Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @filet.. hier ook al drie bakjes er door heen gejaagd sinds Bram geboren is. en bij bakker bart een italiaanse bol met filet hmmmmmmmmmmmm

van de week had ik 2 glazen baileys gedronken, man ik had het gevoel alsof ik op de kop stond :oops:
    nu staat de fles op het aanrecht hmmmm krijg er zin in hihi

2. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hier is de filet niet aan te slepen.... :)

Alcohol voor mij niet ivm de borstvoeding, maar mis dat ook niet. Dronk toch al vrijwel nooit.

Hier trouwens gisteravond voor het eerst zonder mijn meiske weggeweest.
    We hadden een etentje dus ze is voor het eerst bij opa en oma geweest voor een paar uurtjes.
    En wat vond ik het moeilijk om haar achter te laten...Moest wel even wat traantjes laten. Thuis liep ik met de ziel onder mijn arm, voelde me echt ontheemd. Heb binnen 10 min nog een sms naar mijn mams gestuurd, maar ze sliep als een roosje. Pas toen kon ik een beetje ontspannen en wist ik dat het goed ging....
    Etentje was gezellig en heb lekker ossenhaas gegeten, dat mocht ook weer nu :)
    Maar daarna kon ik niet wachten om Nieve weer op te halen.....Oh wat was ik blij haar weer te zien!

3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    ik ga vrijdag mijn mannetje voor het eerst echt een paar uurtjes alleen laten. manlief blijft dan thuis, voor het eerst met Ruben alleen. Zie er nu al tegenop, terwijl ik weet dat het prima zal gaan.
    Heb mannetje boven gelegd en slaapt idd als een roosje nu, gelijk de was even opgeruimd en nieuwe opgehangen.
    Jij hebt echt veel voeding Hannah! Heb vanochtend na het voeden nog 60cc gekolfd, ga nu weer ff aan de meldmachine, maar heb het idee dat er niet veel gaat komen. Maar goed, alle beetjes helpen he ;) Heb er een kopje thee en een banaan bij (had net al een half pak koekjes weggewerkt, vandaar). Zat vorige week onder mn voor-de-zwangerschapsgewicht, maar er nu weer net boven (gelukkig) werd al bang dat ik met de bv moest stoppen omdat meneer me aan het opeten was.Hoop dat het nu stabiel gaat blijven!

4. KatSas

KatSas Bekend lid

zo daar was ik weer ff

@ tummy tub: ik heb de tummy tub gewoon op een stevige lagere ondergrond gezet, zodat ik er makkelijk bij kan. Jasper vind het werelds!

@ Kolven: doen jullie dat allemaal direct na het voeden eigenlijk? Ik moet eigenlijk vandaag beginnen met kolven want ben dinsdag ff weg, niet lang..maar toch...wel handig om dan wat op voorraad te hebben.

@ Buik: ik heb ineens meer buikpijn, last van mijn keizersnede, is dit bij meer mensen bekend?

@ Vloeien: helemaal over!

@ Filet americain: bakken vol! En de schimmelkaas staat ook al op mams te wachten!

@ Alcohol: nee nog niet ivm de borstvoeding. Over paar maandjes maar weer, mis het niet echt, dronk al nooit veel.

Mijn mannetje heeft gisteren de enige echte asperges voor me meegenomen, dus ik ben echt verwend! Vanaaf dus lekker asperges! mmmmmmmmmmm

5. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Katsas: je kan dan bijvoorbeeld besluiten uit één borst te voeden en dan de andere leeg te kolven om zo een voorraadje te hebben.
    De keer daarop kan je dan dat in een flesje geven en bijvoorbeeld beide borsten leeg kolven.

Jammie apserges ook zo lekker!

6. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Mijn mannetje heeft vorige week ook asperges meegenomen...heerlijk! en van de restjes nog lekker soep gekookt mmmm!

Tummytub... wij hebben ook een bebejou bubble en Ruben vindt het veel lekkerder dan het bad (die heb ik dus ook maar opgeruimd voorlopig.) hij gaat er in wandelen of met zn voetjes over de rand liggen, geweldig om te zien!

Filet: was ik voor de zwangerschap verzot op, maar hoef er nu eerlijk gezegd nog niet aan denken... vreemd niet...

7. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Hier vindt ze alles lekker. Tub, badje, grote bad of mee onder de douche.
    Heb voor het badje trouwens een standaard, erg handig. Daar leg je de kleine gewoon in en heb je je beide handen vrij met badderen.
    Dat vind ze heerlijk, dan ligt ze er heel relaxt in, af en toe flink spatteren met de beenjtes.
    Heb er wel een foto van, ff opzoeken.

Ik heb zo'n shantala tub met een uitsparing voor je armen, ideaal. Hier ook aan de wandel of ze gaat er gewoon heel relaxt in liggen. Leuk is dat hé?

8. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38

9. KatSas

KatSas Bekend lid

inderdaad handig hannah, volgens mij heb ik hier ergens ook nog zoiets staan... Ow wat erg he..maar volgensm ij had ik met tim zoiets gekregen...toch maar ff opzoeken binnenkort dus..hihihi

10. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Mee onder de douche gaat hier helaas nog niet. Onze douche wordt nog verbouwd (maar nu ff niet!) de douchekop die er nu op zit heeft een te harde straal voor het babyhuidje helaas. Als de douche klaar is komt ook de goede douchekop erop en kan ons mannetje met ons douchen. Ben erg benieuwd wat ie er van vindt...
    Zag het kolven somber in, terecht 25 cc in 10 min. Ach, heb aan het eind van de dag wel een volledige vriezer-voeding gespaard en daar gaat het om.

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier kolven steeds minder ... vanmorgen 80cc van beide borsten en nu 60cc ...net ietsje meer dan 1 voeding...pfff

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    ik maak me gelukkig niet meer druk om het kolven, weet dat als Ruben drinkt hij echt wel genoeg binnenkrijgt. Zit nu echt te wachten tot ie wakker wordt, begin van de laatste voeding is alweer bijna 5 uur geleden... Heb ondertussen zelf maar gegeten, afgewassen en het bed verschoond en het mannetje tukt maar door. Kom echt nauwelijks aan 6 voedingen per dag op deze manier, maar ja, mag hem pas wakker maken als ie zich overdag na 6 uur niet gemeld heeft. (anders drinkt ie toch niet, dus probeer het ook niet meer).
    Hoelang drinken jullie kindjes (bv)?
    Ruben doet gemiddeld eerste borst 20 min (soms 15, soms 25) en dan de tweede ongeveer 10 min (als de eerste borst langer was meestal korter en als de eerste borst korter was meestal langer). Tussen beide borsten ga ik hem dan verschonen (omdat ie vaak suf wordt na borst 1) en na borst 2 gaan we knuffelen en spelen. Probeer hem overdag na een uur weer in bed te hebben en 's nachts na driekwartier (dan slaan we het spelen over, praat dan ook nauwelijks tegen hem, doen alles in rust).

13. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Friendly: hier wisselt het nogal per keer hoelang ze drinkt per borst het zit tussen 15 en 30 minuten. Hier tussen de borst in even rechtop, boertje laten en dicht tegen me aan, dan wil ze vanzelf nog wat drinken. Soms ook nieti en dan drinkt ze dus uit 1 borst. Overdag na de voeding idd knuffelen/spelen.
    's nachts ook hetzelfde, praat dan niet te veel, geen grote lampen en leg haar dan na de voeding weer terug in haar wiegje.
    Ben ongeveer vanaf het moment dat ze wakker wordt tot na het drinken ongeveer drie kwartier tot een uur bezig.

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Vrij goed vergelijkbaar dus. Ben echt heel benieuwd hoeveel Ruben donderdag weer gegroeid is, dan moeten we voor het eerst naar het consultatiebureau, hij is dan alweer een hele maand. Echt vreemd om te bedenken dat ik dan eigenlijk pas uitgerekend was.
    Heb meneer uiteindelijk om half 7 maar wakker gemaakt... vond 5,5 uur tussen de voeding wel genoeg. Hij heeft goed gedronken, maar viel meteen na het drinken weer in slaap... had het er dus eigenlijk nog niet aan toe. Tijdens het drinken ook een keer of 5 wakker gemaakt, ff geprobeerd te spelen, maar meneer had er geen zin in. Tegen half 9 nog een keer aan de melkmachine en dan ga ik ook maar naar bed. Vind het nogsteeds heerlijk om vroeg naar bed te gaan... neem iedere keer een boek mee, maar heb nog nauwelijks gelezen. Vind het liggen en dan in slaap doezelen nog veel te lekker...

15. KatSas

KatSas Bekend lid

Jasper drinkt ongeveer tien minuten aan de ene borst en het '"toetje"3 tot 5 minuten. Straks ga ik voor het eerst proberen te kolven. Ben benieuwd, bij Tim was dat een groot drama...moest ik dagen kolven voor één voeding..dus ben benieuwd...

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Succes met kolven Katsas... bij mij wisselt de opbrengst ergens tussen de 10 en 120cc per keer. Kolf niet na elke voeding, maar alleen als ik zelf denk van goh, laat ik eens kolven. Het moet geen moeten worden (zoals in de eerste zwangerschapsweek) want dan loopt de opbrengst aardig hard terug. 's ochtends gaat het ook stukken beter dan 's avonds, dus de moed niet te snel opgeven als het niet echt lukt...

17. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    kolven gaat hier prima.. zo'n 120 cc per borst.. :confused:
    En wil Angelo nou net 120 cc per keer drinken, nou dat gaat er goed in..
    Ik kolf ook niet elke voeding hoor, net wanneer ik stuwing krijg of denk dat mijn borsten op springen beginnen te staan.. :)

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Reed vandaag ergens in Limburg en zag ineens een geboortebord met Bram erop... dacht meteen aan dit groepje... wij hebben ook een bram hahaha (woon jij in limburg Witte Reus?)

19. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    @babyfoon; wat voor soort babyfoon hebben jullie? welk merk/type ? hoe bevalt die?

Wat een cc krijgen jullie eruit met kolven. Nou moet ik zeggen dat ik niet elke keer kolf. Moet daar nog maar even over gaan lezen hoe ik dat ga doen. Wil ook niet teveel kolven naast het drinken, Jayden drinkt goed hebben we het idee. Vandaag een regeldag ofzo, we zitten al op 8 of 9 voedingen en het is pas 22 uur.

Voeden jullie altijd beide borsten? Hoe doen jullie dat dan? Als de kleine stopt met borst 1, dan aanleggen bij borst 2? Ik doe dus namelijk nu aanleggen aan borst 1 en dan nog een keer aan borst 1 en de volgende voedingsronde pas borst 2...

20. KatSas

KatSas Bekend lid

Ik had dus maar 20 cc uit een borst gekolfd...nou ja het is niet anders...straks nog maar keertje kolven en als ik heel veel zin heb morgenvroeg nog een keer, dan zitten mijn borsten natuurlijk wel wat voller. Maar kolven en Sas...dat is geen goede combi, werkte bij tim ook al niet en zal toch moeten..want deze mams wil echt wel eens weg...maar goed, even goed blijven proberen maar en wil het echt n iet kan ik altijd nog de lactatiekundige inschakelen.

Ik voed dus normaal altijd een borst en dan toetje andere borst, dat moet ook want anders knap ik, behalve dus nu...nu heb ik de andere kant gekolfd.

Deel Deze Pagina