zwanger zijn : ik mis het totaal niet en ben nog steeds blij dat er niks meer in mijn buik zit haha. toen ik was bevallen van arjen wou ik wel heel graag weer zwanger zijn.. vond t zwanger zijn geweldig.. maar nu.. nee dankjewel haha. moet er niet aan denken om weer met zo'n buik te lopen.. denk ook niet dat er nog een 3e komt. maar zeg nooi nooit denk ook wel dat t komt omdat mijn buik zo supergroot was... en t was zo zwaar o t laatst.. dat ik er wienig meer van genoten heb. en van arjen had ik best een bescheiden buikje en totaal geen kwaaltjes. ik heb ook 2 slaapzakjes 1 gevoerde en een dunne zo'n lekkere zachte.. daar slaapt hij snachts vaak in.. en dan een rompertje met lange mouwen eronder. wittereus met de paniekaanvallen gaat t erg wisselvallig.. sommige dagen heel veel last en sommige dagen helemaal geen last. dus probeer op de dagen dat t klote gaat maar te dneken dat er ook vast snel weer goede dagen komen en zo trek ik mijzelf er maar een beetje doorheen... heb nog geen afspraak gemaakt met de therapeut.. omdat ik toch stiekem de hoop heb dat ik er zelf wel uit ga komen.. maar zodra t erger word, en de goede dagen verdwijnen ga ik er wel gauw weer heen
wittereus, klopt van de slaap/trappelzak. Alleen deze kleintjes krijg ik niet onder het matras. En als het heel warm is dan alleen rompertje.
Ik ga straks maar even naar de hema, ik begreep dat die ze hadden in een klein maatje. Of hebben julli betere tips. Ik hoef niet nog zo'n nacht met telkens wakker omdat ze zonder dekens ligt...
Hallo meiden, Volgens mij gaat Nieve weer in de gaten krijgen hoe ze langer moet slapen...De laatste week kwam ze weer 's nachts voor een voeding. Vanacht ook wel maar dat was na 7,5 uur slapen. Ze sliep gisteren om 8 uur en kwam vanacht om half 4...Als ze nu dus wat later gaat slapen, ipv 8 om 10 uur ofzo.....Dan slaapt mama ook wat langer want ik lag er uiteraard niet om 8 uur in.... @ Frostieke: ik mis het zwanger zijn voor geen seconde......Alleen soms het getrappel in mijn buik maar de rest echt niet..Mijn zwangerschap was echt geen pretje, hield maar steeds voor ogen dat het voor het goede doel was........Voorlopig hier ook echt nog geen nieuwe zwangerschap. @ Lafo: ben benieuwd naar je verslag en foto's. @ Anastasia: hoe is het slapen gegaan vannacht met Laura? @ Oh Miriam wat spannend.......pff hoop dat je de komende dagen een duidelijker streepje krijgt hoor........Wie weet wel een latere innesteling, dat kan...Ik blijf doorduimen hoor! @ Marieke: het houdt echt niet op voor jullie Heel veel sterkte en hopelijk gaat het vanaf nu steeds wat beter met je meiske. @ Onsukkie: Nieve slaapt hier 's nachts nu in een slaapzakje. Heb 2 zomerslaapzakjes, 1 van de hema en 1 van de prenatal. Ze zijn ideaal en lekker dun. Leg Nieve erin met een shirtje met lange mouwen, bij de erge hitten met korte mouwen, dan wel blote beentjes/voetjes. Stop het achterste deel van slaapzakje onder het matrasje. Nieve slaapt er erg goed in. @ Evelien: hele fijne vakantie! @ Gina: wat heerlijk van Noah!. Hier zondag richting het Noorden, tante die is jarig...Verder nog geen plannen. Jij? @ Deentje: nog iets leuks op de markt gescoord? @ Dolphin ook al een heerlijke nacht! @ Daphne wat een verhaal over die spiraal. In de infofolder staat hier niks over. Daar stond in dat 8 weken na de bevalling het spiraaltje geplaatst kon worden en dat zei mijn gyn ook @ Will leuk iets van je te lezen, en doe maar rustig aan! Succes met je broekspijpen.. @ Friendly: klinkt goed, hopelijk komt er nu echt wat rust voor jou en Ruben...Hier eenzelfde verhaal met de auto....Gisteren auto weggebracht voor APK. En meestal is dat een flinke kostenpost...Jeroen belde dat ik de auto kon halen en vroeg hem naar de schade, zou tussen de 75 en 100 euro kosten...Was ik al heel blij mee. KOm bij de garage, ga ik afrekenen moet ik 30 euro Heb niks gezegd en die 30 euro betaald... @ Wittereus, balen dat Bram vanacht weer 2 keer kwam....
haha nee ben toch maar niet naar de markt geweest.. was onderweg en toen dacht ik ineens dat ik geen zin had om zo'n eind te lopen.. toen maar ff naar t winkelcentrum geweest.. ff een nieuw boek gekocht en ff wat boodschapjes onsukkie ik heb mijn slaapzak bij de wibra gekocht.. en bij de kruidvat hebben ze ze ook. 70 cm is de kleintje volgens mij...
Ik wilde hier ook nog steeds naar winkelcentrum....Begint hier eindelijk op te klaren na hevige onweesbuien... Nieve slaapt nog dus ga ook maar eens even wat in huishouden doen....
hier ook al zo'n klote weer, ik moet eigenlijk naar de stad want ik moet een kado halen. maar ja kan morgen ook nog ik heb bij de prenatal een slaapzak gekocht, ook maat 70 met nijntje erop alleen weet ik nog niet zo goed per wanneer ik die in gebruik ga nemen. waarom gebruiken jullie die al? ik had hem eigenlijk meer gekocht voor als het een langere tijd erg warm blijft. Bram slaapt nu met zijn broekje aan en een lakentje over hem heen...
Ik gebruik hem nu al omdat Nieve steeds de dekens en lakens van zich afschopt...Hoe strak ik het ook instop...En zeker met warmer weer vind ik het ideaal...En ze slaapt er ook rustiger in vind ik.
@ Hannah: Bedankt voor de slaapzakjes-uitleg! Moet dus op zoek naar een "zomerslaapzak". Eerst maar ff eten en dan wachten tot zussie weer wakker is, en dan maar es op snor naar zoiets. Trouwens een mijlpaal, ze is voor het eerst sinds lange tijd helemaal zelf boven in haar wiegje in slaap gevallen. Ze was vanmiddag wel al duidelijk moe, maar toen ik haar in de wieg leggen ging ze met haar armen liggen maaien, persen en een beetje moperen. Maar al snel ging de camera van de babyfoon uit (wat inhoud dat ze geen geluid meer maakt), hij ging nog een paar x aan dan lag ze wat te maaien en te brommen, maar uiteindelijk is ze helemaal zelf in slaap gevallen. Ben echt trots op haar! Ze ligt er al een tijdje, zo maar ff gluren hoe het met haar is. @ Deentje: Wibra is ook een goeie, alleen daar wil m'n man niet mee, die vind het een buitelanderswinkel. KLopt wel, want die ene keer dat hij mee ging waren we in Amsterdam en toen kon je over de hoofddoeken lopen zeg maar. Nou heeft ie niets tegen buitenlanders, maar ik ben het wel met hem eens, dat het daar erg eh... druk was zeg maar. End an ook ngo van heben, hebben, hebben weet je wel. Dus daar ga ik wel weer es heen met m'n moeder ofzo. @ Hannah: Zulk slecht weer daar? Hier al de hele dag zon, maar gelukkig niet meer zo heet als eergisteren. BTW, wat een foute site zeg dat ikkelief, aiii... veel te leuk allemaal! @ Witte reus: Ik werd vanacht een paar keer gewekt door haar omdat ze zonder dekens lag, afgeschopt. En normaal komt ze maar 1x per nacht, dus dat is het dan niet he!
Blegh, heb ff een dippie, zou willen dat m'n ouders niet nog zolang weg zouden zijn. Pfff... nog 2 weken!
@onsukkie: volgens mij is Maud inderdaad 1 van de heel weinige meisjes hier die dat jurkje zowaar níet heeft Wat een vreemd telefoontje van je oma zeg... kan me voorstellen dat je daar de kriebels van krijgt. Een slaapzak kun je inderdaad gebruiken als vervanger van een deken. Ik heb Maud al sinds ze een week of 2 oud was in een slaapzak liggen en gebruik sindsdien ook geen deken meer! Als het 's nachts echt koud is, leg ik er af en toe nog wel een lakentje overheen (ze heeft nu alleen nog een zomerslaapzakje, da's een mouwloos ding), maar dat gebeurt dus eigenlijk zelden. Bij het kiezen van de juiste maat moet je er vooral op letten dat Louise niet teveel ruimte heeft bij de armsgaten. Maud ligt in slaapzakjes van 70cm. Je hebt ook nog keus uit zomer- en winterslaapzakken. De zomerslaapzakken zijn uiteraard een stuk dunner en (vaak) mouwloos. Er is ook een merk dat een slaapzak heeft die zowel in de zomer als de winter gebruikt kan worden, voor de zomer kun je dan een deel afritsen ofzo. Ik geloof dat het van Little Company is, die slaapzak, maar dat weet ik niet zeker. Wibra in Amsterdam... ik kan me er wel iets bij voorstellen Als ik wel eens naar een concert ga in de Arena of in de HMH, dan ga ik vaak bij de McDonalds in de Bijlmer eten. Haha, nou, dan waan je je echt een buitenlander hoor Je bent al bijna een week doorgekomen zonder je ouders. Da's al hartstikke goed, toch?! Voor je het weet, zijn de volgende 2 weken ook voorbij @Hannah: dat lijkt verdacht veel op het speelkleed van Woezel & Pip, waar Nieve opligt.. die hebben wij ook Maud is hier ook de laatste 2 weken ofzo driftig op zoek naar haar duimpje. Ze vergeet alleen telkens om 'm uit te steken Dan sabbelt ze maar vrolijk op dr vuistje, haha. Zo erg trouwens, dat m'n schoonmoeder gister al dacht dat ze misschien al tandjes aan het krijgen is... @frostieke: ik heb zelf helemaal niet dat ik het zwanger zijn mis. Maar ik heb zelfs m'n buik en het getrappel niet gemist Maar ik hoor het wel vaker hoor, dat vrouwen dat missen. Hoef je je echt niet voor te schamen! @anastasia: haha, ik hou ook braaf een lijstje bij met de voedingstijden. Maar dat doe ik voornamelijk zodat ik weet uit welke borst ze het laatst gedronken heeft, dat vergeet ik nog wel eens namelijk... @miriam: oh, spannend joh! Toch een heeeel dun streepje! Dat wordt dan vast snel een heel duidelijke streep @marieke: nogmaals heeeeel veel sterkte met & voor Neia! Ik hoop dat dat extra water en de venkelthee inderdaad goed gaan helpen om de ontlasting dunner te krijgen, en dat de zalf z'n werk doet zodat Neia niet meer haar ontlasting op gaat houden! @evelien: je leest het niet meer, maar toch een fijne vakantie toegewenst! En succes met je schoonouders @gina: morgen gaan we waarschijnlijk naar een babyspeciaalzaak in Tilburg, daar is uitverkoop en hebben ze wat dingen die we willen hebben En zondag is hier "Doe de Dommel". De Dommel is een riviertje dat door Eindhoven stroomt (mjah, riviertje is vaak nog een wel erg positieve benaming voor dat slootje, maar goed ) en zondag zijn er allerlei activiteiten rond de Dommel gepland. Dus dan gaan we gezellig met m'n schoonouders en Maudje een stuk wandelen @friendly: het is wonderbaarlijk hoeveel er nog in dat buikje blijkt te zitten, nadat ze gespuugd hebben Ik verbaas me er ook altijd over als Maud moet spugen. Ben ik ook altijd bang dat ze dan snel weer honger zal hebben. Soms is dat ook wel zo (al is het dan vaak maar voor een paar slokjes), maar vaak gaat ze daarna vrolijk slapen alsof er niets aan de hand is @witte reus: haha, ik heb ook een slaapzak met nijntje erop, ook van de prenatal En nog 2 andere slaapzakjes ook van de prenatal, 1tje met streepjes en 1 blauwe met een printje op de borst. Wij zijn de slaapzak zo snel mogelijk gaan gebruiken, omdat we dat zelf gewoon prettiger vinden dan dekentje&lakentje. Dus zodra we het idee hadden dat Maud er groot genoeg voor was, hebben we haar in de slaapzak gelegd
ik hoop op een betere streep maar de angst slaat nu toch ook weer om mijn hart stel dat ik morgen niks zie ik kan het bijna niet geloven dat er weer een nieuwe kans is voor ons bart heeft ook gekeken op de test en zag ook licht iets maar hij vond het wel heel vaag. als ik kijk zie ik direct de lijn maar ja niet duidelijk ook niet duidelijker geworden zo gebleven dus tja ik twijfel even weer. heb de buurvrouw vanochtend ook de test laten zien en die zei ja ik zie wel een streep en streep is streep maar waarom is die dan zo onduidelijk denk ik dan pfff wachten wederom
toch ben ik nog op de een of andere manier een beetje huiverig voor de slaapzak, maar doen jullie die allemaal nog onder het matrasje stoppen? of past dat niet bij maat 70? .. ohhh ik ben zo happy. ik heb iets kunnen regelen met mijn baas. normaal zou ik: maandag donderdag en vrijdag donderdag vrijdag zaterdag gaan werken. maar ik vind 3 dagen achteren werken best veel. en gelukkig heb ik kunnen regelen dat ik nu: maandag vrijdag en zaterdag werk ipv do-vrij-zaterdag snappen jullie het nog ? hihihihi
misschien is dat hormonen gehalten of hoe heet dat cgh? nog iets te laag.. of idd een late innesteling. wil je niet te overmoedige maar, maar als je nu al een lichte streep zag en gister niets,, wie weet wat je morgen dan ziet! kun je anders geen foto maken kunnen wij je helpen
Zo, effe IN je quote gereageerd hoor. Hier had ik trouwens de eerste echt bewuste lachjes vanmorgen toen we samen nog ff in bed aan het kroelen waren. Zoooooo leuk! Het was er niet een toevallige, maar een stuk of 3, dus het moet haast wel expres zijn gegaan. De rest van de dag is ze niet wakker genoeg geweest, vanavond maar kijken of ze nog wat giegelen wil. Echt vertederend hoor!
Hcg inderdaad, en als idd die innesteling net geweest is kan het hcg nog heel laag zijn en dus een lcihte streep. Dan zou hij dus steeds duidelijker moeten worden de koemnde dagen. Spannend meid, we duimen hier hoor! Maar een streep is een streep, zonder hcg kun je gewoon ECHT geen streep krijgen!