Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    @ Katsas, ik heb wel vetjes hoor, een heleboel zelfs, maar dat zijn echt m'n dijen (dus lager).

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja hoor, ze lacht sinds kort en ik heb er een foto van.

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Wat een leuke foto van Louise!
    Ik vind het altijd zo lastig om haar lachend op de foto te krijgen, zodra ze de camera lijkt te zien houd ze op hahaha

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik dacht, zal het ff proberen, en zowaar werkte ze mee. Eerste poging, dus super mazzel. Nu ligt ze alweer in bed te slapen. Echt vroeg voor haar doen. Ben alleen wel bang dat ze vanacht vroeg komt of 2x, maar dat is dan maar zo.

5. KatSas

KatSas Bekend lid

Daam: ik heb nu een combifunctie, doe meerdere dingen, maar heb gesolliciteerd op een puur administratieve baan.

6. KatSas

KatSas Bekend lid

En ow ja, heb donderdag de mirena laten plaatsen en heb twee dagen flink buikpijn gehad. Ik vond het plaatsen ook geen feestje :confused: maar goed, nu dus nergens last meer van en ben mooi voor vijf jaar klaar :D

7. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik moet het ook niet te vaak doen, want ik heb er echt al de hele dag last van en dan dat gedoe met de borstvoeding enzo. . . ik heb nog geen megavoorraad aangelegd!

8. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
  9. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Getver,wist niet dat je daar last van kon hebben, nou je het is te overzien als het maar een paar dagen is. 2 dagen buikpijn en voor 5 jaar klaar, daar moet ik dan ook maar ff doorheen.

10. KatSas

KatSas Bekend lid

gewoon doen Daam, ik vind het een mooie oplossing tot manlief zich laat helpen

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@daphne: hmm, daar zit wel wat in ja. Mjah, ik heb natuurlijk nog geen wat ouder kleintje rondhuppelen om die ervaring te hebben ;) Ik probeer me nu te bedenken of mijn vader de slaapzakjes van zijn 2 jongste spruiten instopte of niet... volgens mij niet, maar ik denk dat die wel alweer wat ouder waren (>1 jaar) toen ik ze daar echt mee bezig zag. Stom hè, dat is eigenlijk nog zo kort geleden (de jongste wordt in september 3), maar ik kan het me nu al niet meer echt herinneren...

@Linda: mooie site hoor :) Leuk ook, die plaatjes van scrappagina's die je gemaakt hebt!

@miriam: balen zeg :( Maar ik blijf voor je duimen hoor! Die streep van gister kan er toch niet zómaar gezeten hebben?! Misschien, dat als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent, nog eens proberen? En anders duim ik gewoon vrolijk verder voor volgende maand hoor!

@deentje: vervelend, als je om je eigen gedachtes wakker ligt. Daar heb ik ook wel eens last van. Echt heel irritant is dat, want juist dan lukt het natuurlijk ook niet om die gedachtes te verbannen, hoe graag je ook wilt! Hopelijk heb je er vannacht geen last van en slapen Arjen en Brian ook lekker door!

@friendly: hopelijk gaat het snel beter met Ruben en anders inderdaad maar naar de huisartsenpost! Ik hoop voor jullie dat het niets ernstigs is in elk geval! Verschrikkelijk hoor, als je zo'n kleintje zo moet zien lijden :(
    Ah, ik lees net dat hij een mooie poepbroek had daarstraks :) Hopelijk gaat het nu dan weer wat beter!

@marieke: 9 uur :confused: ik ben al blij als Maud de 7 uur redt, maar meestal blijft het bij 6 ;) Gelukkig lijkt het alweer ietsje beter te gaan met Neia. Het zal vast nog even duren voor het helemaal goed is, of voor ze er in elk geval (bijna) geen last meer van heeft, maar het is gewoon al fijn om te merken dat er in elk geval vooruitgang is!

Leuk, een tankini :) Ik heb er ook nog 1, maar die is bij het broekje kapot. Weet nog niet of ik een nieuwe tankini ga halen of een badpak (bikini gaat het sowieso niet worden, daar voel ik me niet prettig in - ook voor de zwangerschap al niet). Denk dat het gezien het tijgerprintje toch maar een badpak gaat worden... misschien volgend jaar weer een tankini, als de strepen niet meer zo duidelijk zijn ;)

Wat je ineens veel meer was hebt met zo'n kleintje hè! Hier net zo! Het opvouwen vind ik trouwens ook nog niet zo'n probleem, alleen dat strijken... :rolleyes: Ik strijk trouwens alleen de kleertjes van Maud (als ze te gekreukt zijn om zo in de kast te leggen/hangen) en de overhemden van Michiel. Voor de rest gaat het wassen hier meestal zo: 's morgens stop ik een was in de wasmachine, dan vergeet ik dat voor de rest van de dag. 's Avonds als we naar bed gaan zie ik dan de wasmachine weer (staat op de douche) en breng ik de was naar de droger/wasrek en dan haal ik de volgende ochtend de was weer uit de droger en vouw ik het gelijk op, als Maud lekker in haar bedje ligt rond te kijken (slapen doet ze 's ochtends meestal niet ;)) Zo is het toch best bij te houden, moet ik zeggen :) Alleen de strijkwas dan... Dat doe ik zo 1x in de 2 weken ongeveer.

Vannacht was het niet heel veel beter dan overdag. Om 23.30 heeft ze de laatste voeding gehad. Daarna is ze wel snel gaan slapen, maar rond 3 uur was ze weer wakker. Fiep gegeven en is ze weer gaan slapen, tot 4 uur ongeveer, weer fiep gegeven... en zo ging dat de rest van de nacht zo'n beetje door. Elk half uur - uur werd ze wel weer even wakker :( Qua voeding heeft ze het wel netjes uitgehouden tot half 6, dus 6 uur na de laatste voeding. Als ze dus niet steeds wakker was geworden, zouden we een goede nacht gehad hebben, maar ja... :(
    Vandaag heeft ze dan dus weer heel veel geslapen (wat wil je ook, na 2 nachten spoken en een dag nauwelijks slapen). Wat ook weer zo z'n problemen gaf met eten... :rolleyes: Op de één of andere manier lijkt ze de laatste dagen niet zo'n zin te hebben in m'n linkerborst. Vanochtend was dat wel heel erg; bij het aanleggen was ze al druk aan het spartelen, maar is ze wel goed gaan drinken. Maar na een paar minuten hield dat op en zette ze het echt op een krijsen als ik haar de borst aanbood, maar ze had echt nog niet genoeg gedronken... :( Ben toen maar gaan kolven en hebben we haar dat gegeven. Dat wilde ze gelukkig wel. 's Middags kreeg ze voor het eerst flesvoeding. Dat was ook eerst krijsen, ze vond het geloof ik niet echt heel lekker ;) maar uiteindelijk ging ze toch drinken. Halverwege viel ze zo in slaap :) Ben toen maar haar luier gaan verschonen en daarna de rest van de fles gegeven, weer hetzelfde verhaal: eerst huilen, dan toch goed drinken en onder het drinken in slaap vallen. Ze had zo'n 40cc laten staan, op een fles van 200cc, dus dat vind ik wel netjes. Vanavond heeft ze weer een flesje afgekolfde borstvoeding gehad (die moest op, zou anders te lang in de koelkast staan), maar daar heeft ze maar zo'n 100cc van gedronken en viel toen weer in slaap :rolleyes:. Omdat die voeding vrij dicht op de vorige voeding zat, heb ik haar de rest niet meer gegeven. Hoop dat ze zo dan wel nog wat honger heeft, zodat we vannacht weer een poging tot doorslapen kunnen doen (als ze nou dus ook blijft slapen...)
    Voor de rest gaat het met de bv nog wel goed ja. Heb niet te klagen. Nou ja, behalve dan dat Maud af en toe lastig doet met het aanleggen. Geen idee waarom... Maar aan de productie kan het niet liggen, vandeweek heb ik zelfs een keertje 320cc uit 1 borst weten te halen met kolven :confused: (dat haal ik niet standaard hoor, haha, dit is echt een record :)). Er zit dus duidelijk genoeg in m'n borsten. En aangezien ze meestal ook netjes om de ca. 4,5-5 uur komt, heb ik ook niet het idee dat er te weinig voedingsstoffen in zouden zitten.

Wat meeting betreft: ik geloof dat het nu gaat tussen 26 juli en 16 augustus. Plaats is bij mijn weten ook nog geen keuze in gemaakt.

Wat een leuke foto's van Neia zeg! Echt schattig, met dat doekje in badje :D En dat pakje van Hannah heeft Maud ook (gekregen van de buurvrouw van Michiel z'n ouders), die is erg leuk :)

@daam: ach, als je het maar leuk hebt gehad hè ;)

Zo'n tandenloos bekkie is zeker erg leuk... wij zijn hier 'bang' dat die van ons alleen niet zo heel lang tandenloos zal zijn... Als ze de kans krijgt, sabbelt ze zich een ongeluk aan dr vuistje, zoals ik bij Marieke al schreef, is ze ook erg onrustig aan de borst de laatste tijd (wel vooral links trouwens, rechts heeft ze daar toch minder last van), ze is nu ook regelmatig belletjes aan het blazen en zevert ook wel meer (al kan dat samenhangen met het constante gesabbel) en als ik in haar mondje voel, meen ik ook al een klein uitstulpinkje te voelen... maar ik sluit niet uit dat ik dat alleen maar meen te voelen als bevestiging hoor ;) Als ze op dr vader lijkt, kan het ook wel trouwens.. die had met 3 maanden al 2 tandjes door. Pfff, ik hoop het niet dat zij zo snel is daarmee, maar er zijn toch al wel tekenen... En ok, het zou allemaal ook wel om andere dingen kunnen gaan, maar toch. Nou ja, we wachten het maar gewoon af. Als ze inderdaad al tandjes aan het krijgen is, kun je ze toch moeilijk weer terugduwen, omdat je dr nog even geen zin in hebt :)

@KatSas: ook al zo'n langslaper, die Jasper. Kan hij niet wat tips aan Maud geven over hoe je dat doet? ;)

Balen dat het de afgelopen dagen niet zo lekker ging :( Maar nu dus alweer wat beter, hoop dat je dat kan vasthouden! Spannend, solliciteren! Doe het inderdaad lekker op je gemak, geeft vast de minste stress :) Succes ermee!

@onsukkie: wat een scheetje zeg! Echt zo lief als ze lachen hè! Ik smelt ook weer elke keer dat Maud lacht, of het nou een bewuste lach is of niet :)

12. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goeiemorgen meiden!

@Deentje, vervelend dat je een klote nacht had.. hoop dat vanacht beter ging meid!

@Mriam, jeetje wat vervelend meid... ik hoop dat je snel de duidelijkheid krijgt die je verdiend!

@Friendly, pfff meid wat vervelend zeg. Hoe is t nu met m.. heeft alweer plasluiers? Ik geef Noah ook op commando hoor op fv.. hij komt ene keer na drie uur en andere keer na vijf uur.. meestal regelt zich dat vanzelf..

@Marieke, ohhh wat lekker dat jullie goed hebben kunnen slapen, dat scheelt al de helft! Ben blij dat die verdovende zalf lijkt te helpen.. wel heel zielig dat ze nog steeds huilt bij het poepen!
    Kijk, dat is ook opbeurend, leuke tankini gekocht en staat nog leuk ook!

Ja die was wil wat met zo'n kleintje.. Noah plast elke keer zn aankleedkussenhoes onder.. en ik heb er drie en toch zitten ze elke keer in de was.. pffff! hahahah nou ja...

leuke spam meid... mooi meisje heb je hoor!

@Daam, hihi lekkere kater meid! Fijn is dat altijd he dat je gestraft wordt voor een leuke avond! volgende keer bij de meeting schenk ik wijn ipv melk ja... hahahaah

@onsukkie, jaja vijf weken alweer, gaat snel he! Noah is vandaag alweer zeven weken, en hij groeit hard! zucht....

@katsas, hij kan wel tegen prikkels hoor, alleen dat hele drukke niet vlak voor het slapen.. dan wil hij aandacht blijven krijgen terwijl hij moet slapen en dat gaat niet... maar ja..

Lekker hoor renesse! wij willen in februari lekker weekje naar de zon met zn drieen..

Ik hoop dat je sollicitatie goed gaat en je word uitgenodigd voor gesprek! duim duim!

@Anastacia, hoe was vlietpop? jammer dat je de bob was! was je meisje mee?

@Onsukkie, ahhhh wat een schatje.. en super dat je het lachje heb kunnen vastleggen!

@Jvtje, pfffff zou het? ik hoop niet voor je dat het al aan het doorkomen is, dan zijn ze helemaal zo kort baby! En trouwens bv met tandjes lijkt me niet echt prettig! Noah had nogal de neiging met zn kaakje over mn tepel te klemmen, en dat was al niet prettig zonder tanden kun je nagaan met :(

Hier een hele korte nacht gehad pffff... wij hadden gisteravond visite, was errug gezellig! die gingen om 1 uur weg en wij om twee uur slapen en Noah besloot dus voor het eerst in weken om om 5 uur te komen ipv tussen 6-7.. ws omdat hij gisteravond maar 140 van de 200 cc gedronken had... eerst in bed geprobeerd het beetje bv die ik nog heb te geven en kijken of ie daarop nog ff uurtje zou verder slapen maar helaas.. hij lag helemaal vrolijk te lachen en geluidjes te maken dus meneer had duidelijk geen zin meer in slapen. Maar in de box gelegd en tot zes uur uitgesteld om eten te geven en nu ligt ie te slapen en ik zit dus met 3 uur slaap op de bank... straks als mannetje wakker is ga ik bedje weer in, dan zoeken ze het samen maar ff uit hahahah...

13. bo2008

bo2008 Niet meer actief

morgen meiden zo ben ik weer ff snel

hier een rot avond gehad ervoor beau wou vanaf de fles van 4 uur niet meer slapen pfffff om half 22.30 sliep ze en om 00.00 uur kwam ze dus flesje erin en slapen tot 04.00 uur maar denk maar niet dat ze weer verder wou slapen na 2 uurtjes is ze in slaap gevallen in mijn bed en heb ik haar om 7 uur terug gelegd in haar wiegje
    om 08.00 kwam ze weer voor een fles en nu ligt ze in haar wiegje te hikken en te pruttelen wat zometeen wel om zou slaan in jengelen en huilen
    ze dronk gisteren ook heel vaag de hele tijd liet ze 60 cc staan
    gelukkig drinkt ze nu de laaste 2 flesssen wel weer goed
    beau heeft mega veel stuiptrekken echt dan is ze een paar minuten gewoon ff weg hebben jullie babys dat ook zo erg? en de hik?

ga me in orde maken me zusje is jarig dus ga naar me moeder toe voor het eerst met beau hopelijk zijn ze een beetje rustig en is het gezellig dat moet je altijd maar afwachten daar
    me man zet me af en haalt me later weer op
    nou meiden spreek jullie vanmiddag wel weer

sorry voor dit egobericht

14. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zo te lezen ben ik niet de enigste met gebroken nachten;)
    hoelang mag je die voeding omneo geven?

15. KatSas

KatSas Bekend lid

fiona: veel plezier op verjaardag van je zusje!

16. KatSas

KatSas Bekend lid

JVtje: dat doe je goed met de was...ik heb hier elke dag echt wel een was, soms zelfs twee...maar goed..tim versmeert nogal wat en gaatminimaal eenkeer per dag in bad of onder de douche, dus telt nog wel aan.

17. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    weet niet fiona, ik blijf m gewoon geven en volgens mij kan dat geen kwaad! veel plezier bij je moeder ;)

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    haha was: tja, dan een dag niet en de volgende dag ineens 2 of 3... dan weer 2 dagen niks. Heb sinds gisteren een plekje voor de droogmolen buiten. Nadeel daarvan is (of voordeel) dat je de was dan ook direct weer moet opruimen.

hier een goede nacht gehad :D Ruben om 21 aan de borst gelegd, ong 10 min. 21.30 andere borst. Toen bij mij in slaap gevallen. 22.30 gekolfd, nog 160cc. Om 23 uur begonnen met aanbieden. Heeft 100cc gedronken in zn slaap. 23.30 lag hij in bed en meldde zich vanochtend om 06.00! Toen weer de borst aangeboden, 10 min gedronken, 10 min rechtop. Verschonen, 5 min andere borst (toen dronk hij niet meer). weer 5 min rechtop. Wakker in bed gelegd. Half lagen we beide weer in ons eigen bed. Heb hem nog een paar x horen pruttelen en daar begint hij nu net weer mee. Dus 3 uur geslapen op de bv! Ga vandaag dus maar weer ff alleen de borst proberen :D
    Had btw ook wat. Gisteren net bed verschoond. Met kolven kolf ik beide borsten altijd leeg. Aangezien Ruben die ene dus maar een beetje gedronken heeft om 6 uur was die niet leeg. Manlief om 8 uur eruit, wil op die zij gaan liggen. Au, wat is dat hard. FF voelen, was die borst keihard. Ach, als ik eruit ga om te kolven ben ik ook wakker, dus probeer maar ff verder te slapen. Om half negen werd ik wakker omdat en mn pyjama en mn bed nat waren :( Oeps!

Hier btw nog steeds geen lachende foto's. Nou moet ik eerlijk zeggen dat hij de laatste 2 week weinig lacht en veel huilt. Heb de camera wel constant bij de hand, maar ben zelf zo vrolijk als ie even wel lacht dat ik dan weer te laat ben met de camera pakken.

hmmm... 't is weer stil boven :D

Fiona: veel plezier vandaag!

Gina: durfde Ruben de fv niet eerder geven... gisteravond mocht hij op zn vroegst om half 10 pas weer, maar kon hem niet langer rekken dan 09.00 dus toen maar aan de borst. Is voor Ruben ook eigenlijk veel makkelijker, want die wil de ene keer bijna 200cc hebben en de andere keer net 100. Aan de borst regelt hij zelf hoe veel hij drinkt.

Ga nog even een broodje eten, heerlijk zeg 's ochtends in alle rust brood eten en thee drinken :D

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Goeiemorgen, ze had dus vanacht voor het eerst een slaapzak aan, omdat ze zich bloot begint te trappen. Ze had hem nog niet aan of ze sliep (om 22.00 uur al dus), ze werd om 4:30 uur pas wakker en heeft toen nog van 5:00 uur tot 8:00 uur geslapen. Heerlijk!

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Zo'n schattig gezicht!

Deel Deze Pagina