gelegd want hij heeft wallen onder de ogen daar word je bang van ;)
    maar slapen ho maar.
    hij is ook de hele tijd met zijn fles aant sodemieteren... vanmorgen liet hij 100 cc staan!

ach ja komt goed komt goed.

al ben ik wel goed bezig vind ik zelf want.........................
    ik ben het eten klaar aant maken mjummie. macaronie :D

@Anastacia, wat vervelend voor laura. Bram had dat ook. dag 1 was het wel erg maar dag 2 wag het 10x erger.. :( zo zielig om te zien..

@jvtje, hihih heb het echt gehad met haar,
    het is zo dubbel het, bij ons zitten 2 cb's en de ene zegt je mag WEL rekken en de andere zegt je mag NIET rekken. tja wat moet je dan?
    ik heb zoiets van als ik het met een speentje kan rekken zodat er zeker 3 tot 4 uur tussen zit. ben ik tevreden. mits hij het op een krijsen zet dan vind ik het iets anders,
    wat lief van je schoonmams ;) wij hebben het ook geproeerd maar het lukt ons nog niet. Bram krijgt om 21.00 zijn laatste fles.. en komt dan rond 3 uur weer..

16. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hihi gekke ik,

heb ik het eten klaar, eet ik 3 happen heb ik er genoeg van..
    nou ja maar goed dat mijn vriend een grote eter is. en anders vind de gft het vast wel lekker ;)

hoe gaat het met de kleintjes? hebben ze last van de warmte?

17. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    Baarlo
    hier heeft Cas nog niet zo'n last van de warmte. Ik moet wel zeggen dat hij alleen maar een rompertje aan heeft, verder niets. Toch ligt hij in bedje onder een lakentje.... Het gaat trouwens nog steeds goed! Nog niet echt bijwerkingen van de spuiten.... ben benieuwd hoe het verder gaat.

18. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ola ! beau ligt lekker in bed te huilen nadat ze een kwartier huilde heb ik haar nog het restje uit de fles laten leeg drinken die bijna op is nu en nou ligt ze in bed ik hoor haar weer maar ik probeer het toch ff 15 min uit ze is stil en begint weer
    als ik naar haar toe loop om over haar bolletje te aiien is ze meteen stil dus ik moet dit ff volhouden
    pffff wat is dit moeilijk zeg ik heb haar verwend zegt iedereen maar dat kan me niet schelen het is mijn kind
    ik heb vanmiddag de babybjorn draagzak geprobeerd wat een klein hummeltje maar ze zat er best goed in en ze was binnen 2 min ook vertrokken haha
    nou ik ga ff bijlezen

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    zo heb ff tijd om van me af te schrijven.
    vandaag ging eigenlijk best redelijk. Ruben heeft 1x een uur geslapen en 2x 1,5 uur en nu slaapt hij weer (en al een half uur!) heb hem niet ingebakerd, heb het vanmiddag wel gedaan, maar hij werd dus wakker omdat hij dreef in het zweet, dus uit met dat ding! Vanmiddag onverwacht nog even visite gehad van een vriendin en haar kindjes (7 en 3week). waren aan de wandel en hadden een glas drinken nodig ;) Ruben werd halverwege het bezoek wakker, fles gegeven en weer in slaap gesukkeld. Daarna naar het centrum geweest boodschappen halen. Thuis werd hij natuurlijk meteen wakker. In de maxi-cosi gezet toen ik ging koken. Had gebakken aardappels met fruit-rauwkost en zalm, dus in een kwartiertje klaar. Toen nog gegeten. Daarna pas Ruben de fles, spelen en zingen tussendoor. Met Max uit geweest (en Ruben in de box) toen het restant van de fles (totaal 130 gehad) en nog even op schoot gedoezeld en toen naar boven gebracht. Hij slaapt nu dus lekker boven, heb ik lekker aandacht voor max en de pc, ff tijd voor mezelf! Zelfs de was en afwas zijn al aan de kant, heb al thee dus ben helemaal trots :D
    JVtje: ja de cursus voor Max begint net morgenavond, dus de komende 13 week is de woensdagavond lekker voor mij alleen. Het is maar met elkaar 2 uurtjes, maar das net genoeg.
    Ruben had vanmiddag btw nog een verrassing: een hele volle poepluier! Heb hem niet horen kreunen en drukken, dus hij heeft er echt geen moeite voor hoeven doen (en ik denken dat ie verstopt zat!), Zag er prima uit, stonk lekker en was vooral erg veel!
    Aangezien hij dus niet verstopt zat mag hij vanavond toch weer 2 schepjes hongerige baby voeding bij zn fles, kijken of de nacht dan weer iets prettiger verloopt.

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meiden,

Hoe is het hier? Hebben jullie hummeltjes ook zoveel last van de hitte?
    Neia in ieder geval wel.
    Ze drinkt gelukkig wel goed, maar ze mauwt af en toe wel. En ze heeft alleen maar haar sexy rompertje aan met spaggettibandjes :) hihi, maar ze voelt nog zo heet aan.
    Vandaag zijn we bij het cb geweest, en ze weegt nu 4240 gram. Ze is dus 400 gram aangekomen in 2 weken tijd. Erg netjes dus!
    Ik ben ook zo blij dat het drinken nu eindelijk goed gaat.
    De verpleegkundige had ook verder geen tips wat betreft haar krampjes en het poepen. Dus daar had ik helemaal niks aan. :cry:
    Gister heeft ze het dus 6 uur lang gehad, gelukkig heeft ze vannacht wel gewoon 6 uur geslapen, en ze werd wakker met een flinke poepluier.
    Vanmiddag was ze zo jengelig, dat we naar mijn ouders zijn gereden en daar was het wat koeler in de tuin. Nu zit ze weer te jengelen, het zijn niet echt krampjes gelukkig.

X Marieke

Deel Deze Pagina