Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
  2. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
  3. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    de oor tot oor smile staat nog niet op beeld helaas. Maar met dit betere ritme lacht hij al wel meer, dus zal niet lang meer op zich laten wachten dat ik ook een mooie lach-foto heb.

Ga morgen ook naar weeguurtje (als het weer het toelaat) ben heel benieuwd hoe veel hij gegroeid is!

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    @friendly: Ja, ze is regelmatig wakker en dan ook zeer helder om zich heen aan het kijken. Kan je nu ook echt volledig in zich opnemen, ze kan uren kijken naar papa die gekke bekken trekt en gaat dan geluidjes terug maken en haar opa (van papa's kant) vindt ze helemaal interessant (geen idee waarom), hier kijk maar:

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
  6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Thanks!

7. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Ruben heeft ook zo'n stunt, gaat nu idd wat geluidjes terug maken, maar niet naar mij of papa, nee alleen naar opa en oma! hij doet wel af en toe een geluidje bij mij, hoeveel ik hem ook stimuleer en gekke bekken en geluidjes maak, het helpt niks. Komt nog wel denk ik dan.
    Hij heeft nu btw door dat als hij tegen de hanger in de maxi-cosi slaat, dat er dan geluid uit komt. Zit hij met zn ongecontroleerde bewegingen toch een partij naar dat balletje te meppen als ie daar zin in heeft!

8. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    voel me hier wel weer erg eenzaam ;)

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik ben er maar heb maar 1 hand omdat ik weer een kind aan de borst heb.

10. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@Ice: da's echt niet leuk nee, zulke berichten. En dan nog zo snel achter elkaar ook :( Kan me goed voorstellen dat je even flink van slag bent. Sterkte! Ook voor de mensen die het betreft, uiteraard.

Maud is ook al vanaf haar geboorte steeds een beetje verkouden. Ze niest een paar keer per dag (wat heel schattig klinkt overigens, vooral als een niesje net niet door wil zetten :)), af en toe wat hoesten en ook zo nu en dan een beetje een verstopte neus. Maar ik geloof niet dat ze er erg veel last van heeft, gelukkig.

Lekker, de vakantie geboekt :D Ik denk dat onze eerstvolgende vakantie eind januari zal zijn, als we 10 jaar samen zijn... Deze zomer gaan we in elk geval niet weg. Willen wel nog gewoon wat dagjes weg gaan ofzo. 30 juli gaan we in elk geval met de hele (schoon)familie naar de Efteling en als Michiel weer een dagje vrij heeft en het weer werkt mee, willen we naar Burgers Zoo gaan :)

@Deentje: geeft zeker een goed gevoel als alles weer schoon is. Zo jammer alleen dat dat altijd maar van korte duur is :rolleyes:

@miriam: wat naar zeg :cry: Kan me er wel iets bij voorstellen, die hoop en dan toch niet... heel veel sterkte met het verwerken van opnieuw een tegenslag. Hopelijk ben je toch snel weer zwanger en dan eindelijk eens 9 maanden lang! Ik blijf heel hard voor je duimen! (((digiknuf)))

@witte reus: daarvoor hoeft Maud het geen 2 uur vol te houden, om bij mama de traantjes ook te laten stromen ;) Vooral als ze de hele dag al een beetje jengelig is, is een huilbuitje al snel teveel. Als ik dan ook nog moe ben, is het helemaal zo bekeken.

Ons weekend was prima. Zaterdag zijn we naar Tilburg geweest, naar een babyzaak. Jammer genoeg was hetgeen waarvoor we daarheen gingen ram uitverkocht :( Maar we hebben er wel een leuk speendoekje gevonden van Label Label. Daar zijn we erg blij mee, want op de één of andere manier vind ik nooit ergens speendoekjes...
    Zondag hebben we lekker met m'n schoonouders en hun hondjes hier een wandeling gemaakt langs (een stuk van) de Dommel. Was erg gezellig :)

Zo, Bram is flink gegroeid in een week tijd dan :) Ben benieuwd hoeveel Maud inmiddels weegt! Donderdag moet ze weer naar het cb, dan ook meteen voor de prikjes :(
    Wel vervelend dat iedereen weer wat anders zegt. Daar kan je nog net niets mee dan! Probeer gewoon zoveel mogelijk je moedergevoel te volgen, dat klopt meestal wel!

@Marieke: hopelijk gaat ze snel steeds meer lachen, tot ze de hele dag niets anders meer doet :)

@fiona: zo word ik ook regelmatig 's morgens door Maud verwelkomd. Dan is meteen je hele dag alweer goed :)

@Deentje: wat een enige foto!

@onsukkie: wat een mooie foto van Louise zeg. Kan me voorstellen dat je die gaat uitvergroten :)

@friendly: wat een raar advies zeg... Bij mij wilde de arts me juist aanpraten dat ik zo min mogelijk van al dat soort spul moest eten in verband met mogelijke krampjes (tot ik zei dat we ongeveer 3x per week wel iets met knoflook/prei/(bos)ui en meer van dat soort spul eten, al vanaf Mauds geboorte, en dat ze er nooit op reageert, haha). Ben benieuwd wat ze me donderdag aan willen praten.
    Soms moeilijk om in gedachten te houden dat Ruben 4 weken te vroeg geboren is hè. Wel logisch dat hij dan wat achter loopt in z'n ontwikkeling, ten opzichte van een kindje dat een paar dagen (nou, bijna 2 weken ;)) overtijd geboren is.

Haha, wat een actie van Max zeg! Slimme hond hoor ;)

Maud wordt niet gedoopt. Michiel en ik zijn allebei wel gedoopt (en hebben de communie gedaan en het vormsel... tsja, we komen nou eenmaal uit het katholieke zuiden :p), maar we zijn geen van beiden gelovig, dus we zouden het raar vinden om Maud dan wel te dopen. Net als jullie, zullen we Maud met alle liefde en plezier helpen, mocht zij later besluiten dat ze alsnog gedoopt wil worden, maar het moet echt haar eigen keuze zijn.

Hihi, Maud begint nu ook lekker houterig naar d'r rammelbal te slaan :) Zo grappig om te zien! En de hele tijd de handjes de lucht in om de beestjes van dr mobile te pakken (die natuurlijk veeeel te hoog hangen voor haar, maar dat snapt ze toch nog niet :p)

Zal eens kijken of ik ook nog wat recente foto's van haar geupload krijg om hier te spammen, heb ik al veel te lang niet meer gedaan ;)

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Hmm, Maud had vanmorgen gewoon 6,5 uur :confused: tussen de 1e en 2e voeding gelaten... en dat terwijl ze normaal 'maar' maximaal 5 uur tussen 2 voedingen heeft zitten overdag. Ik wist niet wat me overkwam zeg :p Daardoor zal ze in principe vandaag ook op maar 4 voedingen uitkomen, in plaats van de gebruikelijke 5. Ze zal onderhand wel rond/over de 6 kilo zijn, dus wat dat betreft mag ze ook naar 4 voedingen per dag natuurlijk ;), maar ik moet er wel nog even aan wennen geloof ik...

12. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    das netjes van Maud, nu al naar 4 voedingen! Hoop voor je dat ze dat ff volhoudt, zou wel lekker zijn. Ruben werd net wakker van een giga-scheet, 3,5 uur na de laatste voeding. heb hem maar wel aan de borst nu, kijken of hij vanavond weer voldoende wil drinken om een beetje door te slapen.

13. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Deze is van afgelopen woensdag, Maud had het warm, toen we eenmaal thuis waren van de meeting ;)

14. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    ook zo'n heerlijk bol buikje, heeft ruben ook...
    die nijntje tuimelaar mis ik nog in de collectie btw.. je mag hem mij wel opsturen ;)

15. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Haha, sorry, daar slaat Maudje zelf veel te graag tegenaan ;)
    Ik mis nog een (Nijntje) boxspiraal in de collectie... zaterdag bij de babywinkel hadden ze er 1tje liggen, maar die zat niet in de verpakking, dus ook geen streepjescode of wat dan ook. Had geen zin om die mee te nemen, krijg je weer zo'n gedoe mee bij het afrekenen enzo... en ze hadden verder echt helemaal geen andere leuke boxspiralen. 1 andere nog, maar die vond ik tamelijk saai. Dus kijk binnenkort hier wel ergens bij de Prenatal ofzo.

16. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    die heb ik wel, maar ga hem niet ruilen ;)
    ruben wil weer clusteren dus ik ga!

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik heb de nijntje boxspiraal en de nijntje tuimelaar :)
    hihi

verder hier alles redelijk goed, mw drnkt nu iets meer en meestal drinkt ze de flessen van 150+5 leeg...
    nog wel altijd op 6 voedingen, ze had gisteren 5 voedingen gered, maar toen was ze van 1430 tot 20 u in slaap gevallen hihi
    Geen idee hoe ik haar ooit op 5 of 4 voedingen moet krijgen! Want ze heeft al de forte ( voor hongerige babys)

18. friendly

friendly Fanatiek lid

15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Maak je geen zorgen Anastasia, komt vanzelf. Ik dacht ook dat Ruben btere zou gaan slapen op fv, had zelfs al de forte geprobeerd. Niks niet doorslapen. Nu krijgt ie weer bv en slaapt ie wel door! Jij wil dus ook de tuimelaar niet aan mij (Ruben) afstaan? Nou ja, dan moet ik die zelf tzt nog maar kopen...
    Hij is nu aan het clusteren. 8 uur 10 min gedronken, geslapen tot 9 uur, weer 10 min gedronken en slaapt nu bij papa op arm. Heb net bad klaar gezet, had zelf gedouched dus kon mooi in 1 keer. Maar is een beetje warm, dus ff kwartiertje afkoelen, dan in bad en laatste voeding ipv via de borst weer met de afgekolfde melk (had na de 2x 10 min drinken nog 150cc, productie is echt prima!). Mag hij daarvan drinken wat hij wil en dan lekker in bed. Gister dronk hij maar 70 meer, dus ben benieuwd hoeveel vandaag. Wil hem tegen half 11 in bed hebben (eergisteren was het half 12, gisteren elf uur, maar vind zelf half elf een mooie tijd. Helaas wordt dat vrij moeilijk met nog een bad en voeding te gaan.

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    De kleine heeft diaree. weten jullie of ik daarvoor het cb moet bellen of zou het wel weer over gaan?

20. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ze heeft geen koorts 37.0 geeft niet over, enkel af en toe een mondje, maar dat is normaal. Is wel wat mopperig, maar heeft vandaag ook niet zoveel geslapen (dan zou ik ook mopperig worden). Ze drinkt ook goed en huilt nog met tranen (dus niet uitgedroogt). Lijkt me dat ik het dus dan wel even af kan wachten toch?

Deel Deze Pagina