Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. will

will Niet meer actief

voeden, hier ook 1 borst per keer. denk toch echt dat lobke wat in te halen had want drinkt 40/45 minuten echt aan 1 stuk door. dankzij anastasia krijg ik lobke nu van de borst af anders gaat ze rustig door.

hannah, kan Nieve niet uit dat badstoeltje glijden? ik heb ze nog nooit gezien. vrees dat ik de overbezorgde moeder ben die het niet zou durven gebruiken.
    kijk linda daar ga ik alweer. :-k

bijna 11 uur lobke tijd. dan kunnen we er weer tegen aan tot 7 uur. :thumup:
    slaap lekker allemaal. ;)

2. will

will Niet meer actief

oef, nu is ze alweer 4 weken.

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    was toch een goede tip he van de kraamzuster hihi

4. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    meneertje had vannacht weer last van zijn darmpjes. Nu lekker ingepakt in de slaapzak en een warme kruik. Zo zielig he als je ook niks kunt doen.

5. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hier een heerlijke nacht gehad :( . Nou ja, papa en Ruben hebben heerlijk geslapen... ruben meldde zich om half elf voor de voeding, lag om kwart over elf weer in bed. Na tien minuten begon meneer te krijsen. Dat doet ie nooit, dus dan is er wat. Even geknuffeld, viel op de arm in slaap, en weer in bed. Ik lag er zelf nauwelijks en weer krijsen. Papa er heen, speen erin (en dan zeggen zie je wel hij is stil) ik gaf hem 10 min. En idd, weer krijsen. Heb hem maar bij me in bed genomen. Binnen 2 minuten waren papa en Ruben vertrokken en lag mama wakker. Om half 1 nog een poging gedaan om meneertje in zn eigen bed te leggen. Ging weer welgeteld 5 min goed en toen begon hij weer. Weer terug in mijn bed, meteen weer in slaap. Tot half vijf, tijd voor eten. Volgens mij sliep ik toen net... Om kwart over 5 lag meneer eindelijk in zn eigen bed te slapen en kon ik ook eindelijk. Hij heeft het volgehouden tot 9 uur.
    Heb hem nu weer in de box liggen, nou hij ligt er driekwartier maar slapen ho maar. Ondertussen maar even gekolfd en ga nu maar stofzuigen, kijken of ie daarvan wil gaan slapen.

6. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hallo mama's.

hebben jullie een goede nacht rust gehad? Bram had om half 12 zijn laatste fles gehad, en melde zich om 5 uur pas weer.. we gingen rond kwart voor 6 slapen. beetje jammer dat de wekker om 7 uur ging.

@ Daphne jaaah wij wonen in Limburg hong er een ooievaar tegen de ruit aan?

@Hannah, dat is wel een ideaal ding voor in bad, wij moeten dadelijk naar stad ga meteen bij de prenatal kijken.

@kolven. hebben jullie allemaal een nieuwe kolf gekocht? mijn schoonmoeder vroeg waarom dat ik er geen deed huren. maar dat vind ik geen fris idee. ik weet wel dat de klof uitgekookt word maar toch. of ligt dat aan mij :oops:

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    witte reus: ik hen voor de eerste twee week een dubbelzijdige gehuurd. daarna was ik er klaar mee. het gebruikers gedeelte moet je sowiezo kopen (bij medela tenminste) dus er is echt niks onhygienisch aan. heb nu een enkelzijdige gekregen, maar gebruik daarop mijn eigen 'zuignappen' zoals manlief ze noemt. dus ook niets onhygienisch. scheelt alleen dus een hoop geld!

8. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    @friendly, ohh dat wist ik niet dat dat zo ging. dan valt het idd mee.
    ik heb een hand kolf van de avent, en die was 55 euro inclu 2 flesjes. had nog 2 bonnen van de prenatal dus dat viel wel mee :)

ik heb een vraagje. als bram gegeten heeft ( 135cc) moet er gemiddelt 3.5 tot 4 uur tussen zitten. soms komt meneer om de 2 uur en soms om de 1.5 uur... en drinkt dan wel zijn hele fles leeg. en heeft ook echt honger want hij zuigt haast onze pink leeg ;)
    heeft ie dan gewoon zijn regeldag.. we geven hem dan wel gewoon de fles maar ja dadelijk blijft hij om de 2 uur de fles willen..

soms word ik er wel onzeker over. of vind hij die voeding wat wij hebben niet goed..

wat zouden jullie doen?
    we proberen het eerst ook wel uit of hij echt honger heeft.

9. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
  10. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    nog meer Bramspam :D

11. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik geef angelo wel om de 3 uur, ook al vraagt hij soms eerder. Ik ben bang dat hij anders steeds eerder komt, dus pink geven en uitstellen. :rolleyes:
    Je hoort wel eens; geven naar behoefte, maar meneer lijkt altijd wel honger te hebben.. :)

12. KatSas

KatSas Bekend lid

mooie foto;s en wat zie je er happy uit! Je straalt gewoon helemaal! Leuk om te zien!

13. Frostieke

Frostieke Actief lid

10 jul 2007
    300
    0
    0
    Studente
    Sint-Niklaas
    Na bijna 3 weken kom ik me ook maar in dit topic melden aangezien het andere topic nu wel leeg aan het lopen is met nog maar 4(?) te gaan!

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Wat een mooie foto's! Wij hebben dat onderste shirtje ook, en wel in twee kleuren :D
    Volgens de wijkverpleegkundige moet er minimaal 2 uur tussen de voeding zitten, anders raak je je ritme heel snel kwijt. Het ene kindje heeft vaker en sneller wat nodig dan het andere. Ik zou als ik jou was even contact opnemen (bij ons is het thuiszorg nummer 24 uur per dag bereikbaar) en je vraag daar voorleggen. Ik kan wel wat zeggen, maar straks heb ik het verkeerd en dan krijg je misschien nog meer problemen'. Heb zelf vorige week ook gebeld en werd prima geholpen, er werd zelfs de volgende dag nog terug gebeld om te vragen hoe het advies was en of ik inmiddels nog andere vragen had.
    Ruben wilde toen ook niets anders dan eten, maar ze waren heel duidelijk: niet meer dan (toen) 60cc per keer. Dan maar huilen, maar per week met 10cc opschroeven. Hij mag nu 80 cc hebben uit de fles (alleen krijgt ie die niet) heb voor vanavond nog een flesje afgekolfde melk staan dat 'op moet', daar zit 90cc in, maar dat geef ik hem gewoon, ik zie wel of hij het opdrinkt.
    Meneer slaapt nu eindelijk. Heeft in de box geslapen terwijl ik ging stofzuigen en dweilen, en tijdens het wc schoonmaken werd ie weer wakker. Met elkaar misschien een half uur geslapen dus. Net goed gegeten en toch maar weer ingebakerd en nu slaapt ie heerlijk!

15. KatSas

KatSas Bekend lid

hoiiiiiiiiiii frostieke, ook welkom hier!1

16. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Goedemiddag,

Tjonge wat een nacht....Nieve was sinds gistermiddag half 4 tot 11 uur 's avonds wakker geweest. Tussen de voedingen in dus niet geslapen en om 11 uur was ze dan eindelijk knock out en heeft ze tot 6 uur geslapen :confused:
    Heerlijk zeg!

Voeden: ik laat haar eerst 1 borst drinken, ergens tussen 15 min en half uur drinkt ze dan. Dan even rechtop, boeren en toetje aan de andere borst. Daar drinkt ze gemiddeld 5-10 min.
    Dat moet ik wel doen om de ergste druk van de andere borst te halen en begin dan de volgende voeding weer bij die borst.

Frostieke welkom hier!

Will: nee ze kan er niet uitglijden want er zit aan de onderkant een ding waar ze tegen aan ligt. Ik ga uiteraard niet weg bij haar als ze daar in ligt maar het scheelt een hoop lamme armen.

Wittereus: ik heb in het begin een kolf gehuurd, nu heb ik een dubbelzijdige electrische kolf die ik van iemand mocht lenen. Maar zit er toch aan te denk om er zelf 1 aan te schaffen.
    En wat drinken betreft, je zou toch zeggen dat hij genoeg binnen krijgt.
    Ik weet het niet, ik voed hier op verzoek en dat ligt tussen de 3 en 5 uur overdag en nu dus al 2 nachten dat ze doorslaapt dus dan zit er 6-7 uur tussen de voeding.

Katsas: wat leuk zeg dat programma. En wat kolven betreft, niet opgeven hoor! Ik had in het begin ook maar 20 cc wat ik eruit kolfde en moet je nu eens zien....

Dolphin: wat zielig van die krampjes. Gelukkig heeft Nieve daar tot op heden nog geen last van gehad....

17. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    ga ook ff spammen....

18. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    En we hebben een brulalarm..hihi

Tot later!

19. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
  20. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ga ff kolven... ben benieuwd het voelt weer niet erg vol...

Heb trouwens die neusspray (synoticon oid) om het toeschietreflex te bevorderen, nou behalve dat ik er van moet niezen gebeurt er niks. Vond het wel handig voor het kolven... Als Ruben drinkt dan schiet het automatisch wel toe, kan dat goed voelen.

Deel Deze Pagina