Hoe kom ik aan de naam Zenne? Na de geboorte van Quinn ben ik begonnen met scrappen. Er stond in een boekje een voorbeeldpagina van een klein meisje. Dat kleine meisje had dus de naam Zenne. Ik vond die naam zooo mooi dus ben hem nooit vergeten! Heeft me alleen bloed, zweet en tranen gekost voordat Marc die naam ook ging waarderen. Hij bleef maar bij zijn voorkeur voor Feline, maar dat is haar 2e naam geworden. Hoofdhaar: ja dat kan idd. uitvallen. Een kale plek op het achterhoofd kan ook door het draaien met het hoofd in bed komen. Quinn had een hele kale schuurplek, zag niet uit want voor de rest had ze donkerbruin lang krullend haar. Luiers: hier al een tijdje op maatje 2, die nr. 1 pieste ze gewoon bovenlangs na een dutje. Ben nu al aan het twijfelen of ik na dit pak op 3 overstap, vooral voor de nacht. En dat terwijl Zenne helemaal niet zo groot is als al die andere babies hier. Ik gebruik bij Zenne pampers, maar bij Quinn zaten die van het kruidvat weer het beste. Is dus nogal per kindje verschillend wat het beste is. Een slaapzak die te groot is zou ik van onder dichtknopen, zo heb je het minste gevaar dat ze erin kunnen schieten. Let wel goed op de armgaten of die wel passend zijn anders daar even een knoop en knoopsgat in maken. Instoppen zou hier geen doel hebben want Zenne die krijgt ook haar strak ingeslopte deken losgewoeld. Maarja die vind ik dus ook regelmatig schuin boven in haar bed, die kan volgens mij echt niet stilliggen.
Linda zo nu weten we het eindelijk hoe je aan de naam komt, vind het wel leuk om te horen hoe iedereen aan de naam komt! Amy ligt ook vaak schuin in haar bed dus we gaan echt maar beginnen met een slaapzak! Oh heel veel van jullie zijn al over op grotere luiers.....nou die van Kruidvat test ik dan maar even maar vanmorgen had ze en poepbroek en het zat al bij die randjes op haar been dus......
hallo everybody, @jvtje, oh nee tandjes ... hopelijk blijven die nog een poosje weg, Bram kwijlt en blaast ook veel belletjes.. dat kwijlen heeft hij van mij en wat is een speen doekje Waar waren jullie naar opzoek wat zo Ram uit verkocht was? @lafo.. heerlijk he een dagje lekker voor de buis hangen en wat lekker dat je mannetje ook thuis is gebleven. @Gina. als je het niet vertrouwd idd gewoon de doktor bellen, daar zijn ze ook voor. @fiona, ohhh nee dat is niet leuk thuis komen dan he. hoe is het gegaan verder? @marieke, hoe gaat het nu met neia en met jou? @Daam, klopt het dat we je al een poosje niet hebben gezien? @ukkie, wow wat een mooie foto die boven de schouw komt te hangen. @katsass.. bedoel het niet verkeerd, maar gek he wat je iemand ineens zo erg kunt missen. @voedingen, hoe moet ik het zeggen. ik wil graag dat Bram naar 5 voedingen gaat. maar ik weet wel dat hij dat zelf regelt. want eerst kwam hij rond 2uur en nu is het al rond 4 uur dus het verschuift voorzichtig maar dat heeft zijn tijd nodig. wel kreeg ik als tip van het CB dat als ik de nachtvoeding geef ik wel 180 water kon doen, en dan maar 3 schepjes melk..
@pampers, wij hebben nog steeds maat 1 van new born pampers. Wij hebben wel maat 2 in huis, maar daar verdrinkt bram nog in .. wel maak ik me een beetje zorgen, Bram piest niet zo heel veel meer.. wel iedere keer wat pies in de luier maar niet zo heel veel...
hoihoi! hier best weer een fijne nacht. kunnen slapen van 23 tot 04 en van 04.30 tot 09. hij begon om 7.30 al te pruttelen, kwartiertje later weer in slaap gevallen. net de tweede borst pas gehad, na de eerste lekker in bed geteut en gespeeld. nu is ie wel moe, ga hem zo maar in de wagen leggen. (zo dat heb ik inmiddels gedaan en hij is gaan slapen terwijl ik met max uit ging!) tandjes: hoop idd dat die nog even wegblijven. Ruben krijgt er idd wel steeds meer een handje van om ff met de kaken op mn tepel te klemmen, niet erg prettig. Kwijlen doet ie ook heel veel, echt van dat belletjes blazen, vind dat wel een mooi gezicht! Gina: ik zou ook de ha gebeld hebben hoor, gewoon zekere voor onzekere nemen das altijd het beste. voedingen: Ruben regelt zichzelf nu weer naar 6/7 voedingen (afhankelijk van of hij 's avonds clustert of niet en hoe lang hij 's nachts doorslaapt). Linda: wat leuk heb je dat gemaakt voor Onsukkie! Vind de naam Zenne ook erg mooi! haren: Ruben zn haartjes vallen niet echt uit, had had veel en dat heeft ie nog, het is alleen iets lichter geworden. Luiers: Heb net vorige week een zak maatje 2 gekocht, maar kan nog 3/4 dagen vooruit met maatje 1 (dat gaat nog net) en dan hopen dat hij niet zo snel door blijft groeien want dan kom ik nooit door de grote zak maatje 2 heen voor ik 3 nodig ben . Gebruik hier voor 's nachts ook de pampers, die kunnen het meeste hebben. Voor overdag gebruik ik de c1000 of de trekpleister/kruidvat.
Zo kom weer ff bykletsen hoor. Luna is een beetje uit haar doen, geloof dat ze weer een sprongetje maakt, ze slaapt slecht, drinkt wat minder, huilt meer en wil veel op schoot etc . Volgens "oei ik groei" komt deze sprong rond 8 weken (7-9), en je moet dan tellen vanaf de uitgerekende datum. Dus Luna zou dan as do pas 10 weken zyn, en afgelopen do is t zo'n beetje begonnen. toen zou ze 9 weken zyn. By te vroeg geboren kids komt t dus later, by te laat geboren kids eerder. Snap je em? Wat in dat boek staat qua gedrag enzo klopt ook precies, heel apart. Gisteren was ik ff naar mn oma, en toen stuurde maikel een sms dan Luna al een uur (!) helemaal over de zeik was, en of ik thuis kwam. Toen ik thuis was, was ze net by Maikel op de arm in slaap gevallen. Maikel zei, ze moest elke keer als ie haar in bed legde zo hard krysen, dat ze op een gegeven moment helemaal geen zuurstof meer kreeg Later werd ze weer wakker, en toen moest ze weer huilen . Toen heeft ze nog een hele poos by my geslapen. Pas met t badje, en daarna, was ze weer vrolyk en rustig. Vannacht goed geslapen , en vanmorgen eerst ook vrolyk. Toen ze moe werd, en ik haar in bed legde, begon ze weer....Heb ik weer 20min met haar gezeten, tot ze rustig was, en toen kon ik haar zo in bed leggen! Gisterenmorgen was t trouwens tzelfde verhaal.... Nu slaapt ze al byna 2uur, laat haar maar tot half 12 liggen, dan de fles, ikke eten, en dan maar lekker wandelen.... Ach ja, die sprongetjes moeten ook gebeuren hé Zo ga ff snel bylezen hoor!
geen zorgen om maken, jij plast de ene keer ook meer dan de andere keer. Pas zorgen gaan maken als hij een paar dagen echt nauwelijks plast.
ja sprongetjes zijn heel belangrijk. toch vreemd dat het ene kind er veel meer last van heeft als het andere kind. Zit hier al 3 week te wachten op het oei-ik-groei boek van de bieb. Ga vanmiddag maar eens vragen waar hij blijft (hij moet nl al lang terug zijn!)
Leuk zo'n verhaal bij de naam! Ik vind pampers 2 ook niet geweldig zitten, zitten alsnog onder haar navel en klappen dan op een gegeven moment dubbel en zitten dan nog net boven haar "schaamstreek" waardoor ze snel lekkage heeft. Maar ga nu eerst de maat 2 van de Lidl proberen, hoor daar goeie verhalen over en ze zijn een STUK goedkoper. En de maat 2 is groter dan die van pampers.
hey ice, dat hadden wij gister hetzelfde met Bram... en mijn vriend vond het zo raar dat ie zo deed, ik zo jah volgens het oei ik groei boek. kom ik vanmorgen beneden zie ik dat hij het oei ik groei boek heeft mee genomen. en ik kreeg net een sms van hem dat hij dat aant lezen is. en hij zei dat veel dingen klopte. Bram wilde niet in bed slapen alleen bij mij op de arm.... opzich wel lief want zo beteken je nog iets voor je kleintje. alleen dat huilen vond ik zo niet leuk. @friendly hihih je buitengesloten ik doe als ik naar buiten ga automatisch de bovenste schaaf naar onder zodat de deur niet in het slot kan vallen.
goedemorgen allemaal! Zit er toch echt aan te dneken om weer te beginnen met medicijnen.. ik had zo gehoopt dat ik t zou redden.. maar doe snachts geen oog dicht.. en t word met de dag erger bah bah bah! wil alleen niet stoppen met de bv.. ik vind t zoiets moois.. en ik vind t erg leuk dat brian nog zo lekker afhankelijk van mama is. ze zeggen dat ze wel medicijnen hebben die met bv kunnen.. maar alles komt in de bv terecht.. dus denk ik dat t beter is om over te gaan stappen op flesvoeding.. bah moeilijke keuze.... vind t maar lekker lastig zo bah! brian heeft al een tijdje maatje 3 van luiers.. toen hij 5,5 kilo woog dacht ik dat t beter was omgelijk naar maatje 3 te gaan ipv eerst 2. en ze passen prima onsukkie wat een mooie foto van louise! linda creatief bezig hoor! ziet er leuk uit zo in die lijst Arjen begint nu langzaam aan zindelijk te worden gister heeft ie voor t eerst op zijn potje gepoept. en hij is heel fanatiek met plassen op t potje.. want bij plassen krijgt ie een snoepje en bij poepen een kadootje hij heeft vandaag al 3 plasjes gedaan haha... en oma had hem ook een kadootje beloofd bij t peopen dus die gaan we zo maar eventjes ophalen
oh nee Deentje balen joh.. je hebt het al zo lang zo goed gedaan! wat goed van Arjen dat hij zindelijk begint te worden! maar ja logisch als je van oma een kadootje krijgt
oke dan is het goed! Heb nog steeds geen belletje gehad en had om iets over acht al gebeld.. heel irritant! hier ook al tijdje maat 2 van pampers.. maar hier zit ie niet laag hoor.. zit gewoon helemaal goed. en hij hoort volgens mij om te slaan doet ie hier ook.. hmmm noah is zeven weken maar elf dagen te laat geboren, zou dat drinken misschien idd van een sprongetje kunnen zijn... is verhoging ook een teken van sprongetje of dat weer niet? ben het verder ff kwijt.. sorry!
Ja tuurlijk mag dat! Hoop alleen dat het een beetje mooi wordt, want 600x600 pixels is best een klein formaat, maar heb hem helaas niet groter.