Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Anastasia, jeetje wat erg zeg van de uitslag van Laura. Kan me voorstellen dat je er van geschrokken bent. Hopelijk helpt de zalf een beetje. Neia heeft pukkeltjes op haar gezicht, kan van de hormonen komen maar kan ook exceem zijn volgens het cb. Dus ik moet er vaseline opsmeren.
    Wat het drinken betreft, misschien moet ze vandaag gewoon wat meer drinken ivm het weer?

Lafo, ja hier is Neia de afgelopen dagen ook een beetje aan het klooien wat betreft de tijden enzo. Zal inderdaad wel bij de 5 weken horen.
    Ik slaap tussen de 4 en 8 uur. Heel verschillend dus. Maar ik kan merken dat ik zelf nog niet helemaal top ben, want ik heb echt veel meer slaap nodig. Maarja waar haal je dat vandaan? ;)

Gina, he wat leuk zeg dat je een fotoreportage gaat maken. Lijkt me echt super leuk. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat!
    Raar dat mensen zeggen dat je een jonge moeder bent. Ik vind het meer "normaal". Maar toen wij 2 jaar geleden gingen trouwen, vonden ze op beurzen e.d. ook dat ik erg jong was, nouja........ :rolleyes:

Even bij mijn meisje kijken..........

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Pfff ze is nog steeds bezig. Nu zijn het weer krampjes, de avond is begonnen hoor. :cry:

Dolphin, wat geweldig dat het zo goed gaat met Angelo na de prikjes! :D

Ice, jeetje wat ben je een crea bea zeg! :confused: Echt super mooi wat je voor Hannah hebt gemaakt.

Friendly, goed hoor dat je dat gaat doen met Max. Dat geeft jou vast ook wat rust. Dat heb ik al als we op bezoek zijn bij mijn ouders en mijn moeder pakt Neia even, dat geeft al zoveel rust.
    Jouw dag klinkt echt geweldig meid! Ruben doet het juist super met dit hete weer. ;) Kan me voorstellen dat je helemaal een happy moeder bent. :D

Jvtje, ja ik hoop het ook voor je dat Maud de tijden een beetje aanhoudt zo. Dan kan ze vannacht lekker doorslapen. :D

Witte reus, oh dus Bram heeft waarschijnlijk ook zo last van het hete weer. Je omschrijft eigenlijk een beetje hoe het hier de dag al gaat. Neia wil ook niet slapen, terwijl ze constant ligt te gapen.

Hellepelle, super dat Cas nog geen last heeft van zijn prikjes. Hopelijk houdt hij het zo vol.

Fiona, beau wil dus ook al niet slapen. Wat hebben wij toch een eigenwijze kinderen. ;)

X Marieke

3. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Meetingdata....

Zaterdag 12 juli:
    Marieke
    Ice
    Madelon

Zondag 13 juli:
    Ice
    Madelon

Zaterdag 19 juli:
    Marieke
    Ice

Zondag 20 juli:
    Ice
    Marieke

Zaterdag 26 juli:
    Marieke
    Hannah
    Madelon

Zondag 27 juli:
    Madelon
    Marieke

Zet iedereen zich even op de lijst? Dan kunnen we een datum en een plaats kiezen.

X Marieke

4. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Yoehoe! :D :D :D
    Wat een goed nieuws zeg. Eindelijk snapt Brian hoe hij zijn mama blij kan maken, hihi. ;)

5. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Pfffffffffff zwaar zwaar zwaar.
    daar zou ik ook echt niet stressbestendig voor zijn hoor!

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ja ik loop dan met de draagdoek wat aan te rommelen.
    Strijken en koken kan natuurlijk niet en bukken ook niet echt. Maar opruimen, de was opvouwen of achter de computer zitten ;) kan natuurlijk wel. Erg makkelijk dus, en voor Neia heel fijn. Heb je ook zo'n doek?
    Vandaag heb ik het nog niet gedaan, omdat het zo heet is. Maar als ze zo onrustig blijft ga ik het wel proberen.
    Hoewel ze nu stil is........ :rolleyes:
    Geweldig dat Devrim heeft gepoept. Hoe was het op het cb?

X Marieke

7. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meis, geweldig dat het feest zo leuk was. Jammer dat Nieve niet echt wilde mee werken. Jouw dametje wilde er gewoon weer eens bij zijn. ;)
    Hoe ging de intake?
    Volgens mij heb ik wel een foto van Neia in de draagdoek. Ik zal straks eens kijken. Kan Katsas zien wat we bedoelen.

X Marieke

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Nou ons meisje is stil. Geen idee of ze slaapt of wakker is, maar ze ligt bij Mark.
    Pff even rust, want ik ben letterlijk de hele dag met haar bezig geweest.
    Ik denk dat ik zo even de troep beneden op ga ruimen.

X Marieke

9. KatSas

KatSas Bekend lid

zo, ik lees ergens een keer wel alles bij en dan reageer ik ook. Ben nu nog even ergggggggg druk, morgen bezoek en condoleren en moet nog hele toko opruimen en zuigen en dweilen (lees : het is een teringzooi) een taart maken en twee wassen wegwerken dus ook strijken..zucht....

strijkgoed gaat denk ik maar in een mand in een hoek..hihihihi, dat lijkt me beter. Mmmm, mannetje belt me net dat het wel half elf wordt voor hij thuis is...balen voor hem... ik ga ervandoor...ff lijst kopieren en plakken nog

Meetingdata....

Zaterdag 12 juli:
    Marieke
    Ice
    Madelon
    Saskia

Zondag 13 juli:
    Ice
    Madelon
    Saskia

Zaterdag 19 juli:
    Marieke
    Ice
    Saskia

Zondag 20 juli:
    Ice
    Marieke
    Saskia

Zaterdag 26 juli:
    Marieke
    Hannah
    Madelon
    Saskia

Zondag 27 juli:
    Madelon
    Marieke
    Saskia

10. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hou het ff kort..........ben hondsberoerd :cry: En dat met dit weer :cry:
    Ben snotverkouden, geen stem haast meer, keelpijn en koorts...

Wilde mijn bed zo in maar Nieve wil niet meewerken, heeft echt last van de warmte. Ze is doodmoe maar alleen maar huilen....
    Heb haar nu in bedje liggen maar hoor alweer gekrijs over de babyfoon... :cry:

Meetingmeiden veel plezier morgen!

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Meetingdata....

Zaterdag 12 juli:
    Marieke
    Ice
    Madelon
    Saskia

Zondag 13 juli:
    Ice
    Madelon
    Saskia

Zaterdag 19 juli:
    Marieke
    Ice
    Saskia

Zondag 20 juli:
    Ice
    Marieke
    Saskia

Zaterdag 26 juli:
    Marieke
    Hannah
    Madelon
    Saskia
    evelien

Zondag 27 juli:
    Madelon
    Marieke
    Saskia
    evelien

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    hier te vroeg gejuichd hoor marieke, toen ik mn berichtje af had begon het gekrijs. hij is nu net stil, maar wel errug wakker. ga maar met hem op de bank, ff kletsen kijken of ie daar rustig van wordt. wil hem minimaal tot half 11 rekken voor de fles...

hannah; beterschap meid!

katsas; succes met de zooi... klinkt bekend ;)

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Zo meiden, ik wilde vandaag heel wat doen in huis, maar het was me toch net iets te warm :(

Ik moet sowieso ff stoom afblazen hoor want ik kreeg een krabbel van m'n neef op hyves. Ik heb hem al lang niet meer gezien, hij heeft ruzie met mijn oom zijn vader nou dat moet hij zelf weten wat hij daarvan vind en zegt maar hij schreef dus ook in die bewuste krabbel dat hij mijn oom (zijn vader dus) en mijn oma in haar racekar zag en dat het plenste van de regen en dat ze lekker zeiknat waren en dan ook nog zo'n uitlach smiley en zeggen dat het een komische act was!
    Nou weet hij dondersgoed dat ik oma nog zie en veel van haar hou en dan zoiets neerzetten :evil: :evil: :evil: ik ben des duivels, hoe zouden jullie reageren.
    M'n arme oma heeft hem nooit iets misdaan en ze is 87 aan het eind van haar latijn grrrrrrr

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Meetingdata....

Zaterdag 12 juli:
    Marieke
    Ice
    Madelon
    Saskia

Zondag 13 juli:
    Ice
    Madelon
    Saskia
    Judith
    Regina

Zaterdag 19 juli:
    Marieke
    Ice
    Saskia
    Judith
    Regina

Zondag 20 juli:
    Ice
    Marieke
    Saskia
    Judith
    Regina

Zaterdag 26 juli:
    Marieke
    Hannah
    Madelon
    Saskia
    evelien
    Judith
    Regina

Zondag 27 juli:
    Madelon
    Marieke
    Saskia
    evelien
    Judith
    Regina

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ice ja warm hebben ze het wel he die kleintjes :(
    Was vandaag ook even met haar naar buiten geweest, haar ingesmeerd met factor 50 :confused:
    Thuis gelijk uit de MC gehaald en uitgekleed, daar plakken ze altijd zo erg in :(
    Waar gaan jullie naartoe op vakantie? Lekker hoor!

Deentje super he zo'n nacht, nu kan je er ook weer even tegenaan ;)

Linda wat een verhaal zeg, snap dat je dan even niet weet waar je het zoeken moet :confused:
    En heb je je nek alweer uitgestoken ;)

Onsukkie ik word soms ook gek van m'n hond maar daarna heb ik gelijk weer spijt, hij kan er ook niks aan doen dat hij zo verhaard :(

Anastacia ik hoop dat het nu weer wat beter gaat met Laura, had je nog een mail gestuurd.
    Misschien is het de uitwerking van de creme, soms word het door medicijnen iets erger en dan zwakt het daarna af.
    Ik hoop dat jullie morgen wel kunnen komen hoor!

Gina ik heb trouwens wel msn maar op m'n oude laptop staat die nog geinstalleerd.......
    Mmmm heb echt trek en zin in morgen hahahhaha :D
    Heb je ook op de lijst gezet, ik weet alleen niet of je dan kan ;)

Hellepelle en Dolphin dikke knuf voor jullie jochies, valt niet mee die prikjes :(
    Hellepelle thanks meid zal wel leuk worden morgen met de meeting!

Friendly leuk dat je even er uit kan en met max naar de hondenschool gaat, heb ik ook gedaan met mijn hond hoop alleen dat je meer succes heb ;)

Witte reus, vergadering van je werk?! :( Daar zou ik geen zin in hebben nog.......ben benieuwd zaterdag hoe je schoonmoeder gaat reageren!

Daphne kan niet wachten totdat die schommel hier arriveert!

Jvtje ik moet idd niet vergeten m'n fototoestel mee te nemen, kunnen we idd leuke foto's nemen!

Slapen doet Amy zonder laken aangezien ze die er toch afschopt!
    En het is nu 28 graden boven dus hoop dat we allemaal kunnen slapen vannacht.

Marieke zo dat is goed nieuws, Neia groeit goed gelukkig!
    Fijn is dat altijd he die bevestiging van wat ze wegen!
    Hier heeft Amy vandaag veel geslapen met een zweetnekje helaas en nu is ze het helemaal zat, ze blijft maar huilen...ik kijk even hoe Ramon het oplost ;)

Katsas dat stond ook op m'n lijstje strijken, maar daar is het nu echt te warm voor hoor!

Hannah oh jee meid beterschap hoor en bedankt gaat wel lukken morgen!
    Hier ook een meisje die blijft krijsen :(

16. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Amy heeft een driedubbele onderkin (ja echt ;) ) met heel veel plooien waar smetjes gaat ontstaan, nu is het daar helemaal rood....ik smeer het in met babyolie, iemand nog tips wat ik daar nog meer aan kan doen?

17. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja meiden laten we de meetinglijst snel invullen dan weten we hoe en wat......!

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Even wat reageren:

Mirjam, hoop dat het toch het HCG is wat nog te weinig aanwezig is, ik duim voor je in iedergeval en hoop dat je gauw zekerheid hebt!

Hannah nog gefeliciteerd met je man! en Beterschap, vervelend zeg met dit warme weer, dan vragen de beebjes inderdaad ook vaak veel aandacht en dat kan je dan echt niet hebben. Hoop dat Nieve gauw lekker gaat slapen, dan kun jij ook!

Over het clustevoeden, ik denk echt dat ik 's avonds te weinig heb, het lijkt een beetje om de dag te gaan, de ene dag heb ik genoeg de andere dag te weinig. Maar ik vind sowieso dat ik minder voeding heb als bij Tessa, ik vraag me af of dat aan mijn lage hb kan liggen?

Toch een grote groep die wel wil meeten :) Misschien moeten we nog een weekend later erbij pakken? Misschien is het voor sommigen nog wat snel, bijv. voor willy

Onsukkie, hoe is het nou zonder je ouders, valt het tot nu toe mee of tegen? Ik vind het nooit erg als mijn ouders weg zijn op vakantie, maar vind het wel vervelend om ze dan aan de telefoon te hebben, dan voel ik opeens die afstand en klap ik dicht, raar.....
    Leuk zeg die 4 generatie foto! Wij hebben nog een oma en die is al 98, (erwins oma!)

Marieke, fijn zulke goede berichten over je vader! En ook fijn dat het met Neia toch wel beter gaat!

Katsas Getsie een teek dat vind ik zulke vieze beesten, word ik altijd misselijk van. Kim had er ooit ook eentje in de plooi van haar oor, ik had wel een tekenpen, maar durfde hem er niet uit te halken, ben ook naar de artsenpost geweest.
    Nog even een vies verhaal dan, ik las laatst hier ergens op de site, misschien in de lounge oid het verhaal dat een dreumes van een jaar of zoiets, die zat met een hond te spelen, Die hond had dus een teek en die had zich helemaal volgezogen en zich laten vallen. Dat jochie vond hem op de vloer en heeft er op zitten kauwen. Brrr jakkes, mijn warme maaltijd komt er spontaan weer uitzetten als ik er ook maar aan denk.
    Vervelend die ruzie met je mannetje, Herken het wel hoor hier ook net iets soortgelijks achter de rug, grrrr.... Hoop dat je het nog hebt kunnen uitpraten? En die lach opplakken, soms moet je wel, indd ivm de kinderen, maar ook niet teveel doen meid, teveel opkroppen is niet goed!

Hellepelle, toevallig heb ik vandaag met kim's juf gesproken en ze is de laatste maanden goed vooruit gegaan, ze word wat spontaner in de klas en haar toetsen had ze voldoende gemaakt dit keer, dus positieve berichten, ze heeft haar rapport en is over naar groep 3!
    Hellepell, ik zou Cas niet heel lang op zijn flesje laten wachten hoor, ik heb het gevoel dat flessekinderen die altijd lang hebben gehuild om een fles dat patroon later doorzetten en dan ook om alles wat ze willen hebben eerst gaan huilen, ook heb ik het gevoel dat ze daardoor erg gefixeerd worden op eten. Ik heb het bij Kim gezien, en bij mijn schoonzusje en bij vrienden en kennissen. Je kunt ze natuurlijk niet blijven eten geven maar ik kan me voorstellen dat een hele nacht voor cas net te lang is. En omdat hij groot is verbruikt hij ook meer energie om zijn lichaam draaiend te houden! Maar zou zekker die voeding voor extra hongerige baby's proberen, lijkt me een heel goed plan.

Speen/duim: Ik probeer Iris ook van het duimen af tehouden, iris heeft een speen en ze vind hem ook nog lekker! De andere meiden duimen en dat is erg moeilijk af te leren :cry: Ik vind een duim wel veel vertedernder staan dan een speentje en het lijkt me ook lekkerder, hihi heb zelf ook altijd geduimd!

Zo ik post dit stuk even voor ik hem delete of zo!

19. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Dat heb ik van de week ook gedaan, Jayden in wipstoel terwilj ik ging douchen. Hij vond het nog okay ook... het was een beetje een gokje :)

Vandaag tot 'bloedens aan toe' gevoed met linkerborst. Zit een heel klein wondje (door mijzelf veroorzaakt met pincet...er zat eerst iets wits wat ik niet wegkreeg) en door Jayden 'open gezogen' en dus met bloed. Schrok wel, dacht eerst dat hij ergens gewond was! Spuugdoekje helemaal met rode vlekken :( Maar goed CB gebeld en gehoord dat het voor hem geen kwaad kan verders, dus door laten drinken. Hopelijk geneest het wondje vannacht :)

Verder een gezellig dagje gehad, m'n moeder kwam en we hebben samen ruim een uur (bijna 5 kwartier) gewandeld. Kreeg aan het einde beetje steken in m'n zij, dus was ietsje te ver/lang...

@leeftijd; leuk om het te lezen hoe dat verschilt bij jullie allemaal
    Hier wel vier generaties, maar niet van hetzelfde geslacht; oma 80, moeder 54, ik 27

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    reacties deel 2:

Witte reus, heerlijk zulke schoonouders! Goed dat je hebt aangegeven dat ze eerst moeten bellen, nu maar hopen dat ze zich er aan houden, en laat ze maar even boos zijn, gaat van zelf weer over!
    Is het met Bram alweer wat beter?
    Kim mag in duitsland ( we gaan vrijdag al op vakantie) een kadootje uitzoeken, we hebben wel na afllop van het diplomazwemmen heerlijk bij een pannenkoeken huis gegeten met een leuke speeltuin erbij!

Will, ik vind dat je best even terug kunt lezen hoor ;)
    Welkom terug in holland! Hoe gaat het nou, is het huisje al schimmelvrij en is het wel bewoonbaar?

Friendly, jou verhalen doen me altijd erg aan de eerste maanden met Kim denken zij was ook 5 weken tevroeg. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ze vanwege haar start een extra claim op me legde, ze had me heel erg nodig, maar soms gaat het dan zover dat je continu met de beeb bezig bent bijna.Ze worden ook zo abrupt uit hun veilige wereldje gehaald, terwijl ze er toch nog niet helemaal aan toe zijn, ook al doen ze het op die leeftijd dan lichamelijk meestal wel redelijk! Met Kim is het hier nog altijd zo dat ze heel erg vast aan mij zit, ze wil me nog altijd claimen, als ik niet uitkijk dan leg ik haar bv elke avond in bed.Ik vind het ook bv. veel erger als Kim huit dan als Tessa huilt, bij Tessa heb ik veel meer het gevoel van die redt zich wel. Zijn nog oude patronen die ik los moet laten, gaat steeds beter hoor. De zwangerschap heeft ook goed geholpen, omdat ik gewoon niet meer alles kon moest Kim zich wel door anderen laten helpen, een goed zaak! Fijn dat de fysio en wijk verpl eegk. naar je geluisterd hebben en je er op attent gemaakt, geniet van je avondjes met Max! Soms is het ook fijn om te horen dat het ook o.k :thumup: en belangrijk is dat je tijd voor je zelf neemt ;)

Daam, kan me helemaal voorstellem dat je langzaam opbrand, zo weinig slaap en een druk gezin, hoop dat Miiki je gauw wat langer laat slapen, want zelf met een goed nachtrust is het vermoeiend drie kids, maar wel gezellig!

Fiona, verwen jij je meidje nog maar lekker, het kan nu nog wel, ik zou me maar niet te druk maken over wat anderen zeggen, je kan haar nu nog niet ech verwennen hoor!

Ogen. Iris heeft heel donker blauwe ogen, ik zie niet echt verandering dus het zal wel zo blijven. Iris heeft dus heel donker blauwe ogen, tessa, heel licht en fel blauw en Kim zit er tussen in, dus 3 meiden met blauwe ogen, maar geen van 3 en de zelfde kleur blauw, hihi.

Deentje, tessa poepte met bv maar 1 keer per 7 dagen, had er geen last van, en wij vonden het ook heerlijk! Kan geen kwaad hoor. ik zou zeker met bv voorzichtig zijn met al die laxeer middeltjes, ook al lijkt het onschuldig, maar het is denk ik het beste als de darmpjes het zelf kunnen oplossen. En omdat bv licht verteerbaar is etc. zie je daarbij ook niet zo vaak obstipatie. Ik heb op school altijd geleerd dat je je darmen alleen maar moet gaan helpen als het niet anders kan, want darmen worden lui door ze te helpen en voor je het weet heb je altijd last van een moeilijke stoelgang . Kijk bij de verhalen van Marieke, Anastasia en askim, die beebs hebben er zo'n last van dan heb je geen keus denk ik, maar als je beeb opeens een keer een aantal dagen niet poept zou ik het even afwachten!

Katje, Wat is Jayden goed gegroeid! Ik mag donderdag naar het cb, moest eigenlijk 15 juli, maar dan zijn we op vakantie en ze willen perse dat Iris de prikjes nog voor de vakantie krijgt! Ben wel benieuwd hoeveel ze is aangekomen!

Witte reus, wanneer mag je naar de osteopaat, goed dat je heen gaat soms kun je naar een behandeling al resultaat merken!

Zo post dit ook maar weer even!

Deel Deze Pagina