hier hielprikje echt in de hiel, niet in de hand.. lijkt me ook erg vervelend in de hand.. heb laura vanmiddag 10cc water door de melk gegeven ivm de warmte, gewoon water spuugt ze uit hihi @ daphne 7x voeden, dat red k hier echt niet, soms 9x soms 11x geef jij borstvoeding of de fles trouwens?
haha, was alweer helemaal vergeten hier te kyken, vandaar dat ik niet reageerde @aBV: hier geen last met de bv, in t begin 1 kloofje gehad, maar das al lang weer over. Zo gauw je merkt dat ze r verkeerd aanligt, moet je haar gelyk eraf halen, en opnieuw aanleggen. Stap hier niet over op FV, pas als ik byna an t werk ga. Tenminste, als het allemaal zo goed blyft gaan natuurlyk. Als ik haar 2 borsten geef, drinkt ze nog steeds gewoon door, maar dan propt ze zichzelf helemaal vol heb ik t id, want dan spuugt ze ook wel aardig wat terug, en moet ik haar steeds wakker maken voor de volgende voeding. Vandaag meer 1 borst gedaan, dan meld ze zich netjes na 3uur, en spuugt ze ook (byna) niet. @wandelen: was hier na 6 dagen al voor de eerste wandeling probeer wel elke dag te gaan, vandaag niet geweest, maar lekker in de tuin gezeten, en Luna heeft buiten in de wandelwagen geslapen! @gehoortest: hier 2mei gehad, alles was goed. @vitamine D & K: hier al vaste prik elke morgen @mariska: fyn dat je al zo goed opknapt meid, een KS is niet nix! @daphne: ik heb gelukkig nie zoveel last gehad van de hechtingen, maar kan me voorstellen dat t flink pyn deed! @mariska: hier ook zo'n snelle gulzige drinker! Moet jy Evan ook steeds tussendoor een beetje porren om door te drinken? @doorslapen: hier ook vanaf de laatste voeding (10/11 uur) tot een uur of 6! Alleen wel by paps en mams in bed @speen: Luna heeft nu al een week de speen, bevalt goed Heb er wel 1 met een ronde speen, zo'n tepel model zeg maar. @Daphne: hier ook nog steeds prematuur luiers. Maar al wel maat 50 van kleertjes
Oja, ook voor hier: Bevallingslijst Luna, dochter van Ice, 14 april, 2740 gram en 48 cm (37 weken en 4 dagen) Nieve Elisabeth, dochter van Hannah, 18 april, 2825 gram en 46 cm (37 weken) Channa, dochter van Sassefras1980, 22 april, 3450 gram en 50 cm (37 weken en 4 dagen) Abigaƫl, dochter van Ntombi, 24 april, 3085 gram en 49 cm (38 weken en 3 dagen) Lobke, dochter van Will, 27 april, 2285 gram en 45 cm (37 weken en 4 dagen) Evan Ben, zoon van Mariska, 28 april, 3878 gram (39 weken en 2 dagen Ruben, zoon van Friendly, 29 april, 2630 gram (35 weken en 6 dagen) Deborah, dochter van Eerlijkbeertje, 29 april (36 weken) Laura Sofie, dochter van Anastasia, 30 april, 3180 gram en 48 cm (39 weken en 4 dagen) Yenthe, dochter van Sannnie, 1 mei, 3760 gram en 52 cm (37 weken en 4 dagen) Jasper Henk Daniel, zoon van Katsas, 3 mei, 4220 gram en 52 cm (39 weken en 5 dagen) Fedde, zoon van Hupse, 3 mei ( ?? weken) Sienna Noa, dochter van mamain2008, 4 mei, 4010 gram ( 39 weken) Fay, dochter van Daphne, 5 mei, 2600 gram (38 weken en 4 dagen) Maud, dochter van Jvtje, 5 mei, 3805 gram (40 weken en 4 dagen) Aydin, zoon van Anoesj, 5 mei, 3540 gram en 51 cm (40 weken en 4 dagen) Bram, zoon van Witte Reus, 6 mei, 3315 gram (40 weken en 5 dagen) Jayden, zoon van PatriciaK, 7 mei (40 weken en 1 dag) Marijn, zoon van Lady Ice Shirr, 8 mei, 4040 gram en 53 cm (41 weken) Tussenstand: Jongens: 8 Meisjes: 11
mariska, ik weet niet meer wat Amy voor drinken kreeg, heb het net aan mijn man gevraagd maar die zegt suikerwater en daar kan ik me niets van herinneren. ik zelf denk dat het gewoon gekookt water was. ze kreeg het in ieder geval met een lepeltje en niet met een fles. over het hielprikje, keek er ook een beetje vreemd van op en het duurde ook behoorlijk lang voordat ze de 4 rondjes vol had met bloed. van daar denk ik dat suikerwater anders brullen die babys het toch uit. ze prikte op de plek waar je zeg maar een infuus krijgt, is ook flink blauw geweest hier mag je de extra vitamine pas geven als ze een maand oud zijn. maar geen K D, kreeg van de verpleegkundige AD en elke dag 5 druppels.ice hoeveel druppels krijgt luna dan en hoe zit het dan met vitamine a bij jou. snap 't ff niet. ga van de week maar is ff mijn oude huisarts in nederland bellen, snap er niets meer van.
lobke wilt geen speen, ze neemt steeds haar beide duimpjes in d'r mondje. haha, hier kan ik het nog bij houden, vraag me af voor hoelang.
ja lastig he dat bijhouden hier, want ik krijg vaak geen melding dat hier gepost is, en de toppic heet hetzelfde als waar we eerst postten.. dus soms beetje verwarrend Maar in dit tempo lukt het me tenminste wel om bij te lezen hihi
@Ice..inderdaad ik moet Evan tussendoor ook porren. Maakt Luna ook zoveel lawaai bij het drinken? @Will..vitamine a heb ik ze hier niet over gehoord. Evan krijgt 3 druppels vitamine k. Met vitamine d moet ik maandag beginnen Moeten jullie kleintjes ook zo vaak niezen? Evan heeft nu net zo vaak de hik als dar hij had in mijn buik ..
mariska, lobke niest ook zo vaak meerdere keren achter elkaar en de hik is hier ook net zo regelmatig als in mijn buik. ik wordt een beetje gek van dat vloeien, hebben jullie daar ook nog erge last van. gadver iedere keer denk ik nu wordt het minder en dan begint het weer. zal echt maar even naar een arts in nederland bellen want hier hebben ze het niet over vitamine k gehad, dus een beetje vaag. kan me ook niet herinneren dat amy of daisy vitamine a hebben gehad.
hoi hoi! ff weer bylezen, gaat hier gelukkig nie zo hard als by t andere mei-mama-topic @Will: Luna krygt iedere morgen 5 druppels van allebei. Hier geen vitamine A @Mariska: haha ja, net of er 1 ligt te kreunen Spuugt Evan ook steeds wat terug? Ik laat Luna nu steeds na de voeding zo rechtop mogelyk op t aankleedkussen in de box, of op schoot, en na een kwartiertje ofzo ga ik haar pas naar bed doen of wat dan ook. Dat helpt meestal wel... Hier ook rgelmatig genies, de laatste paar dagen wel minder trouwens. En zielig hĆØ die hik haha, al hebben ze er zelf nie zo'n last van lykt t.. @vloeien: is hier al een 1,5 week praktisch over, heb mn strings alweer aan Soms komt er nog een beetje, dan heb ik zo'n string inleg kruisje. Maar kan me voorstellen dat je er gek van wordt Will, vond t ook zo vies Oja dit is mn moederdagkadootje: Gaaf hĆØ
Hihi zo lag ze net in bed: Had haar eerst in de babybjorn gehad, toen sliep ze, dus had ik haar in bed gelegd. Had ze zich onder de dekens (lakentje) uit gewurmt Inmiddels is ze weer wakker en hangt ze weer in haar BB
Wat een mooie babybjorn draagzak zeg,! Ik dacht altijd dat ze daar nog niet in mochten als ze zo klein zijn ? Maar dat is dan zeker afhankelijk van het type? Hier krijgt Laura vit K 3 druppels en vit D 3 druppels iedere dag. Ik las op de verpakking van de vit D dat je die als zwangere of borstvoedende vrouw ook moet gebruiken, maar op t flesje staat niet hoeveel. Hier maakt Laura ook gekke gluidjes aan de fles trouwens. hihi moet er meestal wel erg om lachen. Vandaag zijn we voor het 1st naar buiten geweest, toch zeker een half uur gewandeld HEERLIJK! Ik vond het ook behoorlijk warm! Had haar in een pakje met korte mouwen, en ze lag alleen onder een lakentje, maar ze lag prima Heeft de hele rit geslapen. Begon te huilen toen we thuis kwamen voor eten dus prima getimed! Heb overigens een pak hypo alergene poedermelk gekocht, en ga haar proberen ook 1 of 2 flesjes per dag te geven hiervan. Ik krijg niet genoeg gekolft om alle voedingen over te nemen, en stel je voor dan heb ik strakjes niets in huis pfff Heb het net geprobeerd en mw vind het lekker Dus dat is gunstig! Blijf verder wel proberen hoor, iedere keer dat ze wil drinken ga ik proberen te kolven. Het plekje op mijn borst doet nog venijnig pijn , precies OP de tepel zelf dus de 1e minuut is echt zeer pijnlijk en heb haar dus sinds vanmorgen neit meer aan gelegd... De andere kant durf ik ook neit zo goed, dat is ook nog helemaal kapot, en ben bang dat het dan ook erger word.. pfff wat een gedoe zeg. nou ja, we kunnen niet meer doen dan ons best. Overigens hoor je vaak dat babys langer slapen op flesmelk, maar heb niet het idee dat dit ook voor onze laura geld haha die is nu alweer wakker en hongerig na de fles van 12.15uur! Ik ga aan de mods vragen of ze de titel van dit toppic veranderen, nu heet dit hetzelfde als die van bevalling en zo heb ik dus geen enkel idee dat hier een berichtje is geplaatst ... erg verwarrend allemaal
In deze mogen ze wel vanaf de geboorte, omdat hun ruggetje dan mooi rond ligt, en ze goed ondersteund worden. Voor je tepels moet je eens bepanthen creme proberen, paar keer een dun laagje erop, en dan goed laten drogen. ook je tepels niet afdrogen na t voeden, maar t beetje melk erop laten drogen, dat vormt een beschermend laagje. waarom hoeft Laura maar 3 druppels vd vitamine? Voor myzelf slik ik de puur mama vitamine van vsm, daar zit alles in wat je nodig hebt. Nou ik ga voeden, ciao!
Vloeien, gaat hier ook goed Vandaag al niet veel meer. Heb trouwens een blaasontsteking opgelopen (denk dankzij het katheriseren tijdens de bevalling) moest net naar de huisartsenpost van kraamzorg en verloskundige. Vannacht weer slecht geslapen, moest om 3 uur wakker worden voor de nachtvoeding, dat ging al met hoofdpijn. En vervolgens heeft mevrouw niet meer geslapen tot aan de voeding van 6 uur (en ik dus ook niet). Bah, voel me best wel kapot nu. Tepelkloven, auwwwwieee! Heb nog echt flinke korsten op mijn tepels zitten. Het geneest wel goed volgens de kraamzorg, maar Fay heeft goed de best erop gedaan. Anastasia, ik geef geen bv meer, te veel stress en het deed veel pijn. En het aanleggen, zo'n klein mondje... weet niet hoe lang het had geduurd voor het gelukt was. Fay krijgt nu ook preventief hypoallergeen (ivm eczeem van Sam, astma in de familie etc) Bij Sam heb ik vitamine A-D-E-K moeten geven. En dat gebeurde aan de hand van bloeduitslagen. Normaal hoef je geen A en E te geven. Hielprikje hier ook in de hiel, en ze moesten 6 rondjes vol hebben. Proefsgewijs testen ze hier ook op cistic fybrose.
Voeien..hier nog steeds. Schijnt ook langer te duren als je een keizersnee hebt gehad. Jullie willen niet weten wat er de eerste 2 dagen wel niet uit me kwam.. @Daphne..vervelend zeg blaasontsteking. Hier wel een katheter in gehad 2 dagen lang maar gelukkig geen last van een blaasontsteking. @Ice..leuk he een babybjorn. Wij hebben er 1 gekregen van onze ouders. Die van ons is olijf groen met fel groene strepen. Heb je er een ruggesteun in? Ik heb een gave luiertas gekregen voor moederdag @Anastacia..heerlijk he naar buiten. Ik ben vanmiddag voor het eerst weer mee geweest de hond uit te laten. Evan mee in de wandelwagen.
Daar ben ik dan eindelijk. Ik hou het eventjes kort. Angelo is bevallen op 5 mei ( bevrijdingsdag). Ik moest in het zh blijven ivm zwangerschapsvergiftiging. Vrij zwaar geweest. Angelo heeft longontsteking en bloedvergiftiging opgelopen, maar maakt het gelukkig goed. Als het zo door gaat dan mag hij woensdag mee naar huis ! Hopelijk gaat het hier ook goed met de mei mama's..
Dolphin gefeliciteerd met jullie zoon Angelo Hopelijk gaat alles goed en mag hij woensdag naar huis. Via het andere mei-mama topic kwam ik even hier terecht. Vind het wel heel leuk dat jullie ook nog mee kletsen bij de niet-bevallen-mei-mama's
Bevallingslijst Luna, dochter van Ice, 14 april, 2740 gram en 48 cm (37 weken en 4 dagen) Nieve Elisabeth, dochter van Hannah, 18 april, 2825 gram en 46 cm (37 weken) Channa, dochter van Sassefras1980, 22 april, 3450 gram en 50 cm (37 weken en 4 dagen) Abigaƫl, dochter van Ntombi, 24 april, 3085 gram en 49 cm (38 weken en 3 dagen) Lobke, dochter van Will, 27 april, 2285 gram en 45 cm (37 weken en 4 dagen) Evan Ben, zoon van Mariska, 28 april, 3878 gram en 52 cm (39 weken en 2 dagen) Ruben, zoon van Friendly, 29 april, 2630 gram (35 weken en 6 dagen) Deborah, dochter van Eerlijkbeertje, 29 april (36 weken) Laura Sofie, dochter van Anastasia, 30 april, 3180 gram en 48 cm (39 weken en 4 dagen) Yenthe, dochter van Sannnie, 1 mei, 3760 gram en 52 cm (37 weken en 4 dagen) Jasper Henk Daniel, zoon van Katsas, 3 mei, 4220 gram en 52 cm (39 weken en 5 dagen) Fedde, zoon van Hupse, 3 mei (39 weken en 3 dagen) Sienna Noa, dochter van mamain2008, 4 mei, 4010 gram ( 39 weken) Fay, dochter van Daphne, 5 mei, 2600 gram (38 weken en 4 dagen) Maud, dochter van Jvtje, 5 mei, 3805 gram (40 weken en 4 dagen) Aydin, zoon van Anoesj, 5 mei, 3540 gram en 51 cm (40 weken en 4 dagen) Angelo, zoon van Dolphin, 5 mei, ???? gram en ?? cm (39 weken en 5 dagen) Bram, zoon van Witte Reus, 6 mei, 3315 gram (40 weken en 5 dagen) Jayden, zoon van PatriciaK, 7 mei (40 weken en 1 dag) Marijn, zoon van Lady Ice Shirr, 8 mei, 4040 gram en 53 cm (41 weken) Tussenstand: Jongens: 9 Meisjes: 11