Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

@anastasia: haha, dat vroeg ik me ook al altijd af, hoe ze in vredesnaam van eerst 6 naar uiteindelijk 4 voedingen moest gaan. Maar ze regelt het zichzelf wel... Ok, nu krijgt Maud natuurlijk ook nog borstvoeding (en inmiddels, sinds zaterdag, 1 flesvoeding in de middag) en komt ze gewoon op verzoek, dus dat is misschien wat makkelijker...
    Maud lijkt nu dus richting 4 voedingen te gaan én de laatste voeding ook steeds vaker wat later in de avond te pakken. Ze komt in elk geval niet meer standaard tussen 8 en 9, ongeacht hoe laat ze de voeding daarvoor gehad heeft... En het allermooiste: ze lijkt dat nu te regelen, zonder echte regeldagen :D

@onsukkie: volgens mij, zolang Louise er verder geen last van heeft en ook nog goed wakker is, niet sloom enzo, mag je het geloof ik (maar ik weet het niet zeker hoor en heb het ook nog niet nagezocht) wel een dag of 3 aanzien. Ik zou dan zelf trouwens denk ik de ha bellen en niet het cb.

2. KatSas

KatSas Bekend lid

Goedenavond!

@ witte reus: ja dat is dus best wel gek, want mijn vader is al bijna elf jaar geleden overleden, dat is dus best lang. Maar op dit soort momenten mis ik hem, juist omdat ik met mijn vader dus een enorm goede band had. Twee handen op een buik....
    Fijn dat de osteopaat wat kon doen voor Bram, hoop dat het na nog een sessie dan inderdaad over is.
    En etentje was dus onverwacht gezellig, nou gelukkig maar..en ja die struisvogelpolitiek...ach voor een avondje is dat niet eens zo erg toch?

@ Marieke: jeetje wat heeft neia goed geslapen zeg, toppie! Zielig dat ze zo'n pijn houd, ik kan me voorstellen dat je met elke lach enorm blij bent!
    En 24 augustus dus de doop, leuk! Heb je al een jurk?

@ fiona: Beau heeft ook een lekker schema lees ik al, helemaal goed zeg! En die opruimwoede heb ik niet, zucht, had ik die maar...

@ Deentje: owwwwww wat een ontzettend lieve foto van Brian zeg.

@ witte reus: wauw, Bram groeit echt als kool, ik ben ook erg benieuwd, wij mogen woensdag weer wegen en als ik jasper zo bekijk denk ik dat hij ook wel het nodige weegt inmiddels :D

@ onsukkie: fantastische foto van louise, kan me voorstellen dat die boven de schouw komt, foto of op canvas?

@ friendly: het eerste half jaar moet je die weken te vroeg echt wel meerekenen hoor, dus niet te veel vergelijken. Fijn dat de visite zo gezellig was en wat ontzettend stom dat ze elkaar zo tegenspreken op het cb..waardeloos
    Hihihi, moet wel erg lachen om je verhaal over max, slimme hond! Leuke foto's van ruben met max!

@ JVtje: verkouden is jasper ook en dan knort hij zo schattig..grijnssss En leuk zijn die label label doekjes he, ik vind ze ook helemaal geweldig, heb er idd nog geen een voor jasper zit ik me net te bedenken. Is wel een echte must-have. Wauw, naar vier voedingen...dat is goed zeg!

@ onsukkie, afwachten, als ze maar wel blijft drinken en plasluiers houd is het niet zo erg, anders h.a. bellen

3. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

* rood & gezwollen: valt geloof ik nog wel mee
    * hard puntje voelen: ja! een streepje, op de plek waar de rechter boven snijtand moet komen!
    * witte puntjes in het tandvlees: ik zag vanmiddag iets wat meer op echt al een wit streepje lijkt...
    * kwijlen: er worden heel wat belletjes geblazen, de laatste dagen en ze zevert onze kleren flink onder
    * vingers in mond: ze doet de hele dag niets anders dan op haar vuistje sabbelen, tenzij wij haar de speen geven. En dat levert ook weer flink wat kwijl op...
    * eten/drinken: met name aan de linkerborst drinkt ze de laatste dagen weer tamelijk onrustig. Ze pakt daar ook niet altijd goed vast (of misschien juist te goed met haar kaakjes?), wat behoorlijk pijnlijk kan zijn :( rechts heeft ze daar eigenlijk geen last van...
    * hangerig: het gaat, zeker niet zo erg als met regeldagen/sprongetjes
    * meer dan normaal huilen: eerder anders huilen, het klinkt nu soms echt als een huiltje dat pijn aangeeft. Heeft ze echt nog nooit eerder gehad.
    * rode wangen: is me niet opgevallen
    * verhoging: ik heb haar al weken niet meer getempd, dus ik zou het niet weten. In haar nekje voelt ze niet echt warmer als normaal. Ik heb in elk geval nog geen reden gehad om haar toch weer eens te tempen.
    * last van oren: volgens mij niet... ze gaat in elk geval niet met haar handjes naar haar oren toe
    * spuitluiers met dunne poep: zaterdag en vandaag in elk geval wel! Gister was het wel dun, maar was het niet zoveel, dus dat zou ik geen spuitluier willen noemen ;)

Hmm, toch best wel veel symptomen die overeenkomen... *zucht* ik wil helemaal niet dat m'n meisje nu al tandjes krijgt! Dat ze nog maar lekker een paar maandjes wacht hoor... Nou ja, in elk geval genoeg reden om er donderdag op het cb even naar te laten kijken. Eens horen wat zij er over te zeggen hebben.

4. KatSas

KatSas Bekend lid

hihihihi jvtje, ja je weet maar nooit...hoewel tim ook al heel snel veel symptomen vertoonde en het uiteindelijk nog een hele tijd duurde voordat er echt wat doorkwam. Ben benieuwd wat ze op het cb zeggen

5. bo2008

bo2008 Niet meer actief

pfff kwam vanavond thuis van gym en ja hoor zie me schoonma haar auto staan voor de deur hij redde het niet alleen ze was niet stil te krijgen dus me schoonpa eerst geprobeerd haar in slaap te dragen wat altijd lukt nu dus niet toen kwam me schoonma en het kind had het bloedheet van het huilen ect , me schoonmoeder de kleren uitgetrokken wat water gegeven en toen een flesje toen ik thuis kwam heb ik haar gepakt geknuffeld en viel ze isn slaap op me arm ze ligt nu in me bed dus ga er heen ben benieuwwd hoe laat ze kotm

6. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hoi meiden!

Hier een beetje onzeker.. was vorige week overgegaan naar 5 voedingen van 180+6 en dat ging prima, liet weleens wat staan maar niet veel en nu sinds gisteren of eergister avond drinkt hij het bij lange na niet op.. ben teruggegaan naar 150+5 omdat ik dacht dat ie misschien sprongetje had gehad en nu niet meer zoveel nodig had.. gister had hij wat verhoging, 37.2 sochtends tot 37.7 savonds.. vanochtend getempt en nu 37.6 in de ochtend.. en hij liet van de voeding weer 40 staan.. dus heel weinig gedronken weer.. hij had ook een poepluier die heel dun was vanochtend.. heb de dokter maar gebeld want weet niet helemaal wat ik hiermee aanmoet.. ik word teruggebeld als de assistente het heeft nagevraagd bij de dokter..
    ik ben toch niet heel zeikerig nu?

Sorry voor dit egoberichtje..

7. Zenne gisteravond toch weer met reiswieg naast m'n bed geparkeerd. Ze wilde niet slapen en ik was moe, dus ik had geen zin om elke keer naar haar kamer te lopen om haar te troosten. Toen ze in de reiswieg lag was ze meteen vertrokken haha ze wilde gewoon bij mamma zijn. Ze slaapt trouwens nog steeds. Ga haar zo toch echt eens wakker maken hoor!

8. [​IMG]

Lekker scheel kijken haha

9. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Goedemorgen.

Gister hadden Ramon en ik echt een baaldag, Ramon is lekker thuis gebleven die had ook nergens zin in en we hebben eindelijk Prison Break seizoen 3 afgekeken, heerlijk hoor zo'n dagje, dat doet een mens goed!

Ga nu even bijlezen, valt mee maar 4 pagina's!

10. KatSas

KatSas Bekend lid

@ Fiona: Beau nog beetje geslapen vannacht?

@ Gina: helemaal niet zeikerig, ik herken het wel, bij tim was ik ook zo, je kan echt gewoon tien keer beter de dokter bellen als je twijfelt hoor. Al was het maar voor je eigen zekerheid. Helemaal niet erg dus. Ik merk wel dat ik nu met jasper iets makkelijker ben, maar dan nog...als ik nu twijfel trek ik gewoon aan de bel, daar zijn ze voor hoor!

@ Linda: zenne miste je dus gewoon, hihihi, heerlijk toch dat ze zo goed geslapen heeft! Ontzettend mooie foto zeg, die zwart wit en die schele hihihihi, geweldig!

@ Lafo: heeeeeeeeerlijk zeg zo'n dagje, klinkt echt goed!

Zo...net de vaatwasser uit en ingepakt, nu paar pannen afwassen en dan weer eerst koffie.
    Ik moetnodig stofzuigen en dweilen, maar mannetje heeft nachtdienst gehad dus dan altijd alles rustiger in huis. Tim zit heel lief met zijn treinen te spelen, ik heb net een baan voor hem gebouwd, vind hij echt geweldig. Met dank aan de ikea...hihihihihi

tot later dames!

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Is het normaal dat bij een baby die met haar gebore is opeens het hoofdhaar langzaam uitvalt?

12. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    @ Jvtje nu al tandjes dat zou snel zijn :confused:
    Wanneer krijgen ze de eerste tandjes eigenlijk?
    Klossen moeten hier nog onder het bed vandaan gehaald worden, staat op de to do list :(
    Efteling leuk hoor, een aanrader om lekker te wandelen zou alleen goede schoenen aantrekken!
    En Amy is ook een beetje verkouden, niezen, hoesten en bullies in haar neus ;)

@ Katsas bedankt voor de digi knuf, heb 'm ontvangen hoor!
    Ja het is veel he, maar niet onoverkomenlijk alleen als ik me niet goed voel dan valt het mem opeens allemaal erg zwaar, dan is het net allemaal te veel....
    Msn heb ik wel maar gebruik het nauwelijks zal eens even kijken hoe en wat, hoe dat allemaal in z'n werk gaat :oops:
    Lief van je dat ik je mag mailen, hoe is het verder nu met jou?
    Heb je nog last van je spiraaltje?
    Is dat bij jou ingebracht toen je voor de 2e keer ongi werd dan?
    En meid snap dat je daardoor ontroerd raakt dat je naar de urn van je vader bent geweest, hoe lang is je vader dood?
    Lijkt me zo erg om je vader te moeten missen en daarom ook voor jou meid een hele dikki digi knuf terug!
    Oh 11 jaar al tsjee dat is echt erg om je vader jong te verliezen :(

@ Ice ach meid wat lees ik nu weer allemaal, het zit ook niet mee he met ons allemaal, wat vreselijk erg :cry:
    Hoe is het nu met het zoontje van je vriendin?
    Laat je ons het weten donderdag als je de uitslag van je goede vriend binnen hebt, gelukkig krijgt hij wel snel de uitslag, ik ken gevallen waarbij dat allemaal heel lang duurt en dan ben je zo lang in onzekerheid.
    Een dikke knuf voor jou ook! (Ben wel aan het strooien met knuffels vandaag ;) )

@ Friendly zo te lezen gaat Ruben het doorslapen onder de knie krijgen of heb ik te vroeg gejuicht ;)

@ Deentje dat heb ik ook als ik het huis gedaan heb dan voel ik me stukken beter dan eerst! Goed medicijn ;)

@ Miriam ach meid nee toch, daar zit je echt niet op te wachten :(
    Nogmaals sterkte meid.....

@ Witte reus jij ook al zoveel gezopen ;)
    Als ik dat nu zou drinken dan zou ik ook op me kop gaan staan hoor en daarna :pale:
    Ik ga donderdag naar Doe Maar concert hier in de Kuip, we gaan met de tram dus kan ook aan de drank eindelijk ;)
    Maar ik denk dat ik het bij 2 wijntjes hou, dat zal meer dan genoeg zijn!
    Heb er wel zin in, m'n zwager gaat mee met z'n vriendin die ik niet mag helaas maar ik heb zelf ook nog een vriendin meegenomen en Ramon natuurlijk!
    Oma past thuis op!

@ Marieke heeft Neia nog gepoept?
    Helpen jullie haar er nog mee?
    Leuk dat Neia gedoopt word, zijn jullie zelf ook Katholiek opgevoed?

@ Onsukkie wat een mega mooie foto's mak jij zeg, als ik nou een meevaller zou hebben zou ik ook wel een spiegelreflexcamera willen kopen, maar we hebben besloten om op vakantie te gaan ook niet mis ;)

@ Fiona wat leuk een babymeeting!
    Hoe zit dat met onze meeting eigenlijk......
    En tong in en uit doen doet Amy ook, ik vind het er onschuldig uitzien en smakken doet ze ook.....

@ Anastacia wanneer moeten ze naar 4 voedingen toe dan?

@ Gina daar is de ha toch voor dus je bent echt niet zeikerig meid, hoe is Noah er zelf onder?
    Laat je het nog even weten?

@ Linda mooi zeg die foto´s van Zenne je hebt alleen nooit mijn vraag beantwoord hoe je aan haar naam komt ;)

Amy haar ritme tegenwoordig tussen 07.00 en 09.00 wakker worden, fles geven meestal poept ze dan ook haar luier vol en dan gaat ze slapen, ik moet haar wakker maken voor de voeding van 12.00 altijd eigenlijk, dan een voeding om 16.00 om 20.00 en tussen 23.00 en 24.00 de laatste fles en geef haar de laatste voeding een grote fles van 180, want ik wil beetje bij beetje over gaan op meer voeding.
    Ik moet haar trouwens best vaak wakker maken voor een fles, maar ze laat nooit iets staan dus zal wel goed zijn!

13. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ja ik vind ook haartjes, is normaal!

14. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Haartjes
    Sommige baby's worden geboren met een grote bos haar op hun hoofd, anderen hebben een kaal koppie of een klein beetje donshaartjes in een nog onbestemde kleur. Maar al heeft je baby bij de geboorte al een mooie haardos, dat wil niet zeggen dat dat zo blijft. Haaruitval bij baby's is heel gewoon. Meestal krijgt je kindje achterop het hoofdje een kaal plekje (het plekje waar hij het meest op ligt) en kom je in het wiegje of het ledikantje kleine donshaartjes tegen. Maar niet getreurd, er komen nieuwe haartjes voor terug!

Zo rond het eerste jaar hebben de meeste baby's toch wel een hoofd vol met haartjes. Deze haartjes zijn steviger en hebben inmiddels de kleur gekregen die ze de eerstkomende jaren zullen hebben. Misschien is jouw kind al toe aan een eerste kappersbezoekje! Het is overigens een fabeltje dat het afknippen van het nesthaar ervoor zou zorgen dat je kind er een vollere bos haar voor terug krijgt. Het haar kan wel voller lijken als de piekjes eraf zijn geknipt. Maar probeer het eerst zelf eens voor je je kind naar de kapper stuurt. De meeste baby's zullen het geen pretje vinden om stil te zitten terwijl er een vreemd iemand in hun haar aan het knippen is!

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
  16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Oh raar zeg, wist ik helemaal niet. Haar hele achterhoofd is inmiddels kaal. Komt dat dan wel weer terug?

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Aha bedankt! Ben ik weer gerust gesteld.

18. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Wie van jullie gebruikt er al maatje 2 van luiers, ik ga nu ook maar over op grotere luiers.
    Heb een luiertaart gehad van iemand met Kruidvat luiers die van 4-9 kilo, die ga ik maar gebruiken even...iemand daar ervaring mee?

Trouwens nog even terug te komen op die slaapzak vragen, moet nog even een zomerslaapzak halen ik neem aan dat een gevoerde nu te warm is om haar daar alleen in te leggen zonder dekens?
    Maar die slaapzak is best groot moet dat nou nog onder het matrasje van haar wieg gestopt worden? Las ik dat nou ergens hier?

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb al maat 2, dacht 3-6kg. Ga daarna de maat 2 van lidl proberen. Vind die ampers 2 nog aan de lage kant eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina