Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Zo pffff hier iemand die maar niet kan vatten, voel me een beetje eng zo met die hitte :(
    Amy ligt lekker in haar pyama zonder lakentje te slapen, het is hier 26,6 graden :confused:
    Wel zielig, ik zie haar heel vaak schrikken in haar slaap, dan gaat ze wild met haar handen slaan en haar benen de lucht in!

Daphne succes met je sollicitatiegesprek!

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Zaterdag 26 juli:

Marieke
    Hannah
    Madelon
    Saskia
    evelien
    Judith
    Regina
    Hellen

Zaterdag 16 augustus:

Evelien
    Judith
    (Regina)

Zaterdag 23 augustus:[/quote]

Fiona mag het ook de 16e zijn?
    Jvtje kan jij de 16e

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Goedemorgen meiden!

Lafo is het nog gelukt met slapen, je moet natuurlijk wel uitgerust de efteling in :)

Hier heeft Laura ineens tot 7uur geslapen, wat een genot zeg heeeeeerlijk.. en ook een fles van 165cc leeggedronken! Verder klaarwakker en aan het lachen/en geluidjes maken.
    Wat een lekker ding is het dan toch :)

Strakjes een afspraak in de stad, en misschien vanmiddag nog even naar de winkel.

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Gina : hoe gaat het met je slaapkopje ? Geen verhoging meer?

Daphne : nog een keertje succes met je sollicitiatie

5. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden

@Anastacia, wat ben je vroeg ;).. wat super dat ze doorgeslapen heeft! Miss heeft Noah het haar ingefluisterd haha.. die heb ik ook om zeven uur uit zn bedje gevist! Maar die ligt alweer op 1 oor.. hahaha sochtends is het een slaapkop!

Gisteravond aten we bij mn ouders, die waren 27 jaar getrouwd, en ik had gezegd dat Noah niet zo lekker was..nou na het eten eerst mn zusje met m kroelen (hij viel in slaap bij haar) en daarna nam mn moeder hem over en met m spelen hele tijd (hij vond het leuk hoor daar niet van) en daarna mn vader voor zn smoeltje en savonds je raadt het al een overgeprikkeld kleintje die huilen huilen huilen deed..:( heel zn fles op van 180cc daarna nog water gegeven voor de dorst en daarna was ie nog aan het zoeken bij me dus nog ff aangelegd (kolven of even aanleggen maakt dan ook niet uit) en toen kon ik m eindelijk wegleggen.. was gelukkig nog pas half elf maar toch... ik ga nu voorlopig ff niet meer bij mn ouders eten! Ik zeg het elke keer dat ie er last van heeft en toch doen ze het en ben er nu ff klaar mee!
    (is dat heel egoistisch?)

Vandaag ga ik lekker helemaal niks doen, het is hier klote weer ook, dus ik ga lkker in huis rommelen, met Noah spelen en lekker luieren..

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Gina ben het helemaal met je eens!
    Lijkt wel of mensen het niet begrijpen, want ze vinden dat iedereen de baby maar vast moet houden.
    mijn schoudouders doen het ook hoor, schoonvader en schoonmoeder geven haar ook aan elkaar door ! Heeeeel erg irritant.
    Want door het gedoe en gefriemel is ze dan zo wakker dat ze niet meer slaapt en vervolgens uit haar ritme grrr
    Maar luisteren ho maar, en dat is bij jou ook volgens mij met je ouders!

En als je er wat van zegt, dan ligt het ws aan je hormonen volgens hen hahaha

Goed dat je me aan trouwdag en ouders herinnert.. mijn ouders zijn vandaag 32 jaar getrouwd hihi en ben natuurlijk weer een kaartje vergeten te sturen, terwijl ik er gisteren nog aan dacht zucht.. straks maar even bellen.

Enne jij kunt lekker koffie met appeltaart eten hihihi ( of lust je geen appeltaart?)

7. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    nou dat doen zij dus ook, de kleine aan elkaar doorgeven! en mn moeder en zusje zien m niet zo vaak dus daar snap ik t enigzins nog wel van.. maar mn vader is ook thuis en omdat hij in de straat woont komt ie meestal (op uitnodiging) om de dag een bakkie doen en dat kien ik dan na de voeding uit zodat ie nog ff met m kan kroelen voor hij gaat slapen.. en dan nog zit ie op m te aasen en zn aandacht te trekken continu alsof hij m nooit ziet.. zooooo irritant! klappen met zn handen en klakgeluiden maken en te zwaaien, alles voor aandacht.. pfffffffffffffffff en ik ben echt een papa kindje dus had cht noot gedacht dat ik me juist aan hem zou irriteren!

Neeeee.. ben aan hetlijnen! Gister was mn zondig dag.. heb de taart meegenomen naar mn ouders en daar hebben we allemaal stukje genomen (was errug lekker, dat kun je wel!) en vandaag is de dag gewoon weer begonnen met musli en magere melk en een halve liter water ;).. moeten nog heeeeeel wat kilootjes af.. nog zeker 15!

Hoe is t met Laura dr uitslag? Is die nog steeds nihil? hoop het maar! Bedankt voor de foto's! Zal de mijne ook ff uploaden en mailen (maar ben niet zo snel he.. hihi)
    gefeliciteerd met hun trouwdag!

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Even een ego-berichtje:
    Hier is het een flink drama!
    Gister heeft ze de hele dag last gehad van krampjes en harde ontlasting. Niet een klein beetje last, maar gelijk mega veel pijn.
    Ik kon het gewoon niet meer aan zien, ongelofelijk dat moedergevoel.
    De hele dag had ze dus al krampjes, flink huilen, ook in haar slaap.
    's Middags werd het erger. Toen heb ik de huisarts gebeld en ik kon pas vanmorgen komen.
    Rond half 6 was het ongelofelijk.
    Ze was toen al een dik uur aan het krijsen, ik heb een baby nog nooit zo horen/zien huilen. Helemaal overstuur, kei hard, constant tranen en helemaal rood. Ze was constant aan het persen maar er kwam niks uit.
    Totdat ik voor de zoveelste keer ging kijken. Haar anus was zo wijd open dat ik ervan schrok, er kwamen 2 harde brokken uit, net dobbelstenen.
    Maar ze bleef maar krijsen. En ik maar mee huilen.
    Toen belde mijn moeder toevallig en hoorde Neia huilen. Ze is gelijk in de auto gestapt met mijn vader en hierheen gekomen. Mark belde ook ondertussen en was in 10 minuten thuis (normaal doet hij er zeker wel een half uur over) :confused: .
    Ongelofelijk hoeveel pijn ze had. We wisten niet meer wat we moesten doen, terwijl we zagen dat er nog meer uit moest. Dus ik belde ondertussen de huisartsenpost.
    Ondertussen hoorde ik hun boven gillen, dat er mega veel uitkwam. Ze poepte zo 20 cm :confused: :confused: :confused: lange, mega harde ontlasting uit. Mijn vader dacht ook dat hij een scheurtje binnenin zag zitten. :cry:
    Gelukkig was de pijn daarna wat minder. Ze huilde nog wel maar niet zo hysterisch. Mijn ouders hadden dit zelfs nog nooit gezien, terwijl ze 4 kinderen hebben.
    Van de huisartsenpost konden wij een verdovende zalf ophalen bij de apotheek, en dan vandaag maar naar de ha.
    Gelukkig hielp de zalf wel snel, want haar anus was natuurlijk felrood.
    Helaas bleef ze maar huilen en persen. Ze was heel even in bad stil en tijdens de fles (ik had er ondertussen wel olijfolie bij gedaan). En opeens kwamen er 3 mega volle luiers met normale ontlasting uit. :confused: Ongelofelijk dat er zoveel in zo'n klein lijfje kan zitten. Ze had bij het persen nu wel minder pijn, maar ze bleef huilen.
    Gelukkig heeft ze na de fles lekker 5,5 uur geslapen. Nu slaapt ze ook, alleen heel licht, want soms huilt ze in haar slaap, het lijkt van de pijn.
    Nou ik voel me verschrikkelijk. Ik had nooit verwacht hoeveel pijn dit bij jezelf kan doen als je kind zoveel pijn heeft.
    Om 09.20 uur moet ik bij de ha zijn. Ik ben benieuwd.
    Op het cb zeiden ze dus dinsdag dat dit erbij hoorde. Maar dat geloof ik echt niet, hopelijk gaat de ha ook even naar haar darmen luisteren. Want dit zijn echt niet gewone krampjes.
    Pfff meiden ik ben er kapot van.
    Ik vind het ook mega spannend om zo naar de ha te gaan.
    Jullie horen het wel.

X Marieke

9. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    jeetje meid wat vreselijk zeg! En wat een hoop! Kan me voorstellen dat je helemaal stuk bent.. dat is zoooo zielig! Ik hoop dat de huisarts wat voor Neia kan doen... laat je het wel ff weten!

10. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    lieve Neia
    wat ontzettend zielig ! DAt consternatiebureau daar moet je je echt niets van aantrekken, gewoon naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd!
    En gelukkig ga je dat ook doen.
    Misschien kan de huisarts neia lactulose siroop voorschrijven, dat werkt heel goed en maakt de ontlasting zacht.
    Dat ze zo hard moet persen en zo veel moet poepen dat kan inderdaad niet anders dan enorm dwars zitten.
    Pfff meid kan me echt indenken dat je er helemaal doorheen zit. Wat een gedoe zeg !
    laat je weten hoe het is gegaan?
    liefs

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Gina inderdaad de uitslag is nihil! gelukkig maar de creme werkt dus goed ! Hopen dat het zo blijft maar!
    Ik heb toch het idee dat het met de vaccinatie samenhangt. De DKTP vaccinatie kan o.a exzeem uitlokken bij kinderen met aanleg ! en daar ze die net die vrijdag gehad heeft...

Verder lijnen, ja ik vond mezelf al knap dat ik maar 1 plakje cake op heb.. ik had heel die schaal wel op kunnen knabbelen :)
    Ben zo gek op zoet !

Nou ik ga maar eens douchen zo!
    x

12. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    hahahah jaja ik ook 1 plakje cake, netjes 1 bruin broodje en melk en savonds klein stukje appeltaart.. nou is netjes toch.. hihi!

Neeeee ik ben gek op hartig! Zou echt wel naar de bram willen rijden voor een heerlijk patatje oorlog.. maaaarrrr dat zit er niet in! Volgende week mag ik pas weer zondigen dus ik zal tot dan moeten wachten! Gelukkig levert het resultaat op anders was ik er allang weer klaar mee geweest.. maar ruim vier kilo in anderhalve week is goed dus het werkt en dan is de moed en de discipline er om door te gaan..

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik mag nog altijd niets dus laat staan sporten. Hoop bij de controle over 2 weken te horen dat ik alles weer mag. Betrap mezelf er wel op dat ik de trap soms op ren (ik kan niet normaal lopen op de trap geloof ik).

14. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    goede morgen meiden,

hier een geweldige nacht *afkloppen* Bram heeft gister van 18.00 tot 23.15 geslapen toen hebben mijn vriend en ik hem wakker gemaakt

ff tussen door, mijn vriend was pas om 23.00 uur thuis :(

toen hebben we in zijn slaap de fles gegeven, en meneer heeft geslapen tot half8 :D :D :D
    heb ik hem de fles gegeven, en nu slaapt hij nog steeds.. dat krijg je ervan als je de hele dag ervoor wakker bent ;)

@neia.. arme Neia, toen ik het las kreeg ik spontaan tranen in de ogen en kippenvel. wat sneu voor zo'n klein freumeltje..
    wat stom van de huisarts dat die je niet eerder laat komen! zoiets heeft toch wel voorrang vind ik!

wat heeft de ha gezegd of voorgeschreven?

@LAfo woehoe .. vakantie vakantie! lekker joh

@Daphne, toi toi toi! succes vandaag.

@Gina, nee daar heb je helemaal gelijk in. jij en je man zitten met de "gebakken peren"voor hun is het leuk, maar jij zit dadelijk met een huilend kindje. en als je het al vaker hebt gezegd en ze luisteren niet maar Noah wel helemaal overstuur is.
    daarom wil ik Bram al niet meer af geven bij sommige mensen :oops:

Mijn schoonmoeder vroeg zaterdag of ze hem mocht vast houden, terwijl hij eindelijk sliep, heb er duidelijk bij gezegd heel even want hij heeft nog niet geslapen.. gaat ze hem echt bewust wakker maken, terwijl hij ligt te knikkenbollen.. heb hem meteen uit haar handen gepakt en duidelijk erbij gezegd dat hij lekker gaat slapen! soms hebben ze een bord voor de kop :oops:

@onsukkie, heb jij een goede nachtrust gehad?

@weegschaal woehoe, ik weeg 74.4 kilo.. en als ik op een andere plek weeg weeg ik 73 kilo JEEEAAAAHHH

@Jvtje, en ben je lekker tegen hem aan moeten kruipen ;)

15. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @friendly, wat fijn dat het leuk was. Werkt jou mannetje in de horeca? in de bediening of als kok?
    heb jij ook een goede nachtrust gehad?

hoe gaat het tot nu toe met Ruben?

16. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ook hier een goede nachtrust gehad. Angelo sliep van 23.00 tot 04.30 en van 05.00 tot 09.00 uur. :D

17. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    zullen ze dan langzaam aan allemaal beginnen met doorslapen?

18. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ja goed idee ! :D :D

19. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @dolphin, hoe groot en zwaar is angelo nu?
    ze schelen zich 1 dag..
    We zaten zondag op het terras en daar was ook een jongetje en die was 1 dag later als Bram geboren, maar dat leek zo'n kleintje. en toen hebben we ze langs een gelegd en ze waren haast even groot :D...

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ook hier marieke wil ik je even een knuffel geven want wat moet dat moeilijk zijn als je kindje zo veel pijn heeft en je niks kunt doen, je hart zou er van kapot gaan meid.

ik hoop dat de ha echt een oplossing heeft zodat dit niet meer kan gaan gebeuren.

als je het niet vertrouwd blijf dan doorgaan met zoeken naar iets todat je het wel vertrouwd dat het beter gaat.

hier nog steeds geen ongesteldheid. soms heb ik het gevoel dat ik iets voel in mijn rug wat ik normaal dus heb met ongi dan heb ik weer een zere borst en denk ik dat is niet met ongi dus ik sta letterlijk tegen een muur en moet wachten heel lang wachten een week
    kan zijn dat ik minder ga posten omdat ik minder achter de pc kruip want ik zoek en zoek naar antwoorden en dat maakt me alleeen maar gek

nou marieke hoop snel iets van jou te horen

Deel Deze Pagina